[Hulp] Gildes

DeletedUser

Guest
Deze pagina is een soort FAQ voor gilden. Hieronder staan alle vaak gestelde vragen + hun antwoorden omtrent gilden. Mochten er opmerkingen zijn, gelieve deze dan zeker te melden :)
Alle knoppen waar je iets mee kan doen door erop te klikken heb ik tussen [haakjes] gezet.


Waar vind je je gilde?
Rechts van de knop [bouwen] zit een knop [globaal]. Daar kan je zien wat de [globale ranking] is, maar zie je ook de knop [jouw gilde].
Als je nog geen lid bent van een gilde kan je hier een gilde opstarten. Een andere mogelijkheid is dat je je aansluit bij een al bestaand gilde. Dan zal je een bericht moeten sturen naar de gildeleider, gilde-oprichter of iemand anders met rekruteerrechten.
Als je de uitnodiging heb gekregen is die ook op deze plek aan te nemen.

Wat is het gildeoverzicht?
Het gilde overzicht vind je via [Globaal] ==> [Jouw gilde]. Je zal hier eerst info zien. Daar zie je het aantal punten van je gilde, het aantal leden en de rang. Onder de rang vind je de beschrijving van de gilde. Rechts zal je de leden zien met het aantal punten. Bij de gildeleden staat ook een potloodje (bericht schrijven naar een gildelid) en een kasteeltje (stad van het gildelid bezoeken). Dit staat allemaal nog in het eerste tabblad en kan je ook zien bij andere gilden die je via de ranglijst kan opzoeken. Onder de naam van de gildeleden, staat eventueel een titel die door de oprichter/leider is gegeven aan een bepaalde speler.

In je eigen gilde zal je ook nog een tweede tabblad kunnen zien: [leden]. Daar zie je alle leden met hun rechten.

Hoe verlaat ik een gilde?
ga naar [globaal], ga naar [jouw gilde], ga naar het 2e tabblad [leden], klik op het rode knopje achter je naam [gilde verlaten]

Wat gebeurt er als de oprichter de gilde verlaat?
Dan zal deze gilde geen oprichter hebben. Er zal geen knop komen te staan om oprichter te worden en de leider zal ook niet gepromoveerd worden tot oprichter.
Als de oprichter verwijderd is, dan wordt automatisch een ander lid oprichter.
Als de oprichter inactief is, maar niet wordt verwijderd, dan moeten de gildeleden een support aanvraag indienen.

Ik ben opeens gildeloos. Hoe is dit mogelijk?
De oprichter heeft dan waarschijnlijk de gilden opgeheven.

Hoe kan ik nieuwe leden toevoegen?
2 mogelijkheden:
De oprichter kan dit doen of iemand anders met rekruteerrechten.
1) Ga naar [globaal], ga naar [globale ranking] zoek een speler. Helemaal rechts staat een knopje met een [+], daardoor nodig je de mensen uit tot jouw gilde.
2) Je gaat naar de knop [jouw gilde]. Dan krijg je een scherm met 3 tabbladen. Het derde tabblad heet [administratie]. Daar kun je spelersnamen invoeren en als je daarna op het loepje klikt, heb je deze speler uitgenodigd.

Hoe kan ik uitnodigingen terug trekken?
Uitnodigingen die eenmaal gedaan zijn, zijn ook weer in te trekken: Ga naar [globaal], ga naar [jouw gilde], ga naar [administratie]. Daar zie je de uitgenodigde spelers met de datum en tijd van de uitnodiging. Rechts van de uitnodigingsdatum staat een rode knop. Via deze knop kan je de uitnodiging terugtrekken [uitnodiging intrekken].

Hoeveel leden kan mijn gilde tellen?
Een gilde kan maximaal 80 leden bevatten. Dit is inclusief de uitnodigingen. Bijvoorbeeld: een gilde heeft 75 leden en 5 openstaande uitnodigingen. Deze gilde kan dan geen nieuwe spelers meer uitnodigen zolang het geen openstaande uitnodigingen terugtrekt.


Hoe werkt het handelen binnen een gilde?
De handel binnen gilden is gratis. Als je een aanbieding op de markt zet, dan kan je kiezen of deze enkel voor gildeleden beschikbaar is (vink [alleen gilde] aan) of voor iedereen. Als je voor iedereen aanvinkt, dan kunnen zowel buren, vrienden als gildeleden hem zien. Gildeleden zullen echter geen forgepunt moeten betalen terwijl buren en vrienden dat wel moeten. Het verschil zal je zien in de afbeelding. Staat er enkel een $-teken, dan wilt dat zeggen dat iemand van je buren dit op de markt heeft gezet. Dit zal je dan forgepunten kosten. Staat er hamer met een gildeteken dan wilt dat zeggen dat het door een gildelid op de markt is gezet en zal het je geen forgepunten kosten als je het aanbod aanneemt.

Let wel op dat alle handel aanbiedingen een verhoudingen moeten hebben die tussen de 0,5 en 2 ligt.
10 vragen en 40 aanbieden is 4.
40 vragen en 10 aanbieden is 0,25.

Waar kan ik mijn gildevlag en gildenaam aanpassen?
Dit kan via het derde tabblad [administratie]. Dit kunnen enkel de oprichter of leider.

Waar kan ik een gildeprofiel instellen?
Ook dit kan via het derde tabblad [administratie] en kan ook enkel door de oprichter of leider gedaan worden.

Hoe kan ik mijn spelers bepaalde titels geven?
Dit kan via het tweede tabblad [Leden]. Je zal daar een potloodje onder de naam van je gildeleden zien. Dit kan enkel door oprichters of leiders gedaan worden.

Welke functies zijn er in een gilde?
Oprichter: kan alles aanpassen, kan ook andere oprichters benoemen en ontslaan. Ook kan hij/zij mensen in dit veld uit het gilde gooien door het laatste (rode) knopje [speler ontstaan] aan te klikken.
Leider: heeft volledig forum-beheer, kan anderen spelers (behalve oprichters en leiders) ontslaan.
heeft alle onderstaande functies.
Moderator: op het gildeforum: posts bewerken/verwijderen, topics bewerken/verwijderen. kan geen topics verplaatsen of nieuwe forumonderdelen aanmaken.
Rekruteerder: kan mensen uitnodigen voor de gilde.
Vertrouweling: kan de verborgen forums zien.
Omroeper: kan berichten sturen naar iedereen in de gilde in 1 keer. Let op, als je gilde maar één lid telt, zal je deze knop nergens zien.

Hoe kan ik als oprichter of leider andere spelers benoemen?
Dit kan via het tweede tabblad [leden]. Door op het juiste knopje te klikken, geef je de speler de rechten. Je kan ze op dezelfde manier ook afnemen. Als je iemand als leider aanwijst, zal deze ook alle andere rechten hebben (uitgezonderd van oprichter). Ga je een iemand als omroeper aanwijzen, heeft deze ook rechtstreeks het recht als vertrouweling. Je zal dus automatisch de "mindere" rechten ontvangen.

Hoe bezoek ik het gildeforum?
Dit kan rechtstreeks via [Globaal] en dan [Gildeforum] of via [Globaal] ==> [Jouw Gilde] ==> [Gildeforum].

Hoe richt ik een forum op?
Dit kan je enkel als leider of oprichter. Je zal naar het gildeforum moeten gaan. Rechtsonderaan zal een knop staan met [Beheer forum] ==> [Nieuw forum]. Dan zal je een forumnaam moeten ingeven (bijvoorbeeld: Algemeen) met eventueel een beschrijving. Je kan hier ook aanvinken of het forum verborgen moet zijn of niet. Als het verborgen is, kunnen enkel spelers met het recht van vertrouweling het forum lezen.

Eens je een onderdeel hebt aangemaakt, zie je in het forumbeheer heel wat informatie staan. Eerst zie je een pijltje omlaag en een pijltje omhoog. Dit wilt zeggen welk onderdeel je als eerste zult zien. Het onderwerp dat bovenaan staat, zal helemaal links staan boven. Dan zie je de naam van het onderdeel. Dan volgt 'Gedeeld met'. Hier zie je of het onderdeel is gedeeld met een andere gilde. Als het forum gedeeld is, wilt dat zeggen dat spelers van de andere gilden ook alle onderwerpen kunnen lezen en op reageren. Je kan het forum delen door op het potloodje te klikken en dan de gildenaam in te geven en op het groene vinkje klikken. Je kan via deze weg ook de gilde weer verwijderen. Naast het delen, staat een knop met een rode vuilbak. Via deze knop verwijder je het onderdeel.

Hoe werkt het gildeforum?
Als je het gildeforum bezoekt, zal je waarschijnlijk verschillende onderdelen zien. De verschillende onderdelen hebben een blauwe kleur. Je ziet eerst de onderwerpen van dat onderdeel. Achter het onderwerp staan het aantal antwoorden en achter het aantal antwoorden staat de datum wanneer er het laatst is gereageerd en door wie.
Via de knop [Nieuw onderwerp] kan je een nieuw onderwerp starten. Via de knop [Nieuwe enquête] kan je een nieuwe enquête starten. Eens je een nieuw onderwerp start, moet je een titel ingeven en kan je aangeven of het belangrijk moet zijn of niet. Belangrijke onderwerpen staan bovenaan in de lijst. Onder de titel staan een aantal bb-codes voor bijvoorbeeld vetgedrukte tekst, etc. Klik nu op [Onderwerp aanmaken] om het onderwerp aan te maken.
Als je een nieuwe enquête start, moet je ook een titel ingeven en kan je ook weer aangeven of het belangrijk moet zijn of niet. Daaronder moet je de vraag van de enquête ingeven. Daaronder dan weer de mogelijke antwoorden. Als je meer dan drie antwoorden wilt, klik je op [Toevoegen].

Als een onderdeel verborgen is, zal het icoontje een soort van oog hebben. Als het niet verborgen is, heeft het gewoon een bolletje voor de naam. Om op een onderwerp te reageren, klik je op het onderwerp en klik je op [Beantwoorden]. Je kan ook iemand citeren door bij de post van de betreffende speler op [citeren] te klikken. Om je bericht te posten, klik je op [Bericht aanmaken].

Oprichters, leiders en moderators hebben het recht om posts aan te passen en te verwijderen. Zij zullen deze knoppen zien bij de reactie van de speler naast de knop [citeren]. Zij kunnen ook de naam van een onderwerp aan passen door op het onderwerp te klikken en daarna dubbel te klikken op de naam van het onderwerp. Ze kunnen het opslaan door op het groene vinkje te klikken. Ze kunnen hier ook eventueel aanpassen of het onderwerp belangrijk moet zijn of niet. Ook kunnen zij door op het onderwerp te klikken het onderwerp verwijderen. Er zal onderaan het onderwerp een rode vuilbak staan (verwijderen) en een slotje (een onderwerp sluiten).

Waar dient de knop [Opties] voor?
Via deze knop kan je alle onderwerpen van het onderdeel waarin je je bevindt als gelezen markeren. Je kan hier ook alle onderdelen als gelezen markeren. Ook kan je hier zoeken naar bepaalde berichten.

Oprichters en leiders kunnen via deze manier onderwerpen verplaatsen naar een ander onderdeel. Dit doen ze via [opties] ==> Klik op het symbool voor de titel (zal een groen vinkje krijgen) ==> Juiste bestemming ingeven ==> Verplaats naar.
Ze kunnen hier ook discussies verwijderen door op het rode vuilbakje te klikken of sluiten door op het slotje te klikken.
Als ze alle onderwerpen tegelijk willen verplaatsen, verwijderen of sluiten, kunnen ze de 'Kies alles' knop gebruiken.

Hoe open ik het forum in een nieuw scherm?
Onderaan naast de knop [Nieuwe enquête] staat een klein knopje met een pijltje naar de rechterbovenhoek. Door daar op te klikken, opent het forum zich in een nieuw scherm.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Ik heb de indruk dat je als forumbeheerder ook dingen moet kunnen verplaatsen, maar ik krijg het niet voor elkaar. Dus als iemand mij kan vertellen hoe het wel moet.... graag
 

DeletedUser

Guest
Dat kan natuurlijk. Ik weet niet precies wat je bedoelt, dus daarom leg ik de twee bedenkselen uit in deze reactie.
1)
Ga naar 'Gildeforum'--> dan ga je naar een categorie (ligt er aan hoe je die hebt genoemd bij 'forum beheerder')-->Dan druk je op 'Opties' rechtsbovenin in de rode balk-->dan kan men een topic selecteren-->kies bij het pijltje naar welke andere categorie je het topic wil verplaatsen-->je klikt op 'verplaatsen naar'
Als het goed is, is het topic nu verplaatst naar de geselecteerde categorie
2)>
Ga naar 'Gildeforum'-->ga naar 'forum beheerder'-->houd je muis op het ^v pijltjes teken ingedrukt--> verplaats de muis ingedrukt naar boven of onder-->laat los op de plek waar je de categorie wil in de lijst van categories
 

DeletedUser163

Guest
(Trusted) wat houd deze functie in?

Dat is verborgen fora op het forum
Je kan topic's in verborgen zetten en de leden aanwijzen wie daar mag gebruik van maken.
 

DeletedUser

Guest
Lol. Las je eerste zin dus ik dacht ga een antwoord zoeken.

Is het alleen een tip die hij er ook in moet zetten :D
 

DeletedUser

Guest
Volgens mij werkt het "geven van rechten" aan leden nog niet....of heb ik iets gemist?
 

DeletedUser234

Guest
Hoe zit het met het handelen binnen je gilde, dat zou toch mogelijk zijn om zonder forgepunten te betalen onderling.

Of is deze functie nog niet actief?
 

DeletedUser

Guest
Hoe zit het met het handelen binnen je gilde, dat zou toch mogelijk zijn om zonder forgepunten te betalen onderling.

Of is deze functie nog niet actief?

Deze functie is momenteel nog niet actief.
 

DeletedUser

Guest
Volgens mij werkt het "geven van rechten" aan leden nog niet....of heb ik iets gemist?

Ik ben op dit moment trusted aan het uittesten, met een gildelid. Graag hoor ik natuurlijk of andere mensen al ervaring hebben met de rechten van de leden.
 

DeletedUser

Guest
Ben benieuwd..............
clapping.gif
 

DeletedUser

Guest
Eh, nu zitten we weer even met dat niet iedereen even actief is. Ik weet dus niet precies wanneer ik hier meer van weet.

Sowieso ga ik na vandaag overdag niet meer zo actief kunnen zijn, dus bijwerken van dit item zal dan minder vaak gebeuren.
Omdat er nu nog zoveel onbekend is, probeer ik het minimaal iedere avond bij te werken. Ik zal iedere keer melden tot waar het is bijgewerkt. Mensen kunnen dan sneller overzien wat ze nog moeten bijlezen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser58

Guest
Weet iemand of je als leider of oprichter ook kunt zien wanneer iemand voor het laatst ingelogd heeft? Zodat je inactieve leden kunt filteren en zo een eis kunt stellen aan de activiteit van leden?
 

DeletedUser

Guest
Ik ben op dit moment trusted aan het uittesten, met een gildelid. Graag hoor ik natuurlijk of andere mensen al ervaring hebben met de rechten van de leden.

Het is niet zo duidelijk te zien, maar op de icoontjes voor de verschillende rechten staat een schuine streep door de afbeelding, wanneer je er op klikt verdwijnt die streep en heeft de betreffende speler dus wel een bepaald recht.

het is dus eigenlijk heel simpel, maar niet zo zichtbaar.
dance4.gif
 

DeletedUser

Guest
Dan had ik je verkeerd begrepen, Martok. Ik zal nog even kijken of ik dit duidelijker kan verwoorden in de tekst.

Weet iemand of je als leider of oprichter ook kunt zien wanneer iemand voor het laatst ingelogd heeft? Zodat je inactieve leden kunt filteren en zo een eis kunt stellen aan de activiteit van leden?
Voor zover ik kan vinden is het niet mogelijk te zien wanneer iemand voor het laatst heeft ingelogd, maar zou je zelf de punten in de gaten moeten houden.
 

DeletedUser

Guest
Ik, als catwoman, voel me behoorlijk vrouwelijk ;)

Bedankt voor de tips, ik ga ze erin verwerken.
Sorry.
Het is bijna een gewoonte om iedereen op games aan te zien voor een jongen tot het tegendeel lijkt te zijn bewezen :D
Zal er dus vanaf nu op letten.
 

DeletedUser

Guest
Ik heb dit topic naar de handleidingen verplaatst. Daar past het beter bij.

Moet wel zeggen dat je een goede handleiding hebt gemaakt, catwoman. :)
 

DeletedUser

Guest
Ik voel me helemaal vereerd dat ik verplaatst ben. :eek:
Toen ik begon wist ik nog niet dat de handleiding zo uitgebreid zou worden en het inderdaad niet meer bij vragen en hulp zou passen.

De manier waarop andere dingen opschrijven hielp me mijn eigen tekst steeds te verbeteren. Maar ik blijf open staan voor suggesties voor verbeteringen of aanvullingen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Ik ben op dit moment trusted aan het uittesten, met een gildelid. Graag hoor ik natuurlijk of andere mensen al ervaring hebben met de rechten van de leden.

Na testen blijkt het bij ons nog niet te werken in het gilde als ik een forum maak wat verborgen is en iemand trusted maak. Ik hoor dus graag van anderen of de andere functies van leden al wel werken.

Natuurlijk ga ik hier ook een melding van maken bij de Bugs, aangezien dat de geëigende plek is. Vandaar dat ik ook verzoek bij de bugs te reageren op dit onderwerp. Dan zorg ik wel dat ik hier up to date hou.
Link naar dit onderwerp bij de bugs:http://forum.nl.forgeofempires.com/showthread.php?971-Functies-binnen-de-gildes
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Is handelen binnen je gilde nou wel mogelijk als je gebruik maakt van forgepunten? Of alleen als je in dezelfde buurt zit?
 
Bovenaan