postcount vrijforum en speelplaats

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Als je alleen post om een cijfertje omhoog te halen, dan kan je beter niet posten. Posten moet je in mijn optiek doen omdat je iets nuttig te zeggen hebt over het onderwerp.
 

DeletedUser

Guest
Als je alleen post om een cijfertje omhoog te halen, dan kan je beter niet posten. Posten moet je in mijn optiek doen omdat je iets nuttig te zeggen hebt over het onderwerp.

Dat is ook mijn standpunt maar iedereen die wel om het cijfertje geeft die gaat nu wel weg
 

DeletedUser

Guest
Mij boeit dat nummertje niet maar de activiteit in het spellen en vrij forum

Als er alleen maar mensen op die fora zitten om meer posts te verzamelen, kan je je misschien afvragen of die mensen het dan wel de moeite waard zijn? Dan kunnen ze beter dingen posten die wel relevant zijn dan alleen maar onzin..

Trouwens over die moderators, die zijn hier toch om zijn/haar werk te doen? Als mensen de regels overtreden kan je ze rapporteren en zorgen de forum moderators er wel voor dat we gestraft worden. Als een of andere gek toch blijft doorgaan, kan hij/zij een berisping krijgen of zelfs geblokkeerd worden.

Nee, de post count kan voor mij betreft uitgeschakeld worden.
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Als ze alleen om het cijfertje geven mogen ze wat mij betreft wegblijven. Activiteit in het forum is leuk, maar ik heb persoonlijk liever geen mensen die posten om te posten, ik zie graag mensen die posten omdat ze wat te vertellen hebben.

Om er maar een quote van Plato bij te halen: “Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something.”
 

DeletedUser

Guest
Mij boeit dat nummertje niet maar de activiteit in het spellen en vrij forum

Mij boeit dat nummer eveneens niks, ook al zouden sommige dat misschien niet verwachten.

Het is duidelijk dat het vrije forum en het spellenforum aan het leeglopen zijn. De vraag is echter: Komt dit wel doordat de postcount is uitgeschakeld? Volgens mij is het eerder dat de meesten het enorm druk hebben met school, en daardoor niet online kunnen komen.

Ook begrijp ik de mening van Aymon, die via de postcount wil kunnen zien of hij snel antwoord krijgt op iets, en of hij van een ervaren speler antwoord krijgt. Dat is eigenlijk een van de weinige nuttige opties van de postcount, voor zover ik het zie.

Als je alleen post om een cijfertje omhoog te halen, dan kan je beter niet posten. Posten moet je in mijn optiek doen omdat je iets nuttig te zeggen hebt over het onderwerp.
Iemand op dit forum had een heel mooi citaat van Plato wat hierop aansluit.
''De wijze spreekt omdat hij iets te zeggen heeft, de domme spreekt alleen om iets te zeggen te hebben.''


Edit Je had het citaat al gevonden
smooch.gif
 

DeletedUser

Guest
Als ze alleen om het cijfertje geven mogen ze wat mij betreft wegblijven. Activiteit in het forum is leuk, maar ik heb persoonlijk liever geen mensen die posten om te posten, ik zie graag mensen die posten omdat ze wat te vertellen hebben.

Om er maar een quote van Plato bij te halen: “Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something.”


Ik zou eerder prefereren voor een reputatiesysteem. Je kan hiermee dus ook makkelijk zien wie er ervaren is. Een ervaren speler zal normaal gezien toch meerdere groene balkjes verkrijgen dan een onervaren speler. Daarmee hoef je dan ook de post count niet uit te schakelen, je hoeft enkel het repuatiesysteem uit te schakelen in het vrije en spel forum. Zo kan iedereen zien wie nu echt iets bijbrengt op het forum ;)
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Een reputatiesysteem vind ik ook prima. Op het t-w.net forum wordt dat onder meer gebruikt, en als je dat goed afstelt geeft dat inderdaad een mooie indruk van de activiteit en betrouwbaarheid van een speler. Hoewel ik zelf daar veel te weinig reputatie heb naar mijn mening :p
 

DeletedUser

Guest
De personen die posten om de postcount kan ik missen als kiespijn.
+1

Het principe achter het reputatiesysteem (op TW) is toch het 'Bedanken' van spelers? (heb al zolang geen TW meer gespeeld, volgens mij werd het net ingevoerd toen ik er mee stopte)
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
+1

Het principe achter het reputatiesysteem (op TW) is toch het 'Bedanken' van spelers? (heb al zolang geen TW meer gespeeld, volgens mij werd het net ingevoerd toen ik er mee stopte)

Het principe is dat je spelers positieve en negatieve reputatie kan geven, voor goede danwel slechte posts. Het kan ook zo ingesteld worden dat hoe meer posts/reputatie jij zelf hebt, hoe zwaarder jouw reputatie weegt.
 

DeletedUser

Guest
Het principe is dat je spelers positieve en negatieve reputatie kan geven, voor goede danwel slechte posts. Het kan ook zo ingesteld worden dat hoe meer posts/reputatie jij zelf hebt, hoe zwaarder jouw reputatie weegt.
Oke, dat is wel nice. Hoewel ik het bedanken/liken van de TW forums hier ook wel wil zien ^^
 

DeletedUser

Guest
Het principe is dat je spelers positieve en negatieve reputatie kan geven, voor goede danwel slechte posts. Het kan ook zo ingesteld worden dat hoe meer posts/reputatie jij zelf hebt, hoe zwaarder jouw reputatie weegt.

Dit is ook een goed idee
 

DeletedUser

Guest
En dan nog eens polsen naar jullie mening. :)

Wat vinden we van het volgende systeem?
- Postcount terug inschakelen.
- Reputation systeem inschakelen waarmee gebruikers een reputatie krijgen. Op basis van punten, die door andere spelers wordt toegekend, krijg je dan een bepaald titeltje waaruit kan worden afgeleid hoe hulpvol/goed je bent.

Mijn inziens lijkt dat een mooie middenweg tussen zij die graag een hoog nummertje achter 'Berichten' zien staan (laat ons eerlijk zijn: zij zorgen óók voor activiteit hier) en voor zij die graag een onderscheid willen maken tussen 'ervaren' en 'onervaren' forumleden.


@ Bedankt functie: Zoiets wil ik ook hier invoeren. Het zal dan weliswaar eerder iets ala 'thumbs up' of '+1' noemen, maar het principe is hetzelfde. Dat zal echter nog even duren, aangezien dat een plug-in is die we moeten installeren hier op het forum. Hoe dat werkt e.d. moet ik dus eerst eens bekijken. :)
Wel even melden: de bedank-functie @TW is geen reputation systeem. Het is enkel een manier om te tonen dat je het eens bent met 1 bepaalde reactie, die je dan openlijk steunt door het te bedanken (i.p.v. in het topic te reageren en te schrijven: +1; QFT; ...)

@ anchenoncourt (hoewel ik weet dat hij normaal gezien al weg is): Een volledig uitgewerkte reden kan ik je niet geven, omdat ik die simpelweg niet heb. Het forum werd plots zeer druk, spelers krijgen op enkele dagen gigantisch veel berichten, we hebben i.v.m. andere taalversies die tezamen met ons zijn gestart stukken meer reacties, etc. (Deze zaken zijn niet noodzakelijkerwijs slecht, maar ze waren voor mij toch wel een beetje ongewoon) Dat zijn allemaal zaken die er toe hebben geleid dat ik mogelijk wat te snel & overgereageerd heb. Ik wil daar gerust eerlijk in zijn met jullie. :)
 

DeletedUser61

Guest
Ik denk dat het aantal posts dat iemand maakt of welke reputatie hij op het forum heeft totaal zijn doel voorbij schiet. Het forum heeft als hoofddoel het spel lijkt mij. Dus als ik een vraag heb wil ik dat het beantwoord word maar wat zegt de reputatie die iemand op het forum heeft over de spelkennis? In mijn ogen helemaal niets.
Dat een postcount uitgeschakeld word in een spellen/spamforum is trouwens heel normaal, gebeurt op vele fora.
En over de eventuele terugloop van mensen op deze fora komt echt niet doordat de postcount is uitgeschakeld. Dit is een vrij nieuw forum, sommige mensen vinden het stoer om dat ff vol te spammen en dat gaat op den duur vervelen en stoppen ze er weer mee.
 

DeletedUser58

Guest
  • Ik denk dat het bedanken of thumbs up toevoegen al veel spam zal verwijderen. Nu krijg je mensen die alleen even "no problem"of "dat is ook weer waar" "ik ben het hiermee eens"of iets dergelijks posten terwijl dit niets toevoegd aan een onderwerp (ik doe het zelf ook wel eens hoor)

  • Ik vind het nadeel van elkaar beoordelen op een antwoord dat er altijd grappemakers bij zijn die een speler negatief gaan beoordelen voor de lol. En daarmee mensen die graag iets willen bijdragen het plezier ontnemen. Daarbij kun je beter 5 antwoorden teveel hebben op een gestelde vraag dan dat er mensen zijn die goede ideeen niet durven te delen.
 

DeletedUser

Guest
    • Ik vind het nadeel van elkaar beoordelen op een antwoord dat er altijd grappemakers bij zijn die een speler negatief gaan beoordelen voor de lol. En daarmee mensen die graag iets willen bijdragen het plezier ontnemen. Daarbij kun je beter 5 antwoorden teveel hebben op een gestelde vraag dan dat er mensen zijn die goede ideeen niet durven te delen.


  • Het reputatiesysteem is zo ingesteld dat je een speler niet altijd negatieve beoordelingen kan geven. Ik dacht dat je maximaal 1x in de zoveel dagen tijd (best lang dacht ik) iemand negatief kan beoordelen. Er zijn dus toch wel een aantal voorwaarden aan verbonden. De kleinste details ken ik ook niet, ik heb het zelf nooit beheerd.

    @3D: Ik ben zowel voor de +1 als het reputatiesysteem, als dit wordt ingevoerd, heb ik er ook geen probleem mee dat de postcount wordt ingeschakeld in het vrije en spelforum.
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Ik sluit me hier ook bij aan. Een bedank-systeem zie ik wel zitten, en een reputatie-systeem ook.

@Skoopy: Voor zover ik het reputatie-systeem begrijp kan je een bepaald persoon niet onderspammen met reputatie. Je moet eerst aan anderen reputatie geven voordat je weer aan die persoon reputatie kan geven. Dit geldt voor zowel positieve als negatieve reputatie geloof ik. Mogelijk zit er inderdaad ook nog een aantal dagen aan, maar dat weet ik niet.
 
Bovenaan