herkenings teken onafhankelijke units (FOE-18287)

DeletedUser4704

Guest
Ben er eens mee. Denk alleen niet dat het handig is voor de mensen die nog geen Alcatraz hebben. Misschien een extra herkenning. Een oranje lintje voor onafhankelijk zoals nu en een blauwlintje voor afhankelijke eenheden...

Waar zie jij een blauw lintje voor afhankelijke eenheden?

hier ben je niet met begrijpend lezen bezig Sl8yer, drakenridder geeft het perfect weer wat hij met het blauwe lintje bedoeld.

maar barakken units een lintje geven is de beste oplossing voor wat de topic starter heeft bedoeld ter aanduiding van zijn idee.
 

DeletedUser

Guest
hier ben je niet met begrijpend lezen bezig Sl8yer, drakenridder geeft het perfect weer wat hij met het blauwe lintje bedoeld.

Perfect?

Een oranje lintje voor onafhankelijk zoals nu een een blauwlintje voor afhankelijke eenheden...

Dat heeft niets met begrijpend lezen te maken maar met het zien van de fout.

Blauw lijkt mij niet de meest logische kleur, omdat die al voor de verdedigers gebruikt wordt.
 

DeletedUser

Guest
Dat heeft niets met begrijpend lezen te maken maar met het zien van de fout.

Blauw lijkt mij niet de meest logische kleur, omdat die al voor de verdedigers gebruikt wordt.

Wees dan iets duidelijker met antwoord geven aub. Veel van je reacties snap ik (en ben ik het ook mee eens) maar dit had wel iets toegelicht mogen worden, net zoals wel meer reacties van je :p
 

DeletedUser

Guest
Wees dan iets duidelijker met antwoord geven aub.

Kijk dan even naar het dik gedrukte.

drakenridder schrijft "zoals nu een een blauwlintje"
Ik las dat zoals het er staat en zie nergens een blauw lintje.
Klausio is iets beter thuis in het drakenridders en zag wat er moest staan

"zoals nu, en een blauw lintje ..."

De troepen in de verdediging zijn al blauw omrand. Die kan je ook in de aanval zetten, dus lijkt mij blauw voor een lintje niet de meest aangewezen kleur.
 

DeletedUser4704

Guest
De troepen in de verdediging zijn al blauw omrand. Die kan je ook in de aanval zetten, dus lijkt mij blauw voor een lintje niet de meest aangewezen kleur.


kleur is niet zo belangrijk zolang het maar afwijkend is


maar zoals al door Big Moess is aangeduid dat het niet de onafhankelijke eenheden dat lintje moeten hebben maar de barak eenheden
 

DeletedUser

Guest
maar zoals al door Big Moess is aangeduid dat het niet de onafhankelijke eenheden dat lintje moeten hebben maar de barak eenheden

Met om het dan helemaal mooi te maken genummerde barakken en een nummer voor de eenheden dat correspondeerd met de barak waar ze uit komen.
 

DeletedUser

Guest
als we dan toch bezig zijn, doe dan het volgende:

1. Maak universele barakken. heb je 1 grenadiersbarak staan kun je 4 eenheden bouwen, per 4 uur 1 zoals nu
heb je echter 2 grenadiersbarakken, kun je tot 8 eenheden trainen, per 4 uur 1 per barak, ongeacht van welke barak ze zouden komen. Het is namelijk alles behalve logisch dat een poppetje niet elders getraind zou kunnen worden, even een blokje om en je bent er...

2. Maak stapelbare eenheden in je legerbeheer. Het is namelijk onzin om 80 onafhankelijke schurken te hebben, want al die schurken zijn volledig identiek. Zolang ze op 100% leven zitten worden ze gewoon aangegeven als 1 unit (met een getalletje onderin hoeveel). Per unit heb je dan eerst een stapel afhankelijke (barakken units) en een stapel onafhankelijke units. Zodra ze gewond zijn komen ze achter alle gezonde eenheden te staan, los van elkaar. De meeste mensen zullen deze units toch niet gebruiken tot ze weer 100% zijn.


Ik stel voor om optie 1 te implementeren en optie 2 een keuzefunctie maken zoals nu de lintjes een keuzefunctie zijn.
 

DeletedUser4100

Guest
kleur is niet zo belangrijk zolang het maar afwijkend is


maar zoals al door Big Moess is aangeduid dat het niet de onafhankelijke eenheden dat lintje moeten hebben maar de barak eenheden
Daar ben ik het mee eens, maar zoals ik al zei als je géén Alcatraz hebt lopen onafhankelijke eenheden net bepaalt storm.
Misschien een idee gewoon ook een lintje geven in een andere kleur. Bv. rood, of zwart, of wit, of groen, of zoiets. Mensen die nog geen
Alcatraz hebben kunnen dan het beste gebruik maken van de oranje lintjes van onafhankelijke eenheden.:) Mensen die gigantische onafhankelijke
legers van Alcatraz hebben kunnen het beste van de afhankelijke lintjes gebruik zoals Big Moees wilt.

Blood Angel,
1 Goed idee word echt tijd universele systemen voor barrakken om eenheden sneller terug te winnen.
2 Goed idee voor de knokkers.
 

DeletedUser1924

Guest
word hier nu werkelijk niks mee gedaan??
Kom op zeg. Iedereen die zo ver is irriteerd zich er aan, wanneer word dit eens door gegeven ???
 

DeletedUser5968

Guest
word hier nu werkelijk niks mee gedaan??
Kom op zeg. Iedereen die zo ver is irriteerd zich er aan, wanneer word dit eens door gegeven ???

Iedereen? Ikzelf ondervind geen hinder. Maar even realistisch Big Moes, dit is ene kleinigheidje in een grote poel knopen die doorgehakt moet worden.
De ontwikkelaars moeten prioriteiten stellen met betrekking tot de omvangrijkheid fouten en afwijkingen in het spel. Kunnen niet alles op staande voet willen :) Dus wachten is het devies.
 

DeletedUser4704

Guest
Iedereen? Ikzelf ondervind geen hinder. Maar even realistisch Big Moes, dit is ene kleinigheidje in een grote poel knopen die doorgehakt moet worden.
De ontwikkelaars moeten prioriteiten stellen met betrekking tot de omvangrijkheid fouten en afwijkingen in het spel. Kunnen niet alles op staande voet willen :) Dus wachten is het devies.

Sorry ben het niet eens met je.

De ontwikkelaars hadden ook kunnen bedenken dat mensen die alcatraz hebben liever hun barak eenheden met een lintje de markeren. En verder als er spelers ergernissen krijgen in een game dan stoppen ze er sneller mee, dus voor Foe kunnen dat minder inkomsten worden.
 

DeletedUser1924

Guest
Iedereen? Ikzelf ondervind geen hinder. Maar even realistisch Big Moes, dit is ene kleinigheidje in een grote poel knopen die doorgehakt moet worden.
De ontwikkelaars moeten prioriteiten stellen met betrekking tot de omvangrijkheid fouten en afwijkingen in het spel. Kunnen niet alles op staande voet willen :) Dus wachten is het devies.

ik heb RSI, dus hoe minder klikken hoe beter, het is een feit dat als je alcatras hebt en honderden eenheden dat je die afhankelijke er dan bijna niet uit pikt op dezse mannier, van PTP heb ik echt honderden tanks en dienstplichtigen maar slechts 5 van ieder zijn afhankelijk. die vind je bijna niet, als je het omdraaid pik je ze er veel makkelijker uit
 

DeletedUser5968

Guest
ik heb RSI, dus hoe minder klikken hoe beter, het is een feit dat als je alcatras hebt en honderden eenheden dat je die afhankelijke er dan bijna niet uit pikt op dezse mannier, van PTP heb ik echt honderden tanks en dienstplichtigen maar slechts 5 van ieder zijn afhankelijk. die vind je bijna niet, als je het omdraaid pik je ze er veel makkelijker uit

ik snap jullie punt, ik zit immers in hetzelfde schuitje. Maar het klinkt echt als een luxe probleem dat alleen plaatsvind bij de top laag.
De grote gross spelers die geen Alca hebben, hebben hier geen last van. Ik vermoed dat daarom deze kleine wijziging nog niet is doorgevoerd.
 

DeletedUser1924

Guest
ik snap jullie punt, ik zit immers in hetzelfde schuitje. Maar het klinkt echt als een luxe probleem dat alleen plaatsvind bij de top laag.
De grote gross spelers die geen Alca hebben, hebben hier geen last van. Ik vermoed dat daarom deze kleine wijziging nog niet is doorgevoerd.

het klopt dat je er geruime tijd alca voor moet hebben, gisteren viel ik aan in PTP in GvG en telkens 7 schurken erbij, nouw ga die er maar eens uitzoeken die afhankelijke als je honderden schurken hebt. bijna allemaal hebben ze een herkennings teken en daarom vind je diegene die niet zo een teken hebben heel moeilijk. Draai je het om dan pik je ze er veel sneller uit
 

DeletedUser4704

Guest
het is inderdaad slecht zichtbaar, heb per abuis al onafhankelijke gebruikt terwijl ik afhankelijke wilde gebruiken


dus 3D is dit idee voorgedragen bij de ontwikkelaars?
 

DeletedUser1924

Guest
het is inderdaad slecht zichtbaar, heb per abuis al onafhankelijke gebruikt terwijl ik afhankelijke wilde gebruiken


dus 3D is dit idee voorgedragen bij de ontwikkelaars?

Ik wacht en hoop al maanden dat dit word doorgegeven, men is het eens dat dat beter zou zijn maar ik zie niks gebeuren, erg jammer en voor mij is het al extra vervelend daar ik RSI heb en dit is zo niet prettig met die hoeveelheid units die ik heb
 

DeletedUser4704

Guest
Ik wacht en hoop al maanden dat dit word doorgegeven, men is het eens dat dat beter zou zijn maar ik zie niks gebeuren, erg jammer en voor mij is het al extra vervelend daar ik RSI heb en dit is zo niet prettig met die hoeveelheid units die ik heb


heb een beperking door een schouder kwetsuur en sta niet echt te springen om door het leger beheer te moeten zwoegen om te zoeken naar de goede. Je wilt toch je gilde leden helpen misschien in gvg maar mijn hulp is nu erg minimaal door die onoverzichtelijke bende in het leger beheer.

Dus daarom vroeg ik ook om een reactie van 3D of hij hier meer info over kan geven.
 

DeletedUser1924

Guest
heb een beperking door een schouder kwetsuur en sta niet echt te springen om door het leger beheer te moeten zwoegen om te zoeken naar de goede. Je wilt toch je gilde leden helpen misschien in gvg maar mijn hulp is nu erg minimaal door die onoverzichtelijke bende in het leger beheer.

Dus daarom vroeg ik ook om een reactie van 3D of hij hier meer info over kan geven.

ik hoop daar al lang op dat dit word doorgegeven, ik weet dat heel veel leden van mijn gilde dit willen maar bijna niemand komt op dit forum omdat ze toch niet serieus worden genomen hier
 

DeletedUser6385

Guest
Ook maar even mijn mening over deze kwestie geven...

1. Erg hoge prio heeft deze wijziging wat mij betreft niet, het is een beperkt probleem voor een beperkte groep spelers. Zelf heb ik niet erg veel moeite om de afhankelijke units te vinden in de lange lijst met onafhankelijke units. Maar makkelijker kan het zeker, daar ben ik het mee eens.

Gá je er dan wat aan doen, houdt dan wel rekening met het volgende:

2. Draai het niet simpelweg om, want dat is onhandig voor een veel grotere groep spelers. Maak liever een verschillend herkenningsteken voor beide typen eenheden. Een diagonaal lintje voor onafhankelijk en een horizontaal lintje voor afhankelijk of zo.

3. Ga je met kleuren werken (liever niet) kies je kleuren dan wijs. Je hebt zat kleurenblinden, en om het ingewikkelder te maken zien die niet allemaal even goed/slecht in hetzelfde spectrum. Zo zie ik op de landkaart niet het verschil tussen de groene en rode sectoren, maar zal een ander misschien meer moeite hebben met zwart en blauw.


-- of trek het breder --
In de ideale situatie zou je individuele eenheden in je legerbeheer kunnen traceren naar individuele militaire productiegebouwen in je stad. Hoewel ook dit een luxeprobleem is mis ik dat veel vaker (voordat je een barak gaat verwijderen, of wanneer je slim wilt snoeien zodat je snel weer een volledig leger hebt). Je zou dus voor onafhankelijke units het bestaande kenmerk kunnen handhaven en voor afhankelijke een klein schildje/wapen plaatsen dat overeen komt met een schildje in je militair productiegebouw (die worden uitgedeeld bij het bouwen ervan, vanuit een pool met beschikbare en nog niet in je stad geclaimde schildjes). Om niet al te veel te hoeven tekenen kun je een getal in het schildje zetten. Kies je voor deze oplossing los je twee problemen in een keer op denk ik.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan