Feedbacktopic Gilde-Expedities

ThaMartin

Actief lid
Zie hier de aankondiging van ons nieuwste spelelement: De Gilde-Expedities! Vanaf 11 mei zullen we de jungle kunnen verkennen, indringers kunnen wegjagen en zo extra Gildemacht in de wacht kunnen slepen! Laat in dit topic weten wat je van deze nieuwe cross-platform feature vindt! :cool:
 

DeletedUser

Guest
Ik vind de aandacht wel erg op samenwerking met je gildeleden liggen, terwijl dat in de praktijk niet zo is. Je doet het alleen. Je gilde profiteert wel van jouw inspanningen en hoe meer leden er aan deel nemen, des te beter het is voor je gilde, maar om dat nu samenwerken te noemen. Dan is het plaatsen van een Hall of Fame ook samenwerken.

Verder heb ik zo mijn twijfels bij de punten die je bijdraagt als je een gevecht verliest. Je kan het gevecht daarna opnieuw voeren. Gaat dit weer hetzelfde worden als bij de introductie van de 2 aanvalsgolven, dat je je onbeperkt kan terugtrekken om meer punten en dus macht te scoren?
 

mcsp

Actief lid
Er staat een typo in de aankondiging ... "GE Doel/Meilpaal" --> moet uiteraard "GE Doel/Mijlpaal" zijn ... :)
 

DeletedUser275

Guest
Verder heb ik zo mijn twijfels bij de punten die je bijdraagt als je een gevecht verliest. Je kan het gevecht daarna opnieuw voeren. Gaat dit weer hetzelfde worden als bij de introductie van de 2 aanvalsgolven, dat je je onbeperkt kan terugtrekken om meer punten en dus macht te scoren?
De gevechtspunten krijg je pas na de 2de aanvalsgolf en die zijn berekend op basis van de 2de aanvalsgolf.
 

mcsp

Actief lid
Ik vind de aandacht wel erg op samenwerking met je gildeleden liggen, terwijl dat in de praktijk niet zo is. Je doet het alleen. Je gilde profiteert wel van jouw inspanningen en hoe meer leden er aan deel nemen, des te beter het is voor je gilde, maar om dat nu samenwerken te noemen. Dan is het plaatsen van een Hall of Fame ook samenwerken.

Da's volgens mij idd ook een vorm van samenwerking: je offert plaats in je stad op in het belang van je gilde.

Verder heb ik zo mijn twijfels bij de punten die je bijdraagt als je een gevecht verliest. Je kan het gevecht daarna opnieuw voeren. Gaat dit weer hetzelfde worden als bij de introductie van de 2 aanvalsgolven, dat je je onbeperkt kan terugtrekken om meer punten en dus macht te scoren?

Als ik me goed herinner van beta, krijg je geen punten als je je troepen terugtrekt, wel als je een gevecht verliest. Maar nu graaf ik wel even in mijn geheugen, en probeer het me te herinneren van een test die ik een paar weken geleden gedaan heb.
 

midas89

Actief lid
Je krijgt geen gevechtspunten voor terugtrekken, maar wel expeditiepunten.
Als je maar genoeg medailles hebt, dan kun je de hele week vechten en terugtrekken voordat je de laatste klap uitdeelt in de tweede golf.
Zo kun je je aantal expeditiepunten ongeveer verdubbelen, wat dus ook 2x zoveel machtpunten oplevert uit jouw bijdrage.

Ik heb dit op betaforum ook al gemeld, maar daar zei de mod van dienst dat het minieme verschillen zou opleveren.
Het tegendeel is waar, dus maak er gebruik van, zou ik zeggen.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Guest
Klopt, ik had het over gevechtspunten, omdat je tot nu toe in expedities alles moet vechten, maar het gaat om expeditiepunten. Je hebt 6 dagen de tijd om aan te vallen en je terug te trekken om zo expeditiepunten te scoren. Als een heel gilde dat gaat doen zijn de verschillen niet minimaal en krijg je de zoveelste vorm van misbruik. Melden op de beta is zinloos, dus NL doe er iets aan!!!!
 

mcsp

Actief lid
Laatste greintje hoop dat ik had dat mijn geheugen toch nog een klein beetje functioneerde, is nu de kop ingedrukt ... :confused:
'k Word oud .........
 

DeletedUser10472

Guest
hallo, vraagje...
kunnen we als gilde slechts als 1, dus uit 1 tijdperk, meespelen of kunnen gildeleden die bijv. in late middeleeuwen zitten meespelen met hun legers uit dat tijdperk en andere leden bijv. in niveau vroege middeleeuwen? Gemengd dus.
 

midas89

Actief lid
Elk gildelid speelt tegen eenheden uit zijn eigen tijdperk, of 1 tijdperk lager.
LME leden zullen het dus tegen LME en HME legers moeten opnemen.
VME leden spelen tegen VME en ijzertijd legers, en zo verder.
 

DeletedUser10472

Guest
okay, dank je midas, het is me (ons) helemaal duidelijk.
 

DeletedUser9147

Guest
Hoe laat zal gilde expedities woensdag actief zijn? Ik kan pas om 12.15 uur terug naar mijn eigen gilde. Hopelijk begint het pas daarna en hoef ik niet een week tenachterstelling?!
 

DeletedUser

Guest
Als het voor 12.15 begint zal je inderdaad op de volgende keer moeten wachten voor je weer mee kan doen.
 

DeletedUser275

Guest
De expeditie duurt 5 of 6 dagen. Dus je kan altijd mee doen.
Je kunt dus mee doen als je online bent.
 

DeletedUser

Guest
De expeditie duurt 5 of 6 dagen. Dus je kan altijd mee doen.
Je kunt dus mee doen als je online bent.

Klopt niet. Je kan niet mee doen als je geen lid van een gilde bent of na de start van de expeditie lid van een gilde wordt. Dan kan je pas mee doen aan de volgende expeditie een week later. Als een expeditie eenmaal gestart is, kunnen er geen wijzigingen meer plaats vinden.
 

DeletedUser5986

Guest
Ok lijkt wel leuk

Alleen de volgorde in de ranorde vindt ik raar.
Als er meerdere spelers 0 hebben , zou ik denken dat ze op gilde rangorde worden neergezet, nu staat t door elkaar

verder;
Om de hogere moeilijkheidsgradaties te ontgrendelen, moet een van de Gildeleiders goederen betalen uit de Gildekas (dus iedereen kan daaraan doneren maar het uitgeven ervan is gelimiteerd). De kosten van het ontgrendelen van de "medium" moeilijkheid is afhankelijk van het aantal Gildeleden en hun tijdperk:
Ik schijn alleen uit mijn persoonlijke voorraad te kunnen schenken (wat ik NIET wil), en niets uit de gildekas te kunnen gebruiken waar genoeg inzit. Ook zie ik nergens in dit menu dan hoeveel ik moet betalen om iets vrij te kopen. Of hoe ik als leidster dit wil/moet doen.
Hier zou ik graag meer uitleg willen.

Ik vindt t wel prettig dat gildekas tekorten in rood worden aangegeven

Verder zou ik graag op al deze functies een vraag tekentje knop rechtsboven met als popup(zoals bv met GG's, events) extra informatie zien. (vooral hoe en wat)
 

DeletedUser6792

Guest
Vind het wel leuke toevoeging!

Vraagje: is het zo dat hogere spelers meer bij kunnen dragen dan lagere? Dat zou ik jammer vinden. Want het zou leuk zijn als kleine spelers net zo belangrijk kunnen zijn als de grotere. Geeft binnen het gilde een mooi beeld dan van wie wel of niet wat doet (in dit spelonderdeel).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan