PvP en GvG scheiden

Mr.Quib

Actief lid
Een redenatie ad riduculum, een oude bekende retorische truc. Het is gewoon heel simpel, een toren voor pvp, met alleen de punten van de aanvallen van de buurt, en een toren voor GvG, met alleen de punten behaald op gvg. Met als het kan de punten voor het sectortje meppen eruit gezeefd. Klaar.
En GE nog een apart torentje?
Als je punten gaat uitzeven is er toch geen nieuwe toren meer nodig?

Die ranglijst is ook al zolang verpest, dat ik me daar niet meer druk over maak.
Waarom dan wel over de PvP ranglijst? Voor die paar medailles?
 

DeletedUser

Guest
Weet je ik sta best sympathiek tegenover een “oplossing”.
Maar eerlijk gezegd heeft FoE hierin medogenloos gefaald en dat van meet af aan.
Correcties in hoe alles m.b.t. GvG gaat, waaronder onterechte punten die er verdiend worden ed., is denk ik te laat.
Dit zou dan ongelijkheid geven ten opzichte van de mensen die hier (nog) wel van hebben kunnen profiteren en die medailles nog nodig hebben.
Zelfs de stekker geheel uit GvG trekken kan volgens mij al niet meer omdat het zo vervlochten is geraakt met mensen hun persoonlijke ranking tenzij het mogelijk is al die verdiende punten terug te nemen maar ik neem aan dat dit het spel om zeep zou helpen.
 
Weet je ik sta best sympathiek tegenover een “oplossing”.
Maar eerlijk gezegd heeft FoE hierin medogenloos gefaald en dat van meet af aan.
Correcties in hoe alles m.b.t. GvG gaat, waaronder onterechte punten die er verdiend worden ed., is denk ik te laat.
Dit zou dan ongelijkheid geven ten opzichte van de mensen die hier (nog) wel van hebben kunnen profiteren en die medailles nog nodig hebben.
Zelfs de stekker geheel uit GvG trekken kan volgens mij al niet meer omdat het zo vervlochten is geraakt met mensen hun persoonlijke ranking tenzij het mogelijk is al die verdiende punten terug te nemen maar ik neem aan dat dit het spel om zeep zou helpen.

Ze hebben met de herwaardering van GG's ook bakken puntjes afgepakt van sommige spelers maar het voornaamste probleem is dat je nogal moeizaam vast kan stellen welke puntjes er met dom puntjesmeppen verdiend zijn, welke met echt GvG werk en welke daarbuiten. Ik weet natuurlijk ook niet hoe alle mutaties worden opgeslagen/geregistreerd maar het kan zomaar zijn dat die data er niet meer is. Dat maakt het vrij lastig. Staat tegenover dat ik het wel amusant zou vinden als ze het wel zouden weten te doen hahahaha, dan begin ik denk ik een gildewedkantoortje waarbij iedereen van zichzelf, elkaar en andere spelers mag gaan voorspellen waar ze op de ranking gaan eindigen xD. Maar reken er niet op dat ze dat gaan doen.
 

DeletedUser6877

Guest
Prima dat de punten in de gvg torens niet gezeefd kunnen worden, maar vanaf een bepaald tijdstip een scheiding tussen gvg en pvp is niet erg lastig lijkt me. Ze kunnen denk ik goed zien waar welke punten worden gehaald. GGs zijn nog steeds overgewaardeerd en zouden eigenlijk geen punten moeten opleveren voor de ranglijst. Die zou puur op eerlijke gevechtspunten gebaseerd moeten zijn, maar dat is een andere discussie. Dus twee torens 1 voor gvg, 1 voor pvp/ge, klaar is klara
 

DeletedUser10486

Guest
Eerlijke gevechtspunten in de GVG? Dan kan men net zo goed de stekker uit de GVG trekken. Maar dan moet er iets anders in de plaats komen waar er onbeperkt gevochten kan worden, anders wordt dit een flutspel van 13 in een dozijn.
 
Eerlijke gevechtspunten in de GVG? Dan kan men net zo goed de stekker uit de GVG trekken. Maar dan moet er iets anders in de plaats komen waar er onbeperkt gevochten kan worden, anders wordt dit een flutspel van 13 in een dozijn.

Dat geldt misschien voor sommige spelers maar anderen (zoals ik) begrijpen sowieso niet waarom je blind achter puntjes aan zou gaan. Natuurlijk speel ik GvG ook niet zoals het volgens Charlemagnell gespeeld hoort te worden, mijn gilde is nog geen 30 man hahahaha maar ik ga echt niet een beetje sectoren leegmeppen voor niks anders dan wat ranking puntjes. Veel leuker om het daadwerkelijk tegen een ander gilde op te nemen.

En wat de waarde van GG's betreft voor de ranking, werkelijk geen idee. Die dingen staan in m'n stadje voor de bonussen die ze geven en als ze geen puntjes gaven, zouden ze me nog steeds een gigantisch voordeel geven maar aangezien gewone gebouwen ook punten opleveren lijkt het me vrij onlogisch om GG's puntloos te maken. En dat er alleen gevechtspuntjes meegerekend zouden moeten worden in de ranking vind ik zelf ook wat kort door de bocht. Het is niet ALLEEN een mepspelletje.
 

Wildstorter

Actief lid
Sorry maar ik kan nog steeds niet achterhalen waarom je de torens zou willen scheiden behalve dat het 'eerlijker' zou zijn. Dat betwijfel ik ook nog want ik kom wel eens in een buurt waar 9 spelers uit mijn vriendenlijst zitten en ook nog eens 3 uit mijn gilde. Die kan ik dus niet aanvallen en zit ik al met een gigantisch nadeel ten opzichte van spelers die maar 2 vriendjes daar hebben en geen gildeleden. Er vanuit gaan dat je met 75 man in 1 buurt zit waaronder jijzelf kan ik dus 17% niet aanvallen, de andere speler heeft slechts 4% die hij/zij niet aan kan vallen. Dan trekt het toch direct helemaal scheef...

Stel dat je beide voor de toren gaat aan 80.000 punten (oceanisch tijdperk) per gevecht. Dan is het verschil tussen mij en de ander al 800.000 punten per dag of zelfs 5.600.000 punten als we de hele week spelen.

Dus als we jouw idee voor 2 torens in gaan voeren komt er direct weer een nieuw probleem bij waardoor jouw acties om het eerlijker te maken weer teniet gedaan worden... Er zijn namelijk altijd omstandigheden waarin de één meer voordeel heeft dan de ander.
 
Zelfde geldt trouwens voor de GvG toren in dat geval. Ene gilde is flexibeler dan het andere en kan dus meer meppen. Je valt toch net iets minder snel een ander gilde aan wanneer een belegering je 2k x 5 aan goedjes kost dan wanneer je voor 15 x 5 uit en thuis bent. Waaruit dus volgt dat juist spelers bij gilden die GvG spelen om met hun gilde te groeien minder puntjes kunnen halen dan spelers die in een minder fanatiek gilde zitten.
 

DeletedUser

Guest
Zelfde geldt trouwens voor de GvG toren in dat geval. Ene gilde is flexibeler dan het andere en kan dus meer meppen. Je valt toch net iets minder snel een ander gilde aan wanneer een belegering je 2k x 5 aan goedjes kost dan wanneer je voor 15 x 5 uit en thuis bent. Waaruit dus volgt dat juist spelers bij gilden die GvG spelen om met hun gilde te groeien minder puntjes kunnen halen dan spelers die in een minder fanatiek gilde zitten.

Dat dus..

Gilden die het GvG spel “normaal” spelen hebben inderdaad minder kansen zichzelf met punten te verrijken.
Hierdoor krijg je bewuste keuzes om het niet “normaal” te spelen en puntjes te gaan meppen op de GvG in plaats van ook werkelijk bezit te verkrijgen en uit te breiden.
De meesten kiezen dan ook niet voor het laatste.

Natuurlijk speel ik GvG ook niet zoals het volgens Charlemagnell gespeeld hoort te worden, mijn gilde is nog geen 30 man hahahaha ..

Uhoh dan zit je in de gevarenzone als het aan Charlemagnell ligt zou je dan niet eens mogen landen op de GvG kaart.
Minimaal 30 man! :D
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Wildstorter

Actief lid
Het vervelende is wel dat het gilde met nog geen 30 man en ook nog niet eens gildeniveau 30 op dit moment 2e staat op wereld C. Lijkt erop dat die vereiste dan toch noet helemaal klopt haha, en voor sectormeppen heb je geen grond nodig, als sloopgilde ook niet maar vraag me toch af hoe zo’n klein gilde het dan toch voor elkaar krijgt... gelukkig ben ik dommer dan dat veel mensen denken anders zou ik het antwoord wel hebben
 

DeletedUser10486

Guest
Met 10 goede vechters kan je heel veel in de GVG. Ik heb ook al eens in mijn eentje 10 sectoren gepakt, en daarmee kwam mijn gilde net in de top-20.
 

jovayana

Actief lid
Voor je naam bovenin moet je het niet doen , je verandert net van buren die week en er staat een andere naam dan de jouwe bovenaan als kampioen hahaha.

Wat punten betreft en eerlijkheid,zolang GvG bestaat zijn er altijd truukjes uitgevonden door gildes en spelers om zoveel mogelijk punten te scoren. Het zij door fakegildes te maken en te slopen, of ze te gebruiken als bescherming voor de vele sectors van grote gildes, het zij door sector meppen.

Steeds is er wel iemand die jaloers is of het oneerlijk vind, maar toen voor het eerst gemerkt werd dat GG levelen tot miljarden punten opbracht ging plots iedereen als gek levelen voor de puntjes. En de grootste kritikasters van sector meppen zijn diegene die het meeste punten pakten met GG levelen haha.
 
Laatst bewerkt:

Joey-the-king

Actief lid
Naast dat het "oneerlijk" is dat PvP gedomonieerd word door de (oneerlijke-)GvGspelers is het ook oneerlijk voor de APP-spelers. Wand zij kunnen alleen maar PvP punten verdienen door buren aan te vallen en contintenten en GE gevechten te doen. Wat als gevolg heeft dat zij veeeeeeeel minder punten hebben in de toren dan online spelers die wel GvG-doen.
Dus dán zou het schijden van PvP, zonder gvg geechten en met gvg niet zo slecht zijn..
Maaaar aan de andere kant er zijn ook spelers die geen gilde hebben/willen, die missen dus GE punten en eventueel GvG punten.. Dus dan kunnen zij alleen hun buren aanvallen en contintenen kaart.. Dús dan is het voor hun "oneerlijk".
Denk niet dat er een aparte toren voor GvG, PvP en GE zal komen...
Kortom het zal toch nooit goed komen voor iedereen..

--
En persoonlijk zou ik het ook niet willen. Ik ben eenheden-arm, echt het is een drama. GvG , buren & GE red ik niet.. LOL... GE onderhandel ik puur om eenheden te besparen.. en buren sla ik over.. puur om GVG te kunnen doen, dan is het wel fijn dat ik toch nog puntjes kan scoren in PvP-toren.. en kan die medailles ook wel gebruiken, t is niet veel maar toch iets..

Bovendien denk toch dat het niet zal komen.. PvP = Player versus player.. je hebt 1 week de tijd om zoveel mogelijk gevechten te doen.. tja en hoe je dit doet is je eigen keus. Met GvG hersiegen/slopen kan dat ook. Maar GvG is hier sowieso niet voor bedoeld.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser3120

Guest
Ik vind het geen slecht idee, het is tenslotte een People versus People toren, en niet People versus Gilde toren, wat het nu wel een beetje is.
Het enige mogelijke probleem dat ik zie is dat de PvP torens van (veel) lagere tijdperken onbereikbaar zijn om in te komen als er niet iemand in je buurt is die 2 speertjes heeft staan. Maar zo'n groot probleem is dat ook weer niet.
 

DeletedUser6877

Guest
Zoals Carolina - Charlotte al aangeeft wordt gvg door veel gilden niet benut zoals het bedoeld is. Leden van gilden die wel hun best doen om GvG actief te houden, zijn hiervan de dupe, doordat anderen domweg aan sector meppen doen. In het begin van GvG PMT kreeg je ook oneerlijke punten doordat je al punten kreeg naar de eerste wave. Dit is nadien wel opgelost, dus een scheiding tussen pvp en gvg punten zou niet erg ingewikkeld moeten zijn. Aan de PVP torens kan dan ook een andere beloning dan medailles worden gekoppeld als de oplossing is doorgevoerd. In de PvP toren krijg je dan punten voor buren en GE. Kom je toevallig in een buurt met een aantal gildegenoten, dan heb je die twee weken waarschijnlijk pech, maar dat is ad random en niet een systematische vervuiling zoals de vermenging van PvP en GvG punten. De GvG toren zou moeten worden berekend met punten die puur door echte strijd zijn behaald, dus gilden die elkaar gebied veroveren. Punten voor het meppen op vrijgegeven sectoren, waarbij de sector voor vrijgave in bezit van hetzelfde gilde was, tellen niet mee. Houd je alleen nog over twee of drie gildes die naast elkaar liggen en afspraken gaan maken. In dat geval zou je naar een tijdsduur kunnen kijken. Dus een gilde moet een sector minimaal 4 dagen in bezit hebben voor de punten voor de GVG toren worden toegekend. Ik zie verder geen noodzaak voor iets waar onbeperkt gevochten kan worden, lijkt me geen juiste insteek.
 

DeletedUser6877

Guest
Als je kan zorgen dat punten tijdens een wave of na de tweede wave komen, kan je ook een scheiding maken tussen pvp en gvg punten.
 

DeletedUser6877

Guest
Poll erop aub anders bloedt deze discussie dood, kan de bedoeling zijn, maar zo zijn we niet getrouwd ;p
 

Wildstorter

Actief lid
Misschien boeit die toren gewoon niet zoveel mensen? Ik zie maar weinig reacties van mensen die het helemaal met jou eens zijn namelijk. Veracht dan ook niet dat ze ineens allemaal gaan stemmen voor jouw idee en vervolgens de andere landen ook nog eens overstag gaan. Of zou Inno voor alleen de Nederlandse server een aanpassing maken?
 
Bovenaan