Slotjes op GG

Wil je een mogelijkheid hebben om vrienden/buren niet te kunnen laten storten in jouw GG's?

  • Ja

    Stemmen: 32 56,1%
  • Nee

    Stemmen: 25 43,9%

  • Totaal aantal stemmers
    57
  • Enquête gesloten .

DeletedUser

Guest
En als jij wilt dat je buren het niet gaan gebruiken dan zou je dus tegen zijn ;)
 

DeletedUser2470

Guest
Hier ook "VOOR" gestemd, op voorwaarde dat hier beperkingen op zitten.
- Je moet elk level opnieuw aangeven of je dit wil
- De mogelijkheid is beperkt tot 1 GG
- Iedereen die al gedoneerd heeft in het level, mag dit blijven doen (zoals de regel nu ook geldt)
 

DeletedUser2470

Guest
Juist. In het spel hoort ook een stukje frustratie, omdat je gepunderd wordt of ergens naaast grijpt. Als je alles veranderd zodat het alleen nog maar in jouw voordeel werkt, wat is dan nog de uitdaging?

Hier heb je het mis, Sl8yer, geplunderd worden ligt aan te zwakke defence, ergens naast grijpen heeft met geluk te maken. FoE is een strategisch spel waarbij je jezelf vaak genoeg kan beschermen en dit kan dus perfect in de lijn van het spel liggen. Het element geluk heeft niets te maken met de GG's, en je buren heb je idd niet zelf gekozen, dus ik vind het prima dat je je tegen hen kan verdedigen door bepaalde acties.

//Edit: vergelijk het een beetje met het Wachtvuur. Het beschermd je beter tegen je buren. Misschien kan er wel een gebouw komen waardoor de winst uit je GG's een bepaalde % minder inkomsten geeft aan buren?
 

DeletedUser

Guest
Eigenlijk kan iedereen gewoon VOOR stemmen, je HOEFT het niet te gebruiken je MAG het gebruiken als FoE het zou ingestellen.

Ja, dat iedereen die niet wil worden buitengesloten daarom tegenstemt is natuurlijk heel raar.

Misschien is het ook nog wel een idee om bij handel die je op de markt zet bepaalde spelers buiten te sluiten, omdat ze je wel eenms aangevallen hebben. Beter nog, je zou eigenlijk met al je goildeleden in één buurt moeten zitten.
 

DeletedUser

Guest
Hier heb je het mis, Sl8yer, geplunderd worden ligt aan te zwakke defence, ergens naast grijpen heeft met geluk te maken.

Ik ben bang dat jij er naast zit. Het heeft helemaal niets met geluk te maken. Ze doneren vaste aantallen fp's per dag. Het is dus heel makkelijk uit te rekenen wanneer jij moet doneren om de hoofdprijs te pakken. Net als het neerzetten van een goede verdediging is ook dat strategie en daar gaat het toch om bij een strategisch spel?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser10111

Guest
Ja, ik stem voor zodra ik mag kiezen of anderen bij mij mogen komen plunderen.
Wel slotjes voor hulp maar niet voor plunderen??
 

DeletedUser2470

Guest
Ik ben bang dat jij er naast zit. Het heeft helemaal niets met geluk te maken. Ze doneren vaste aantallen fp's per dag. Het is dus heel makkelijk uit te rekenen wanneer jij moet doneren om de hoofdprijs te pakken. Net als het neerzetten van een goede verdediging is ook dat strategie en daar gaat het toch om bij een strategisch spel?
[/QUOTE]

Oei, weer mis, ik denk dat ik snap waar jij in vast zit. Het gaat hier niet om een "standaard" GG, onder level 10, waar idd elk gedoneerd puntje welkom is. De situaties waar we het hier over hebben zijn uitzonderlijk hoog gelevelde GG's, waar hoge bonussen te pakken zijn, en die dus te kapen zijn door anderen met uitzonderlijk hoge Arcs. In zulke GG's wordt een "basislaagje" gelegd, en dan ineens, op nog geen uurtje, zit die GG helemaal vol door een al dan niet gecoördineerde actie van mensen die al dan niet betalen om meer te krijgen uit het spel.
 

DeletedUser10486

Guest

Oei, weer mis, ik denk dat ik snap waar jij in vast zit. Het gaat hier niet om een "standaard" GG, onder level 10, waar idd elk gedoneerd puntje welkom is. De situaties waar we het hier over hebben zijn uitzonderlijk hoog gelevelde GG's, waar hoge bonussen te pakken zijn, en die dus te kapen zijn door anderen met uitzonderlijk hoge Arcs. In zulke GG's wordt een "basislaagje" gelegd, en dan ineens, op nog geen uurtje, zit die GG helemaal vol door een al dan niet gecoördineerde actie van mensen die al dan niet betalen om meer te krijgen uit het spel.[/QUOTE]

Ik denk eerder dat het de spelers met een hoge Arc zijn die hier gaan tegenstemmen. Jij hoopt misschien dat iemand zijn Arc gaat blokkeren voor jou, zodat jij rustig aan 10 FP/dag de eerste plaats kan pakken?
 

DeletedUser

Guest
Oei, weer mis, ik denk dat ik snap waar jij in vast zit. Het gaat hier niet om een "standaard" GG, onder level 10, waar idd elk gedoneerd puntje welkom is. De situaties waar we het hier over hebben zijn uitzonderlijk hoog gelevelde GG's, waar hoge bonussen te pakken zijn, en die dus te kapen zijn door anderen met uitzonderlijk hoge Arcs. In zulke GG's wordt een "basislaagje" gelegd, en dan ineens, op nog geen uurtje, zit die GG helemaal vol door een al dan niet gecoördineerde actie van mensen die al dan niet betalen om meer te krijgen uit het spel.

En waarom zijn ze te kapen? :rolleyes:
 

Mr.Quib

Actief lid
Lijkt er inderdaad wel op, maar het is toch wel anders. Afsluiten is hier geen optie.
Verder wil ik nog toevoegen dat het dan ook maar om één specifieke GG (tegelijkertijd per speler) moet/mag gaan.
Mijn voorstel verscheelt dus behoorlijk en is wel haalbaar en niet oneerlijk.
Zoals hier aangegeven zou het moeten gaan om het blokkeren van 1 GG, niet allemaal. Dit staat helaas niet in de uitwerking van het idee.
 

DeletedUser6385

Guest
Tegen.
Inderdaad een typisch voorbeeld van de spelregels willen aanpassen om een "probleem" dat je zelf eenvoudig zou kunnen oplossen aan te pakken. Je dupeert er bovendien spelers mee die deze mogelijkheid wél hebben overwogen toen de Arc werd geïntroduceerd en er sinds dien alles aan hebben gedaan om hem omhoog te krijgen. Zij hadden hun fp's ook in een ander voordeeltje kunnen investeren dat jij nu wel hebt omdat je een andere keuze hebt gemaakt.
Tenslotte is de bewering "wil je het gebruiken dan gebruik je het, zo niet dan niet. Iedereen blij" volstrekt onjuist. Deze maatregel zou ook het spel beïnvloeden van spelers die de setting niet gebruiken.

Overigens is het ook helemaal geen probleem. Die typische level 80 Arc spelers kunnen nauwelijks nog meer bonus er bij pakken, terwijl ze jou met ieder Arc level weer een beetje meer hun richting in helpen. Ben ze dus dankbaar, waar zij hard voor hebben moeten werken krijg jij gratis.

Niet lullig bedoeld, maar als je dat niet ziet dan snap ik ook wel dat je de mogelijke oplossingen voor het veronderstelde probleem niet doorziet.
 
Tegen.
Inderdaad een typisch voorbeeld van de spelregels willen aanpassen om een "probleem" dat je zelf eenvoudig zou kunnen oplossen aan te pakken. Je dupeert er bovendien spelers mee die deze mogelijkheid wél hebben overwogen toen de Arc werd geïntroduceerd en er sinds dien alles aan hebben gedaan om hem omhoog te krijgen. Zij hadden hun fp's ook in een ander voordeeltje kunnen investeren dat jij nu wel hebt omdat je een andere keuze hebt gemaakt.
Tenslotte is de bewering "wil je het gebruiken dan gebruik je het, zo niet dan niet. Iedereen blij" volstrekt onjuist. Deze maatregel zou ook het spel beïnvloeden van spelers die de setting niet gebruiken.

Overigens is het ook helemaal geen probleem. Die typische level 80 Arc spelers kunnen nauwelijks nog meer bonus er bij pakken, terwijl ze jou met ieder Arc level weer een beetje meer hun richting in helpen. Ben ze dus dankbaar, waar zij hard voor hebben moeten werken krijg jij gratis.

Niet lullig bedoeld, maar als je dat niet ziet dan snap ik ook wel dat je de mogelijke oplossingen voor het veronderstelde probleem niet doorziet.

Ik denk dat je het nog niet echt door hebt, de grote Arc spelers hoeven er juist helemaal NIET hard voor te werken. Goed, alleen een beetje de gilde, buurt en vrienden in de gaten te houden met hun GG's en dan lekker de lucratieve plekken inpikken en dan niet alleen, maar met een man of drie.
De spelers met een dagelijkse deal houden dan hooguit een paar BD-en er aan over.
 

DeletedUser

Guest
Er is hier geen 75% meerderheid behaald. Het idee is afgekeurd en wordt morgen gearchiveerd.
 

DeletedUser6385

Guest
Ik denk dat je het nog niet echt door hebt, de grote Arc spelers hoeven er juist helemaal NIET hard voor te werken. Goed, alleen een beetje de gilde, buurt en vrienden in de gaten te houden met hun GG's en dan lekker de lucratieve plekken inpikken en dan niet alleen, maar met een man of drie.
De spelers met een dagelijkse deal houden dan hooguit een paar BD-en er aan over.

Ik heb het heel goed door, ik denk dat jij het niet door hebt ;)
Die grote spelers hebben het NU inderdaad makkelijk met een hoge Arc, maar het is moeilijk om je Arc hoog te krijgen. En daar zit het vele werk in. Tot een bepaald niveau is het moeilijk om "gratis" donateurs te vinden, heeft te maken met de verhoudingen van beloningen voor bijdrages. Toen de Arc geintroduceerd werd was het met onmiddellijk duidelijk dat dit een game changer zou worden (zoals Alca), en ik heb dan ook flink ingezet op mijn Arc. Andere spelers deden dat ook maar waren nog fanatieker en staken er nog meer tijd (zoeken deals) en FP's in (volledige focus op dat GG). Die hebben dus harder ervoor gewerkt en ik vind het ook niet gek dat ze hem hoger hebben dan ik en daar nu de vruchten van plukken. Zelf zit ik er een beetje tussen in met een "semi-hoge" Arc en ik vind het ook niet gek dat ik daar van profiteer.
Jij lijkt je alleen te focussen op wat je nu ziet gebeuren, en niet op hoe die situatie zo is ontstaan.
 
Bovenaan