gouden kist bij WK event

DeletedUser

Guest
Ik heb zelf het idee dat aan het begin van het event er veel Hall of Fame werd uitgedeeld. Hiermee werd iedereen lekker gemaakt. Er zijn er bij die in de eerste dagen al 3 Hall of Fame hebben gewonnen. Terwijl nu dat ding geheel niet te winnen is. Er bestaat in de computer wereld niet zoiets als een puut zuivere random generator. Zelf in Cryptografie wordt over een Pseudo Random Generator (PRG) gesproken. Dus ook niks zuiver.
Het zou me helemaal niks verbazen als er bij Innogames een beetje aan de 'kans' knoppen wordt gedraaid. Tenslotte is met software zoveel mogelijk en wij hebben daar geen zicht op. Alles houden ze in de gaten, Als je veel diamanten hebt geinvesteerd dan zal je dat beloond worden door Innogames.

Ik moet je even tegenspreken. Ten eerste heb ik in het begin nauwelijks HoF's gewonnen, terwijl ik er de laatste dagen 3 heb gewonnen, allemaal uit de kist. Ik begin het idee te krijgen dat mensen die klagen gewoon overhaast een conclusie trekken uit hun pech. Over die PRG, dat heb je compleet verkeerd begrepen. Het is pseudo-random, omdat er voor het berekenen van de uitkomst (bijvoorbeeld de uitkomst van een kist) de tijd (plaatselijke tijd in de computer) in miliseconden wordt gebruikt. In praktijk is dit dus random, aangezien het moment van openen niet met opzet zo kan worden getimed, dat je een bepaalde prijs krijgt.
Nogmaals, ik denk dat men overhaaste conclusies trekt.
 

DeletedUser

Guest
Oh en ik wilde nog even een tegengeluid geven aan allen die klagen over slechte prijzen uit de kisten:
Na een geschatte 60 kisten heb ik onder andere gewonnen: 1 renovatiekit, 5 kennisaltaren, 7 Halls of fame. Dit is dus weer bovengemiddeld. Mag ook eens gemeld worden dat dat ook gebeurt.
 

DeletedUser

Guest
hofs zijn waardeloos om in je stad te hebben staan,,,ik heb ze er uitgedondert,weer zon zogenaamde spc item,,,pppfffff laat me niet lachuuuh zeg,,,het zelfde zooi als die wensding...topic dias wensputten wordt nix meer gemeld,,,,spelers krijgen dus geen dias meer lollig zeg,,en maar denken er komen dias uit die put,,,nou enigste wat daaruit komt is bogt!
 

DeletedUser

Guest
hofs zijn waardeloos om in je stad te hebben staan,,,ik heb ze er uitgedondert,weer zon zogenaamde spc item,,,pppfffff laat me niet lachuuuh zeg,,,het zelfde zooi als die wensding...topic dias wensputten wordt nix meer gemeld,,,,spelers krijgen dus geen dias meer lollig zeg,,en maar denken er komen dias uit die put,,,nou enigste wat daaruit komt is bogt!

Ehh, ik ben er toch vrij zeker van dat HoF's heel waardevol zijn. De hoeveelheden macht die er uit komen zijn gigantisch.
 

jovayana

Actief lid
Die wensputten geven heus nog wel dia's alleen niet bij mij haha, maar ken er wel waar het regelmatig gebeurt.
En die HoF's zijn niet waardeloos, wel in waarde verminderd maar nog steeds interessant voor elke gilde die ze heeft.
Wij hebben met onze gilde het GvG verbannen omdat het vol fouten en bugs zit en niet eerlijk gespeeld wordt, daarom zijn we wel blij dat het gilde ook in level kan groeien en bonussen krijgen door die hof's.

Het GvG had er nooit zo vroeg mogen komen, al opgemerkt toen dat er gewoon een aankondiging was maar geen datum zoals bij elke upgrade.
Iedereen die toen op de beta was, was er van overtuigd dat het nog maanden zou duren voor hij hier kwam door de vele bugs. Ik wist het alleen op voorhand omdat het 1 dag vroeger gereleased was in roemenië.

Maar niets heeft nog zin, geen gilderangschikking, geen individuele rangschikking en geen medaillerangschikking.
Zelfs de beta heeft geen zin, want wat je daar ook zegt, automatisch volgt een upgrade hier 15 dagen later met of zonder bugs.
 

jovayana

Actief lid
Voor wie twijfelt, ik denk wel dat er geluk mee gemoeid is.
Net opende ik op de beta 4 kisten en had 2x renovatie en 2x hall.
heb daar ook al gehad dat ik 3x na elkaar bd sterrenwacht had die nutteloos waren want heb die al, maar zo zie je maar.
 

DeletedUser

Guest
Ik moet je even tegenspreken. Ten eerste heb ik in het begin nauwelijks HoF's gewonnen, terwijl ik er de laatste dagen 3 heb gewonnen, allemaal uit de kist. Ik begin het idee te krijgen dat mensen die klagen gewoon overhaast een conclusie trekken uit hun pech. Over die PRG, dat heb je compleet verkeerd begrepen. Het is pseudo-random, omdat er voor het berekenen van de uitkomst (bijvoorbeeld de uitkomst van een kist) de tijd (plaatselijke tijd in de computer) in miliseconden wordt gebruikt. In praktijk is dit dus random, aangezien het moment van openen niet met opzet zo kan worden getimed, dat je een bepaalde prijs krijgt.
Nogmaals, ik denk dat men overhaaste conclusies trekt.


het gaat hier niet om overhaaste conclusies? het gaat hier over hoe mensen het ervaren.
Overhaast zou zijn na enkele dagen en dan ontevreden zijn over wat jou is toebedeeld.... het gaat hier wel degelijk om enorme aantallen spelers die het zelfde gevoel hebben.
Ik wordt overspoeld met BD voor een SW en anderen zien alleen een toren verschijnen en weer anderen worden overspoeld met Fanshops enz enz.

Maar met je eens sommige hebben er helemaal geen last van en worden wel netjes random bedeeld.... leuk voor hun ;-)
of je moet je blind kopen aan dia's en dan...... tja dan dwing je een vorm van geluk/random zelf af.
 

DeletedUser

Guest
ik heb een beetje bijgehouden wat ik heb gewonnen,
Hall of Fame: 5
Fanwinkel: 6
Overwinningstoren: 7
5x Schotenpakket: 4
Kennisaltaar: 1
Renovatiekit: 0
Groot fp pakket: 3
2x bd sterrenwacht: 4

in totaal dus 18.000 bekers betaald aan hierboven
sterrenwacht heb ik compleet, en toch krijg ik ook bd's, maar wat mij opvalt, is dat de overwinningstoren veeeel goedkoper is dan het kistje, en die krijg ik het vaakst, is wel erg opvallend,



Ik vind het event wel erg krom, want wat je kan kopen voor 375 bekers, krijg je het vaakst met het kistje van 600 bekers, alles om iemand dus gewoon te laten dokken :p dat is ook wat Inno wilt ..
 

Seconddream

Actief lid
Toch draai ik het liever om, het is de speler die het hebben wil en wellicht koopt, je bent hier helemaal vrij in en Inno bied louter de optie. :)
 

DeletedUser

Guest
Ken jij veel gokkers die verliezen en het dan niet zo ervaren?

nope! maar ik ken wel spelers die :
1) 6x gegokt hebben en 6x een fanshop krijgen
2) 5x gegokt hebben en 5x een toren krijgen
3) 7x gegokt hebben en 7x BD van de SW krijgen.

en niets anders tussendoor krijgen dan he! dus ik zie de Random hier niet in!
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Random betekent niet dat je steeds een andere uitkomst hebt, slechts dat de uitkomst willekeurig is. De uitkomst van het gooien van een dobbelsteen is willekeurig, je kan daarbij echter nog steeds 5x achter elkaar een 1 gooien, je kan ook na 20x gooien nog geen 1 gegooid hebben.
 

DeletedUser

Guest
Random betekent niet dat je steeds een andere uitkomst hebt, slechts dat de uitkomst willekeurig is. De uitkomst van het gooien van een dobbelsteen is willekeurig, je kan daarbij echter nog steeds 5x achter elkaar een 1 gooien, je kan ook na 20x gooien nog geen 1 gegooid hebben.

Als je het zo uitlegt is het bijna logisch ! bijna dan..... want je draait nu tegen de wind in.
het gaat er niet om dat we iets NIET krijgen .... het gaat er om dat we iets heel vaak op één volgend krijgen, en dat krijgt geen mens voor elkaar want die kans is echt 0.000000223%

De stelling was het continu het zelfde krijgen en dat heeft niets te maken met kansberekeningen of een dobbelsteen.

We call that software pushing.
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Jawel, zoals in mijn vergelijking met de dobbelsteen staat is het mogelijk om een aantal keer achter elkaar hetzelfde te gooien, precies wat er gebeurt wanneer je een paar keer achter elkaar blauwdrukken krijgt.
 

DeletedUser

Guest
ik heb 27000 bekers ingeruild voor die kist,,,,alleen maar rotzooi,,,fanwinkels en b.d...daar ben je pas lekker mee :mad:
 

DeletedUser7238

Guest
de pot met lob valt ook zo vaak op het zelfde getal vooral op 500+
hoe het maar is bij
 

DeletedUser

Guest
En het kwam niet bij je op om te stoppen?:wacko:

gaat je nix aan hoe ik die bekers besteed,hou je aub liever bezig met je eigen spel en niet met die van iemand anders wil je!dit heb ik je al duizend keer vriendelijk gevraagt,maar schijnbaar drinkt dit niet bij je door!!

of ik er nu kisten mee open of vooraden of medailles mee koop bepaal ik zelf wel en niet jij,,,die bekers win ik,en niet jij....als ik kisten ermee wil openen bepaal ik en niet jij...het was weer een leuk event,tis jmmr dat het bijna afgelopen is...:(
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser5428

Guest
Als er te weinig in de kist zit wat je kan gebruiken, dan blijf je er beter af en ga je voor de andere prijzen.
Gisteren heb ik nog een hoop bekers ingewisseld voor 27 grote FP pakketten. Die heb ik nodig om mijn spel wat vooruit te krijgen en spelers bij te halen die een jaar eerder begonnen zijn.
 
Bovenaan