Maatregelen tegen overvloed aan wachtvuren.

DeletedUser6877

Guest
Idee: een nieuw gebouw van 1bij1 of 2bij1 of desnoods 2bij2 dat 2% aanvalskracht geeft.

Reden: er zijn spelers met 50 of meer wachtvuren in hun stad. Die zijn 1 bij 1 en geven 4% defence. Zelfs met de drie aanvals GGs op 10 en wat extra kracht is het lastig, niet onmogelijk om door een 200+ defence te komen. Bij 300+ wordt het zowat onmogelijk.

Doordat de wachtvuren in GE en nu ook weer in het zomerevent veelvuldig naar voren kwamen is het evenwicht tussen aanval en verdedigen totaal verstoord. Ik geloof dat 1 op de drie radjes in het zomerevent dit onding wel erop had staan. En in GE win ik er elke week ook wel een.

Aangezien het mijns inziens niet de bedoeling kan zijn dat je je buren niet meer kan aanvallen, wil ik graag voorstellen hier wat herbalans in te brengen.

Voordelen : foe blijft een actieve game, waarbij spelers moeten nadenken over hun productie etc. Als je achter een hoge verdedigingsmuur zit, wordt je denk ik een beetje lui. Zeker met de schurkverandering, wordt een defence van 8 rail en een hoge verdediging bijna niet meer aanvalbaar. Tweede voordeel, de kracht komt weer te liggen waar hij hoort, bij de aanvallers.

Nadeel: uiteraard voor degenen die veel wachtvuren in hun stad hebben staan.
 

DeletedUser10486

Guest
Ik stem voor. Ofwel iets dat extra verdediging geeft aan aanvallers (of aanval én verdediging), dat zou even goed werken.
 

DeletedUser6867

Guest
Je kan ook je stad vol bouwen met aanvalsteams (4x4) voor 5% extra aanvals kracht.
Je hebt als aanvaller al het voordeel dat de Defence AI te dom is om schurken te negeren op dit moment.
Mensen plaatsen nu eenmaal veel Wachtvuren zodat ze niet meer verslagen kunnen worden en worden geplunderd, als je dit zou weghalen maken verdedigers helemaal geen schijn van kans meer om hun goed te verdedigen.
 

DeletedUser6877

Guest
Ehm die wachtvuren geven verdedigers juist een groot voordeel, bovendien geldt dat visa versa ook voor barakken die verdediging geven. Er zit een ongelijkheid doordat die wachtvuren er wel zijn (1bij1) en de aanvalsteams 4bij3 en inwoners kosten. Dus ja de balans moet weer richting de aanvallers. Bovendien geeft een aanvalsteam 4% aanvalskracht. Ik kan dus als ik het zou willen 12*4 = 48 % defense zetten op dezelfde ruimte als 4% aanvalskracht.

Edit: Murdocku. Opmerking op de persoon verwijderd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser6867

Guest
Je hebt gewoon weg als aanvaller het grote voordeel dat de AI niet slim is dus dat compenseerd het, als jij niet kan winnen van 200%+ def zal je op een andere manier je aanval moeten boosten door je CDM,zeus,Aken te verhogen of aanvals gebouwen te bouwen.
Je hebt als verdediger al weinig kans om een aanvaller tegen te houden zonder wachtvuren te bouwen in je stad. Als je mensen hun dat recht af gaat nemen zal er juist weer veel ongelijkheid zijn.

Edit: Murdocku. Opmerking op de persoon verwijderd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Aangezien het mijns inziens niet de bedoeling kan zijn dat je je buren niet meer kan aanvallen, wil ik graag voorstellen hier wat herbalans in te brengen.

Je kan je buren nog steeds aanvallen. Je kan alleen niet meer makkelijk winnen op auto.

Voordelen : foe blijft een actieve game, waarbij spelers moeten nadenken over hun productie etc. Als je achter een hoge verdedigingsmuur zit, wordt je denk ik een beetje lui.

Voor wie moet dat een voordeel zijn? Spelers die vaak geplunderd worden en daarover klagen krijgen altijd als advies om hun productie beter te plannen. Het tegenargument is dan vaak dat ze dat niet kunnen vanwege hun werk. Als die spelers het nu met wachtvuren hebben opgelost zijn ze ineens lui? :rolleyes:

Zeker met de schurkverandering, wordt een defence van 8 rail en een hoge verdediging bijna niet meer aanvalbaar.

De schurk veranderd niet. Het blijft dezelfde schurk. Als je een defence van 8 rail en een hoge verdediging kon verslaan dan kan je dat nog steeds.

Tweede voordeel, de kracht komt weer te liggen waar hij hoort, bij de aanvallers.

Kan jij aangeven waar ook maar ergens binne FoE staat dat de kracht bij de aanvallers hoort te liggen? Jij mag altijd we graag doen alsof je namens de ontwikkelaars praat, maar dan moet je het ook kunnen aantonen.

Nadeel: uiteraard voor degenen die veel wachtvuren in hun stad hebben staan.

Nee hoor. Die kunnen er nog meer neerzetten als ze willen.

Edit: Murdocku. Opmerking op de persoon verwijderd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser6877

Guest
Zucht ik kan winnen van een 200% defence. Ik kan nog winnen van een 250% defense. 300 wordt lastig en ik kan me voorstellen dat dat voor beginnende en onregelmatige vechters net zo is. Dit is geen persoonlijk verhaal, dit is een idee om buren de kans te geven elkaar aan te vallen. Dat is de bedoeling van dit spel. Buren aanvallen, plunderen en punten scoren. Als je alleen maar wilt bouwen en klikken, kan je net zo goed landleven gaan spelen. Je leest niet goed ik neem niemand iets af. Ik zie gewoon dat er teveel wachtvuren beschikbaar zijn en dat er voor de aanvallers niet iets dergelijks beschikbaar is. Uiteraard moet het spel de aanvaller bevoordelen, het is een oorlogsspel. Bovendien is dat jouw mening dat mag, maar of er goed over nagedacht is weet ik niet.

Edit: Murdocku. Opmerking op de persoon verwijderd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Dit is geen persoonlijk verhaal, dit is een idee om buren de kans te geven elkaar aan te vallen. Dat is de bedoeling van dit spel. Buren aanvallen, plunderen en punten scoren.

Het is wel een persoonlijk verhaal. Het is jouw bedoeling van het spel. Waar staat dat de bedoeling van het spel alleen bestaat uit buren aanvallen, plunderen en punten scoren?

Als je alleen maar wilt bouwen en klikken, kan je net zo goed landleven gaan spelen.

Als je alleen maar wil aanvallen kan je net zo goede Tribal Wars gaan spelen.

Je leest niet goed ik neem niemand iets af. Ik zie gewoon dat er teveel wachtvuren beschikbaar zijn en dat er voor de aanvallers niet iets dergelijks beschikbaar is.

Aanvallers hebben een GG extra, een sprekershoek en militaire gebouwen die een bonus leveren.

Uiteraard moet het spel de aanvaller bevoordelen, het is een oorlogsspel.

Het is geen oorlogsspel. Het is een MMORPG (zoek het maar op).

Bovendien is dat jouw mening dat mag, maar of er goed over nagedacht is weet ik niet.

Ach ja, jij bent hier de enige die goed over zijn mening nadenkt. Jammer alleen dat je mening gebaseerd is op een verkeerde veronderstelling van wat de bedoeling van het spel is. Dan mag die mening zeer goed doordacht zijn, als het uitgangspunt al niet klopt, klopt die mening ook niet. Enige wat er dan nog op zit is er stug aan vast houden.
 

DeletedUser6867

Guest
Zucht ik kan winnen van een 200% defence. Ik kan nog winnen van een 250% defense. 300 wordt lastig en ik kan me voorstellen dat dat voor beginnende en onregelmatige vechters net zo is. Dit is geen persoonlijk verhaal, dit is een idee om buren de kans te geven elkaar aan te vallen. Dat is de bedoeling van dit spel. Buren aanvallen, plunderen en punten scoren. Als je alleen maar wilt bouwen en klikken, kan je net zo goed landleven gaan spelen. Je leest niet goed ik neem niemand iets af. Ik zie gewoon dat er teveel wachtvuren beschikbaar zijn en dat er voor de aanvallers niet iets dergelijks beschikbaar is. Uiteraard moet het spel de aanvaller bevoordelen, het is een oorlogsspel. Bovendien is dat jouw mening dat mag, maar of er goed over nagedacht is weet ik niet.

Edit: Murdocku. Opmerking op de persoon verwijderd.


Buren aanvallen is een onderdeel van het spel, 1 van de vele onderdelen van het spel.
Het spel draait niet alleen maar op Buren aanvallen.
Jij leest niet goed ik zeg niet dat je plundert dat zeg ik nergens ik zeg alleen dat er aanvallers zijn die wel plunderen, als je dat wilt tegen gaan kan je nu 2 dingen doen. A. alles op tijd innen zodat er niks is om te plunderen of B. een zeer hoge defence hebben zodat ze niet eens de kans hebben om te plunderen.

Jij wilt eigenlijk het onmogelijk maken voor speler die kiezen voor Optie B

Heb je al meerdere keren gezegd dat je als aanvaller en heel groot voordeel hebt omdat de defence AI gewoon heel slecht is.

Dit is het eerste wat je vind als je forge of empires googled
Forge of Empires is een gratis browser-gebaseerde MMORPG, ontwikkeld door InnoGames

kijk je op de site bij basis staat er dit


Welkom bij Forge of Empires! Word heerser over een machtig rijk: bouw een stad op, leid je bevolking succesvol door de verschillende tijdperken, onderzoek nieuwe technologieën, verover de wereld en overwin je vijanden. Deze handleiding is een belangrijk hulpmiddel tijdens je missie. Je vindt hier een uitgebreide gids met alle informatie over het spel, inclusief tabellen en waardevolle tips.

Doel van het spel
De sleutel tot succes zit 'm in het verstandig gebruik van je grondstoffen. Je moet de juiste balans tussen inkomsten en uitgaven vinden om zo nieuwe technologieën vrij te spelen, je stad te verbeteren en eer & roem zien te behalen.

Tijdperken
Je begint als leider van een kleine stam. Geleidelijk aan ontwikkel je jezelf als heerser: je verkent nieuwe technologieën, verovert gebieden en breidt je stad uit tot een machtige metropool. Het spel is in grote lijnen onderverdeeld in tijdperken. Je begint in de steentijd en reist vervolgens verder door de bronstijd, ijzertijd, verschillende fasen van de middeleeuwen, koloniale tijdperk en het industriële tijdperk. Je bereikt een nieuw tijdperk door een technologie uit die periode vrij te spelen in je onderzoeksboom. Als je aan een nieuw tijdperk begint, krijg je een nieuw stadhuis. Vaak krijg je per tijdperk ook een paar nieuwe gebouwen die je onmiddellijk kunt bouwen.

Continentkaart
Er komt bij Forge of Empires uiteraard meer kijken dan enkel het ontwikkelen en beheren van je stad. Op de continentkaart kun je je rijk uitbreiden door nieuwe provincies te verwerven. Hiermee zijn waardevolle beloningen te verdienen, dus het is zeker de moeite waard. De continentkaart is verdeeld in secties die in grote lijnen overeenkomen met de tijdperken. Je voortgang op de kaart volgt je vooruitgang in onderzoeken. Maar er is meer! Voorbij het onherbergzame landschap wacht er nog een nieuwe wereld vol avontuur op jou.

Andere spelers
In je stad en op de continentkaart speel je voornamelijk alleen, maar interactie met andere spelers is essentieel voor meer succes (en plezier!) in het spel. Onderhandel met hen om de nodige goederen te krijgen, bezoek hun stad, help ze of val er binnen met je leger om te laten zien dat jij de oppermachtigste bevelhebber bent. Als laatste maar even belangrijk, heb je de hulp van andere spelers nodig om de beroemde grootse gebouwen in jouw stad te bouwen.



Er staat dat je doel op verschillende manieren kan behandelen door zowel de handelen als te vechten, dus als mensen lekker hun stad willen bouwen en willen klikken is dat zeer goed mogelijk je kan immers het hele spel voltooien door alles te onderhandelen zonder te vechten.
Buren aanvallen is maar slechts % van het spel.

Edit: Murdocku. Opmerking op de persoon verwijderd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser10453

Guest
Reden: er zijn spelers met 50 of meer wachtvuren in hun stad. Die zijn 1 bij 1 en geven 4% defence. Zelfs met de drie aanvals GGs op 10 en wat extra kracht is het lastig, niet onmogelijk om door een 200+ defence te komen..........

....... Als je achter een hoge verdedigingsmuur zit, wordt je denk ik een beetje lui.

50x4=200 toch ? Waar zit nou het probleem ? Dat je het een beetje lastig vindt, niet onmogelijk, zoals je zelf zegt, is dat dan niet lui ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser6867

Guest
GG aanvals x3 + sprekershoek is op dit moment 64 vakjes in je stad als je die op level 10 hebt en in artic tijdperk zit sprekershoek heb je al 99% aanval

GG defence x2 op level 10 is al 74 vakjes wat je 60% defence geeft

Je moet al meer ruimte opgeven op dit moment om een zwakkere defence te krijgen

Nu als nog een klooster heb staan geeft je dat 20% extra defence die 9 vakjes kost dus tellen we dat erbij

74+9=83 vakjes wat je nu 80% defence geeft al 19 vakjes meer dan de aanvals gebouwen in beslag nemen.

Je moet nu al 5 wachtvuren plaatsen om uberhaupt bijna dezelfde waarde te krijgen als een aanvaller dus 88 vakjes kwijt om dezelfde defence te krijgen voor 64 vakjes voor de aanvaller.

Nu heb je als aanvaller een voordeel van 24 beschikbare vakjes over in je stad.

Dan heb je het feit nog dat jij als aanvaller 99% aanval bonus heb en 90% defence als aanvaller

als Defence heb je 60% aanval en 99% defence waardoor je ook al 30% minder aanvals kracht heb terwijl je ruimte moet opgeven in je stad.
Dus het is vrij logisch dat een wachtvuur 1x1 is en 4% def geeft.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser10453

Guest
Goed rekenwerk Funkyeendje, alhoewel ik die laatste 3 regels even niet helemaal vat.

Voeg ik daar nog aan toe wat bij mijn klooster staat : "verdedigings bonus - tijdens een verdediging krijgen eenheden +20% verdediging". Bonus alleen maar op verdediging dus, niet tijdens tegenaanval. Geldt ook voor een wachtvuur.
Bij de tactische grootse gebouwen staat echter : "op aanval en verdediging", op beide dus.
Controleer dat maar eens aan de hand van de cijfers in je legerbeheer.

Verdedigings bonus is dus eigenlijk maar een halve bonus....en daarnaast mag je als aanvaller vaak ook nog als eerste zetten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser6867

Guest
Goed rekenwerk Funkyeendje, alhoewel ik die laatste 3 regels even niet helemaal vat.

Voeg ik daar nog aan toe wat bij mijn klooster staat : "verdedigings bonus - tijdens een verdediging krijgen eenheden +20% verdediging". Bonus alleen maar op verdediging dus, niet tijdens tegenaanval. Geldt voor een wachtvuur.
Bij de tactische grootse gebouwen staat echter : "op aanval en verdediging", op beide dus.
Controleer dat maar eens aan de hand van de cijfers in je legerbeheer.

Verdedigings bonus is dus eigenlijk maar een halve bonus....en daarnaast mag je als aanvaller vaak ook nog als eerste zetten.

Ja dat bedoel ik alleen je GG (basilus en deal castle) (Felle tegenstand) geven aanval tijdens verdediging dus je kan op dat moment maar 60% aanval krijgen als verdediger

dus als ik nu verdediging met 2 GG gebouwen (lvl 10) en 1 klooster en 5 wachtvuren kom ik op 60% aanval en 100% verdediging , Terwijl de aanvaller met zijn 3 GG's 90% en artic tijdperk sprekershoek 9% op 99% aanval en 90% verdediging krijgt tijdens een aanval

Soms verwoord ik het misschien niet helemaal goed maar dit bedoel het kost je meer ruimte terwijl je nog steeds niet hetzelfde kan behalen als een aanvaller je zal altijd minder aanval in de verdediging hebben dan de aanvaller.
 

DeletedUser10453

Guest
Nou snap ik je.
En voeg daar ook nog aan toe dat aanval-GG's ook al in een eerder stadium van het spel beschikbaar zijn dan de defensieve-GG's.
Niets mis dus met die wachtvuren - zeker niet voor de beginnende speler - en zo heel veel (40+) heeft dan ook nog eens een keertje lang niet iedereen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser6877

Guest
Ja maar er zijn ook al twee defence gg's vroeg in het spel, dus het is niet lastig, ik daag iedereen uit om een speler met 300% defence aan te vallen. Sinds GE en de events zijn er veel te veel wachtvuren. Daar zou compensatie voor moeten komen, voor hen die het spel spelen zoals het hoort, aanvallend. Bovendien dienen ze nergens voor die wachtvuren. Als je bang bent voor het verlies van goederen en of productie, moet je gewoon beter plannen. Het lijkt er dus eerder op dat degenen die achter een hoge muur van wachtvuren gaan zitten, lui zijn.
 

DeletedUser

Guest
Er is niet een goede of foute manier om het spel te spelen. Aanvallen is dus niet per se de manier zoals het hoort. Het levert inderdaad punten op, maar niet iedereen (de meesten zelfs) speelt voor de punten. Dat is dus geen argument om te compenseren.
Niet iedereen is in de gelegenheid om op vooraf bepaalde momenten online te zijn. Plannen is dan geen optie en wachtvuren plaatsen is de enige methode om tegenstanders af te schrikken. Dat is niet lui, dat is strategie.
 

DeletedUser

Guest
Daar zou compensatie voor moeten komen, voor hen die het spel spelen zoals het hoort, aanvallend. Bovendien dienen ze nergens voor die wachtvuren. Als je bang bent voor het verlies van goederen en of productie, moet je gewoon beter plannen. Het lijkt er dus eerder op dat degenen die achter een hoge muur van wachtvuren gaan zitten, lui zijn.

FoE is geen oorlogsspel! Wachtvuren hebben niets met luiheid te maken. Het is een spelkeuze waar iedereen recht op heeft.

Stel je eens open voor een andere mening dan de jouwe. Zeker als die van jou door een verkeerd uitgangspunt al totaal niet klopt. Nogmaals, FoE is een MMORPG.

Hier kan je lezen wat dat betekent

https://nl.wikipedia.org/wiki/Massively_multiplayer_online_role-playing_game

Edit: Murdocku. Opmerking op de persoon verwijderd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser6877

Guest
Jij noemt het strategie, ik vind het lui. In de praktijk is het een oorlogsspel, waarom anders de mogelijkheid geven om buren aan te vallen of GvG te introduceren en GE, waarbij eerst onderhandelen niet mogelijk was, of de kaart waar je ook kan vechten. Dus in de basis is dit een vecht-en bouwspel. Die discussie is allang gevoerd en is daarop uitgekomen. Dus vechten is een intergraal onderdeel van het spel.

Argumenten om te compenseren zijn er wel. Er zijn spelers met een dergelijk hoge defensie dat ze niet meer aangevallen kunnen worden. Ik heb niets tegen spelers die moeilijk zijn aan te vallen, maar het moet niet onmogelijk worden. Degene die voor verdedigen kiest heeft met die wachtvuren een oneerlijk voordeel tov de aanvaller. A de wachtvuren zijn 1bij1, B ze kosten geen inwoners, c ze zijn relatief veel verkijgbaar.

Qua GGs staat het ook quit, je kan zeggen dat de aanvalsggs iets eerder komen, dan nog kan elke speler in GE of bij dit event de wachtvuren in de wacht slepen. GGs vullen kost veel tijd, dus ik zou ook kunnen zeggen dat het moeilijker is om drie aanvalsggs te vullen dan twee verdedigingsggs.

Er is niets tegen om een gebouw te introduceren van 2bij2, dat 2% aanvalskracht geeft. Vechten zorgt ervoor dat deze game actiever wordt en dat spelers actiever gaan deelnemen aan Foe.

Speel je niet voor de punten, dat kan natuurlijk, maar er is een ranglijst een gilderanglijst etc. Dus dat is ook weer een integraal deel van het spel. Wil je alleen kletsen en bouwen, sorry dan is landleven toch waarschijnlijk meer jouw spel. Ga foe niet veranderen in iets wat het niet is.

Iedereen kan ervoor zorgen op een bepaalde tijd even te incasseren, zeker nu de app er ook is, dus dat is geen argument tegen.
 

DeletedUser

Guest
Jij noemt het strategie, ik vind het lui. In de praktijk is het een oorlogsspel, waarom anders de mogelijkheid geven om buren aan te vallen of GvG te introduceren en GE, waarbij eerst onderhandelen niet mogelijk was, of de kaart waar je ook kan vechten. Dus in de basis is dit een vecht-en bouwspel. Die discussie is allang gevoerd en is daarop uitgekomen. Dus vechten is een intergraal onderdeel van het spel.

Is aanvallen de enige optie die je hebt bij je buren? :rolleyes: Behalve in GvG kan je overal onderhandelen. Dat het bij GE niet direct geïntroduceerd werd had te maken met de manier van uitbrengen. Vanaf het begin zat die knop voor onderhandelen er al en werd er ook aangekondigd dat het snel zou komen. GvG is het enige pure vechtonderdeel in het spel, maar daar hebben de wachtvuren geen enkele functie. Die discussie mag dan al lang gevoerd zijn, maar alleen bij jou is het er op uitgekomen dat het in de basis een vecht-en bouwspel is. Zelfs Inno noemt het heel iets anders, maar goed, die snappen er natuurlijk ook niets van :rolleyes:.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser6877

Guest
Een paar tegen een paar voor, ik zou zeggen laten we eens stemmen :)
 
Bovenaan