Lijst van de grootse gebouwen. Wat heb je nodig en wat krijg je.

DeletedUser275

Guest
https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0Ak98s3O-SNbNdHFqcms5bFl5Q21ZaDZQMEowY0wwMmc&usp=sharing

Hier vind je welke grootse gebouwen er zijn, hun grootte, kosten, opbrengst op lvl 10 en op lvl 1.
Elk gebouw levert 100 punten op.

Grootse gebouwen: FAQ
-------------------------
BD = BlauwDruk(ken)
GG = Grootse Gebouw(en)
FP = forgepunten

1) Vind een BD door opknappen, motiveren of plunderen bij andere spelers. BD kunnen ook gekocht worden met medailles (toekomst) en diamanten.
2) Het doneren van FP aan GG van andere spelers geeft jouw een beloning van BD afhankelijk van je ranking in de bijdragenlijst.
3) Wanneer je FP doneert, krijg je BD voor het GG waarvoor je gedoneerd hebt. Als je dat GG al gebouwd hebt, dan de BD worden opgeslagen.
4) Welke BD je krijgt is afhankelijk van het tijdperk van het gebouw dat je opknapt/motiveert/plundert.
5) Je hebt alle 9 BD als de benodigde goederen nodig om het GG te bouwen.
6) Wanneer je een GG gebouwd hebt, dan heb je nog een 50 (Bronze en IJzertijd: 40) FP nodig om de productie te laten starten.
7) GG moeten aan een weg liggen die verbonden is met je stadhuis.
8) GG hebben geen bevolking nodig.
9) Als je een GG verkoopt dan wordt het niet terug in je inventory geplaats. Je bent het kwijt enje krijgt er niets voor terug.
10) Wanneer je FP collecteert van een GG en je hebt al 10 FP in je voorraad dan ben je die kwijt.
11) Je kan dezelfde BD meerdere keren krijgen (aangeduid met x2, x2, enz..). Deze extra BD kunnen in de toekomst gebruikt worden.
12) De benodigde goederen zijn voor iedereen hetzelfde.
13) Aanval/Verdediging bonussen van meerdere GG worden op geteld. Dus bijvoorbeeld een Dragoon kan een defense bonus van 350% hebben.
14) Legerbonus is voor zowel de aanval als de verdediging van je troepen. Verdedigings bonus is enkel voor de troepen die je stad verdedigen.
15) Goederen geproduceert door GG zijn goederen van het tijdperk waar je op dat moment bent.
Vanaf het moderne tijdperk produceren grootse gebouwen weer oude goederen, maar wel twee keer zo veel als voorheen. Gebruik ze om verwerkte goederen te produceren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser3410

Guest
Enkele vraagjes:

Heeft elk groots gebouw 9 blauwdrukken?
Kun je blauwdrukken van verschillende gelijktijdig sparen?

Cheers,
MPiraat
 

DeletedUser3410

Guest
Hoe kun je anderen helpen met de bouw? Kun je blauwdrukken delen, verkopen of ruilen?
 

DeletedUser275

Guest
Elk grootse gebouw telt 9 blauwdrukken en je kunt ze allemaal verzamelen.
Voorzover ik weet kun je nog geen blauwdrukken delen, verkopen of ruilen.
Je kunt enkel helpen met de goederen door middel van handel.
Je kunt gebouwde grootse gebouwen ook helpen met forgepunten en dan krijg je er ook iets voor terug.
 

DeletedUser

Guest
Er zijn nog een paar onduidelijkheden. Bijvoorbeeld achter het 'Lichthuis van Alexandrie' staat 'oogst 145%' en dan x40. Wat betekent dit. Welke oogst? En deze wordt dan verhoogd met 45%? En dan x40? De 21 goederen per dag lijken me we duidelijk, alleen weten we kennelijk nog niet welke goederen dat zullen zijn.

En wat betekent 100% Defence bonus? Ben je hiermee onverslaanbaar? - De munten die je per dag krijgt geloof ik wel, maar 196 medailles per dag ontvangen op level 10 in het Koloniale Tijdperk....is dat niet wat erg veel?

Nog een vraag over de benodigde goederen. Zijn deze ook nog te winnen in de prijsvragen of moeten we extra produktielijnen opstarten? Ik bedoel, deze benodigde aantal gaan behoorlijk ten koste van de 'normale' voortgang van het spel.

Groetend,

Redbad aka Kippenhok - Gilde De Graalridders
 

DeletedUser275

Guest
Bijvoorbeeld achter het 'Lichthuis van Alexandrie' staat 'oogst 145%' en dan x40. Wat betekent dit. Welke oogst?
Met oogst bedoelen ze normaal de inkomsten van je huizen en voorraadgebouwen. Die zullen dan waarschijnlijk nog meer opleveren.
Wat die x40 betekend dat weet ik niet.

goederen per dag lijken me we duidelijk, alleen weten we kennelijk nog niet welke goederen dat zullen zijn.
Dat zullen goederen uit het tijdperk zijn waar jij je op dat moment in bevind.

En wat betekent 100% Defence bonus? Ben je hiermee onverslaanbaar? - De munten die je per dag krijgt geloof ik wel, maar 196 medailles per dag ontvangen op level 10 in het Koloniale Tijdperk....is dat niet wat erg veel?
196 medailles per dag is veel, maar weet wel dat je uiteindelijk veel medailles gaat nodig hebben voor een nieuwe uitbreiding.
100% Defence bonus. Als je stad wordt aangevallen dan zullen de troepen die je stad verdedigen dubbel zo sterk zijn.
 

FantasyFan

Actief lid
Met oogst bedoelen ze normaal de inkomsten van je huizen en voorraadgebouwen. Die zullen dan waarschijnlijk nog meer opleveren.
Wat die x40 betekend dat weet ik niet.

De vertaling naar oogst is niet echt handig in dit geval. Het gaat namelijk om de voorraden. Je krijgt per 24 uur voor de eerste 40 keer dat je voorraden van een gebouw int, een opbrengst van 145%. (Zie bijlage)

100% Defence bonus. Als je stad wordt aangevallen dan zullen de troepen die je stad verdedigen dubbel zo sterk zijn.

Alleen qua defensieve eigenschappen heb ik begrepen.

info.jpg
 

DeletedUser

Guest
Dank jullie wel voor jullie reacties. Als ik het nu goed begrijp dan betekent , naar afleiding van defensiebonus, dat dan zowel de verdedigende als aanvallende strijdkrachten permanent met 50% zullen toenemen?

Sommige bonussen zijn dus tijdelijk, x40 of x90, maar anderen zullen dus permanent zijn.

Wanneer de 'tevredenheid' toeneemt met bijv. 3900, dan is dat geen probleem. Maar wanneer de Toren van Babel geplaatst gaat worden dan is er, zoals ik het lees, een toename van de populatie met 1140 personen. Plotsklaps zakt de 'tevredenheid' diep onder het vriespunt en zal het gezicht op 'zuur' staan en zullen er weinig grondstoffen uit de produktie huizen komen. Deze bonus geeft, als ik mijn mede-gildeleden niet goed hierover informeer, en zij niet tijdig voor 1140 personen 'wellness & happiness' voorbereiden, een enorme declinatie/opbrengstvermindering met zich mee. Niet echt een bonus waar je dan (onvoorbereid) blij van wordt.

Ik hoor graag wat ik onjuist zie. Verbeter mij waar mogelijk, want ik wil dit op dit op goede en juiste wijze naar het gilde communiceren.


Groetend,

Redbad aka Kippenhok, namens Gilde De Graalridders
 

FantasyFan

Actief lid
Dank jullie wel voor jullie reacties. Als ik het nu goed begrijp dan betekent , naar afleiding van defensiebonus, dat dan zowel de verdedigende als aanvallende strijdkrachten permanent met 50% zullen toenemen?

Nee, alleen de verdedigende strijdkrachten krijgen een bonus op hun verdedigende eigenschappen. Ze zullen dus moeilijker te doden zijn voor diegene die je aanvalt.

info2.jpg

Sommige bonussen zijn dus tijdelijk, x40 of x90, maar anderen zullen dus permanent zijn.

Per dag tijdelijk. Elke 24 uur heb je opnieuw 40x bonus.

Wanneer de 'tevredenheid' toeneemt met bijv. 3900, dan is dat geen probleem. Maar wanneer de Toren van Babel geplaatst gaat worden dan is er, zoals ik het lees, een toename van de populatie met 1140 personen. Plotsklaps zakt de 'tevredenheid' diep onder het vriespunt en zal het gezicht op 'zuur' staan en zullen er weinig grondstoffen uit de produktie huizen komen. Deze bonus geeft, als ik mijn mede-gildeleden niet goed hierover informeer, en zij niet tijdig voor 1140 personen 'wellness & happiness' voorbereiden, een enorme declinatie/opbrengstvermindering met zich mee. Niet echt een bonus waar je dan (onvoorbereid) blij van wordt.

Je zult niet in een klap 1140 bevolking erbij krijgen. Dat zal langzaam oplopen naarmate je het gebouw verder ontwikkeld. Als je het gebouw neerzet zul je in eerste instantie nog niets krijgen, en pas als je level 1 bereikt hebt, krijg je er in eerste instantie 60 populatie bij. Per level loopt dat op, totdat je bij level 10 op 1140 extra populatie zit.
 

DeletedUser

Guest
Nee, alleen de verdedigende strijdkrachten krijgen een bonus op hun verdedigende eigenschappen. Ze zullen dus moeilijker te doden zijn voor diegene die je aanvalt.

Kippenhok: Excuses, ik vergat te melden dat ik hiermee doelde op de algemene 'legerbonus' van 50% (Kathedraal van Aken).

(Voor defensiebonus was mij niet duidelijk of het alleen om het defensieve legertje ging of ook om de algemene defensieve capaciteiten van je aanvallende legertje)

Wordt bij de algemene 'legerbonus' dus zowel de aanvallende en de incasseringskracht van zowel je aanvallende en verdedigende legers met 50% verhoogd. Ik neem aan dat er niet extra manschappen (50%) aan je leger word toegevoegd.

Ik zag in het schema wat te veel interpretatiemogelijkheden. Elaboreer.


Kippenhok
 

DeletedUser275

Guest
Ik had de FAQ er meteen moeten bij zetten dan waren er al een paar antwoorden gegeven.

Je krijgt geen extra manschappen. Het zijn je troepen die sterker worden. Die 50% is pas op level 10.
 

DeletedUser

Guest
Dank je wel voor je hulp en uitleg. Ik ga deze link nu aan onze gildeleden doorgeven.

Groetend

Kippenhok, namens Gilde De Graalridders
 

DeletedUser2161

Guest
2) Het doneren van FP aan GG van andere spelers geeft jouw een beloning van BD afhankelijk van je ranking in de bijdragenlijst.

Wanneer word die beloning verkregen dan ?
 

DeletedUser1590

Guest
Wat ik wel raar vind is dat mijn vijfde stukje alweer een dubbele was. Wat is de kans daarop?
 

DeletedUser

Guest
ligt eraan, als je nu 5 dubbele stukjes hebt en verder geen een dan heb je toch een lot uit de loterij gezien de kans heel klein was dat de 5de weer precies dezelfde was.
 
Bovenaan