FAQ

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser275

Guest
Mijn account
Kan ik mijn account verwijderen?

Je account zelf verwijderen is momenteel niet mogelijk. Je account wordt automatisch verwijderd als je 30 dagen niet inlogt, je niet meer dan 50 diamanten bezit en je je in de steentijd, bronstijd, ijzertijd of vroege middeleeuwen bevindt.

Kan ik mijn account herstarten?
Je account laten herstarten is momenteel niet mogelijk. Je kan wel al je gebouwen verkopen en zo starten met een nieuwe lei. Je voortgang inzake questen, technologieën, en dergelijk blijft wel bestaan. Je kunt ook op een andere wereld inloggen, daar kun je wel opnieuw beginnen.

Welke browser moet ik gebruiken voor Forge of Empires?
Je mag zelf kiezen welke browser je gebruikt voor Forge of Empires. Wel is het zo dat Internet Explorer vaker voor problemen zorgt dan andere browsers.

Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen?
Je wachtwoord kun je hier (klik) wijzigen.

Ik ga op vakantie. Hoe moet ik dit aangeven? Wordt mijn account ook verwijderd door inactiviteit?
Je kunt dit in het spel niet aangeven. Je mag niet iemand anders naar jouw account laten kijken, je zult dus in die tijd gewoon inactief moeten zijn. Let wel op dat wanneer je 30 dagen na elkaar niet hebt ingelogd, je je niet in de hoge/late middeleeuwen of verder bevindt en geen diamanten meer bezit, dat je account wordt verwijderd.

Wat is mijn profiel?
Via het stadhuis kan je naar je profiel gaan. Daar kan je je stadsnaam veranderen, een profieltekst ingeven, aangeven wat je aanbiedt of zoekt en een profielfoto selecteren.

Onderzoek en gebouwen
Wat zijn munten?

Munten zijn erg belangrijk in het spel. Munten kan je verkrijgen via woongebouwen (hutten, paalwoningen, chalets etc.), opdrachten of voor het veroveren van sectoren of provincies. Bij de woongebouwen zal er een bepaald symbooltje boven het gebouw verschijnen. Dit symbool wilt zeggen dat je de munten kan innen. Met munten kan je bepaalde technologieën vrijspelen, gebouwen bouwen, troepen maken etc.

Wat zijn voorraden?

Net als munten zijn voorraden ook erg belangrijk in het spel. Voorraden kan je verkrijgen via productiegebouwen (jachthut, smid, fruitgaard etc.), opdrachten of voor het veroveren van sectoren of provincies. Hier zal ook weer een symbooltje verschijnen wanneer je de voorraden kan innen. Ook met voorraden kan je bepaalde technologieën vrijspelen, gebouwen bouwen, troepen maken etc.
Toevoeging: Je moet de productiegebouwen eerst opdracht geven om voorraden te maken. Je hebt hier de keuze uit verschillende tijden (5 minuten, 15 minuten, 1 uur, 4 uur, 8 uur, 1 dag). Hierbij kun je dus kiezen voor de optie die jou het beste past.

Wat betekent die bliksemschicht boven mijn gebouw?
Een speler heeft jou aangevallen en de productie van dit gebouw geplunderd. Je zult eerst nogmaals op het gebouw moeten klikken om dit te repareren. Daarna kun je dit gebouw weer gewoon gebruiken.

Wat betekend een gouden ster boven mijn gebouw?
Een speler heeft dat gebouw gemotiveerd of opgeknapt.
Motivatie: de productie van dit gebouw wordt verdubbeld
Opknappen: de tevreden van dit gebouw wordt 12 uur lang verdubbeld.

Hoe verwijder/verplaats ik mijn gebouwen?
Als je op het hamertje klikt om gebouwen te bouwen, verschijnt er onder je forge punten een balkje. Van links naar rechts: Verkopen - Verplaatsen - Annuleren. Je kunt je gebouwen niet verwijderen om later weer gratis terug te halen, je zult ze in dat geval opnieuw moeten bouwen.

Kan ik mijn gebouwen draaien?
Nee, dit is nog altijd onmogelijk. Gebouwen hebben namelijk bepaalde afmetingen. Zo heeft een fruitgaard afmetingen van 5x4 terwijl een geitenhouderij 4x5 afmeet.

Ik kan geen gebouwen meer bouwen en heb toch genoeg munten en voorraden?
Je hebt dan een tekort aan vrije inwoners. Je kan meer vrije inwoners krijgen door woongebouwen te bouwen.

Moeten gebouwen aangesloten worden aan het stadhuis?
Alle gebouwen buiten decoraties moeten door middel van een weg verbonden zijn met het stadhuis. Als ze niet verbonden zijn, zullen ze geen munten, voorraden, goederen, troepen of tevredenheid produceren.

Wat doet mijn stadhuis precies?
Alle gebouwen, uitgezonderd decoraties, moeten worden aangesloten op je stadhuis. Woningen die niet op het stadhuis zijn aangesloten, maar wel gebouwd zijn, zullen wel inwoners leveren, maar geen munten.
Het stadhuis geeft je iedere dag 500 munten en via het stadhuis kan je vinden welke goederen je in je bezit hebt.

Ik heb met een evenement een speciaal gebouw ontvangen. Dit staat in mijn inventaris, maar kan ik het daar ook terug inzetten?
Nee, dit kan niet. Als je het hebt gebouwd, staat het er. Als je het zou verkopen, komt het niet terug in je inventaris, maar is het gewoon weg.

Hoe kan ik mijn stad uitbreiden?
Het komt maar al te vaak voor dat spelers te weinig ruimte hebben. Om je ruimte te vergroten, kun je uitbreidingen gebruiken. je kunt uitbreidingen kopen in het bouwmenu. Je kunt hier kiezen om te betalen met diamanten of met munten. Deze uitbreidingen kun je verdienen door technologieën vrij te spelen in de ontwikkelingsboom of door bepaalde provincies vrij te spelen.
Indien je gebruik maakt van diamanten heb je extra mogelijkheden om je bouwgrond uit te breiden. Je kan per tijdperk 2 extra uitbreidingen kopen. De (diamanten)prijs per tijdperk wordt elke keer iets duurder.
Een derde mogelijkheid is het aankopen van uitbreidingen met medailles.

Ik wil een uitbreiding plaatsen, maar daar staan al bomen en rotsen op. Wilt dat zeggen dat ik daar niets op kan bouwen?
Deze bomen en rotsen verdwijnen als je de uitbreiding vrijspeelt. Je zal hier geen hinder van ondervinden.

Waar heb ik tevredenheid voor nodig?
Tevredenheid is nodig om je mensen te laten werken in je gebouwen. Hoe hoger de tevredenheid hoe harder ze gaan werken. Je mensen werken maar voor 50% als je ze te weinig tevredenheid geeft. Als je ze voldoende tevredenheid geeft, werken ze voor 100%. Bij een hoge tevredenheid van 120% werken je mensen maximaal.
Om aan de 120% te komen moet je 40% extra tevredenheid creëren. Dus wanneer je 100 tevredenheid moet voorzien, zul je 40 tevredenheid extra moeten bijrekenen. Dit staat ook aangegeven als je met je muis over de smiley gaat. Tevredenheid creëer je door meer decoraties of culturele gebouwen te bouwen.

Wat zijn forgepunten?
Je hebt forgepunten nodig om nieuwe ontwikkelingen te kunnen onderzoeken of om te handelen met je buren. Je kan ook forgepunten doneren in een Groots Gebouw van jezelf of van je gildegenoten/vrienden/buren.

Waar staat mijn hoeveelheid forgepunten?
Forgepunten vind je bovenaan in de gele balk. Dit kan variëren van 0-10, als je al 10 punten in deze balk hebt hebt, kun je niet meer punten krijgen. Je kan ook met munten forgepunten kopen. De allereerste punt die je koopt kost 50 munten. De prijs loopt daarna op met steeds 50 munten extra (50,100,150,200 etc.)

Wat zijn goederen en hoe kan ik deze maken?
Goederen zijn in tegenstelling tot munten en voorraden niet zomaar te maken. Je hebt hiervoor speciale goederengebouwen nodig. In deze goederengebouwen betaal je een bepaalde hoeveelheid munten en voorraden en kun je deze na productie ophalen. Normaal maak je 1 goed per 4 uur. Als je een bonus via de kaart vrijspeelt, krijg je 5 goederen per 4 uur.

Waarvoor heb ik goederen nodig?
Goederen, zoals hout, marmer, verf, steen, heb je nodig om nieuwe technologiën te ontwikkelen, maar kun je ook gebruiken om te onderhandelen voor sectoren. Goederen heb je ook nodig oom GGs te bouwen.

Een lijst met alle goederen die je gedurende het spel nodig hebt + hoeveel voor welke tijd kun je hier vinden:

https://forum.nl.forgeofempires.com...met-alle-benodigde-goederen-grondstoffen.465/

Hoeveel kost het produceren van goederen?
Produceren van goederen in de bronstijd kost 100 munten en 100 voorraden per 4 uur.
(steen - marmer - verf - hout - wijn)

Voor de ijzertijd verdubbelt de kostprijs per 4 uur dus 200 munten en 200 voorraden
(doek - juweel - ijzer - ebbenhout - kalksteen)

Vroege middeleeuwen: 400 munten en 400 voorraden per 4 uur.
(goud - koper - honing - graniet - albast)

Hoge middeleeuwen: 800 munten en 800 voorraden per 4 uur.
(baksteen - touw - zout - glas - gedroogde kruiden)

Late middeleeuwen: 1600 munten en 1600 voorraden per 4 uur.
(basalt - geelkoper - zijde - talkpoeder - buskruit )

Koloniale tijdperk: 2400 munten en voorraden per 4 uur.
(koffie - papier - draad - teer - porselein)

Industriële tijdperk: 3200 munten en voorraden per 4 uur.
(textiel, walvistraan, cokes, kunstmest, rubber

Progressieve tijdperk: 4000 munten en voorraden per 4 uur
(asbest, tinplaat, explosieven, machineonderdelen, benzine)

Moderne tijdperk: 5 Kol goed, 2400 munten en voorraden per 4 uur
(gewapend beton, smaakstoffen, verpakkingen, kant-en-klaargerechten, luxematerialen)

Post Moderne tijdperk: 5 Indus goed, 2800 munten en voorraden per 4 uur
(hernieuwbare hulpbronnen, staal, halfgeleiders, industriële filters, genoomgegevens)

Hedendaags tijdperk: 5 Prog goed, 3200 munten en 3200 voorraden per 4 uur
(elektromagneten, gas, plastic, robots, bionische gegevens)

Morgen tijdperk: 5 Mod goed, 3600 munten en 3600 voorraden per 4 uur
(doorzichtig beton, slimme materialen, papercrete, conserveermiddelen, voedingsgegevens)

Toekomst tijdperk: 5 PMT goed, 4000 munten en 4000 voorraden per 4 uur
(biogeochemische data, algen, supergeleider, gezuiverd water, nanodeeltjes)

Arctische Toekomst: 5 Hedendaags goed, 4500 munten en 4500 voorraden per 4 uur
(nanowire, transister gas, A.I. Data, paper batteries, bioplastics)

Je hebt steeds 5 grondstoffen per tijdperk.


Grootse gebouwen
Wat is een groots gebouw?

Grootse gebouwen zijn grote gebouwen die je allerlei verschillende bonussen kunnen geven. Om een groots gebouw te bouwen, zal je 9 blauwdrukken moet verzamelen. Je hoeft het gebouw dus niet via je technologieën te onderzoeken. Elke tijd bevat 2 grootse gebouwen en kunnen maximaal uitgebouwd worden tot niveau 10.

Hoe moet ik een groots gebouw bouwen?
Zodra je de 9 blauwdrukken van het grootse gebouw hebt verzamelend, moet je ook nog de juiste goederen bezitten. Als je ook deze in je bezit hebt, kan je het gebouw bouwen. Het is dan niveau 0 en heeft geen bevolking nodig.

Ik heb mijn groots gebouw gebouwd, maar krijg geen bonus?
Dit komt omdat je eerst 50 forgepunten moet doneren (voor brons- en ijzertijd is dit 40).

Hoe krijg ik blauwdrukken?
Blauwdrukken kan je vinden door je buren of gildeleden te motiveren of op te knappen. Je kan ze ook vinden door je buren te plunderen, maar hier is de kans lager als bij het motiveren/opknappen. Je kan als je er eentje hebt gevonden, de andere kopen met diamanten. Je kan ze ook krijgen door forgepunten te doneren in een GG van iemand anders.
Een laatste mogelijkheid is dat je ze kan ontvangen bij opdrachten.

Ik zou graag een blauwdruk van een groots gebouw van de late middeleeuwen krijgen. Maar ik krijg er van de ijzertijd?
Als je een gebouw van de ijzertijd motiveert/opknapt/plundert, maak je alleen kans om een blauwdruk van een groots gebouw uit de ijzertijd te vinden. Als je een gebouw van de vroege middeleeuwen motiveert/opknapt/plundert, maak je kans om een blauwdruk van een groots gebouw uit de vroege middeleeuwen te vinden enz.

Hoe werkt het uitbouwen van grootse gebouwen?
Elk niveau vereist een aantal forgepunten. Als een speler een groots gebouw heeft, kunnen andere spelers uit zijn buurt, vrienden en gilde forgepunten aan het groots gebouw doneren. Eens het de vereiste heeft bereikt, zal het een niveau hoger gaan.

Waarom zou ik forgepunten doneren?
Je maakt kans om verschillende prijzen te winnen. Door forgepunten te doneren zal er een ranglijst worden opgemaakt. Iedereen die minstens één forgepunt heeft gedoneerd komt in deze ranglijst te staan. Degene die de meeste forgepunten heeft gedoneerd, zal de beste prijs krijgen. Je kan deze ranglijst terugvinden door op het grootse gebouw te klikken.

Wanneer worden deze prijzen dan uitgereikt?
Zodra het grootste gebouw het vereiste aantal forgepunten heeft bereikt, krijgt iedereen zijn prijs en zal de ranglijst weer gereset worden zodat iedereen nieuwe kansen krijgt.

Wat als twee spelers evenveel forgepunten hebben gedoneerd?
De speler die het als eerste gedoneerd heeft staat dan hoger. Bijvoorbeeld: Jaap doneert 40 forgepunten. Piet ziet dat en doneert ook 40 forgepunten. Jaap zal hier dus op 1 staan en Piet op 2 omdat Jaap ze als eerste heeft gedoneerd.

Kan ik deze grootste gebouwen ook even aan de kant zetten door ze te verkopen?
Nee, eens je een groots gebouw hebt verkocht, ben je alles kwijt. Je zal geen blauwdrukken, goederen, gedoneerde forgepunten, ... terugkrijgen.

Ik heb twee grootse gebouwen die mij een aanvals- en verdedigingsaanval geven. Worden deze twee waarden opgeteld?
Simpel gezegd, ja.

Help! Ik heb in zoveel grootse gebouwen forge punten gedoneerd, maar ik weet niet meer bij wie. Kan ik dit ergens terugvinden?
Ja, dat kan je via je stadhuis en dan het derde tabblad 'Nieuws'. Daar kan je een lijst vinden met elk groot gebouw waar je forge punten aan hebt gedoneerd. Je ziet daar je huidige rang en hoeveel forgepunten je exact hebt gedoneerd?

Het groots gebouw heeft een hoger niveau bereikt en ik zou graag weten op welke plaats ik ben geëindigd. Kan ik dit ergens zien?
Door op het betreffende grootse gebouw te klikken, kan je door op het pijltje te klikken terug gaan naar het vorige niveau. Daar zie je alle spelers die iets hebben gedoneerd als ook de eindstand.

Welke bonussen geven grootse gebouwen?
Dat vind je in dit topic: klik (hier)

Ik heb dubbele blauwdrukken. Wat moet ik er mee?
Je kan dubbele blauwdrukken ruilen. Let wel op dat je twee blauwdrukken ruilt voor 1 willekeurige voor hetzelfde gebouw.
Je kan enkel blauwdrukken ruilen die je 2 of meer keer hebt. Je selecteert de blauwdrukken (vakje krijgt een groene rand) en klikt op ruilen.


Interactie met andere spelers
Buurten
Hoeveel spelers zitten er in mijn buurt?
Dit is volledig afhankelijk van je buurt. Er kunnen maximaal 80 spelers in je buurt zitten. Dit is ook de hoeveelheid waarmee een buurt start. Buren verdwijnen als deze inactief zijn.
Dit wil niet zeggen dat er maar 80 spelers op de wereld zijn, je kan er alleen maximaal 80 zien. De buurten worden in eerste instantie ingedeeld op registratietijd. Iedere maandag rond 3 uur ‘s nachts worden buurten samengevoegd als dat kan.

Wat wordt er bedoeld met buurten?
Een buurt bestaat maximaal uit 80 spelers. Deze spelers kan je vinden in de balk onderaan.
Er kan geen contact gemaakt worden met andere buurten. Je kan wel contact maken met spelers uit andere buurten door toe te treden in een gilde of door ze uit te nodigen in je vriendenlijst te komen. Bij de balk onderaan zal dan een extra knopje komen waar je dan je gilde leden kan zien in plaats van je buren. Bij deze balk staat ook het vriendenmenu.

Wanneer wordt iemand inactief?
Iemand wordt als inactief beschouwd als deze 3 dagen niet inlogt tijdens de steentijd of de bronstijd en 7 dagen niet inlogt als deze zich later in het spel bevindt. Als iemand terug inlogt, zal deze inactiviteitsstatus verdwijnen en verschijnt de speler terug in de buurt.

Hoe worden buurten samengevoegd?
Het samenvoegen van buurten zal ook worden verminderd in frequentie tot 1 keer per 2 weken. In de praktijk zal deze methode echter nog steeds leiden tot meer en frequentere samenvoegingen dan voorheen.

Als je graag meer info wenst, dan kan je de info onderaan doorlezen.

Meer info - Hoe worden buurten opgedeeld in segmenten?
Buurten zullen niet worden opgesplitst op enkele voorgedefinieerde plaatsen (bv. speler met plaats 20), maar wel op variabele plaatsen die afhankelijk zijn van de buurt in kwestie. Als bijvoorbeeld een vijftal spelers een natuurlijk segment bovenaan de buurt vormen met achter hen een grote ruimte tot de eerstvolgende speler, dan zal deze ruimte gebruikt worden om dat segment van spelers te scheiden van de rest van de buurt. Als een segment van spelers relatief groot is, dan kan dat segment echter ook gebruikt worden zonder dat er nood is aan een grote ruimte tot de eerstvolgende speler.

Meer info - Enkele vragen aan game design
Vraag 1: Wat is het algemeen gemiddelde van buurtgrootte met het nieuw systeem?

We hebben een heleboel tests uitgevoerd met de data van verschillende bestaande werelden. Als algemeen gemiddelde van buurtgrootte kwamen we uit op 74 spelers. Houd er alsjeblieft rekening mee dat dit een gemiddelde is, wat betekent dat er grotere en kleinere buurten bestaan.

Vraag 2: Wat is de grootst mogelijke grootte van een segment? Bestaat er een maximum van bijvoorbeeld 30 spelers?
Vraag 3: Wat is de kleinst mogelijke grootte van een segment? Bestaat er een minimum van bijvoorbeeld 5 spelers?

We maken de opdeling daar waar nodig is. Als dat resulteert in kleine of grote segmenten, dan is dat zo. Er bestaan dus geen harde limieten. Soms zal het nieuwe systeem zelfs een enkele speler verplaatsen naar een betere buurt omdat het verschil in de bestaande buurt te groot is. Naar schatting zou zoiets slechts voor 5% van onze spelers gebeuren. Een buurt die "gezond" is, zal helemaal niet worden opgedeeld.

Vraag 4: Zal het samenvoegen nog steeds gebeuren tijdens de nacht van zondag op maandag?
Ja.


Vraag 5: Wat met inactieve accounts die niet zichtbaar zijn in de buurten? Worden zij opgesplitst in een apart "inactief segment"?
Technisch gezien blijven inactieve accounts onzichtbaar in een segment van een buurt. Als ze terug beginnen spelen en dus terug zichtbaar worden, dan zullen ze pas in een geschikte, beschikbare buurt worden geplaatst.

Vraag 6: In hoeveel segmenten kan een buurt worden opgesplitst?
Initieel in 5 segmenten, maar er zullen ook spelers zijn die alleen van buurt veranderen.

Vraag 7: Eindigen PvP-toernooien nog steeds wekelijks?
Ja, een PvP-toernooi eindigt nog steeds elke week.

Handelen
Hoe kan ik handelen?
Je kunt onderhandelen met anderen uit je gilde, met anderen uit je buurt, met anderen uit je vriendenlijst of met de NPC handelaar om goederen te ruilen die je zelf niet hebt. Voor het handelen met anderen uit je buurt of uit je vriendenlijst heb je forgepunten nodig, voor de andere mogelijkheden heb je dit niet nodig. Je kunt het handelen terugvinden bij het menu linksonder bij de hamer naast het berichtencentrum.

Hoe plaats ik zelf een aanbieding?
Om een aanbieding te plaatsen moet je het tweede tabblad van het handelscherm openen. Je zal dan volgend scherm voor je hebben:
2ep7bih.png

Je kan hier ingeven welke goederen je wil ruilen tegen andere. Ook kan je “alleen gilde” aanvinken. Dit wilt zeggen dat het aanbod enkel voor gildeleden beschikbaar is. Klik op ‘aanbod doen’ en je aanbod staat op de markt.
Je zal zelf je aanbod niet kunnen zien als je bij het eerste tablad, ruilhandel, kijkt. Je kan je eigen aanbiedingen wel bewonderen bij het laatste tablad: je huidige aanbiedingen.

Acties
Wat zijn de verschillende functies in andermans stad?
Je kan andere spelers dorpen bezoeken door op hen te klikken in de balk onderaan waar je je buren, vrienden en gildeleden kan zien. Hierbij kan je kiezen tussen aanvallen (staat onder de naam), of bezoeken (klik op het plaatje). Gildeleden en vrienden kunnen niet aangevallen worden.

Motiveren
Als je hier op klikt kun je gebouwen (voorraad gebouwen en huizen) waar een sterretje boven staat motiveren. Gebruik dit recht goed, want de andere speler kan meer van je diensten gebruik maken wanneer je op een beter gebouw klikt. Als je dit doet wordt de huidige productie van het gebouw verdubbeld, de desbetreffende speler zal je dankbaar zijn en misschien ook jou wel motiveren!

Opknappen
Hiermee kun je de gebouwen (cultuur gebouwen en decoraties) van een speler opknappen. Hij zal een gouden ster boven zijn decoratie of cultureel gebouw krijgen en deze zal dan de dubbele hoeveelheid tevredenheid leveren. Een opknapbeurt zal 12 uur duren. Daarna verdwijnt de ster weer. Door je muis op het opgeknapte gebouw te houden, kan je zien hoe lang de opknapbeurt nog geldig is.

Plunderen
Nadat je iemand hebt aangevallen en gewonnen hebt, heb je het recht om te plunderen. In het begin van het spel zul je vooral huisjes die bijna niets opbrengen (strohutten bijvoorbeeld) kunnen plunderen, maar in een later stadium zal dit meer voordeel hebben. Je kan ook goederen plunderen. Je kan maar één gebouw per keer plunderen.
Je kan het gebouw enkel plunderen indien er iets is geproduceerd dat nog niet opgehaald is door de eigenaar. Als je iemand hebt aangevallen en gewonnen moet je niet direct plunderen. Je hebt het plunderrecht 24 uur nadat de aanval heeft plaatsgevonden.

Je kan zien aan het gebouw of er wordt geproduceerd, als de mensen werken is de productie nog niet klaar en zul je moeten wachten.

Gilden
Wat zijn gildes?
Een gilde is een groep spelers die samenwerkt. Ze kunnen bijvoorbeeld elkaar motiveren en gratis handelen. Meer informatie:
https://forum.nl.forgeofempires.com/index.php?threads/hulp-gildes.919/

Vrienden
Ik zie onderaan een vriendenlijst waarvoor dient deze?
Via je vriendenlijst zie je al je uitgenodigde vrienden alsook de spelers met wie je een vriendschapsverzoek bent aangegaan.

Als ik een vriend uitnodig, krijg ik daar dan ook iets voor terug?
Zodra deze speler de IJzertijd bereikt, zal je hier 200 diamanten voor terugkrijgen. Let wel op dat het verboden is om spelers die een internetverbinding met je delen uit te nodigen.

Mijn vriend heeft reeds de IJzertijd bereikt, maar ik heb geen diamanten ontvangen?
Je vriend heeft zich dan waarschijnlijk niet geregistreerd met de juiste link. Je kan de juiste link vinden in het scherm bij 'vrienden uitnodigen' het derde tabblad (= uitnodigingslink).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser275

Guest
PvP gerelateeerd
Ben je beperkt om maximaal 8 militaire eenheden te plaatsen?

Ja, je bent beperkt tot 8 eenheden. Je kan wel 8 eenheden voor verdedigen én aanvallen plaatsen.

Wat is een pvp toren?
In een pvp toren kun je vechten met de andere spelers uit jouw buurt. Je kunt hieraan
deelnemen door te vechten met troepen uit een bepaalde tijd. Als je met bronstijdtroepen aanvalt, doe je mee aan het tornooi van de bronstijd, val je met ijzertijdtroepen aan, doe je mee aan het tornooi van de ijzertijd, etc. Je hoeft de toren niet vrijgespeeld te hebben voor met het tornooi mee te doen.
Een tornooi start iedere maandag en eindigt iedere zondag.

Hoe krijg ik medailles?
Je krijgt medailles door PvP-toernooien te winnen. Je krijgt ook medailles voor het bereiken van de 2e t/m 5e plek, uiteraard ontvangen deze rangen dan wel minder medailles.

Ik val aan maar krijg geen punten in de toren?
Je valt dan waarschijnlijk met troepen aan van verschillende tijden. De troepen van de hoogste tijd zullen altijd tellen. Dus stel dat je met ijzertijd en bronstijd troepen zou aanvallen, gaat dit enkel meetellen voor de ijzertijd.

Hoeveel medailles krijg ik bij ieder tornooi?
bronstijd:
1e plaats - 10 medailles
2e plaats - 5 medailles
3e plaats - 3 medailles
4e plaats - 2 medailles
5e plaats - 1 medaille

IJzertijd
1e plaats - 25 medailles
2e plaats - 15 medailles
3e plaats - 8 medailles
4e plaats - 4 medailles
5e plaats - 2 medailles

Vroege middeleeuwen
1e plaats - 50 medailles
2e plaats - 25 medailles
3e plaats - 15 medailles
4e plaats - 8 medailles
5e plaats - 4 medailles

Hoge middeleeuwen:
1e plaats - 100 medailles
2e plaats - 50 medailles
3e plaats - 25 medailles
4e plaats - 15 medailles
5e plaats - 8 medailles
6e plaats - 4 medailles

Late middeleeuwen:
1e plaats - 175 medailles
2e plaats - 125 medailles
3e plaats - 75 medailles
4e plaats - 50 medailles
5e plaats - 40 medailles
6e plaats - 30 medailles
7e plaats - 20 medailles
8e plaats - 10 medailles
9e plaats - 5 medailles

Koloniale tijd
1e plaats - 300 medailles
2e plaats - 150 medailles
3e plaats - 80 medailles
4e plaats - 60 medailles
5e plaats - 50 medailles
6e plaats - 40 medailles
7e plaats - 30 medailles
8e plaats - 20 medailles
9e plaats - 10 medailles

Industriële tijd
1e plaats - 500 medailles
2e plaats - 300 medailles
3e plaats - 200 medailles
4e plaats - 100 medailles
5e plaats - 80 medailles
6e plaats - 60 medailles
7e plaats - 50 medailles
8e plaats - 40 medailles
9e plaats - 20 medailles
10e plaats - 10 medailles

Progressieve tijdperk
1e plaats - 750 medailles
2e plaats - 500 medailles
3e plaats - 300 medailles
4e plaats - 200 medailles
5e plaats - 100 medailles
6e plaats - 80 medailles
7e plaats - 60 medailles
8e plaats - 50 medailles
9e plaats - 40 medailles
10e plaats - 20 medailles

Moderne tijdperk
1e plaats - 1100 medailles
2e plaats - 750 medailles
3e plaats - 500 medailles
4e plaats - 300 medailles
5e plaats - 200 medailles
6e plaats - 100 medailles
7e plaats - 80 medailles
8e plaats - 60 medailles
9e plaats - 50 medailles
10e plaats - 40 medailles

Post Moderne tijdperk
1e plaats - 1500 medailles
2e plaats - 1000 medailles
3e plaats - 750 medailles
4e plaats - 500 medailles
5e plaats - 300 medailles
6e plaats - 200 medailles
7e plaats - 100 medailles
8e plaats - 80 medailles
9e plaats - 60 medailles
10e plaats - 50 medailles

Hedendaags tijdperk
1e plaats - 2000 medailles
2e plaats - 1500 medailles
3e plaats - 1000 medailles
4e plaats - 750 medailles
5e plaats - 500 medailles
6e plaats - 300 medailles
7e plaats - 200 medailles
8e plaats - 100 medailles
9e plaats - 80 medailles
10e plaats - 60 medailles

Morgen tijdperk
1e plaats - 2750 medailles
2e plaats - 1750 medailles
3e plaats - 1250 medailles
4e plaats - 900 medailles
5e plaats - 600 medailles
6e plaats - 400 medailles
7e plaats - 250 medailles
8e plaats - 150 medailles
9e plaats - 100 medailles
10e plaats - 80 medailles

Toekomst tijdperk
1e plaats - 3600 medailles
2e plaats - 2250 medailles
3e plaats - 1750 medailles
4e plaats - 1250 medailles
5e plaats - 900 medailles
6e plaats - 600 medailles
7e plaats - 400 medailles
8e plaats - 250 medailles
9e plaats - 150 medailles
10e plaats - 100 medailles

Artische Toekomst
1e plaats - ? medailles
2e plaats - ? medailles
3e plaats - ? medailles
4e plaats - ? medailles
5e plaats - ? medailles
6e plaats - ? medailles
7e plaats - ? medailles
8e plaats - ? medailles
9e plaats - ? medailles
10e plaats - ? medailles

Hoeveel medailles moet ik spenderen voor de volgende uitbreiding?
1e uitbreiding: 10 medailles
2e uitbreiding: 50 medailles
3e uitbreiding: 200 medailles
4e uitbreiding: 500 medailles
5e uitbreiding: 1000 medailles
6e uitbreiding: 2000 medailles
7e uitbreiding: 3000 medailles
8e uitbreiding: 4000 medailles
9e uitbreiding: 5000 medailles
10e uitbreiding: 6000 medailles
11e uitbreiding: 9000 medailles
12e uitbreiding: 12000 medailles
13e uitbreiding: 15000 medailles
14e uitbreiding: 18000 medailles
15e uitbreiding: 21000 medailles
16e uitbreiding: 25000 medailles
17e uitbreiding: 30000 medailles
18e uitbreiding: 40000 medailles
19e uitbreiding: 50000 medailles
20e uitbreiding: 65000 medailles
21e uitbreiding: 85000 medailles
22e uitbreiding: 105.000 medailles
23e uitbreiding: 130.000 medailles
24e uitbreiding: ?

Wanneer zie ik welke toren?
Bronstijd: tyr
IJzertijd: Badakus
Vroege middeleeuwen: Pfefferberg
Hoge middeleeuwen: Canturia
Late middeleeuwen: Cragshire
Koloniale tijd: Narcien
Industriële tijd: Okahe
Progressieve tijdperk: Havre
Moderne tijdperk: Natsuishu
Post Moderne tijdperk: Cai Chet Nui
Hedendaags tijdperk: Amaryah City
Morgen tijdperk: Torrinos
Toekomst tijdperk: Agadar
Arctische Toekomst: Nutarniq

Voor meer informatie waar deze gebieden liggen:
https://forum.nl.forgeofempires.com/index.php?threads/wereldkaart.1422/

Waar vind ik een overzicht van de troepensterkte?
Voor een overzicht van troepen wil ik je graag doorverwijzen naar dit topic:
Troepensterke nederlands talig
Troepensterkte

Als ik een troepen gebouw verwijder, worden mijn eenheden dan ook verwijderd?
Simpel gezegd, ja. Je eenheden zullen samen met het gebouw verwijderd worden.

Hoe verover ik provincies?

Provincies kun je veroveren door alle sectoren van die provincies over te nemen. Je kunt deze overnemen door te onderhandelen of door te vechten. Door te infiltreren zullen alle eenheden van de vijand met 1 blokje minder het gevecht in gaan. Dit kost je wel een aantal munten.
Een lijst met de goederen die je nodig hebt om provincies te veroveren, kan je hier terugvinden:
Lijst van goederen om met provincies te onderhandelen (klik hier)

Waarom geneest mijn eenheid zo traag?

De tijd die staat aangegeven is voor 1 blokje. Een speervechter geneest dus 1 blokje per halve minuut.

Progressieve gevechten
Progressieve gevechten zijn gevechten waarin er minstens 1 eenheid uit het progressieve tijdperk in het aanvallend of verdedigend leger zit. Je kunt ze gemakkelijk herkennen aan hun nieuwe lay-out met loopgraven en prikkeldraad.

Progressieve gevechten zullen een schalingsfactor voor bereik en verplaatsing gebruiken. Dit betekent dat elk vakje op het slagveld voor deze eenheden niet 1 vakje kost maar meer. Hoeveel meer is afhankelijk van de gebruikte schalingsfactor, die momenteel 1,5 bedraagt. Zo'n schalingsfactor wordt gebruikt omdat het bereik en verplaatsing van eenheden steeds groter wordt. Doordat we een bepaalde minimumresolutie moeten respecteren, is het onmogelijk om het aantal vakjes op het slagveld evenredig uit te breiden. Om dit probleem op te lossen gebruiken we een schalingsfactor voor eenheden vanaf een bepaald tijdperk.

De implementatie voor bereik en verplaatsing verschilt. We bespreken ze hieronder apart.

Opgelet! Het herschalen is logischerwijs van toepassing op alle eenheden (ook uit andere tijdperken) in een progressief gevecht.

Bereik
De bereik-waarden in het legerbeheer zijn de ruwe cijfers (die je kan vergelijken met eenheden uit andere tijdperken), de waarden op het slagveld hebben de schalingsfactor ingecalculeerd.

Met een schalingsfactor 1,5 zal een eenheid die in het legerbeheer een bereik van 8 heeft slechts 6 vakjes (*) ver kunnen schieten in progressieve gevechten. Elk zichtbaar vakje telt voor deze eenheid dus niet als 1 vakje, maar als 1,5 vakjes. Het bereik dat je voor die eenheid ziet op het slagveld zal reeds worden weergegeven als 6.

(*) 8 / 1,5 = 5,3333 = 6. Er wordt altijd naar boven afgerond - nooit naar beneden.

Verplaatsing
Hoe ver een eenheid zich kan verplaatsen is afhankelijk van 2 variabelen:

- Totale verplaatsingspunten van die eenheid, zoals wordt weergegeven als je over die eenheid beweegt met je muis.

- Totale verplaatsingskosten van de ondergrond. Elke tegel op het slagveld heeft een verplaatsingskost. Een (gras)vlakte heeft bijvoorbeeld een verplaatsingskost van 2. Een struik heeft een verplaatsingskost die groter is dan die van een (gras)vlakte, en de kost van een moeras is groter dan die van een struik.

Met de herschaling van progressieve gevechten worden niet de verplaatsingpunten van een eenheid aangepast, maar wel de verplaatsingskosten van de ondergrond. Door de wijze waarop dit geimplementeerd is, is het herschalen van de verplaatsing dus niet rechtstreeks zichtbaar voor spelers.

Met een schalingsfactor 1,5 zal een vakje met een verplaatsingskost van 2 dus herschaald worden naar 3 (*) tijdens progressieve gevechten. Een eenheid die erover wandelt zal dus minder ver kunnen bewegen dan zonder de herschaling.

(*) 2 * 1,5 = 3


Gevechten in eerdere tijdperken
Gevechten in eerdere tijdperken zijn gevechten waarin er geen eenheid uit het progressieve tijdperk in het aanvallend of verdedigend leger zit.

Deze gevechten blijven onveranderd met spelversie 1.06. Meer bepaald gebruiken ze nog steeds een schalingsfactor 1.

Met een schalingsfactor 1 zal een eenheid die in het legerbeheer een bereik van 8 heeft ook 8 vakjes ver kunnen schieten tijdens deze gevechten. Elk zichtbaar vakje telt voor deze eenheid dus als 1 vakje. Het bereik dat je voor die eenheid ziet op het slagveld zal worden weergegeven als 8.

Met een schalingsfactor 1 zal een vakje met een verplaatsingskost van 2 dezelfde verplaatsingskost behouden.

---

Opgelet! De begrippen "Progressieve gevechten" en "Gevechten in eerdere tijdperken" zijn niet-officiële termen die louter gebruikt worden om het concept "schalingsfactor" uit te leggen. Ze bepalen niet in welk PvP-toernooi de gevechtspunten worden toegevoegd. Het reeds bestaande systeem hiervoor is nog steeds geldig.

Quests
Wat zijn quests?

Quests zijn opdrachten. Er zijn verschillende opdrachtgevers die je opdrachten geven. Als beloning ontvang je munten, voorraden, goederen etc. Je hoeft echter niet alle opdrachten te doen, enkel de opdrachten van Ragu Silvertongue zijn verplicht. Als je de andere niet wilt doen, kan je deze overslaan.

Ik heb maar 2 opdrachtenslots, terwijl mijn vriend er 3 heeft?
Je krijgt een derde opdrachtenslot in de koloniale tijd.

Ik krijg de quest "verwijder een eenheid" hoe doe ik dit?
Ga naar het legerscherm (in je menu het helm icoontje) , selecteer een eenheid en druk op de onderste knop in de middelste kolom in dat scherm (een rode knop), het mannetje met een kruisje. Hiermee verwijder je de geselecteerde eenheid (of eenheden).

Waarom zou ik de quests doen waarbij ik veel munten of voorraden moet geven?
Deze quests zullen je uiteindelijk belonen met diamanten.

Ik heb een quest gekregen om 3 sectoren van Pfefferberg te infiltreren, maar ik heb er al twee overgenomen. Hoe moet ik deze quest alsnog voltooien?

Als je de provincie Pfefferberg volledig overneemt, zul je deze quest ook kunnen voltooien.


Overig
Hoe kom ik aan diamanten?

Diamanten kan je kopen met echt geld of door bepaalde quests te voltooien. Het voordeel van diamanten kopen en te gebruiken is dat je sneller kan bouwen en sneller troepen kan trainen. Uiteraard zijn er nog meer voordelen voor diegene die met diamanten spelen, kijk maar gewoon rond in het spel en je komt het vanzelf tegen.

Wat is de inventaris en waar vind ik het?

Je kan de inventaris bekijken door op het symbool met een doos en een pijl linksonderin te klikken. Deze inventaris is bedoeld voor speciale beloningen binnen het spel. Je kan hier geen gebouwen inzetten bij het herorganiseren van je stad of iets dergelijks.

Hoe krijg ik punten?
Verzamelde voorraden + munten / 300
Punten die je verdient in gevechten / 50
Elk gebouw geeft punten

Is het mogelijk andere dorpen te veroveren?
Nee, Het is (nog) niet mogelijk andere dorpen te veroveren. Of deze optie ooit nog zal komen, is onbekend.

Hoe ga ik naar een ander tijdperk?
Dit doe je door één onderzoek van het volgende tijdperk vrij te spelen. Als je in de bronstijd zit en je speelt één onderzoek van de ijzertijd vrij, ga je automatisch naar de ijzertijd.


Dankwoord
We zouden hier ook de volgende spelers willen voor bedanken. Zij hadden immers al het grootste gedeelte gedaan en verdienen zeker een vermelding:
Spekiej, Aymon, Leones, Isotta, catwoman, Maarten, Nickdebeste, Snicksie en Skoopy
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser275

Guest
Ja, dat kan ook met vrienden. Ik ben nog bezig met alles na te zien en aan te vullen.

Edit: Ik heb alles nagezien en bij gevuld.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Bedankt voor het updaten! Zoals gewoonlijk ziet het er super uit. :)
 

DeletedUser275

Guest
Update:
- toevoeging Progressieve tijdperk
- toevoeging 1.06 (nieuwe manier buren samenvoegen + Progressieve gevechten)
 

FantasyFan

Actief lid
Nagevraagd bij iemand die al een progressief goederengebouw heeft staan, de kosten voor 4 uurs productie van progressieve goederen is volgens hem 4000 munten en 4000 voorraden.
 

DeletedUser275

Guest
Update:
- toevoeging Moderne tijdperk
- toevoeging update 1.17
 

DeletedUser4704

Guest
Maarten, ik zie hier 15 medaille uitbreidingen. Ik denk dat het niet volledig is, moet die nog aangevuld worden?
 

DeletedUser275

Guest
Ik heb het even nagekeken en er zijn maar 15 medaille uitbreidingen.
 

DeletedUser4704

Guest
ok ty, dan heb ik het per abuis ooit verkeerd begrepen/info gehad.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
veel legers, maar in de verdediging maar 2 speervechters.

Ik heb meerdere legers, waaronder ook slingeraars. Ik wil deze graag inzetten tijdens mijn verdediging. Hoe moet ik dit doen?

tbd73
 

DeletedUser275

Guest
Dit doe je door naar je legermenu te gaan.
Daar heb je linksonder een schild staan. Als je daar op drukt dan kun je units selecteren die dan in je verdediging (krijgen een blauwe rand) komen te staan.
 

DeletedUser275

Guest
Update:
- toevoeging update 1.27
- toevoeging Post Moderne tijdperk
 

DeletedUser5435

Guest
Ik moet nu 25k medailles voor mijn volgende uitbreiding, dus ik denk dat je een foutje hebt gemaakt in je lijstje!
Mvg, Fre
 

DeletedUser

Guest
Paar foutjes gevonden mettertijd, heb even de fout en het juiste eronder gezet.


Wat doet mijn stadhuis precies?
Het stadhuis geeft je iedere dag 500 munten en via het stadhuis kan je vinden welke goederen je in je bezit hebt.


Het stadhuis geeft je iedere dag een bepaalde hoeveelheid munten, hoe hoger je in het onderzoek bent, hoe meer munten je zult ontvangen.
Je kan in je stadhuis ook vinden welke goederen je in je bezit hebt.




Grootse gebouwen
Wat is een groots gebouw?
Elke tijd bevat 2 grootse gebouwen en kunnen maximaal uitgebouwd worden tot niveau 10


Elke tijdperk bevat 2 grootse gebouwen en kunnen uitgebouwd worden tot niveau 10, voor elk niveau die daaropvolgt heb je een volledige set blauwdrukken nodig.




Ik heb mijn groots gebouw gebouwd, maar krijg geen bonus?
Dit komt omdat je eerst een aantal forgepunten moet doneren, hoeveel je nodig hebt voor niveau 1 kan je hier bekijken.


Hoe krijg ik blauwdrukken?
Een laatste mogelijkheid is dat je ze kan ontvangen bij opdrachten.


Een laatste mogelijkheid is dat je ze kan ontvangen bij opdrachten & evenementen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan