HTML5

DeletedUser1700

Guest
Op dit moment is de HTML-versie 5 geen verbetering t.o.v. de Flash Player.
- Als je wat zet in een chatlijn, krijg je na afloop vaak een blank scherm, zodat je de chatlijn moet afsluiten en daarna weer openen om te zien of het goed is gegaan.
- Je kunt niet iets selecteren in de tekst door er op te klikken, je moet vanaf het verlangde begin tot het verlangde einde daarvoor je muis ingedrukt houden.
- Het ergst vind ik nog dat als je een van te voren gemaakte tekst kopieert en plakt in een chatlijn, er van één regeluiteinde altijd twee regeluiteinden worden gemaakt. Dat is geen gezicht, en zonder verwijderingen kun je boven de 20 regeluiteinden komen, welke maximaal door een chatbericht worden aanvaard.

Het heeft me veel moeite gekost om als er eenmaal aan HTML was begonnen om weer bij de Flash Player te komen. Het verwijderen van cookies hielp niet. Het bleek dat je daarvoor bij de instellingen (4e linksonder, 2 witte radertjes op blauw vakje) moest zijn.
Maar als je nog steeds de Flash Player wil gebruiken, moet je bij de start telkens weer op Flash Player-versie drukken en daarna op toestaan.
Het lijkt er dus op dat de makers willen dat we HTML5 gebruiken, maar ze vergeten daarbij dat het nu nog behoorlijke nadelen heeft.
 

DeletedUser9444

Guest
Het is niet zozeer FoE die html5 wil promoten, het is de totale Internetgemeenschap die van Flash afwil wegens allerlei veiligheidsrisico's. Logisch dat FoE het wil promoten, des te meer spelers overgaan des te sneller gaat de ontwikkeling (fouten worden sneller gevonden) en kan gestopt worden met Flash ondersteuning.
 

Markus

Actief lid
naja wen maar alvast aan de html5 versie. over 2 jaar kan je niet anders, want dan wordt flash (de web-versie welteverstaan) stopgezet. sommige browser developers willen er overigens al begin 2019 zelfs mee stoppen. dus het is niet alleen een kwestie van promotie, het is ook een noodzaak als je FoE of (vele) andere web games nog wil kunnen blijven spelen :p
 

frans1

Actief lid
het is niet dat men niet htlm wenst denk datieder die wel wenst maar haal dan de fouten er uit en dat vragen vele al zeer langere tijd maar daar doen ze niks aan bv tekst kopieren en weer plakken kan nog altijd niet is een zeer groot gemis
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
We werken er uiteraard hard aan om de problemen op te lossen. Sommige dingen, zoals het kunnen kopiëren en plakken via de muisknop, zullen echter nog een redelijk lange tijd duren. In de tussentijd kan je daar jouw toetsenbord voor gebruiken (ctrl+c & ctrl+v).
 

DeletedUser6877

Guest
Doel van html was om het spel, en ook gvg, soepeler te laten lopen. Voor nu : Fail
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Niet echt, het doel van de HTML5 versie was om van Flash af te kunnen stappen, niets meer. Als het een bepaald deel van het spel sneller zou maken, is dat een leuke bijkomstigheid maar zeker niet het hoofddoel.
 

DeletedUser6877

Guest
Wat een drogredenatie. We kopen nu shampoo merk B ipv A. Dan moet B een voordeel hebben. Anyways, met Flash was het erg, met HTML is het niet veel beter geworden. Centjes laten rollen, betere servers, goede techneuten en zorgen dat het spel gaat werken. Ps met de update van vandaag is het er niet beter op geworden, zowel met html als zonder.
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Het voordeel is dat je het spel nog kan spelen wanneer de browsers de ondersteuning van Flash volledig stoppen. We zijn momenteel bezig met ervoor zorgen dat HTML5 minstens net zo goed werkt als Flash zodat we de Flash versie volledig kunnen verwijderen, daarna zal de focus pas liggen op eventuele verbeteringen.
 

DeletedUser6877

Guest
Dat is dan alvast een goed voornemen, ik hoop dat het gaat lukken met html, want met flash waarop het spel jaren heeft gedraaid, is dat niet gelukt.
 

DeletedUser10255

Guest
We werken er uiteraard hard aan om de problemen op te lossen. Sommige dingen, zoals het kunnen kopiëren en plakken via de muisknop, zullen echter nog een redelijk lange tijd duren. In de tussentijd kan je daar jouw toetsenbord voor gebruiken (ctrl+c & ctrl+v). werdt door leones als oplossing gegeven.
helaas heb ik veel tijd geen toetsenbord ter beschikking en was in staat doormiddel van knippen en plakken toch met een muis te communiceren in het spel, is er zicht op die mogelijkheid in html5 op korte termijn?
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Niet op de korte termijn helaas. In wat voor situaties heb je dan bijvoorbeeld geen toetsenbord ter beschikking maar wel een muis?
 

Felair

Actief lid
Zo'n rare vraag vond ik het niet hoor daar word ik ook wel nieuwsgierig van.

Enige tip die ik kan geven, koop een fatsoenlijke muis met extra knoppen en programmeer daar via de software copy paste op dat kan bij de meeste fatsoenlijke muizen wel in ieder geval bij Logitech dat ik zeker weet.
 

DeletedUser

Guest
Ik ben nu zelfs nieuwsgierig naar het antwoord en dat terwijl ik een tamelijke rotdag heb ben ik nu zwaar melig geworden!
 

DeletedUser974

Guest
HTML maakt het spel super traag en ik heb een hele snelle PC, dus daar ligt het niet aan.
 

Markus

Actief lid
HTML maakt het spel super traag en ik heb een hele snelle PC, dus daar ligt het niet aan.

nee dat is niet de schuld van HTML5 hoor, maar meer de schuld van WebGL (wat gewoon retetraag werkt vaak :p) waar de game nu op runt, en het ongebruik van welke vorm van web storage/caching dan ook (welke ervoor zou zorgen dat steeds niet elke keer ALLE scripts opnieuw geladen hoeven te worden).
 

DeletedUser6877

Guest
Ik denk dat Markus gelijk heeft, hoe dan ook is het een kwestie van centjes.
 

Markus

Actief lid
Denk ook niet dat inno heel veel andere keus heeft eigenlijk. Het enige alternatief voor WebGL zou alles zelf painten mbv svg plaatjes zijn, maar de mogelijkheden daarvan zijn vrij beperkt (animaties met name), maar toch is er een hoop met caching te bereiken hoor. Ben zelf nu ook pas kort volop met die materie bezig en ik ontdek steeds meer nieuwe leuke mogelijkheden die tegenwoordig gewoon heel goed werken :)
 
Bovenaan