Plunder Cool-Down

DeletedUser6877

Guest
Posts over plunderen hebben we genoeg en genoeg gehad. Het hoort bij het spel, bevalt je het niet ga dan Landleven spelen. Er rouleren er op het ogenblik iig 2 over dit onderwerp het is een aantal keren diepgaand besproken. T is klaar nu.
 

DeletedUser13785

Guest
41 mensen voor jouw zien dat toch echt anders. Jij bent niet degene die bepaalt voor iedereen wanneer het klaar is. Niemand zegt dat je de posts hoeft te lezen of er op moet reageren.

Ja, daar heb je wel een punt maar dan ben je als je in het bezit bent van plundergebouwen wel in het nadeel.
Er zijn al van die hinderlijke wachtvuren, rituele vlammen en verdedigingsgebouwen daardoor lopen de aanvallende eenheden al meer schade op dan is het niet meer dan redelijk dat we een compensatie voor die aangebrachte schade meenemen.
 

DeletedUser13612

Guest
Ja, daar heb je wel een punt maar dan ben je als je in het bezit bent van plundergebouwen wel in het nadeel.
Er zijn al van die hinderlijke wachtvuren, rituele vlammen en verdedigingsgebouwen daardoor lopen de aanvallende eenheden al meer schade op dan is het niet meer dan redelijk dat we een compensatie voor die aangebrachte schade meenemen.
Mooie bocht die je daar neemt, het lijkt dat je gedwongen wordt te vechten tegen je buren en dan als compensatie hiervoor mag gaan plunderen.
Als je uw buren niet lastig valt, ga je geen verliezen hebben, je maakt zelf de keuze om aan te vallen, draag dan daar ook de gevolgen van.
Deze gebouwen waarover je spreekt pakken een hoop ruimte in die beter aan productievere gebouwen besteed zouden kunnen worden, waar is hier de compensatie voor?
Het verlies van uw slachtoffers hoe wordt dat dan gecompenseerd?
Zij hebben er niet om gevraagd om aangevallen te worden.
 

Azgalaxa

Actief lid
Zij hebben er niet om gevraagd om aangevallen te worden.

Ja zeker, je hebt waarschijnlijk zelf de tech vrijgespeeld die dat toestaat. Zo ergens halverwege de ijzertijd tech tree.

En dan nog je speelt een spel waar plunderen bij de spelregels is toegestaan.


Dus je vraagt er al op 2 manieren zelf om dat het je overkomt.

De term "slachtoffer" ook echt. Je bent geen slachtoffer je bent gewoon een medespeler met dezelfde kansen in het spel als gelijk wie.


Op mijn hoofdwereld heb ik gedichtje :

Buurtjes zijn er om op te schieten
Kan je daar niet van genieten?
Kies je dan snel een ander spel.
Want ik schiet op buren zeker wel!
 

DeletedUser12940

Guest
't is al honderd keer gezegd, maar ik zal het nog maar eens doen:
zeker in de lagere tp's kom je met een goede verdediging een héél eind, en eenmaal in de hogere tp's heb je al zoveel gebouwtjes e.d. (als je goed speelt tenminste), dat het helemaal niet veel meer uitmaakt dat je geplunderd word!
 

DeletedUser13612

Guest
Ja zeker, je hebt waarschijnlijk zelf de tech vrijgespeeld die dat toestaat. Zo ergens halverwege de ijzertijd tech tree.

En dan nog je speelt een spel waar plunderen bij de spelregels is toegestaan.


Dus je vraagt er al op 2 manieren zelf om dat het je overkomt.

De term "slachtoffer" ook echt. Je bent geen slachtoffer je bent gewoon een medespeler met dezelfde kansen in het spel als gelijk wie.


Op mijn hoofdwereld heb ik gedichtje :

Buurtjes zijn er om op te schieten
Kan je daar niet van genieten?
Kies je dan snel een ander spel.
Want ik schiet op buren zeker wel!

Een slachtoffer is iemand die nadeel ondervind van een actie van iemand anders.
Als jij mij aanvalt en plundert, ben ik het slachtoffer, als dit omgekeerd gebeurd ben jij het slachtoffer.
Buiten deze actie zijn we allemaal medespelers.

Die tech vrijspelen biedt de mogelijkheid en houdt geen verplichting in, dit is de keuze van de speler zelf.

Mooi gedichtje, geeft duidelijk weer wie je bent en wat je wil.
 

DeletedUser13785

Guest
Mooi gedichtje, geeft duidelijk weer wie je bent en wat je wil.

Het gedicht geeft ook mooi weer dat ze geboden spelelementen enthousiast benut.
Wie ze is verteld dit volgens mij totaal niet.
 

Azgalaxa

Actief lid
Zo werkt dat vaak met gedichtjes. Die gaan in zinsvolgordes die wel grammaticaal kunnen kloppen maar in het dagelijks taalgebruik niet veel voorkomen. Dat is juist de charme van het geheel.
 

DeletedUser13785

Guest
Zo werkt dat vaak met gedichtjes. Die gaan in zinsvolgordes die wel grammaticaal kunnen kloppen maar in het dagelijks taalgebruik niet veel voorkomen. Dat is juist de charme van het geheel.

Ja, poëzie is een vrije kunstvorm waarin ‘dichterlijke vrijheid’ gebruikt wordt en er veelal andere zinsvolgorden niet alleen volstrekt geoorloofd zijn maar zelfs vaak een vereiste zijn om het geheel luister bij te zetten.
 

DeletedUser6877

Guest
Waanidee. Er zijn zoveel dingen die je aan plunderen kunt doen. Niet nodig
 

Atokirina

Actief lid
Zoals eerder vermeld is een 24h cooldown echt voldoende.

Mocht je halve stad afbranden en een kwart van je stad gedurende een week onbeschikbaar zijn, dan zou een langere cooldown wellicht een goede optie zijn.

Maar gelukkig blijft deze intact. ;)

Een goede timing bij je productie kan wonderen verrichten als je geen grote verliezen wilt maken wanneer men je plundert.
 
Bovenaan