Discussietopic GvG wijzigingen

DeletedUser6803

Guest
Een giga doodsteek voor GvG. RIP

Hopelijk werkt er nog 1 verstandige duitser die dit tegenhoudt.
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Zou je nog kunnen uitweiden over waarom dit de doodsteek is voor GvG?
 

DeletedUser6803

Guest
Dit wordt nog meer farmen. Elke map zal een en al puntjes meppen worden. Dit is de grootste fout die er gemaakt kan worden. Blijf gewoon van GvG af, er is immers genoeg gewijzigd.
 

DeletedUser6803

Guest
Als de ontwerpers zelf niet spelen kan dit onderdeel onmogelijk worden verbeterd.

Leven de slopers, nachtbrakers en puntjes meppers. 6x per dag een HQ push en in een nacht sloop je met een paar man zo'n beetje een hele map. Slechts een klein aantal zal hier gigantisch van profiteren en tot gevolg dat alle kaarten alleen nog punten worden gemept. Het spelen van GvG verliest dan zijn meerwaarde. Dus blijf er aub van af.

Er is genoeg negatieve feedback op Beta, hoe vaak moet het bevestigd worden dat dit de doodsteek is?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser12399

Guest
Jep, het is duidelijk dat niemand daar actief GvG speelt. Als dit doorgaat dan wordt elke gilde een puntjestikker gilde.. krijg je enkel de hele dag door slopen slopen slopen.. Wat ik het leuke vind aan gvg (want verder is het spel grafisch erg beperkt en traag soms met de gekende bugs) is het tactische gedeelte, het slim safe zetten.. vrijgeven.. het op voorhand plannen. Nu zet je safe, ga je slapen en heeft Arie de werkloze al je halve gebied ingenomen tegen dat je 's morgens inlogt om je fantastische Vikingdorp te onderhouden en je balk te legen.

Ik begrijp dat het 'moeten' aanwezig zijn om 20u elke dag moeilijk is voor heel veel mensen en dan hen dan ook weerhoudt van GvG spelen. Maar velen van ons zijn er nu al aan gewend en proberen hier rekening mee te houden. Als dit echt doorgaat dan houdt het op voor mij vrees ik. Ik zie geen uitdaging in een sloopgilde worden en eindeloos puntjes tikken net zoals er ook niet echt iets leuk is aan eindeloos GG's uppen voor een %tje meer van iets.

Dat de GvG-ervaring zelf verbeterd zou moeten worden spreekt voor zich. Maar nu denk ik dat het lag probleem vooral opgelost zal worden door het gebrek aan interesse en niet de nieuwe herberekings-tijden.
 

frans1

Actief lid
eigenlijk vraag ik me af waarom als jullie forge of empires team vragen om feedback
jullie doen er eigenlijk niks mee zien wat de spelers schrijven vragen adviseren en mee geven naar jullie toe, en gooien het weg en doen er niks mee waarom vragen jullie feedback als jullie er toch NIETS mee doen

en verre verleden zijn al verschillende tijden gedaan , en weer op verzoek van spelers , terug gedraaid, jullie beginnen nu weer er mee

als jullie de gvg dood willen hebben waar om zeggen jullie dan niet gewoon we verwijderen dit onderdeel van het spel daar wij als firma het niet goed kunnen krijgen

dan ben je eerlijk bezich
 
Het vervangen van de eenheden voor de "puntenfarmers" heeft geen zin.

er is dan om de 4 uur een herberekening de gildes die bovenaan staan op AT hebben afspraken met elkaar. als vrijgeven niet meer werkt dan gaan ze gewoon hun sectoren uitwisselen. en daarmee kunnen ze niet 1x in de 24 uur punten pakken maar 6x op een dag, het zal het probleem veel erger maken met punten farmen.

ook is het zo dat het HQ zijn waarde verliest. tuurlijk voor de tegenstander zal er net wat meer weerstand zijn als het HQ in de buurt staat, maar echt verzetten is niet meer nodig je kunt hem laten pushen wat Tom zegt, of je kunt gewoon op de sector die je verovert telkens een stuk gebied erbij pakken.

voor de gildes die veel gebied hebben is het verdedigen niet meer haalbaar en zo kostbaar in goederen dat het niet meer te doen zal zijn, de kas is in no time leeg.

wat de meeste zullen doen (wat ik zou doen) je grote gebieden lekker vrij gaan geven de kas weer vol laten lopen, en enkel gewoon gaan rammen op de kaarten. behouden zal toch niet meer gaan met zoveel herberekeningen.

er zijn wel andere verbeteringen mogelijk. bijvoorbeeld voor het vechten tijdens een BL als er op een sector een BL staat niet meer de optie laten tonen voor de opties waar je bezig bent maar direct naar het gevecht scherm gaan, zo kun je veel sneller vechten zowel voor aanvallende partij als voor verdedigende spelers.
de checkbox voor bijvullen vind ik wel een goeie toevoeging.
 

DeletedUser12695

Guest
Echter worden het gildelevel, hoofdkwartier verplaatsing en het vrijgeven van sectoren wel elke 24 uur opnieuw bepaald.


HQ pushen word geen ding volgens de gemelde planning als ik het zo lees ;) of ik moet het echt verkeerd zien
 

Felair

Actief lid
Extra dagelijkse berekeningen
De grootse wijziging wordt waarschijnlijk het veranderen van een dagelijkse berekening naar een 4-uurse berekening. Hiermee worden de gildemacht, gilderanglijst, GvG supportpool en sectorbescherming opnieuw berekend. Echter worden het gildelevel, hoofdkwartier verplaatsing en het vrijgeven van sectoren wel elke 24 uur opnieuw bepaald.

Hiermee hopen we de problemen van de lag rondom herberekeningen op te lossen en de deelname aan GvG te verbeteren door het open te stellen voor meer spelers dan die aanwezig zijn tijdens de dagelijkse berekening.

Ehm ok, dit gaat het vasthouden van gebied lastiger maken, resiegen word dan ook tamelijk zinloos. Blijven de kosten van sieges en slotjes vrijkopen hetzelfde verder dan zeg maar doei doei tegen je kas denk ik?

Elke 4 uur dus alle schildjes weer weg, dus kan je weer een randje opschuiven ook al kun je het HQ niet meer verplaatsen, maar goed wat houd je tegen om met 2 gildes of meer achter/langs elkaar de kaart over te trekken want ook al kun je het HQ niet verzetten zelf je kunt het nog wel steeds weg laten meppen bijvoorbeeld.

Vooral in situaties waarbij je als gilde een groot gebied hebt op een tijdperk word het vasthouden van gebied dus erg moeilijk en bovenal oncontroleerbaar duur als de kosten verder niet veranderen.

Dus het word een groot oncontroleerbaar slagveld tenzij je altijd, dag en nacht, iemand online hebt in het gilde, alvast succes iedereen lol.


Verwijderen van bronstijd eenheden
We zullen het gebruik van bronstijd eenheden niet meer toelaten op de GvG kaart voor alle tijdperken. We hopen hiermee het gebruik van speervechters in GvG te vermijden en het spelonderdeel eerlijker en uitdagender te maken.
Jammer, speertjes maken voor AT is toch wel een van de dingen waarmee ik veel bijdraag in het gilde. Sowieso wat is het nut van vullen nog als je maar 4 uur een schildje hebt tenzij je weet dat je de hele dag iemand online hebt om het allemaal in de gaten te houden.

Verminderen van punten farmen
Om het verzamelen van veel punten door middel van kampioenen te verminderen zullen bij het vrijgeven van een sector alle eenheden worden vervangen door willekeurige eenheden van dat tijdperk. In de alle tijdperken kaart zullen dat eenheden uit het hoogste tijdperk zijn.
Hmm interessant maar denk niet dat verschil maakt.

Ik doe zelf niet aan puntjes meppen maar wat ik vooral zie gebeuren is dat 2 gildes siegen op landing zones op de AT kaart en elkaars siege eraf meppen (elk dus 1 landing zone siegen telkens opnieuw).

Natuurlijk heb je ook de puntjes meppers in gildes zoals waar ik zit op C die een paar sectoren reserveren op de kaart en met kampioenen los gaan maar vraag me af wat de goedkopere manier is sowieso maar goed de siege op de landing zone zetten blijft mogelijk en daar kun je oneindig mee door voor zover je meds hebt en die zijn zo makkelijk te krijgen dat dit geen punt is lijkt me. Sowieso wat kost die siege nou als je nul sectoren hebt waarschijnlijk echt heel erg weinig geen idee eigenlijk.
Dus lekker landing zones siegen, kampioenen geven nog steeds dezelfde hoeveelheid puntjes want dat word niet aangepast zo te zien.

Dit gaat dus effectief helemaal niets oplossen.

Wat dit wel effectief gaat veroorzaken is dat ik als pmt speler op vrijgegeven sectoren op AT helemaal niets meer in te brengen heb wanneer er weer eens stel sectoren zijn "gesloopt" en daarna vrij zijn gegeven.
Dat is wel erg jammer, alle tijdperken kaart? niet meer dan dus.

En zoals ik het begrijp kunnen ze dus ook met laag tijdperk eenheden vullen en dan dus vrijgeven en zolang het op AT dus geen mars units zijn worden het dan dus mars units? Of werkt dit alleen op kampioenen dit is behoorlijk vaag verwoord want je kunt op elk tijdperk natuurlijk ook met alleen schurken vullen eventueel blijven dit dan schurken of worden dit dan units van het hoogste tijdperk van de kaart (mars nu in AT of anders het tijdperk van de kaart zelf dus).

Fouten oplossen
Tot slot zijn we van plan enkele fouten op te lossen die effect hebben op GvG zodat de kwaliteit wordt verbeterd. Deze fouten zullen in detail worden uitgelegd in toekomstige update aankondigingen.
Zeer benieuwd wat volgens de FoE devs fouten zijn, bijvoorbeeld: alle landing zones kunnen siegen op een kaart en innemen is dat een fout of niet? Want dat gaat nog meer impact hebben dan het nu al heeft.

HQ pushen word geen ding volgens de gemelde planning als ik het zo lees ;) of ik moet het echt verkeerd zien

Ja en nee dus, zie mijn uitleg hierboven.
 
Laatst bewerkt:

generaal bishmark

Actief lid
Extra dagelijkse berekeningen
De grootse wijziging wordt waarschijnlijk het veranderen van een dagelijkse berekening naar een 4-uurse berekening. Hiermee worden de gildemacht, gilderanglijst, GvG supportpool en sectorbescherming opnieuw berekend. Echter worden het gildelevel, hoofdkwartier verplaatsing en het vrijgeven van sectoren wel elke 24 uur opnieuw bepaald.
waarom om de 4 hr de bescherming wegnemen na een veroverd of heroverd gebied , terwijl je sectoren pas na 24 hr kan vrijgeven ? dan moet dit logischerwijze ook om de 4 hr zijn
om de 4 hr is zwaar , als FOE nu eens om de 12 hr voorstelde was het misschien nog te verdedigen
 

DeletedUser13379

Guest
Sorry, maar vind dit niet zo'n slechte evolutie. 95% van alle gevechten op de GvG vinden nu plaats om 20u direct na de berekeing. Er zijn veel spelers (zoals ik) die op andere tijdstippen spelen. Hierdoor worden we meestal maar gedegradeerd tot vullers en als we geluk hebben mogen we mss eens iets slopen.

Deze wijzigingen zullen veel meer dynamic in de kaarten brengen en zal niet meer kunnen bepaald worden door enkelingen. Stragegieën zullen gewijzigd moeten worden en gebieden zullen wat kleiner worden. Maar is dit zo slecht?

En voor de punten meppers: tja, het is een GvG kaart, geen slotmachine om persoonlijke puntjes te verzamelen. Alléén de oplossing mocht wat drastischer van mij: vrijgeven = paar dagen niet meer aan te vallen door dezelfde gilde...

My 2 cents
 

DeletedUser7793

Guest
Verminderen van punten farmen
Om het verzamelen van veel punten door middel van kampioenen te verminderen zullen bij het vrijgeven van een sector alle eenheden worden vervangen door willekeurige eenheden van dat tijdperk. In de alle tijdperken kaart zullen dat eenheden uit het hoogste tijdperk zijn.
dat betekend dus dat de AT kaart uiteindelijk een kaart wordt voor Mars en dus niet meer toegankelijk is voor ALLE mensen maar uitsluitend voor een groepje top spelers.
 

PrivateHead

Actief lid
HQ pushen word geen ding volgens de gemelde planning als ik het zo lees ;) of ik moet het echt verkeerd zien

Natuurlijk wordt dat wel een ding, ook jij snapt het spel of de spelers niet.

Het veranderen van alle units naar random Mars-units is voldoende reden om zoveel mogelijk te slopen en vullen met ijzertijd (want bronstijd valt niet onder "Alle Tijdperken") en weer vrij tegeven. Als dan toch voor een mechaniek als dit gekozen moet worden kies dan andersom en vervang alle units voor units van het laagste tijdperk zodat op die manier farming geen nut heeft.

Over Farming gesproken (doe ik ook gewoon aan mee hoor), het onmogelijk maken van kampioentjes meppen op AT middels het bovenstaande maakt het absoluut noodzakelijk om het belegeren met Kampioenen van welke tijd dan ook onmogelijk te maken. Daarmee los je het "probleem" op die twee gildes gebruiken door op elkaar te siegen zonder elkaar aan te vallen maar enkel de sieges van elkaar weg te slaan. In het huidige voorstel benadeel je enkel de spelers (kampioenmeppers) van gildes die wel moeite doen om te vestigen en te verdedigen.

Punten verzamelen op GvG kan dan alleen nog maar door zoveel mogelijk gildes aan te vallen die (bij voorkeur volle) sectoren in bezit hebben. Tegelijk zijn bovenstaande ingrepen nou precies de reden dat geen enkel gilde veel bezit wil en zeker niet gaat vullen, derhalve sluit ik me aan bij het eerste bericht in deze draad.

Een giga doodsteek voor GvG. RIP

Hopelijk werkt er nog 1 verstandige duitser die dit tegenhoudt.

Verder denk ik dat er genoeg feedback is en dat die inhoudelijk genoeg is, de feedback op het Beta-Forum laat precies dezelfde berichten zien, onze feedback zal nog meer genegeerd worden dan de feedback daar.

Uiteraard lezen de spelmakers de feedback wel en zien ze dat ze op de goede weg zijn, het doodvermoorden van GvG onder het mom van de beste bedoelingen. Maar de werkelijke bedoeling is dat GvG geen concurentie mag zijn/worden voor het in de maak zijnde nieuwe onderdeel Gilde Battlefields. Nu wordt er al gemarchandeerd met percentages dat slechts een klein percentage van de spelers zich bezig houdt met GvG, met die manier van rekenen moet je ook stellen dat maar een klein percentage spelers het spel speelt. Trek dus eerst alle inactieve spelers van het totaal af, haal daar de mobiele spelers ook vanaf (is tenslotte jullie schuld dat zij geen GvG kunnen doen) en vertel dan eens welk percentage actieve pc/mac gebruikers aan GvG doen. Maar dat is niet de bedoeling om de cijfers van GvG spelers op te krikken of naar waarheid te presenteren, GvG moet stuk daarom eerst een Propaganda machine aanslingeren dan wat sloopwerk en dan sjee niemand speelt GvG laten we het maar uit het spel halen.

Helden!!
 
Laatst bewerkt:

Azgalaxa

Actief lid
Geheel op tegen behalve de verbeteringen aan de speelbaarheid dan

gaan spelen in cycli van 4 uur gaat hem niet worden.
Er is geen enkel gilde dat dit kan verdedigen. De slopers kunnen dan nog makkellijker te keer gaan. In de huidige vorm van GvG ben je als verdediger al in het nadeel wegens hoge goedjes kosten van resieges en ook het maximum percentage van 75%. Ooit was dit wel voldoende maar gezien de aanvalskracht inflatie van het afgelopen jaar heeft elke actieve gvger minimaal het driedubbele van dit, helemaal op de hogere kaarten. De topspelers zitten zelfs op meer dan 10 maal.

En dan ook die halfzachte oplossing door HQ en 4 maal vrijgeven pp wel op 24 uur te laten staan. Dat maakt resieges zelfs al heb je de mankracht om dat te doen ter verdediging helemaal onmogelijk.

Gildes die geínvesteerd hebben in gvg en met succes kunnen nu niet ander dan slopen. GvG wordt een veredelde variant van je buurtjes aanvallen. Iets tactisch zit er niet meer bij.


Verder niet duidelijk hoe die herberekening nou gaat (of heb ik overheen gelezen). krijg je dan 6 maal per dag de macht die je op gvg sectoren hebt bijgeschreven op je gilde level? Kan je positie in global ranking dan ook 6 maal per dag veranderen?


In eerdere berichten was ook geconcludeerd dat 5% van de spelers gvg doen. De reden daarvan is dat er veel spelers enkel op de app zitten of zichzelf nooit om 2000 tijdens herberekening vrij willen of kunnen maken om even te spelen.


Points farmen gaat natuurlijk wel door, niemand gaat zich tegen laten houden door die restricties op dat je kampioenen veranderen in willekeurige units. Dus laat dat gewoon zoals het is.



Hoe kan je het dan wel leuker maken?

Werk aan een betere balans tussen verdedigen aanval/

6 cycli per etmaal is veel te veel .

goedjes spenderen voor een extra sector mag wel eens fors goedkoper worden al bij 19 sectoren kost dat nu meer dan 1k van elk. Dat is nu al niet te resiegen ter verdediging als dat 6 keer per dag moet zijn je kasgoedjes heel snel leeg.


Lukt dit niet dan wordt GvG een groot sloopfestijn. En daar zullen zal ik samen met de rest van mijn gilde ons naar aan passen. Wat het dan vervolgens ook niet leuker maakt voor de kleinere gildes die ook eens wat proberen.
 
Duidelijk toch, einde GvG is in zicht op deze manier en alles op de Battlefields (dat kan iedereen spelen) dus de toekomst van FOE.
Wel netjes dat er feedback gevraagd word.....maar zal weinig uitmaken
 

generaal bishmark

Actief lid
tja GVG het mooiste onderdeel van FOE , zal nooit meer hetzelfde zijn ... ik vind het een schande , wij gvg spelers hebben hard gewerkt om dingen te bereiken en wat doet FOE sloop gilde spelen ... alles in 1 klap weg
 

MvHs

Actief lid
Ik vind de sectorbescherming op 4 uur plaatsen de doodssteek van GvG. Mensen zijn aan het werk en kunnen niet om de 4 uur even kijken. Echt jammer dit. Haalt een hoop vreugde uit de GvG.
 
Bovenaan