Discussietopic herfstfestijn 2017

DeletedUser

Guest

mcsp

Actief lid
Concerns
"These quests are incompatible with how I want to play the game"
Some effort should and will always be involved in questlines. It's not fun to complete 10x a "gather 10 coins" quest - that would provide very little gameplay value. This will mean that there will sometimes be quests that are outside of your usual comfort zone :). It also happens that not all players equally enjoy each type of quest.

On the other hand, we've gotten to the stage where we're reading feedback from some players on the forums that can't play the questlines because of how incompatible certain quest requirements are with their style of play. An example is quest conditions to research new technologies. For players with very specific goals in mind that they want to accomplish in their current age, this can be a quite limiting condition. This doesn't fit with our idea of having questlines being available to all players.

→ We've heard and understood that feedback, and will try out including alternatives for that type of quest condition. Both the Arthur Conan Doyle questline that recently finished here on Beta, and the upcoming questline about Shah Jahan include alternatives for researching technologies. We'll see how this goes!


Dit is waar Bonke het over heeft ....



"Impossible to complete"
Similar to the previous point - we do expect quests to be challenging. We do also see some areas to improve here. A notable example are the scouting times in later ages, especially Oceanic Future. It can seriously cut into the playing experience if you have to wait 3 days for a scout to finish, especially if it's a surprise condition later in a questline and you've only got a short time remaining.

We'll reduce some of the times required for scouting, more details will follow in a daily update changelog.


Dit is waar jij het over hebt, Sl8yer ....


M.a.w. jullie hebben allebei gelijk ... :D
 

DeletedUser

Guest
M.a.w. jullie hebben allebei gelijk ... :D

Niet helemaal. Ik geef aan dat de alternatieve missies slechts nut hebben als er bij dat alternatief wel rekening wordt gehouden met de omstandigheden en geef daarvoor een voorbeeld. Hij blijft hangen in dat voorbeeld.

Een ander voorbeeld: Verover een provincie, of doneer 900 goederen uit jouw tijdperk in de gildekas.

Als ik vlak voor het evenement een tijdperk omhoog ben gegaan, wat veel spelers vaak doen om dan prijzen uit een hoger tijdperk te kunnen krijgen, is 900 goederen absoluut niet te doen. Het is dus geen alternatief en die missie zit er ook nog eens 2x in. Over het algemeen is het aantal te doneren goederen aan de gildekas waanzinnig hoog. Dat maakt het een alternatief wat amper te halen is en zeker niet meerdere keren in een zo korte periode. Het is goed dat ze met alternatieven zijn gekomen, maar die alternatieven moeten wel haalbare alternatieven zijn, want daar streven ze toch naar?

Vandaar dus mijn opmerking/feedback.
 

mcsp

Actief lid
Een ander voorbeeld: Verover een provincie, of doneer 900 goederen uit jouw tijdperk in de gildekas.

Dit vind ik persoonlijk een veel relevanter voorbeeld, en kan inderdaad in probleem zijn.
Het feit dat het alternatief even lang duurt, vind ik een zwakker argument (en in je voorbeeld gaat het dan zelfs nog maar over 1 dag - geen 2 of 3 dagen). Als het alternatief nu beduidend langer zou duren, dan heb je weer wel een punt.
 

DeletedUser10111

Guest
In die zin is 900 goederen buiten alle proporties. Als je 4 fabrieken hebt draaien, haal je 100 goederen / dag, dat is dus 9 dagen werk. Het aantal spelers wat echt 4 fabrieken in het huidige tijdperk heeft staan is zeer klein volgens mij, dus je zit dan zo op 20-30 dagen of zo.
 

DeletedUser

Guest
Dit vind ik persoonlijk een veel relevanter voorbeeld, en kan inderdaad in probleem zijn.
Het feit dat het alternatief even lang duurt, vind ik een zwakker argument (en in je voorbeeld gaat het dan zelfs nog maar over 1 dag - geen 2 of 3 dagen). Als het alternatief nu beduidend langer zou duren, dan heb je weer wel een punt.

Het alternatief kan beduidend langer duren. Ik ben meestal op donderdag klaar met GE. Krijg ik die missie met alternatief op vrijdag, dan heb ik dus geen alternatief, want het alternatief duurt dan meer dan 4 dagen. Gevolg is dat ik zit opgescheept met een verkenning van 3 dagen. Hety was toch juist de bedoeling om dat te voorkomen? "It can seriously cut into the playing experience if you have to wait 3 days for a scout to finish".


In die zin is 900 goederen buiten alle proporties. Als je 4 fabrieken hebt draaien, haal je 100 goederen / dag, dat is dus 9 dagen werk. Het aantal spelers wat echt 4 fabrieken in het huidige tijdperk heeft staan is zeer klein volgens mij, dus je zit dan zo op 20-30 dagen of zo.

Niet alleen dat. Ze geven herhaaldelijk aan dat ze er naar streven dat spelers een "positive experience" hebben. Leg mij dan maar eens uit wat er zo positief is aan het doneren van in totaal 3650 goederen ( als ik steeds dat alternatief kies ) waar mijn Gilde dus helemaal niets mee kan. Die goederen hopen zich alleen maar op in de gildekas. Moet ik daar dan een positief gevoel bij krijgen?
 

DeletedUser10934

Guest
Waarom een provincie verkennen als je binnen 4,5 uur 12 GE ontmoetingen kan spelen? Je gilde verwacht toch meestal dat je meedoet aan GE, anders heb je geen actieve. Of blijf je in de bronstijd wachten?
 
dan moet je nog wel 12 GE ontmoetingen over hebben die week. Als je op donderdag of vrijdag klaar bent met je 64 ontmoetingen gaat het iets langer duren dan 4,5 uur voor je weer nieuwe kansen hebt.
 
Dat iedereen zo jaagt op KA... ben je al motivatie-afhankelijk en je krijgt er 1 per.
Wat is er tegen wensputten? Die geven tenminste nog variabele spulletjes en als je er een 25 hebt geven die ook bijna zeker dagelijks ruim 10 fp.
Vindt men die gewoon weg te groot? Of MOETEN het fp-tjes zijn? :p
Wensputten +1, altijd mijn favo prijs. Had er appeltjes voor gespaard, maar dat stomme spel weigert me er 1 te geven ondanks 20% kans.

Verder begin ik wel een beetje missie moe te raken. En de missies uit de laatste serie waren wel heel veel meer van hetzelfde steeds?
 

DeletedUser10934

Guest
Als ik dus 350 appels inleveer, krijg ik 1200 diamanten vandaag? Dat is ongeveer 8 Euro, aangezien 10k diamanten 80 Euro kost.10k diamanten zijn nodig om een GG te bouwen, zoals Babel?
 
Als ik dus 350 appels inleveer, krijg ik 1200 diamanten vandaag? Dat is ongeveer 8 Euro, aangezien 10k diamanten 80 Euro kost.10k diamanten zijn nodig om een GG te bouwen, zoals Babel?

Dacht dat ik in wonderland rondzwierf hahahaha, waar haal je deze onnavolgbare conclusie in vredesnaam vandaan? Als je vandaag 350 appels inlevert krijg je volgens mij in het beste geval een paar cidermolens en als het tegenzit een berg bd waar je niks aan hebt of iets anders uit die mandjes. Of heb jij een geheim adresje om die appels in te leveren? Dan wil ik dat ook graag weten.
 

DeletedUser10934

Guest
Oh, was het andersom? Je gaat toch geen 10 Euro betalen voor 350 appels, te zot voor woorden.
 

DeletedUser

Guest
Oh, was het andersom? Je gaat toch geen 10 Euro betalen voor 350 appels, te zot voor woorden.

Er is wel meer hier te zot voor woorden. Sommige mensen zijn alleen heel erg traag in dat te begrijpen. Die leveren liever commentaar op spelonderdelen die ze helemaal niet snappen.

Je krijgt geen diamanten voor appels. Je krijgt appels voor diamanten. Je betaalt 1575 diamanten voor 350 appels. Een aanbod om 1200 diamanten te betalen voor 350 appels is dus voordelig voor jou. Het is net zo iets als een product dat in de supermarkt in de aanbieding is. Die snap je toch wel, of denk je daar misschien ook dat als je een pak cornflakes terugbrengt je meer terug krijgt dan dat je er in de aanbieding voor betaald hebt? :rolleyes:
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser10934

Guest
Ja dat klopt: Inno met die absurde prijzen om diamanten e.d. te kopen wat weinig waard is: 80 Euro per simpele GG? 10 Euro voor 350 appels. Veel teveel popups, missies in een verborgen gedeelte dat de helft van het scherm inneemt als deze uitgeklapt is en die je weg moet klikken om te verzamelen en zeer onduidelijke teksten bij de missies. Na twee jaar nog geen versie twee van het spel, zijn er geen duidelijke verbeteringen?

Natuurlijk had ik het gelijk door dat je 1200 diamanten moest betalen voor 350 appels, was eerdere 1535 diamanten? Het lijkt wel een supermarkt: eerst de prijzen met 35% verhogen en dan een aanbieding doen van 20%.
 

DeletedUser

Guest
Ja dat klopt: Inno met die absurde prijzen om diamanten e.d. te kopen wat weinig waard is: 80 Euro per simpele GG? 10 Euro voor 350 appels. Veel teveel popups, missies in een verborgen gedeelte dat de helft van het scherm inneemt als deze uitgeklapt is en die je weg moet klikken om te verzamelen en zeer onduidelijke teksten bij de missies. Na twee jaar nog geen versie twee van het spel, zijn er geen duidelijke verbeteringen?

Pop-ups? Verborgen gedeelte? Onduidelijke teksten?

Speel jij met een half beeldscherm en begrijp je geen Nederlands?

Natuurlijk had ik het gelijk door dat je 1200 diamanten moest betalen voor 350 appels

O, je had het gelijk door. Dat verklaart natuurlijk deze tekst.

Als ik dus 350 appels inleveer, krijg ik 1200 diamanten vandaag?

Kwam dat door je halve beeldscherm, of je slechte lezen?
 

DeletedUser10934

Guest
Popups: oh, je verzameld geen appels rondom je stad of bezoekt nooit een taveerne? Dat verklaart heel veel.
Bij de app neemt het missie-gedeelte ongeveer de helft van het scherm! in, als je wilt verzamelen moet je dit scherm verlaten. Niet iedereen heeft een 50” scherm.... Resolutie is waarschijnlijk nog steeds 800x600, jaren 90...
Ooit wel eens een herhalende missie gezien: wartaal.

Waarom krijg ik geen 1200 diamanten als ik 350 appels inlever? Andersom betaal je dit toch ook als je dit wilt?
 

DeletedUser

Guest
Popups: oh, je verzameld geen appels rondom je stad of bezoekt nooit een taveerne? Dat verklaart heel veel.

Ik wel, maar als jij dat te veel pop-ups vind dan doe je het toch niet. Probleem opgelost.

Bij de app neemt het missie-gedeelte ongeveer de helft van het scherm! in, als je wilt verzamelen moet je dit scherm verlaten. Niet iedereen heeft een 50” scherm.... Resolutie is waarschijnlijk nog steeds 800x600, jaren 90...

Op mijn Commodore heb ik nergens last van.

Ooit wel eens een herhalende missie gezien: wartaal.

Vergeleken met jouw teksten vind ik het erg meevallen.

Waarom krijg ik geen 1200 diamanten als ik 350 appels inlever? Andersom betaal je dit toch ook als je dit wilt?

Lever jij die 350 appels dan wel op de juiste manier in? Je moet een bericht naar Support sturen dat ze bij jou 350 appels moeten verwijderen en 1200 diamanten moeten bijschrijven. Alleen zo lukt het.
 

DeletedUser

Guest
Lever jij die 350 appels dan wel op de juiste manier in? Je moet een bericht naar Support sturen dat ze bij jou 350 appels moeten verwijderen en 1200 diamanten moeten bijschrijven. Alleen zo lukt het.

Oh ja, een jaar geleden deden ze dat inderdaad ook zo!
Toen kregen we er alleen nog veel meer voor.
De devaluatie van de appels is ongekend.
 
Bovenaan