Slotjes op GG

Wil je een mogelijkheid hebben om vrienden/buren niet te kunnen laten storten in jouw GG's?

  • Ja

    Stemmen: 32 56,1%
  • Nee

    Stemmen: 25 43,9%

  • Totaal aantal stemmers
    57
  • Enquête gesloten .
Poll samenvatting: De mogelijkheid om het vrienden en buren onmogelijk te maken in een GG te storten.
Als iemand al in een bepaald level van een GG gestort heeft kan deze persoon dat level gewoon blijven storten.

Voor het uitgebreide idee, zie de rest van deze post.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Graag zou ik het volgende willen voorstellen (heb dit niet terug gevonden as een eerder voorstel):

Binnen onze gilde hebben wij een zgn. Boost clubje om van eenieder De Arc te boosten. Met een man of 7 a 8 wordt elke week dus jouw De Arc een level hoger. Helaas komt het regelmatig voor dat de 1e, 2e en 3e plek gekaapt worden door spelers uit de buurt en/of vriendenlijst. Uit de vriendenlijst kun je dan evt. spelers ont-vrienden, maar dat is niet echt een vriendelijke actie. Vooral spelers met zelf al een hele hoge De Arc level staan dagelijks op de loer om snel te kapen, wat natuurlijk hun goed recht is en ook slim.

Echter, in ons geval is het voor ons Boost clubje een probleem omdat wij een evenredig donerings systeem hanteren.

Mijn voorstel:

Een speler de optie geven om via slotjes op de GG's gildeleden, vrienden en buren toe te laten om te kunnen doneren in een bepaalde GG.

Bijv.:

Slotkeuze 1: Open - iedereen kan doneren in de GG (gildeleden, vrienden en buren).
Slotkeuze 2: Alleen gildeleden kunnen doneren in de GG.
Slotkeuze 3: Alleen gildeleden en vrienden kunnen doneren in de GG.

Bovenstaande is dus mijn idee, hopelijk haalbaar en misschien nog een beetje bij te schaven.

Met vriendelijke groet,
The63Fox (Erwin)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser9480

Guest
Ben er voor!
Heb je meteen geen last meer van die figuren die de GG levelen.
 
Lijkt er inderdaad wel op, maar het is toch wel anders. Afsluiten is hier geen optie.
Verder wil ik nog toevoegen dat het dan ook maar om één specifieke GG (tegelijkertijd per speler) moet/mag gaan.
Mijn voorstel verscheelt dus behoorlijk en is wel haalbaar en niet oneerlijk.
 

DeletedUser9480

Guest
Begrijp ik dan goed dat deze mogelijkheid dan vanaf 0 punten in moet gaan, dus niet dat je deze manier optie halverwege in kan gaan? Want anders dupeer je spelers die al gedoneerd hadden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als het ingevoerd zou worden, lijkt mij het alleen eerlijk als de spelers die reeds gedoneerd hebben NIET uitgesloten kunnen worden door welk slotje dan ook.
 

DeletedUser10451

Guest
2 mogelijke oplossingen:
1) Geen spelers toelaten in jullie vriendenlijst (of enkel kleine spelers toelaten die weinig FP's te spenderen hebben).
2) Vantevoren afspreken welke 3 spelers in de top 3 gaan terechtkomen. Bij het begin van een niveau moeten deze spelers meteen storten. Dus stel je hebt 1000 punten nodig: 250x3 = 750 -> Je vriend die je wilt steunen kan onmogelijk nog in de top 3 komen.
Het spel aanpassen om een tactiek van 1 gilde te ondersteunen, is iets waar ik altijd tegen zal stemmen. Dit is gewoonweg een organisatieprobleem.
 

DeletedUser4527

Guest
het "kapen"is vervelend , mee eens, maar het hoort nu eenmaal bij het spel , ben dus tegen dit idee.... daarbij gratis fp moet je juist blij mee zijn, lijkt me dan ook dan de frustratie bij de doneerders ligt en niet bij de ontvanger... maar jouw voorstel zal het de ontvanger zijn die het slotje moet aanzetten... denk niet dat die dat gaat doen ( en dan bergen fp mislopen) :p
 
Kapen kan in elke willekeurige GG als er per speler maar maximaal één GG op een bepaald moment wordt uitgesloten.
Wat ik in zou willen voeren is i.d.d. een tactisch slot, op 3 manieren in te stellen.

En het idee van Yellowhaze wi ik van de tafel vegen om het maar onbeleefd te schrijven (bedoel het dus niet onaardig).
Het is niet haalbaar om bestaande vrienden te moeten lozen om te voorkomen dat er gekaapt wordt in een GG. Vrienden heb je om meerdere redenen.
 

DeletedUser

Guest
Lijkt er inderdaad wel op, maar het is toch wel anders. Afsluiten is hier geen optie.
Verder wil ik nog toevoegen dat het dan ook maar om één specifieke GG (tegelijkertijd per speler) moet/mag gaan.
Mijn voorstel verscheelt dus behoorlijk en is wel haalbaar en niet oneerlijk.

Niet oneerlijk??? Ik kan mij zo voorstellen dat de "kaper" er anders over denkt.

De suggestie van Yellowhaze is helemaal zo slecht nog niet. Dat het jou niet uitkomt is iets anders. Ook is het feit dat het jou slechts om 1 GG gaat niet echt iets wat je idee sterker maakt. Jij wil met jouw gilde de regie over jullie Arcs houden. Prima, maak maar betere afspraken. Klagen omdat iemand anders waarvan jullie het niet willen toch in die Arc helpt slaat nergens op. Het is een spelonderdeel, dat ook nog eens gepromoot wordt. Iedereen kan op die manier op BD's jagen en dat moety ook zo blijven.
 
As iemand wil kapen, laat hem of haar er dan maar vast 1 FP in doneren. Dan is uitsluiting niet meer mogelijk als het zo wordt opgezet zoals ik bedoel. En ja, het is voor onze gilde iets wat heel handig zou zijn, maar dat geldt voor veel meer gildes. De enige optie om dit af te wenden is zoals Yellowhaze het voorstelt, maar die mogelijkheid is door mij al meerdere malen ge(mis)bruikt....het dumpen van spelers uit jouw vriendenlijst. Die kun je i.d.d. weren door ze te ont-vrienden, maar jouw buren niet. En wat betreft de afspraken, die zijn glashelder. Maar afspraken kun je maken, maar iemand die daar geen boodschap aan heeft en er niets van weet kan dat flink dwarsbomen.

En om ons voorbeeld er maar even bij te halen: Als het jouw beurt is geweest, staat daarna de Arc weer een dikke week open voor iedereen. Alle BD en FP-en jagers zijn dan van harte welkom !!!!!
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Guest
As iemand wil kapen, laat hem of haar er dan maar vast 1 FP in doneren.

Met die uitspraak help je je eigen idee om zeep. Wat is dan nog het nut er van? o_O
Bovendien kan het niet wat je nu beweert, want volgens jouw idee kan je die GG direct op alleen gilde zetten na innen.

Jij bent de zoveelste die het spel aangepast wil hebben puur voor eigen gewin. Los het zelf maar op met je gilde. Het kan, dus wat houdt je tegen?
 

DeletedUser3280

Guest
Absoluut voor.

Ik ben eigenaar van mijn grootse gebouwen en heb het recht te bepalen wie daar welkom zijn.
 

DeletedUser10111

Guest
Ik ben eigenaar van mijn grootse gebouwen en heb het recht te bepalen wie daar welkom zijn.
Ik ben eigenaar van mijn stad, dus heb ik het recht te bepalen wie langskomt.

Tja, ik zou wel willen, maar het spel bevat nu eenmaal het "plunderen" concept.
Daar komen we niet vanaf terwijl dat mij nadeel oplevert.

In dit geval levert het je voordeel, anderen helpen je het gebouw naar het volgende level te tillen.
Hoeveel kans zou dat maken denk je, ook gezien het feit dat interactie tussen spelers wezenlijk door het hele spel verweven zit.

Edit: Een betere richting lijkt me nadenken hoe je om moet gaan met deze "verstoringen" van derden die willekeurig komen helpen. Organiseer je afspraken zodanig dat extra donaties meegenomen worden in de berekening.
 
Met die uitspraak help je je eigen idee om zeep. Wat is dan nog het nut er van? o_O
Bovendien kan het niet wat je nu beweert, want volgens jouw idee kan je die GG direct op alleen gilde zetten na innen.

Jij bent de zoveelste die het spel aangepast wil hebben puur voor eigen gewin. Los het zelf maar op met je gilde. Het kan, dus wat houdt je tegen?

Onzin, hiermee haal ik mijn uitspraak niet om zeep.
Dichtzetten voor spelers die er al FP-en in hebben zitten zou ronduit gemeen zijn, vandaar dat ik schrijf dat als een speler ook maar 1 FP gedoneerd heeft die speler NIET meer de toegang tot de GG door een slotje kan worden ontzegt.

En nee, het is geen eigenbelang maar het belang van de gilde.
Waarom zijn er anders al die gildes, juist....om binnen de gilde elkaar te helpen en gezamelijk bepaalde voordelen te hebben.
In dit geval zou dus die slot optie van één GG per keer juist heel fijn zijn.
 

DeletedUser

Guest
Ik ben eigenaar van mijn grootse gebouwen en heb het recht te bepalen wie daar welkom zijn.

Heb jij dan ook het recht om te bepalen wie jouw gebouwen motiveert of opknapt? Misschien moeten we dan ook gelijk de buren maar even afschaffen.

En nee, het is geen eigenbelang maar het belang van de gilde.Waarom zijn er anders al die gildes, juist....om binnen de gilde elkaar te helpen en gezamelijk bepaalde voordelen te hebben.

Gildebelang is eigenbelang.

Omdat jouiw gilde niet in staat is om afspraken in goede banen te leiden moet er nu maar wereldwijd een aanpassing komen.

Je wordt nu door anderen geholpen en dat gaat zelfs harder dan dat jouw gilde het kan doen. Waarom zijn er anders al die buren en vrienden? Leg dat dan maar eens uit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat wij allemaal FoE spelen is ook eigenbelang, we vinden het allemaal leuk en voor ons zelf (eigenbelang) hebben we dit spel gekozen om te spelen.

En gildebelang is lang niet altijd eigenbelang.

Een voorbeeld:
Een gildelid in een lager tijdperk heeft de BD-en voor een hogere GG verzameld, maar heeft nog lang niet de goederen die nodig zijn om die GG daadwerkelijk in de steigers te kunnen zetten. Het gilde zorgt er belangeloos voor dat de benodigde goederen aan die speler geleverd worden tegen een zo gunstig mogelijke ruil. (bijvoorbeeld 1 brons tegen 2 toekomstgoederen).
Dat is zeker geen eigenbelang...maar elkaar helpen binnen jouw gilde !!

Iedereen weet dat je binnen een gilde voordelen hebt, die je zonder gilde niet hebt:
  • Prestigebonus
  • Ondersteuningspoolbonus
  • Rekruteringskorting
  • Onderzoeksverhoging (FP-en uit stadhuis)
  • Bouwkorting
  • Goederenhandel zonder kosten
Waarom zou je niet ook nog mijn voorgestelde GG slotjes als voordeel voor de gilde mogen hebben?

En (op enkele gilde's na) heeft een gilde ook plichten zoals door de gilde zelf opgesteld.

Dus ja, er zijn nu eenmaal verschillen tussen gildeleden, vrienden en buren.

En nu mag je schrijven: Gildebelang is (voor een deel) eigenbelang. En dat is dus ook de reden dat je voor een bepaalde gilde kiest.
 

DeletedUser

Guest
Gildebelang is die Arc zo snel mogelijk omhoog brengen. Dan ben je dus blij met iedere buitenstaander die doneert, want daar profiteert je Gilde maximaal van. Eigenbelang is een zo hoog mogelijke retouropbrengst willen uit een GG waar jij in doneert. Jouw idee is dus..........
 

DeletedUser3280

Guest
Discussie is trouwens helemaal niet relevant.

Wil je het gebruiken dan gebruik je het, zo niet dan niet. Iedereen blij.
Gewoon reageren voor of tegen.
 
Bovenaan