Discussietopic herfstevenement 2020

53 K-Aman

Actief lid
moeten alle velden die bij de oogstboerderij horen met wegen worden verbonden of is verbonden zijn met de oogstboerderij genoeg?
 

Biervent

Actief lid
hmmm, 6 x 6. eens kijken wat ik deze keer moet opruimen.
Na lang wikken en wegen zijn 2 herfstmolens, een heldenpilaar niveau 7 en een hall of fame niveau 2 kandidaat.
Niet van harte, maar ja. wat dan hè
 

Graecus 002

Actief lid
hmmm, 6 x 6. eens kijken wat ik deze keer moet opruimen.
Na lang wikken en wegen zijn 2 herfstmolens, een heldenpilaar niveau 7 en een hall of fame niveau 2 kandidaat.
Niet van harte, maar ja. wat dan hè

Is 7 x 6, dus je zal nog iets meer moeten opruimen, of eens herplannen zodat de wegen uitkomen.
 

Azgalaxa

Actief lid
de set past precies op 2 florerende cidermolens. Maar alleen als je wegenplan daar ook opberekend is. Helaas moeten er 2 gebouwen 2 bij 3 een weggetje. 1 ervan moet in het noorden of allbei kan ook. Maar dan nog moet je aan de zuidkant alsnog een weg leggen voor het schuurgebouw

T.ov. 2 cidermolens krijg je
6fp erbij
(Je had dan 14fp per dag en dat worden er 20)
met aanvalsbonussen afhankelijk van tijdperk en ook nog eens 50goedjes per dag is dat toch een leuk extraatje ipv de 3 jaar oude cidertjes
 

Markus

Actief lid
jongens, deze set is een flinke stap beter dan zelfs de lentetuin set op level 2 hoor, want je kan je aanval (meer) verhogen (en de verdediging erbij ook) zonder dat je er wegen bij nodig hebt ;) dat hoofdgebouw laat ik dan ook links liggen, ik concentreer me op tarweveldjes, okertuintjes en gebouwen om die te verbinden (begoniabank en herfstvogelverschrikker komen hiervoor het best in aanmerking). kan in een 5xY opzet (Y is veelvoud van 10) zonder wegen erg goed werken :p
 

DarthRonin

Actief lid
dat hoofdgebouw laat ik dan ook links liggen, ik concentreer me op tarweveldjes, okertuintjes

Doet me denken aan die winterset van een aantal jaar terug waar je leuk mee kon knutselen, daar hoorde je ook heel snel niks meer van...

Heb al wel wat opstellingen gezien om aanval te maximaliseren, zag iets van 1.6% aanvalsbonus per veldje voorbij komen, maar die was heel duur.
Eentje met 1.2% per vakje zag er meer realistisch uit, maar dan zit je met al die vervelende icoontjes van gebouwen die verbinding met de weg missen, dat kan ook niet iedereen waarderen :D
 

Markus

Actief lid
Doet me denken aan die winterset van een aantal jaar terug waar je leuk mee kon knutselen, daar hoorde je ook heel snel niks meer van...

Heb al wel wat opstellingen gezien om aanval te maximaliseren, zag iets van 1.6% aanvalsbonus per veldje voorbij komen, maar die was heel duur.
Eentje met 1.2% per vakje zag er meer realistisch uit, maar dan zit je met al die vervelende icoontjes van gebouwen die verbinding met de weg missen, dat kan ook niet iedereen waarderen :D

met die 4 gebouwen die ik noemde zal je dat probleem niet zien hoor :)
 

squirrel

Actief lid
Yes, ik ben vorig jaar met herfstevent begonnen, dus eindelijk een herkenbaar event :) en meteen die missende septemberhuis update binnen gehengeld, dus event kan al niet meer stuk :)
Bij deze vindt ik die 2 naast elkaar lopende quest lijnen heerlijk, altijd wat te doen (okay, nu even niet, rekenfoutje gemaakt in mijn planning dus 4 uur geduld, pffffff)
 

53 K-Aman

Actief lid
ben benieuwd hoever ik kon, maar ik denk dat ik een paar loodzware goederen bedrijven met lage opbrengst naar een lage lonen land verban.
ik kom er eigenlijk nu pas achter wat voor verschil het bezetten van een grondstoffen land maakt, 1x goederen per 4 uur of 5x goederen per 4 uur.
 

squirrel

Actief lid
Event was goed te doen, hier weer bij met de dagmissies, dus verveling kan weer toeslaan ;)
Het was voor mijn VME tijdperk zeker haalbaar binnen dit tijdbestek met beetje planning vooraf, was er beetje bang voor omdat ik tot nu toe alles in IJzertijdperk had gedaan, maar viel reuze mee... mede dankzij GS en GE aanwezigheid voor het maken van units ;)
Nu de goeie andere dagprijzen afwachten voor ik verder bak... weet nog niet wat ik wil eigenlijk, septemberhuisjes allebei compleet dus ik denk voor de cider mill, nog niets van, dus goeie uitdaging :)
 
Van het event heb ik ondertussen de schuur, 2 zonnebloemvelden en 3x 3x1 bloemenveldjes.
De twee zonnebloemvelden raken de schuur aan de zijkant en liggen als volgt veld veld schuur. De 3 3x1 bloemen veldjes raken de voorkant evenwijdig en liggen als volgt, veld veld veld schuur. In de omschrijving staat dat als je drie gebouwen hebt de zonnebloemvelden 3FP opbrengen en de Begonia banken ook 3FP per bank opbrengen. Ik heb de indruk dat dat niet het geval is en dat ik voor de zonnebloemen maar 1FP krijg en de Begoniabanken 2FP per stuk.
De vraag is, worden de velden en bloemenbanken ook aanzien als gebouw of moet ik echt drie schuren hebben staan en hoe moeten die raken???
 

Graecus 002

Actief lid
Ik snap niet helemaal hoe het ligt bij jou, maar kan het zijn dat een veld wel aan 3 gebouwen ligt, maar niet aan 3 verschillende gebouwen? 3 keer een schuur gaat dus ook niet werken...
 
De velden raken aan elkaar soort per soort en één daarvan raakt aan de schuur. Het is niet erg duidelijk wat ze bedoelen met moet raken aan verschillende harvest farm gebouwen
 

Graecus 002

Actief lid
Elk apart veld moet aan x aantal verschillende andere velden grenzen. Als 2 dezelfde velden aan elkaar grenzen telt dat niet mee.
 
Bovenaan