Slotjes op GG

Wil je een mogelijkheid hebben om vrienden/buren niet te kunnen laten storten in jouw GG's?

  • Ja

    Stemmen: 32 56,1%
  • Nee

    Stemmen: 25 43,9%

  • Totaal aantal stemmers
    57
  • Enquête gesloten .

DeletedUser

Guest
Discussie is trouwens helemaal niet relevant.

Wil je het gebruiken dan gebruik je het, zo niet dan niet. Iedereen blij.
Gewoon reageren voor of tegen.

Die discussie is alleen niet relevant als ik als donateur jouw instellingen kan negeren. Als je even kijkt naar de reacties hier is niet iedereen blij.

Om maar even op jouw niveau te reageren, als jij problemen hebt met spelers die in jouw GG doneren, dan haal je je GG's maar weg. Iedereen blij.o_O
 
Gildebelang is die Arc zo snel mogelijk omhoog brengen. Dan ben je dus blij met iedere buitenstaander die doneert, want daar profiteert je Gilde maximaal van. Eigenbelang is een zo hoog mogelijke retouropbrengst willen uit een GG waar jij in doneert. Jouw idee is dus..........

Gildebelang is in dit specifieke "De Arc levelen", dat wij een boostclub hebben die in het leven geroepen is voor deze specifieke GG waarbij elke keer door de groep zelf (elke dag een ander lid) voldoende wordt gedoneerd om BD-en en FP-en te verdienen en waar dus in dit specifieke geval geen hulp van vrienden en/of buren nodig is.

Dit is MIJN reden om dit idee aan te dragen, voor anderen misschien 100 andere redenen en weer anderen vinden het helemaal niets.
Gelukkig..........leven wij in een democratie, zelfs hier op FoE !! :rolleyes:
 

DeletedUser9480

Guest
Mee eens, je kunt discussiëren om te discussiëren. Er zullen altijd mensen tegen zijn, genoeg ook voor. Daarom zijn de drie GG-opties die je hebt gegeven voor mij prima te doen, kun je het zelf bepalen hoe je het invult.
 

DeletedUser

Guest
Gildebelang is in dit specifieke "De Arc levelen", dat wij een boostclub hebben die in het leven geroepen is voor deze specifieke GG waarbij elke keer door de groep zelf (elke dag een ander lid) voldoende wordt gedoneerd om BD-en en FP-en te verdienen en waar dus in dit specifieke geval geen hulp van vrienden en/of buren nodig is.

Jouw gildebelang "De Arc levelen" gaat sneller met hulp van buitenaf. Dat jij dat niet wil is eigenbelang.

Dit is MIJN reden om dit idee aan te dragen, voor anderen misschien 100 andere redenen en weer anderen vinden het helemaal niets.
Gelukkig..........leven wij in een democratie, zelfs hier op FoE !! :rolleyes:

En in die democratie moet je het er mee eens zijn en mag je geen tegengeluid laten horen? o_O
 

DeletedUser4096

Guest
Ik zie geen reden om "alles" met iedereen te moeten delen, thuis zet je ook niet alles open voor iedereen en die keuze zou ik in het spel ook willen hebben dus maw,

IK STEM VÓÓR
 

DeletedUser

Guest
Ik zie geen reden om "alles" met iedereen te moeten delen, thuis zet je ook niet alles open voor iedereen en die keuze zou ik in het spel ook willen hebben dus maw,

IK STEM VÓÓR

Thuis wordt je ook niet dagelijks door je buren aangevallen en geplunderd. Argument slaat helemaal nergens op.

We hebben hier nu al drie gildeleden die een idee er door willen drukken en discussie er over blijkbaar niet accepteren. Eentje heeft zich zelfs speciaal hiervoor op het forum aangemeld. Wat een bewogenheid :rolleyes:

Bijdragen in het GG van een ander is een spelonderdeel. Dat het kan en dat je er van kan profiteren wordt je geregeld op gewezen tijdens het opstarten van het spel. Dat jij niet wil dat anderen profiteren van hun bijdrage in jouw GG is jammer voor je. Net als plunderen hoort het er bij. Leer er maar mee leven.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Jouw gildebelang "De Arc levelen" gaat sneller met hulp van buitenaf. Dat jij dat niet wil is eigenbelang.



En in die democratie moet je het er mee eens zijn en mag je geen tegengeluid laten horen? o_O

Tuurlijk, die laat jij toch steeds weer horen en...dat is je goed recht.
Duidelijk standpunt ook gezet dat je het er niet mee eens bent.

Gelukkig wordt je er hier niet op afgeschoten :p
 

DeletedUser4527

Guest
Gildebelang is die Arc zo snel mogelijk omhoog brengen. Dan ben je dus blij met iedere buitenstaander die doneert, want daar profiteert je Gilde maximaal van. Eigenbelang is een zo hoog mogelijke retouropbrengst willen uit een GG waar jij in doneert. Jouw idee is dus..........

ik ben het volledig eens met je (op dit punt) :p
 

DeletedUser7756

Guest
Bijdragen in het GG van een ander is een spelonderdeel. Dat het kan en dat je er van kan profiteren wordt je geregeld op gewezen tijdens het opstarten van het spel. Dat jij niet wil dat anderen profiteren van hun bijdrage in jouw GG is jammer voor je. Net als plunderen hoort het er bij. Leer er maar mee leven.

Ik ben tegen en sluit mij helemaal aan bij de reactie van Sl8yer.
 

DeletedUser

Guest
Voor en tegenstanders hebben hier hun mening duidelijk aangegeven. Het idee is niet veranderd. Ik zal hier daarom een poll opzetten. Voor het idee, zie de openingspost.
 

DeletedUser10486

Guest
Het is een mes dat aan twee kanten snijdt. Uiteraard wil iedereen FP's in zijn GG krijgen.
Maar als jij bij iemand anders stort, dan heb je uiteraard niet graag dat iemand met een hoge Arc eventjes voor jouw neus de eerste plaats komt wegkapen en er dan nog dikke winst aan maakt.
 

DeletedUser1513

Guest
Ik stem voor, wordt gek van buren die snel even de eerste plaats voor de neus van mijn gilde leden wegpikken, FP geilers :(
 

jovayana

Actief lid
Ik ben voor, veel te vaak komen de grote ARC-jongens de prijzen kapen en dat is zeker niet om je GG te helpen maar gewoon uit eigenbelang en winst. Het kan wel een onderdeel van het spel zijn zoals betweter en kritiek op alles hebbende sl8yer beweert, maar bij sommigen is alleen dit onderdeel dat nog telt.
Daarbij met de keuzeknop bepaal je zelf of je het voordeel (vlugger geleveld) of het nadeel (kleinere gildeleden die op zoek zijn naar bd buiten spel gezet) wil hebben.
 

DeletedUser3175

Guest
Ik begrijp het voorstel maar zie meer nadelen dan voordelen.

Misschien hebben spelers wel juist om deze reden hun Arc geleveld en nu zou het voordeel van hun Arc flink kunnen worden verminderd, dat is niet eerlijk. Daarbij kunnen vrienden en gilde genoten dit nog steeds doen dus uiteindelijk zul je dan wel heel veel moeten afspreken en regelen wil je dat doneer systeem kunnen waarborgen en aangezien het vaak iedere week om een andere speler gaat blijf je dan bezig. Daarbij beperk je zo het goed recht van een buur om blauwdrukken van een GG te krijgen dat hij nog niet heeft of verder wil opwaarderen. Als niemand in het gilde een bepaald GG heeft kan het zo ook nog eens knap lastig worden om die binnen te krijgen.

Maar de reden waarom dit geen goed idee is is de rol die buren horen te spelen in het spel. Het is de bedoeling dat buren het spel een beetje kunnen verstoren, aanvallen, stelen, etc. maar ze kunnen elkaar ook helpen, motiveren, opknappen, handel, elkaars GG opwaarderen. Dit is dus een keuze die de speler zelf mag maken. Dus dit voorstel gaat helaas tegen het natuurlijke spelverloop in. Nu is het aan de gildes die een systeem willen hanteren hier slim genoeg mee om te gaan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Maar de reden waarom dit geen goed idee is is de rol die buren horen te spelen in het spel. Het is de bedoeling dat buren het spel een beetje kunnen verstoren, aanvallen, stelen, etc. maar ze kunnen elkaar ook helpen, motiveren, opknappen, handel, elkaars GG opwaarderen. Dit is dus een keuze die de speler zelf mag maken. Dus dit voorstel gaat helaas tegen het natuurlijke spelverloop in. Nu is het aan de gildes die een systeem willen hanteren hier slim genoeg mee om te gaan.

Juist. In het spel hoort ook een stukje frustratie, omdat je gepunderd wordt of ergens naaast grijpt. Als je alles veranderd zodat het alleen nog maar in jouw voordeel werkt, wat is dan nog de uitdaging?
 

DeletedUser1513

Guest
Zoals je buren mogen kiezen of ze in jou GG moegen dorenen of niet, zo zou ik moeten kunnen kiezen of ik ze toelaat om dat te doen of dat ik ze buiten me GG sluit door me GG op slot te doen voor buren.

Eigenlijk kan iedereen gewoon VOOR stemmen, je HOEFT het niet te gebruiken je MAG het gebruiken als FoE het zou ingestellen.
 
Bovenaan