Tweede Kamerverkezingen (12 sept.) 2012.

DeletedUser

Guest
Democratie is ook maar een illusie, uiteindelijk wordt de politiek geregeerd door de stroom van het geld. De gewone man/vrouw zal altijd aan het kortste eind gaan trekken in geval van conflict alhoewel de democratie het graag anders doet overkomen. Natuurlijk kunnen we in een democratie nog wel een en ander zeggen wat ons niet aan staat in tegenstelling tot sommige andere landen waar je het met de dood mag bekopen. Maar toch....democratie? Diegene die denkt dat het waar is dat iedereen evenveel recht/zeggenschap heeft in een democratie leeft met de ogen dicht.
 

DeletedUser823

Guest
kun je dit misschien wat verduidelijken :confused:

Zoals ik zeg verdrukken dictatoriale regimes vaak meningen die indruisen tegen de mening van het regime, terwijl democratische regimes vrijheid van meningsuiting net hoog in het vaandel dragen.
 

DeletedUser

Guest
In onze democratie zijn we allemaal gelijk. Tweede-kamerleden zijn dan nog iets gelijker, want als we ze gekozen hebben mogen ze nog een boel keren stemmen en ministers mogen dan omdat ze nog wat gelijker zijn ook nog eens overal weer tegen stemmen(het negeren) en om het nog wat gelijker te maken is er ook nog een koning die is het allergelijkst want die krijgt het voor mekaar om zonder voor of tegen iets te stemmen(stemt die eigenlijk wel?) ook nog vingers in de pap te hebben(KB zegt dat ik kanker van roken krijg, dat hebben zelfs de wetenschappers nog niet voor elkaar). Weet u het nog?
 

DeletedUser823

Guest
In onze democratie zijn we allemaal gelijk. Tweede-kamerleden zijn dan nog iets gelijker, want als we ze gekozen hebben mogen ze nog een boel keren stemmen en ministers mogen dan omdat ze nog wat gelijker zijn ook nog eens overal weer tegen stemmen(het negeren) en om het nog wat gelijker te maken is er ook nog een koning die is het allergelijkst want die krijgt het voor mekaar om zonder voor of tegen iets te stemmen(stemt die eigenlijk wel?) ook nog vingers in de pap te hebben(KB zegt dat ik kanker van roken krijg, dat hebben zelfs de wetenschappers nog niet voor elkaar). Weet u het nog?

Wat is dit nu weer
 

Seconddream

Actief lid
Hoe dan ook, ik ben nog altijd een zwevende kiezer.
Net als ik hoop begin te krijgen dat de politiek weer wat gaat worden stellen ze me diep teleur als ze er in een debat niet uitkomen over de lang-studeer-boeten. Ze willen er allemaal vanaf en zelfs dan komen ze er niet uit. Poppenkast is het en treurig.
Ik denk er nog even over na.
 

DeletedUser

Guest
Ik herken me helemaal Reddog. Ik werk in de kinderopvang en zelfs daar word vaak beter samengewerkt als ik 5 kinderen 4 snoepjes geef...

In het meest ideale geval zouden ze hun ego's opzij kunnen zetten en gewoon de 2 a 3 grootste partijen samen laten zitten tot ze eruit komen, ongeacht wat de uitkomst is, want dat is dan ook echt wat het volk wil. Ik bedoel, neem een paar jaar geleden, een regering met de ChristenUnie erin, die hebben volgens mij evenveel zetels gehaald als de 50+ partij ofzo..

Denk dat het voor mij SP wordt. Oke met sommige punten ben ik het niet eens, maar mijn belangrijkste punten (vooral omtrent studeren) zien ze hetzelfde als ik. Alhoewel het afgelopen debat Samsom mij ook zeer kon bekoren...
 

DeletedUser

Guest
Ik vind (helaas) momenteel geen enkele partij mijn stem waard. De normen waar 'de politiek' (lees: lijsttrekkers) zich aan houden zijn zeker niet mijn normen, een stevig debat zonder schelden zie je tegenwoordig niet (vaak) meer en ook de standpunten van partijen zijn helemaal ingezakt.

Het beste voor Nederland zou een democratische dictatuur zijn, dat betekent dat we democratisch een leider / president / hoe je het ook wilt noemen aanstellen en dat we die persoon alle mogelijkheid geven om binnen het kader van de Nederlandse wetgeving en Europese regels ons land op orde te krijgen (financieel gezien). Dat betekent natuurlijk dat we van te voren goed afspreken wat die persoon precies mag doen, de grondwet aanpassen is natuurlijk not-done en zo zijn er wel meer dingen maar eerlijk gezegd kan Nederland het proces van formaties en het maken van een bezuinigingsplan niet aan als er geen vaart achter zit. Democratie heeft zijn voordelen, maar niet wat betreft snelheid.

Een debat lijkt me erg leuk, als je dat wil organiseren: Ik ben voor.
 

DeletedUser2115

Guest
Tja, als ik killer gast lees, lijkt het er op dat hij het idee heeft dat de regering een soort van management team is van een bedrijf. De BV Nederland.
Dat is natuurlijk niet zo. De regering hoort wettelijke voorwaarden te scheppen, waardoor een land zich kan ontwikkelen.

En er zijn een aantal zaken waarbij maar al te duidelijk is dat het regeringsbeleid van de afgelopen 50 jaar behoorlijk gefaald heeft.

1) De pensioenfondsen. Indertijd bedoeld om de woningbouw te stimuleren, gingen die fondsen als risico investeerders in de aandelenmarkt aan de gang.
Het is niet zo moeilijk om met geld van andere mensen te gokken.
Het wordt alleen verrekte lastig als je je verlies moet gaan verantwoorden.
Maar daarvoor hadden ze toen Wouter Bos (PvdA), die de plooien glad streek.

2) Acties in Afghanistan. We hebben er helemaal niks te zoeken. Militairen vechten daar ook helemaal niet voor ONZE VRIJHEID. Allemaal geldverkwisting.
Toegestaan door ALWEER Wouter Bos (PvdA) omdat die regeringsgeil was.

3) Geld verkwistende projecten. Verbetering haven van Amsterdam (VVD) Betuwelijn, HSL, JSF, allemaal heilloze investeringen. Ruikt ontzettend naar smeergeld.
Goed bevonden door de partijen die door de jaren heen de regeringen hebben gevormd. CDA, VVD en PvdA.

In feite hebben deze 3 geen inhoud meer.
Kijk maar.. Ideologisch hebben ze het initiatief verloren aan relatieve nieuwkomers.

VVD- Had al vroeg 2 stromingen...
Liberaal... Is nu D'66
Conservatief.. Is nu PVV

CDA- Katholieke bloedgroep totaal verloren. (KVP)--- Tegenwoordig SP.
Christen Democratie ideologisch overgenomen door de ChristenUnie.
CDA zou tegenwoordig beter Conservatief Protestantse Machts Partij kunnen heten. :)

PvdA - Ideologisch ondergesneeuwd door de SP.

Groen Links - Sap heeft een politie actie in Afghanistan gesteund, tegen de wil van de partijleden in, en daardoor op termijn het doodvonnis van Groen Links getekend.

Ik ga verder geen stemadvies geven.
Alleen een nuchtere analyse.

Nederland dient binnen de Eurozone te blijven.
We moeten heel kritisch naar de NAVO gaan kijken.
Brussel en Den Haag moeten minder invloed krijgen.
Gemeentes en Provincies juist meer.
 
Bovenaan