Plunder Cool-Down

Hallo,

ik had een idee wat betreft het plunder mechanica in het spel. Omdat zoveel mensen klagen, en veelal ook terecht, dat ze achter elkaar door dezelfde spelers geplunderd worden en daardoor moeilijk vooruit komen.

Is het daarvoor niet handig dat nadat een speler een andere speler succesvol heeft geplunderd, diegene de komende 36/48 uur niet geplunderd kan worden? Zo blijft het plunderen gewoon in leven maar geeft het ademruimte voor de slachtoffers ;) En er zijn per wereld meer dan genoeg mensen om te plunderen, lijkt mij.

Of dat een speler pas een andere speler kan plunderen als diegene een bepaalde target haalt qua hoeveelheid goederen bijvoorbeeld. Zo word niet het onderste uit de kan gestolen maar heeft de plunderaar toch zijn/haar winst eruit.

Ik ben benieuwd naar de reacties :)

PS: excuus als dit exacte onderwerp elders staat, ik heb gechecked maar kon het niet vinden. Had ook geen zin alle berichten door te bladeren ;)
 

Wildstorter

Actief lid
Ah ik zat juist aan een methode te denken om dat wat te verkorten ;)
Maar aangezien alle "goede gebouwen" toch al op 24 uurs productie staan heeft dat weinig zin...

Aan de andere kant: als we de buurten 3x zo groot gaan maken dan mag het van mij wel 48 uur worden, dan plunder ik zelfs meer dan dat ik nu doe en wordt het wat meer over spelers verdeeld. Wel jammer van de medailles in de PvP torens want dat worden er dan 20 plekken per tijdperk minder.
 
Ja van dat PvP snap ik. Maar buurten vergroten is ook een goed idee :) Als Inno daarbij kan zorgen dat de minder sterke spelers niet aangevallen kunnen worden totdat ze een bepaalde hoeveelheid goederen hebben, bijvoorbeeld 10 van elk noem maar wat, denk ik dat iedereen op de langere termijn gelukkiger is met het plunderen in zijn geheel.

De PvP medailles is dan inderdaad wel een kleine prijs, naar mijn mening, om te betalen.
 

DeletedUser13612

Guest
Het PvP omhelst meer dan je buren aanvallen, met de GS, continenten kaart en GE, haal ik regelmatig een vijfde plaats, zonder ook maar 1 andere speler aan te vallen.

De buurten 3x groter maken gaat niet veel oplossen, als je nu 1 plunderaar regelmatig over de vloer krijgt, kunnen het er dan 3 worden en verlies je meer, zelfs met een 48 uur cool down, dan nu.
Voor de plunderaars zijn er dan ook meer potentiële slachtoffers, hun inkomsten blijven dan vrijwel het zelfde.
 
Daar heb je zeker gelijk in, daarvoor denk ik dat een goederen target zoals ik het beschreef een zinvolle bijdrage is om erbij toe te voegen. Om dat scenario te voorkomen dat je slachtoffer word van een gangbang ;)
 

Kekkeltje91

Actief lid
In de Taveerne kan je stadschilden kopen van 24 - 48 - 72 uur. Er is dus al iets om het aantal keer dat je aangevallen/geplunderd wordt te verminderen. De periode verlengen gaat denk ik alleen maar averechts werken, zoals Dommelsch ook al zegt, dan wordt de kans op een succesvolle plundering alleen maar groter.
 
In de Taveerne kan je stadschilden kopen van 24 - 48 - 72 uur. Er is dus al iets om het aantal keer dat je aangevallen/geplunderd wordt te verminderen. De periode verlengen gaat denk ik alleen maar averechts werken, zoals Dommelsch ook al zegt, dan wordt de kans op een succesvolle plundering alleen maar groter.
Oke ik snap je punt wat betreft de tijd verlenging, daar heb je ook wel gelijk in. Er is idd al een alternatief, zou wel beter zijn als de tutorial dat duidelijker had kunnen melden, want ik wist er zelf pas sinds twee weken spelen wat vanaf :rolleyes: Een voorbeeldje erbij zoals het neerzetten van gebouwen bij het begin.

Toch vind ik de goederen target een goed idee :cool: Het geeft nieuwe(re) spelers net even wat gelegenheid om bekend te raken met de economie in FoE, wat reserves op te bouwen en zo dus te voorkomen dat deze kwetsbare spelers telkens met bijna geen goederen eindigen. Want als ik de klachten van mensen zo heb gelezen, is dat hun grootste probleem met het plunderen. Los van de mensen die niet tegen hun verlies kunnen ;) Zonder genoeg goederen blijf je haken en zonder echte vooruitgang is het spel uiteraard minder vermakelijk.
 

DeletedUser12434

Guest
En hier ook weer? Je maakt je wel druk he Jeff om die paar fp van je die gejat word elke dag?
 

DeletedUser13612

Guest
In de Taveerne kan je stadschilden kopen van 24 - 48 - 72 uur. Er is dus al iets om het aantal keer dat je aangevallen/geplunderd wordt te verminderen. De periode verlengen gaat denk ik alleen maar averechts werken, zoals Dommelsch ook al zegt, dan wordt de kans op een succesvolle plundering alleen maar groter.
Stadsschild werkt inderdaad prima, is wel duur, zelfs met een taverne op max. en neutraliseert deze ook nog eens, geen andere mogelijkheden zijn nog te kopen zonder er weer eens diamanten te moeten tegen aan te gooien.
Ik vind dit enkel bruikbaar als ik een periode niet kan spelen en dan kom ik meestal niet met 72 uur toe. ( ik speel enkel op pc.)
 
Stadsschild werkt inderdaad prima, is wel duur, zelfs met een taverne op max. en neutraliseert deze ook nog eens, geen andere mogelijkheden zijn nog te kopen zonder er weer eens diamanten te moeten tegen aan te gooien.
Ik vind dit enkel bruikbaar als ik een periode niet kan spelen en dan kom ik meestal niet met 72 uur toe. ( ik speel enkel op pc.)
Tja het is inderdaad duur. Een ander alternatief zou zijn dat mensen misschien minder hard zouden flippen als de verliezen wat minder zouden zijn? Anders weet ik het ook niet meer :)
 

DeletedUser12434

Guest
Haha ik praat onzin... Ja vast.

Jij bent waarschijnlijk een speler die elke dag de sjaak is, de hele buurt komt bij je langs. Je hebt geen idee hoe je je tegen plunderaars moet verweren. Ik zie het hier en in dat andere topic. Er zit al een 24 uurs stop op als je geplunderd bent.

Ik hoop echt dat je op C speelt! Gaat leuk worden dan. :D

Oja en je hoeft niet alles te citeren hoor, de mensen die je citeert weten zelf ook wel wat ze gezegd hebben.
 
In het kader van verdedigen tegen plunderaars. Ik heb net een Huis der Kampioenen gewonnen, maar ik heb alleen maar ruimte als ik de barakken van mijn Legionnaires verwijder. Is dat het waard? Ik heb dan nog zat troepen over plus 1 Legionair.
 

Azgalaxa

Actief lid
Je kan toch ook 1 gebouw nemen per dag . Er zit al een limiet op.

Ik stel eerder voor die verlagen naar elke 4 uur opnieuw aanvallen en mogen plunderen. Dat lig gewoon wel in de lijn der verwachting van wat Inno doet.

We zien dat bij GS waar de sectoren 4 uur vastliggen
en missschien ook bij GvG

Dus waarom niet eerst bij de buurtjes voor ze dat aan gvg doen.
 
Zelf zeg ik eerlijk dat ik nooit echte hinder heb ervaren met plunderaars. Ik versla de meeste tot nu toe :cool: en heb misschien iets van 30 goederen verloren in totaal, valt wat mij betreft wel te overzien. Maar ik zag zo ontzettend veel klachten en negatieve reacties door het hele forum betreft het onderwerp dat ik blijkbaar dan geluk heb ofzo dat het mijn economie niet zoveel schaadt of dat ik niet zo vaak het doelwit ben.

Toen ik las dat er spelers waren die niet eens uit de Bronstijd kwamen, door hun eigen zegge, omdat ze geen goederen etc konden opbouwen vanwege plunderaars vind ik toch wel rot voor die mensen. Plus het lijkt mij dan dat er ergens een ongebalanceerd element in het spel zit wat als het nieuwe spelers wegjaagt het spel in het geheel en Inno daar ook niet beter van kunnen worden. Vandaar dat ik dit topic had geopend en had gereageerd op een ander plunder topic. Zodat er misschien iig wat meer suggesties zijn betreft wat balans voor nieuwe(re) spelers.
 

Azgalaxa

Actief lid
In de gemiddelde buurt wordt je 0 tot 1 keer per dag geplunderd.

Het is echt geen spelonderdeel wat zo ernstig is.

Er zijn wat uitzonderingen:

-de buurt met de servertop van een server
-toekomstbuurten

Daar zitten simpel weg meer actieve, lees spelers die gebruik maken van wat kan in het spel, dus plunderen.
 
Bovenaan