postcount vrijforum en speelplaats

DeletedUser

Guest
Dit is geen idee maar ik wil hier wel een poll over

Vind je dat de post vount terrug moet komen in het vrij forum en speelplaats?
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Ik vind van niet. Zorgt alleen maar voor meer onnozele topics en posts van mensen die zo graag een hoge postcount willen. Nu wordt het tenminste beperkt tot onnozele topics en posts van mensen die gewoon willen spammen.
 

DeletedUser

Guest
Ik snap het nut niet van dit. Die spammers zitten toch best in het spellenforum?
Als je hier de postcount uitschakelt krijg je dalijk allemaal spammers in het serieuze gedeelte.
 

DeletedUser310

Guest
Ik zie geen probleem met postcounts op die topics. Het zien als een probleem en optreden zoals hier gebeurd is, is een kraampachtige wijze van poging tot regulering en beperken van posters. Dit zal niet positief werken op de algehele activiteit op het forum. Het beeld dat sommige oproepen dat er veel mensen posten voor de counts is overdreven. Er zullen er vast wel een paar zijn, maar het aantal en de overlast zijn minimaal. Dit terwijl beperkingen opleggen en pogingen tot regulering de eerste stap is in de richting van steeds meer regulering, regels en beperkingen wat evoluerend riekt tot volledige censuur ;)

kortweg een Othianiaanse actie ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Ik zie geen probleem met postcounts op die topics. Het zien als een probleem en optreden zoals hier gebeurd is, is een kraampachtige wijze van poging tot regulering en beperken van posters. Dit zal niet positief werken op de algehele activiteit op het forum. Het beeld dat sommige oproepen dat er veel mensen posten voor de counts is overdreven. Er zullen er vast wel een paar zijn, maar het aantal en de overlast zijn minimaal. Dit terwijl beperkingen opleggen en pogingen tot regulering de eerste stap is in de richting van steeds meer regulering, regels en beperkingen wat evoluerend riekt tot volledige censuur

kortweg een Othianiaanse actie

Ik snap het nut niet van dit. Die spammers zitten toch best in het spellenforum?
Als je hier de postcount uitschakelt krijg je dalijk allemaal spammers in het serieuze gedeelte.

Er zijn toch wel veel mensen voor de postcount hoor
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
postcount is totaal niet interessant zolang het grootste gedeelte spam is
over hoever het al zo interessant kan noemen

heb zelf een paar jaar een eigen forum gehad en daar had ik het zelfs helemaal uit gezet
leverde minder spam op van first en dat soort onzin en werd een stuk gezelliger op en overzichtelijker
 

DeletedUser

Guest
postcount is totaal niet interessant zolang het grootste gedeelte spam is
over hoever het al zo interessant kan noemen

heb zelf een paar jaar een eigen forum gehad en daar had ik het zelfs helemaal uit gezet
leverde minder spam op van first en dat soort onzin en werd een stuk gezelliger op en overzichtelijker

dat is het juist niet iedereen zit op die post te kijken maar dit jaagt gewoon iedereen weg uit het spellenforum en vrij-forum, en daar weg gaan ze spammen in andere fora's ik denk niet dat dat de bedoeling is
 

DeletedUser

Guest
Neen. Heel veel fora werken op deze manier om en dat vind ik goed. Er worden heel wat berichten in een off-topic rubriek gepost en op zich hebben die niets te maken met de werkelijke inhoud van het forum. Neem nu een telspelletje waar je constant samen met iemand anders die online is om de beurt een getal gaat zeggen, hoeveel post ga je er dan bij krijgen? Dat zou een vertekend beeld geven van iemand. Stel dat hier iemand zit met 1000 posts dan weet je dat dit een member is die goed actief is, maar als daar 1000 posts staat en het off-topic gedeelte telt mee... dan kan dat evengoed een groot zeveraar zijn dat daar constant zit mee te doen met allerlei spelletjes.

Ik zit niet constant op de post te kijken maar gebruik wel de post om te zien als ik ergens een vraag stel op een forum om te zien of mijn vraag wordt beantwoord door iemand nieuw of iemand die er al eventjes zit (en doorgaans gezien meer kent van de materie). Het is inderdaad niet de bedoeling dat mensen gaan spammen in de andere fora maar daar hebben we dan ook moderators voor. De mensen die trouwens constant naar die postcount zitten te staren en deze zo hoog mogelijk willen lijken me trouwens ook een stel pubers die niets anders te doen hebben.

Soit, ik zit hier op het forum om de FoE discussies te volgen, niet om te zitten zwammen...
 

DeletedUser

Guest
Neen. Heel veel fora werken op deze manier om en dat vind ik goed. Er worden heel wat berichten in een off-topic rubriek gepost en op zich hebben die niets te maken met de werkelijke inhoud van het forum. Neem nu een telspelletje waar je constant samen met iemand anders die online is om de beurt een getal gaat zeggen, hoeveel post ga je er dan bij krijgen? Dat zou een vertekend beeld geven van iemand. Stel dat hier iemand zit met 1000 posts dan weet je dat dit een member is die goed actief is, maar als daar 1000 posts staat en het off-topic gedeelte telt mee... dan kan dat evengoed een groot zeveraar zijn dat daar constant zit mee te doen met allerlei spelletjes.

Ik zit niet constant op de post te kijken maar gebruik wel de post om te zien als ik ergens een vraag stel op een forum om te zien of mijn vraag wordt beantwoord door iemand nieuw of iemand die er al eventjes zit (en doorgaans gezien meer kent van de materie). Het is inderdaad niet de bedoeling dat mensen gaan spammen in de andere fora maar daar hebben we dan ook moderators voor. De mensen die trouwens constant naar die postcount zitten te staren en deze zo hoog mogelijk willen lijken me trouwens ook een stel pubers die niets anders te doen hebben.

Soit, ik zit hier op het forum om de FoE discussies te volgen, niet om te zitten zwammen...

Ik denk niet dat 3D zijn forummods meer werk wil geven met dit werk plus er zijn niet veel postgeilers op de spellenfora
 

DeletedUser

Guest
dat is het juist niet iedereen zit op die post te kijken maar dit jaagt gewoon iedereen weg uit het spellenforum en vrij-forum, en daar weg gaan ze spammen in andere fora's ik denk niet dat dat de bedoeling is

als je buiten het "spam" forum gaat spammen zal je als het goed is vanzelf een keer een ban krijgen lijkt me
 

DeletedUser

Guest
Wat een kansloze discussie. Die postcount maakt helemaal niks uit. Het gaat om de kwaliteit die je plaats, niet de kwantiteit.
 

DeletedUser

Guest
Ik denk niet dat 3D zijn forummods meer werk wil geven met dit werk plus er zijn niet veel postgeilers op de spellenfora

Dit zorgt niet voor extra spam en voor extra werk, tenzij af en toe een enkeling. Hier ligt nu echt niemand wakker van. Behalve dan wat pubertjes die niets te doen hebben dan nonsens uit te spuwen op een forum, en ja af en toe heb je zo eens iemand die de boel verziekt maar dat komt amper voor. En net zoals je zegt, zeker op een spellenfora waar men nota bene ook nog eens geregistreerd moet zijn.
 

DeletedUser

Guest
Dit zorgt niet voor extra spam en voor extra werk, tenzij af en toe een enkeling. Hier ligt nu echt niemand wakker van. Behalve dan wat pubertjes die niets te doen hebben dan nonsens uit te spuwen op een forum, en ja af en toe heb je zo eens iemand die de boel verziekt maar dat komt amper voor. En net zoals je zegt, zeker op een spellenfora waar men nota bene ook nog eens geregistreerd moet zijn.
Ik heb het een beetje op gekeken de activiteit is een helft gedaalt sinds de poscount is uitgezet in het spellenforum en het vrij forum
 

DeletedUser

Guest
Niels, volgens mij maak je er alleen maar zo'n drama van omdat JIJ een van de postcountgeilers bent. Nu ff mijn vraag, wat boeit dat nummertje je?
 

DeletedUser

Guest
Mensen die hulp zoeken, suggesties hebben of over het spel willen praten vinden de weg wel naar dit forum. Daarvoor dient het ook. Dat de activiteit in het off topic forum met de helft daalt kan me niets schelen, daar kom ik toch amper omdat dat niets met het spel te maken heeft. Voor nonsens dingen zit ik al op een ander forum, waar die posts trouwens ook niet meetellen.
 

DeletedUser

Guest
Kort even melden:
Het is een test dat ik nu even wou doen. De kans bestaat dat we het binnenkort weer inschakelen. :)

De andere reacties lees ik vanavond eens door!
 

DeletedUser310

Guest
Kort even melden:
Het is een test dat ik nu even wou doen. De kans bestaat dat we het binnenkort weer inschakelen. :)

De andere reacties lees ik vanavond eens door!

Het zou gewaardeerd worden als je met echte argumenten komt als je deze beperking door wenst te zetten. Het argument dat er dan een paar mensen geilen op een getalletje is flinterdun en heeft meer weg van een drogreden dan een werkelijk steekhoudend argument, ik ben van mening dat vrijheid binnen kaders een groot goed is en dat aanspreken een betere regulering heeft dan beperkingen ;)
 

DeletedUser

Guest
Niels, volgens mij maak je er alleen maar zo'n drama van omdat JIJ een van de postcountgeilers bent. Nu ff mijn vraag, wat boeit dat nummertje je?

Mij boeit dat nummertje niet maar de activiteit in het spellen en vrij forum
 
Bovenaan