gvg tijdperkbeperking

Hi,

Vanaf het begin van Gvg is er al geëmmer mee. Als kleiner gilde liepen we er op de ijzertijdkaart al tegenaan dat er megaildes waren die enorme bonussen en middelen hadden waar we niets tegenin konden brengen. Op de autopiloot werden we in 10 minuten weggespeeld.

Nu zat ik me te bedenken... Wat zou er gebeuren als op een kaart alleen maar spelers die in dat tijdperk of 1 tijdperk hoger zitten zouden kunnen spelen? De gildegenoten zouden dan nog wel die spelers kunnen steunen met bijv. goederen of extra fp om de GG te boosten, maar niet meer knokken.

De volgende interessante effecten zou je kunnen zien:
- gildes worden gedwongen om nieuw bloed aan te blijven nemen om in een bepaalde tijd actief te blijven.
- Nieuwere spelers lopen meer kans op aandacht van grotere gildespelers om ze sneller klaar te stomen/sterk te maken voor Gvg
- Hele ongelijke situaties in lagere tijdperken komen minder voor waardoor het voor veel meer mensen prettig wordt om Gvg te spelen.

Nadelen? Vast wel... Megagildes kunnen niet meer op hun dooie gemakkie puur door grootte en overwicht hun posities in gvg consolideren ten koste van kleinere gildes.

Slimme gildes zouden zich zelfs kunnen gaan splitsen in speciale tijdzone gildes om op die manier groter te worden en een doorstroming te bewerkstelligen. Inno zou dan een soort overkoepelend bondgenootschap of gildeverband kunnen introduceren dat inwoners van dergelijke subgildes toch elkaar kunnen mo-en en kunnen handelen.

Groets, BT
 

DeletedUser7153

Guest
lol dan kan de drummer en vaandeldrager ook per direct worden opgedoekt aangezien je niet meer in vme en lager kan vechten als je lme hme of hoger bent dus ik denk dat inno dit niet gaat aanpassen.
plus spelers blijven bewust in bepaalde tijdperken hangen met een hoge alca en aanvalsbonus en ja dan word je weer binnen 10 min weg getikt ;-)
 

DeletedUser4100

Guest
Denk ook niet dat dit ervan zal komen. Omdat GvG vooral is om spelers
bezig te houden. Als een extra. Er was ook eens een idee gepost dat misschien
wat meer zoude kunnen helpen. Een wekelijkse totale reset van GvG, of na een
bepaalde tijd GvG weer volledig resetten. Een maandelijkse reset zoude al
veel kunnen betekenen, voor je probleem. Gilden kunnen in die maand flink
groeien. Eventueel aangevuld met een GvG-toren. Aan het einde van de GvG-
periode een ranking voor de gilden in die provincie. Alle leden van de gilden
uit de top 10 van zo'n GvG-toren zoude dan bv. een beloning kunnen krijgen.

Hoewel dit natuurlijk een ander idee/suggestie is, maar naar mijn inziens
is dat wat een grotere kans heeft om de door je genoemde probleem op
te kunnen lossen.:)
 

DeletedUser10486

Guest
Het gaat niet om het niveau van de gilde, maar wel om het niveau van de spelers.
Ik zit in het industriële tijdperk, met +51% aanval en verdediging. Ik probeer af en toe eens wat gevechten te doen in de GVG (vb een siege aanvallen), maar de verliezen zijn gewoon te groot. Om iets zinnigs te doen in de GVG moet je een Alcatraz hebben en minimaal +90%.
Ik denk dat ik zo rond het postmoderne tijdperk zal zitten wanneer ik eindelijk genoeg schurken heb om echt iets te gaan doen in de GVG.

Het zijn vooral de 80 gevechten die het onmogelijk maken voor kleinere gilden/spelers. Als men het aantal gevechten nu eens zou beperken tot 10 of 20 in de lagere tijdperken, dan kunnen de kleinere gilden daar wel iets proberen.
 

DeletedUser6877

Guest
En zo moet het ook zijn. Alle beginnende gildes en spelers willen meteen vanaf het begin alles kunnen doen waar anderen jaren voor hebben gespeeld en voor hebben geïnvesteerd. Bouw eerst een goed gilde. Daarna kan je beginnen aan gvg. En geloof me de grote gildes hebben echt geen belang om hun tijd, legers en goederen te spenderen voor een positie op ijzer of vme.
 

DeletedUser10486

Guest
Met 5 man online zijn lukt zelfs niet altijd in de grote gilden. Ik kan misschien wel 20 gevechten doen tegen 0% bonus, maar mijn gildegenoten zeker niet.
 

DeletedUser6877

Guest
@ tigertjheu omdat je voor 1 sector op arctic van 192 minimaal 24 ijzersectoren moet bezitten met macht 8
 

DeletedUser6877

Guest
Nee, daar gaat het dus niet om. Een groot gilde heeft niet veel op ijzer te zoeken, als ze met een sector op arctic of toekomst evenveel macht kan pakken als met 24 ijzersectoren. Bovendien moeten ze daar veel meer moeite voor doen omdat ze goederen moeten sparen en legers moeten trainen. Dit calimero gedrag zie je veel, maar het klopt dus gewoon niet volgens mij.
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
De invloed van een hoger tijdperk wordt al gelimiteerd door de ondersteuningsbonus in lagere tijdperken te beperken, we zijn niet van plan om tijdperklimieten toe te voegen voor het vechten, iedereen is vrij om te vechten mits deze de bijbehorende legers heeft. Toch bedankt voor je voorstel.
 
Bovenaan