PvP en GvG scheiden

DeletedUser6877

Guest
Goedenavond,

Ik heb hier een tijdje over na gedacht, maar ik zie steeds meer dat PvP torens worden vervuild door zogenaamde punten die sector mepperts verdienen. Dit geeft een vertekend beeld in de de PvP torens. Voor die gildes die GVG gebruiken waar het voor is, namelijk een krachtmeting tussen gildes en niet een puntensprokkellandkaart, werkt dat nadelig. Zij kunnen slechts tegen veel hogere kosten de punten halen die andere gilden met een paar goedjes of medailles halen.

Dus mijn voorstel is om ofwel punten op de GVG kaart alleen mee te laten tellen als ze behaald zijn door een sector van een ander gilde in te nemen. Je kunt dan zeggen dat twee gildes naast elkaar een deal kunnen maken door over en weer op een sector te meppen. Dit kan je ondervangen door te verplichten dat je in een week slechts 1 keer de punten van een bepaalde sector mee neemt in de telling voor de Pvp torens. Er zitten natuurlijk wat haken en ogen aan dit voorstel, vooral technisch dus het tweede idee is misschien makkelijker haalbaar.

Voorstel 2 is om de punten in pvp en gvg geheel te scheiden en daar dan twee verschillende torens voor te maken. Waarbij bij pvp medailles de prijs blijven, maar bij gvg iets anders (goederen, fp of wat dan ook)

Voordeel van dit systeem is dat de pvp competitie weer eerlijk wordt en daarvoor dient waar het voor bedoeld is. En dat je gilde, dat op gvg doet waar het voor bedoeld is, niet nadelig werkt voor de pvp torens.
 

DeletedUser10486

Guest
90% van de medailles haal je uit de bijdragebeloningen van de GG's en de willekeurige beloningen van de missies. Heb je de PVP niet voor nodig.
De meeste spelers die in de GVG wat kunnen kunnen ook een aardig potje vechten tegen buren, provincies en in de expeditie. Het zullen sowieso de zelfden zijn die bovenaan eindigen in de PVP torens.

Geen slecht voorstel, maar overbodig dus.
 

DeletedUser6877

Guest
Nee niet overbodig, ik zie in mijn torens in ieder geval dat spelers slechts een keer een siege hoeven te zetten om genoeg punten te halen om even bovenaan de toren te komen staan, waar anderen een week buren en provincies aanvallen. Dat lijkt me niet de insteek en is in ieder geval niet eerlijk.
 

DeletedUser

Guest
Nee niet overbodig, ik zie in mijn torens in ieder geval dat spelers slechts een keer een siege hoeven te zetten om genoeg punten te halen om even bovenaan de toren te komen staan, waar anderen een week buren en provincies aanvallen. Dat lijkt me niet de insteek en is in ieder geval niet eerlijk.

Het is wel eerlijk want een ieder staat het vrij dit ook te doen.
 

DeletedUser6877

Guest
Nee dat klopt niet. De bedoeling van GvG is om een gebied te veroveren met je gilde. Niet om een paar sectoren te pakken om puntjes te meppen. Niet iedereen kan dit doen, omdat het teveel goederen kost als je zoals de bedoeling is een gebied hebt veroverd op de GvG kaart. Dat is de insteek volgens mij van GvG. En het is prima als de puntenmepperts gaan voor de ranglijst , maar dan wel gescheiden.
 

DeletedUser

Guest
Nee dat klopt niet. De bedoeling van GvG is om een gebied te veroveren met je gilde. Niet om een paar sectoren te pakken om puntjes te meppen. Niet iedereen kan dit doen, omdat het teveel goederen kost als je zoals de bedoeling is een gebied hebt veroverd op de GvG kaart. Dat is de insteek volgens mij van GvG. En het is prima als de puntenmepperts gaan voor de ranglijst , maar dan wel gescheiden.

Het is raar inderdaad het lijkt wel een bewuste keuze te zijn geworden tussen gilden die gaan voor de gilderanglijst en die dus veel bezitten en gilden die die ranglijst maar vergeten en een beetje puntjes gaan meppen voor persoonlijk gewin.
 

Joey-the-king

Actief lid
"Het doel is om het gebied dat gecontroleerd wordt door je gilde uit te breiden, het gildeniveau te verhogen en bonussen te verdienen voor alle gildeleden."
 

Wildstorter

Actief lid
Als die personen hun spelplezier halen uit 80x hetzelfde leger verslaan per sector dan laat ze lekker doen. Beetje popi jopi uithangen en kijk mij eens een hoge ranking hebben... als ze tijd genoeg hebben, ze zitten toch niemand dwars en ik neem de positie op de ranglijst van die mensen toch niet serieus haha :)

Maar wat die pvp toren daarmee te maken heeft ontgaat mij even, wil je nou echt zeggen dat je jezelf druk maakt om die paar medailles? Want meer hou je er niet aan over. Ja je naam staat ergens bovenaan voor een weekje, ik speel voornamelijk op de app dus die zie ik toch niet...
 

DeletedUser6877

Guest
Nee maar ik ben voor eerlijk spel, t zal mn juridische achtergrond zijn, dus als het kan, waarom zouden we die punten niet scheiden. Ik heb een hoge ranking, maar daar hoor je mij niet over. Die ranglijst is ook al zolang verpest, dat ik me daar niet meer druk over maak.
 

DeletedUser10486

Guest
De gilden die een sector kwijt raken doen altijd pissig, ongeacht of het nu voor de punten is of om een gebied te veroveren.
En als je 79 legers verslaat en er ééntje laat staan, dan is het weer niet goed.

Van mij mogen ze dat scheiden. Ik heb nu al een miljoen medailles die wachten tot ze nog eens een uitbreiding vrijgeven, dus ik heb de medailles van de torens niet nodig.
 

DeletedUser

Guest
De gilden die een sector kwijt raken doen altijd pissig, ongeacht of het nu voor de punten is of om een gebied te veroveren.
En als je 79 legers verslaat en er ééntje laat staan, dan is het weer niet goed.

Goh, wat raar!
 

Wildstorter

Actief lid
Stel ik wil bovenin meedraaien in de pvp toren: dan val ik buren aan.
Stel ik wil ook meedoen in de gvg pvp toren want het gaat om eerlijkheid maar ook on prestige uiteraard want anders zou ik ook geen interesse hebben in de pvp toren van de buurt: dan moet ik op gvg aanvallen.

Dan is de situatie toch weer hetzelfde maar dan met een ander torentje ernaast? Wat is de volgende stap; iedereen met gildeniveau 1-10 een torentje, 11-20 een toerentje. Dan gildes met 1-10 leden een torentje, 11-20 leden een torentje. Dan een torentje voor gildes met 1-10 sectoren in bezit en die dan weer uitgewerkt per tijdperk? Gevolgd door een torentje met spelers die minder dan 1 jaar actief zijn, tussen de 1 en 3 jaar actief etc. Met taverne bonus heb je ook veel invloed, dus tot 8 stoelen een torentje, 9&10 stoelen een torentje...?
 

DeletedUser6877

Guest
Een redenatie ad riduculum, een oude bekende retorische truc. Het is gewoon heel simpel, een toren voor pvp, met alleen de punten van de aanvallen van de buurt, en een toren voor GvG, met alleen de punten behaald op gvg. Met als het kan de punten voor het sectortje meppen eruit gezeefd. Klaar.
 
Bovenaan