Handelen

DeletedUser

Guest
Volgens mij weten veel mensen niet dat ze steen, marmer, hout, wijn etc KUNNEN handelen, want er staat constant maar 2 aanbiedingen op in Arvahli.
Verder wil ik even opmerken dat de verhouding die door de 'computer handelaren' wordt aangeboden echt volslagen belachelijk is natuurlijk, want kom op, 1 marmer voor 10 wijn? 1 hout voor 10 steen?
Als je echt wilt dat mensen niet groeien (of handelen for that matter) dan is dat de ultieme manier natuurlijk...
Maar goed, iedereen in Arvahli gaarne even bij handel kijken (links onder)
 

DeletedUser

Guest
;) Er zitten maar 80 spelers in een server alleen daarmee kun je handelen.
hoeveel van die 80 zijn er daadwerkelijk actief?
en hoeveel zijn er die het nodig vinden om te handelen?
 

DeletedUser58

Guest
Je kunt eventueel ook een pm sturen naar een paar spelers om ze te attenderen op je handelswaar :)
 

DeletedUser

Guest
;) Er zitten maar 80 spelers in een server alleen daarmee kun je handelen.
hoeveel van die 80 zijn er daadwerkelijk actief?
en hoeveel zijn er die het nodig vinden om te handelen?

Gezien het feit dat je van alles nodig hebt om onderzoeken vrij te spelen lijkt het me dat iedereen wel moet handelen (omdat je gewoon geen ruimte genoeg hebt)
 

DeletedUser

Guest
Ik kan alles zelf produceren, het duurt alleen wat langer omdat ik natuurlijk niet alle grondstoffen heb op de kaart;)
 

DeletedUser58

Guest
Ik kan alles zelf produceren, het duurt alleen wat langer omdat ik natuurlijk niet alle grondstoffen heb op de kaart;)

zow doe je goed. Ik heb daar veel teweinig inwoners voor. Ik maak alleen wat ik op de kaart heb en de rest handel ik
 

DeletedUser

Guest
zow doe je goed. Ik heb daar veel teweinig inwoners voor. Ik maak alleen wat ik op de kaart heb en de rest handel ik

Ik ben dan ook wel tijdje bezig met huizen vervangen, en ik vermoed dat ik dadelijk ook wel last ga krijgen van het ruimte probleem.
maar ben nu over de helft van de ijzertijd:)
Tip: gebruik de map tool van leones;)
 

DeletedUser58

Guest
Ik heb alles heel goed geordend. Heb net een paar huisje met dakpannen vervangen voor huisjes :p heb ik weer wat meer inwoners. Maar heb 3 soldatenbarak, 2x schietbaan, 1x legionairs, 1x bereden krijgers. Die gebouwen nemen echt heeeel veel inwoners :(
 

DeletedUser

Guest
Je kunt eventueel ook een pm sturen naar een paar spelers om ze te attenderen op je handelswaar :)

Dat doe ik ook. ;)
Ik heb het zelfs zo gedaan dat ik afspraken heb gemaakt dat de ene zich richt op de productie van verf en ik op de productie van marmer.
 

DeletedUser234

Guest
Zelf doe ik ook iets dergelijks, maken wat op je kaart staat en de rest handelen.
Voor bepaalde goederen krijg je dan vanzelf een vaste handelspartner voor. Vindt wel dat ze de handel zouden moeten toestaan buiten je 80 spelers om. Zeg maar een internationale handel, misschien met als nadeel dat je hier extra goud voor moeten betalen voor de transportkosten zeg maar.
 

DeletedUser275

Guest
Ik vind dat iedereen op dezelfde markt moet kunnen, zodat iedereen van iedereen kan kopen. Dan heb je kans om de goederen te vinden die je nodig hebt.

In mijn sectie zijn er wel een paar spelers (waaronder ikzelf) die iets op de markt zetten. Een paar keer is al 1 van mijn aanbiedingen aan genomen. Soms staat er iets interessant op. Gisteren was het zelf iets heel interessant dat ik niet kon laten liggen.
Namelijk, als ik 15 hout gaf, dan kreeg ik 75 stenen. Ik heb zowel hout als steen nodig, maar ik had toevallig 15 hout in voorraad, dus ik heb dat direct aangenomen.
 

DeletedUser234

Guest
hehe dat is een goede ruil. Zeker bij ons groepje was er een hele tijd niemand met steen.
Dus was ik noodgedwongen 2 steengroeves aan het bedrijven zonder dat ik steenvoordeel had. Dus toch erg weinig productie in verhouding tot het aantal inwoners, goud en productie welke ermee gemoeid waren. Totdat gisteren eindelijk iemand met een degelijke steenproductie op de markt kwam. Er zijn er bij ons denk ik 5 spelers die daadwerkelijk op de markt aanwezig zijn. Dat is natuurlijk te weinig als er van de 5 niemand een bepaald product heeft....
Vindt het best om extra goud te betalen om met andere spelergroepen te kunnen handelen, zo blijf je toch contact stimuleren in je eigen 'buurt'.
 

DeletedUser

Guest
Het probleem is dat in mijn wereld er nu (inclusief mezelf) 2 mensen zijn die handelen.
En aangezien de prijzen voor de 'computer handelaren' (10:1) belachelijk zijn is dat geen optie.
Maar ik heb dit al aangekaart onder Discussie-->Inactieve spelers in FoE
 

DeletedUser

Guest
Dat zou niet de bedoeling moeten zijn van handel drijven, dat je andere spelers gaat spammen met pm's of ze willen handelen...
 

DeletedUser

Guest
Ik zie dat er nog altijd geen (of alleszins niet veel) verandering is opgetreden op dit vlak.
Heb al dagen een heel schappelijke ruil aangeboden en geen kat die er op in gaat!
 

DeletedUser

Guest
Dat zou niet de bedoeling moeten zijn van handel drijven, dat je andere spelers gaat spammen met pm's of ze willen handelen...

Spammen is wat anders dan een bericht sturen. zelf werk ik samen met 2 mensen;)
 

DeletedUser544

Guest
Bij mij lukt het hele handelen niet. Als ik iets wil aannemen om te handelen en wil betalen, is het incoontje onder ''actie'' grijs, terwijl ik de benodigde grondstoffen wel heb. Is er iemand die mij hierbij kan helpen?
 
Bovenaan