Gilde slagvelden discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Volgens mij is er maar een klein aantal spelers dat graag steeds wil vechten en plunderen. Denk dat PvP toernooien dan beter zijn i.p.v. een nieuw soort GvG. De winnaar mag dan plunderen bij wie hij in het toernooi gewonnen heeft. Dan kan tenminste dat ergerlijke geplunder van buren worden afgeschaft. Laat vechters onderling maar bezig zijn daarmee.

Lol, het zijn juist de non-fighters die de plunderwaar horen te leveren ;) maar wat dat precies met deze discussie te maken heeft weet ik ook niet.

Wat wel duidelijk wordt van alle discussies, het gaat een beetje Too Much worden met dit element ernaast. Maar tegelijk, dit element gaat dus nooit de echte fun van GvG vervangen, namelijk het samen als groep gericht iets doen. Net zoals de GE dat niet kon. In dit concept kan iedereen aanvallen op het moment dat het hem of haar uitkomt, da's leuk maar daarmee wordt het feitelijk dus gewoon een ander individueel subspelletje waarbij de eindresultaten bij elkaar opgeteld worden. Ik begrijp dat dit voor app spelers geen probleem is, dat zijn over het algemeen toch niet erg betrokken gildespelers (en da's geen kritiek op deze spelers, dat is een logisch gevolg van de beperkingen van de app, mail is bijvoorbeeld geen chat en zal het nooit worden ook) maar als dit de doodsteek blijkt te zijn voor GvG, kan je daarna de hele browserversie gewoon afschaffen. Voor inno misschien zelfs wel een aantrekkelijk idee, scheelt weer een platvorm.
 
Laatst bewerkt:

Felair

Actief lid
Hieronder mijn feedback op een aantal dingen welke er voor mij uitsprongen:

De provincie die net is overgenomen zal een aantal uur op slot staan, waardoor de nieuwe eigenaar wat tijd heeft om overwinningspunten te behalen en provinciegebouwen (zie hieronder) te bouwen.
Ok, een aantal uur op slot. Dit is wel een belangrijk ding wat 1u, 4u, 8u, 24h? vanaf het moment dat de provincie veroverd word dus?

Dit is wel echt een heel verschil met GVG zoals het nu is als er een provincie gepakt word en deze heeft slechts 4u bescherming dan kan een gilde wat in de nacht speelt dus alles op zijn sloffen pakken? Dit kan nu ook al met GVG maar word gelimiteerd door hoe sectoren werken natuurlijk.

Dit gaat wel echt belachelijk veel tijd kosten ten opzichte van nu lijkt mij. Mede omdat de punten per uur worden uitgedeeld dus je moet er eigenlijk constant mee bezig zijn.

Ook gezien er niet meer een timer is en er klaarblijkelijk ook geen limiet is hoeveel provincies je kunt pakken.
Maar dat word gelimiteerd door slijtage dan per persoon dus welke dagelijks (op welke tijd dan?) zal resetten.

In Forge of Empires hebben we veel verschillende spelers met verschillende levels van bonussen. Ons doel was om spelers die veel hebben geïnvesteerd te belonen, maar ook de gevechten van iedereen te limiteren. Dit om jouw bijdragen relevant te houden en jouw keuzes strategisch nut te laten hebben!

Daarom zal je slijtage opbouwen wanneer je een gevecht voert op het slagveld.
Dit is een percentage die de (aanval en verdediging) bonussen verandert van de verdedigende eenheden waar je tegen moet vechten.

Op een gegeven moment zullen aanvallen minder nut hebben omdat verdedigende eenheden te sterk worden. Slijtage wordt elke dag tot 0% gereset!

Duidelijk, wel fijn om een limiet te hebben soort van natuurlijk maar iedereen zal op nul beginnen dus. Het word dus wel echt een manier om gigantisch veel units te slijten zo en de kosten die gvgers nu kwijt zijn op de kaart zijn al niet gering over het algemeen.

Maar onderhandelen kan ook, kunnen we dit eindeloos blijven doen? Of is onderhandelen ook aan slijtage onderhevig in de trend van dat het steeds duurder word? Of misschien is de standaard kost al vrij hoog? Iemand die maanden/jaren goederen gespaard heeft kan dus helemaal los gaan zolang hij/zij niet TP up gaat lijkt het nu want over slijtage op onderhandelen word niets gezegd ik hoop dat hier wel een goede manier gevonden word om dit te beperken op een vergelijkbare manier.

Elke provincie heeft een tot drie plekken voor provinciegebouwen. Elk provinciegebouw zal de eigen of aangrenzende provincies op een speciale manier beïnvloeden.
Ze kunnen het bijvoorbeeld aanvallen vanuit die provincie makkelijker maken of het lastiger maken voor anderen om af te pakken wat van jou is.

Elk lid met de leiderrol kan bepalen welke gebouwen er zullen worden gebouwd.

Elk provinciegebouw kost echter tijd om te voltooien en vereist goederen uit de gildekas om te worden gebouwd. De kosten hangen af van de kracht van het gebouw.

Als een provincie wordt overgenomen zal elk provinciegebouw dat werd gebouwd kans maken om te worden vernietigd. De overgebleven gebouwen zullen voordelen geven aan de nieuwe eigenaar.
Dit klinkt heel tof, leider rol nodig om te bouwen doet mij vermoeden dat er dan goederen uit de kas voor gebruikt worden? Op zich wel leuk en ben benieuwd wat het gaat doen.

Hoop alleen wel dat het bouwen van het sterkste gebouw niet langer kan duren dan de bescherming duurt want dat zou wel heel raar zijn. En dat de bonus verder reikt dan de provincie waar het gebouw in staat want gezien verdedigen nagenoeg onmogelijk is want je moet je direct door nog meer overnemen lijkt me om te zorgen dat ze niet meer bij de provincie kunnen komen.

Wanneer een slagveld afloopt kunnen gildes verschillende beloningen ontvangen afhankelijk van de bereikte plek:
  • Prestigepunten voor de ranglijst
  • Gildemacht
  • Elk lid krijgt fragmenten voor een compleet nieuw, verbeterbaar gebouw die gildemacht, goederen voor de gildekas en forgepunten produceert.
Leuke beloningen maar hoe gaat de hoeveelheid gildemacht / prestige zich dan verhouden tot wat GVG nu opleverd? Meer info is welkom.

Divisiesysteem

Voor dit onderdeel voegen we een gloednieuw divisiesysteem toe.

Afhankelijk van de hoe een gilde het doet zullen ze kunnen klimmen naar de hogere divisies.

De divisie van een gilde zal worden getoond in de globale ranglijst en zal ook de hoogte van de beloningen op het slagveld bepalen, het heeft dus altijd zin om in een hogere divisie te komen! Wanneer je het slecht doet in een slagveld kan jouw divisie ook dalen!

Bij het indelen van de slagvelden zullen we spelers uit dezelfde divisie kiezen zodat de gevechten zo spannend en eerlijk mogelijk zijn!

Divisies op deze manier zijn wel tof maar ik voorzie dat wanneer je in een actief gilde zit je echt heel erg actief moet gaan spelen omdat je ook tegen andere actievelingen bezig gaat natuurlijk.

Op zich niets mis mee maar het lijkt vooral erg veel tijd/eenheden/goederen te gaan kosten dit nieuwe spelonderdeel terwijl GVG en soms GE ook al best wat vraagt.

Ik denk dat er wel voor gewaakt moet worden dat we geen 40 uur per week FoE moeten gaan spelen dadelijk om een beetje mee te komen in de ranking xD Ik snap dat Inno het liefst heeft dat we 24/7 online zijn maar het moet wel een beetje realistisch blijven. Het klinkt als een goede manier om mensen aan FoE burn-out te helpen over het totaal gezien maar ik ben benieuwd hoe het gaat lopen.. :)
 
Laatst bewerkt:
In de afgelopen paar maanden hebben we nagedacht over wat we zouden doen met de alleen op de browser speelbare Gilde vs Gilde (GvG). Sinds de invoering ervan wisten we dat GvG een erg complexe toevoeging was, zowel technisch gezien als vanuit de speelbaarheid. We weten dat dit, samen met de vele problemen en de mindere schaalbaarheid, ervoor heeft gezorgd dat GvG door een beperkt aantal spelers wordt gebruikt. Slechts minder dan 5% gebruikt dit, terwijl dat 10x zoveel is voor de gilde-expedities. Deze getallen tonen aan dat we beter kunnen en ons doel is om jullie een beter bereikbaar, begrijpbaar en technisch stabiele spelervaring te bieden. Forge of Empires heeft de laatste jaren veel veranderingen doorgemaakt, net zoals het ontwikkelteam, en we willen dat elk onderdeel zoveel mogelijk spelers aantrekt.

Er staan 53.869 spelers in de ranking, 5% hiervan is 2569 spelers, ik vind dat veel, veel meer dan ik dacht.
ik heb natuurlijk geen exacte gegevens, maar stel dat er 12000 ACTIEVE spelers zijn, dan is 't percentage heel anders nl: 21,4%. Zijn er maar 8000 actieve spelers dan is het 32%. Dit zal dan vrijwel voor elke live-server gelden.
Conclusie: cijfers moet je wel in de juiste context kunnen beoordelen.
 
Laatst bewerkt:
Wat een gaaf concept. Het zal FoE uitgebreider, aantrekkelijker en socialer maken als je het mij vraagt. Ik speel dit spel elke dag, vele jaren met ontzettend veel plezier en ik heb een hoop zien veranderen en leuker zien worden. Petje af voor de ontwikkelaars en ik ben erg benieuwd naar hoe het vorm gaat geven.
 

generaal bishmark

Actief lid
In de afgelopen paar maanden hebben we nagedacht over wat we zouden doen met de alleen op de browser speelbare Gilde vs Gilde (GvG). Sinds de invoering ervan wisten we dat GvG een erg complexe toevoeging was, zowel technisch gezien als vanuit de speelbaarheid. We weten dat dit, samen met de vele problemen en de mindere schaalbaarheid, ervoor heeft gezorgd dat GvG door een beperkt aantal spelers wordt gebruikt. Slechts minder dan 5% gebruikt dit, terwijl dat 10x zoveel is voor de gilde-expedities. Deze getallen tonen aan dat we beter kunnen en ons doel is om jullie een beter bereikbaar, begrijpbaar en technisch stabiele spelervaring te bieden. Forge of Empires heeft de laatste jaren veel veranderingen doorgemaakt, net zoals het ontwikkelteam, en we willen dat elk onderdeel zoveel mogelijk spelers aantrekt.

Er staan 53.869 spelers in de ranking, 5% hiervan is 2569 spelers, ik vind dat veel, veel meer dan ik dacht.
ik heb natuurlijk geen precieze gegevens, maar stel dat er 12000 ACTIEVE spelers zijn, dan is 't percentage heel anders nl: 21,4%. Zijn er maar 8000 actieve spelers dan is het 32%. Dit zal dan vrijwel voor elke live-server gelden.
Conclusie: cijfers moet je wel in de juiste context kunnen beoordelen.
 

DeletedUser8940

Guest
Ik denk dat het een goed idee is om iets te maken wat ook voor Tablet/mob beschikbaar is, maar zie het dan wel graag als vervanging van GvG... Het spel wordt anders veel te tijdrovend en hierdoor zijn er dus ook al meerdere spelers mee gestopt.

Daarnaast moet je lerén van de problemen die zich nu op de GvG-kaarten voordoen.... Teveel kleine gildes krijgen geen poot aan de grond, want ze worden gelijk weggemept, daarnaast zijn er teveel verbondjes tussen de grote gildes en tenslotte is de meeste actie in een relatief tijdsbestek (20.00-21.00), dus als er een nieuw concept wordt bedacht, laat het aub iets zijn waar je niet aan 1 bepaald tijdstip per dag gebonden zit, en probeer het eerlijk te houden, zodat ook de kleine gildes een eerlijke kans hebben om iets te bereiken.

mvg.
 

PartyPoison

Actief lid
Nog een toevoeging: GvG is lastig te begrijpen? De basis van GvG is ontzettend simpel om uit te leggen, laat men zich ook een beetje verdiepen in de meer geavanceerde aspecten van GvG. Spelers hoeven niet alles zomaar in de schoot geworpen te krijgen toch? Daar komt ook nog bij dat een nieuwe speler eerst het spel opzich moet ontdekken voor hij/zij überhaupt effectief mee kan doen GvG.
inderdaad ik had ook al zoiets, wat is er moeilijk aan GvG? je zet een siege en valt aan. het lijkt me redelijk duidelijk wat je moet doen haha
 

PartyPoison

Actief lid
Volgens mij is er maar een klein aantal spelers dat graag steeds wil vechten en plunderen. Denk dat PvP toernooien dan beter zijn i.p.v. een nieuw soort GvG. De winnaar mag dan plunderen bij wie hij in het toernooi gewonnen heeft. Dan kan tenminste dat ergerlijke geplunder van buren worden afgeschaft. Laat vechters onderling maar bezig zijn daarmee.
hahahahahahh iemand houdt er niet van om geplunderd te worden hahah, hier hebben we het pas ook al over gehad op een ander forum, dat hoort nou eenmaal bij het spel
 
GcG is inderdaad complex en ik denk voor beginnende spelers héél moeilijk begrijpbaar én haalbaar. Ik zou voorstander zijn om dit deel te laten uitdoven en indien jullie een ander onderdeel op poten zetten waar je als Gilde SAMEN (!) iets moet doen/vechten, dan denk ik wel dat dit voor vele gilden een welkome afwisseling zou zijn.
 

PartyPoison

Actief lid
GcG is inderdaad complex en ik denk voor beginnende spelers héél moeilijk begrijpbaar én haalbaar. Ik zou voorstander zijn om dit deel te laten uitdoven en indien jullie een ander onderdeel op poten zetten waar je als Gilde SAMEN (!) iets moet doen/vechten, dan denk ik wel dat dit voor vele gilden een welkome afwisseling zou zijn.
GvG complex? heb je het ooit geprobeerd?
 

DeletedUser5167

Guest
Ik ben positief over de mogelijke toevoeging. Het lijkt een eerlijke evenwichtige toevoeging te worden, waarin ook minder ver gevorderde spelers in kleinere gilden kans hebben. Denk dat dat nodig is om het voor iedereen leuk en aantrekkelijk te houden. Sectoren voor iedereen toegankelijk maken en zorgen voor een zo groot mogelijke roulatie, maakt het voor iedereen leuker denk ik. Denk dat de toevoeging daarin zal gaan voorzien. Hopelijk zal het percentage deelnemers aan de GvG en gildeslagvelden dan stijgen.
 

PartyPoison

Actief lid
Ik ben positief over de mogelijke toevoeging. Het lijkt een eerlijke evenwichtige toevoeging te worden, waarin ook minder ver gevorderde spelers in kleinere gilden kans hebben. Denk dat dat nodig is om het voor iedereen leuk en aantrekkelijk te houden. Sectoren voor iedereen toegankelijk maken en zorgen voor een zo groot mogelijke roulatie, maakt het voor iedereen leuker denk ik. Denk dat de toevoeging daarin zal gaan voorzien. Hopelijk zal het percentage deelnemers aan de GvG en gildeslagvelden dan stijgen.
dit is niet voor GvG hé, dit is naast GvG, denk niet dat dit GvG een toename in gebruik geeft. ik denk wel dat inno de cijfers niet goed berekent zoals hierboven al aangegeven was.
 

MvHs

Actief lid
Een nieuw gg voor units net zoals de alca zou geen misplaatst iets zijn...
GvG verbeteren is iets waar innogames slecht in is, daarintegen zijn ze goed met evenementen en andere onzin verzinnen zoals dit nieuwe gedoe.
Waarom niet GvG verbeteren voor iedereen ipv. weer iets anders door onze strot duwen?
 

DeletedUser13259

Guest
Leuk plan FoE.. Ik hoop dat dit gemakkelijker te doen is en volgens het battle royale systeem gaat.. Anders krijg je weer heersende gildes enzo en dat moeten we juist niet hebben.
 

frans1

Actief lid
naar mijn mening is alle commentaar totaal overbodig zo als ieder kan lezen is het al een uitgewerkt plan en wordt dit wederom toe gevoegd al zou b v de meerderheid van de spelers tegen zijn.

zo is het gegaan dat de tel ipad viking ge en noem maar op erbij kwam

alle reacties van de spelers wordt verzameld op een hoop gegooid en in de prullebak gegooid
 

Didi 666

Actief lid
Alca maar snel naar level 200 dus :confused:

Nu al weer benieuwd naar hoe de spelers dit weer naar hun hand gaan zetten.
Zou niet de eerste keer en zeker niet de laatste zijn dat een nieuw spel onderdeel het hele systeem ergens laat ontsporen.

Level 10 GG vrij gelaten, en whoppa, direct Alca's naar level 100 want dan had je bijna een miljard punten.
GvG het meppen, ff afspraak met een ander Gilde en de punten liepen binnen.

Nog te weinig bekend hoe hier weer een onbedoeld voordeel uit te halen is, maar ben er vrij zeker van dat er wel weer wat uit een hoed wordt getoverd :rolleyes:
 

DeletedUser13265

Guest
Ik ben niet meteen laaiend enthousiast. FOE bestaat al uit kaart veroveren, stad organiseren, tech en tijdperken doorschuiven, missies, events (archeologie) en losse dingen (vikingen), gilde exp, etc. etc. Er is ook zoiets als leven naast FOE. Het lijkt mij leuker door te gaan met wat er is plus wat meer uitdaging en niet een nieuw concept toevoegen. Gvg bekeken en afgehaakt. Kost te veel tijd om ook te doen.
Bijvoorbeeld tijdperk toevoegen of een zijlijn aan bestaand tijdperk. Middeleeuwen is bijv geënt op westerse middeleeuwen. Zijpad via ontdekkingsreis naar andere kant wereld (waar de ontwikkelingen toen anders liepen dan in onze middeleeuwen tijd) geeft nieuwe lijn zonder dat tijdperk toegevoegd hoeft te worden.
Of een meer verhalende missie. Bijv dat andere spel met kruisvaarders, met je groep ("gilde") volgde je een min of meer historisch juiste route ("exp") naar het oosten. Met zijlijnen waar een kruisvaarder bleef hangen en een eigen rijkje stichtte. Wekelijks op toernooi veld kon je je alleen of met groep meten aan andere groepen. Alles in een iets historisch betere context en meer uitdagend dan nu. Nu is in exp en gvg alleen vechten. Meer van hetzelfde is saai.
Vikingen is puzzelen. Exp en gvg is vooral de vechttechniek. Laat het zoals was, met wat mij betreft zonder gvg. Of de gvg zeer eenvoudig als een kort toernooi : diverse gildes op vergelijkbaar niveau schrijven zich in voor een toernooi. Dat wordt a la exp uitgevoerd over meerdere ontmoetingen. klaar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan