Discussietopic: Gildestrijdperken - Update 2023

Vraagje: de fragmenten van de kampioenstoren: ontvangt iedereen fragmenten ongeacht of je gildestrijdperk speelt in de gilde ?
Ik zie het even niet zo snel op de wiki pagina staan.
 

Bullspirit Dancer

Actief lid
Gelukkig zijn er veel manieren om FoE te spelen, zelf vind ik de wijzigingen wel prettig en dat hoor ik van meer spelers. Zelfs spelers welke een tijd geen GS meer speelden en nu weer actief zijn.
Speel het spel voor ontspanning, boeit me niet dat ik geen 1 sta of ga worden. Of ik in events in de hoogste groep terecht kom, dan duurt het maar langer.
Doe aan alle onderdelen behalve GvG mee. Help graag de kleinere spelers vooruit en vind het leuk om uit te puzzelen wat nieuwe onderdelen brengen.
Gezellige gilde waar spelers het spel mogen en kunnen spelen zoals ze dat zelf graag doen, mits regelmatig actief/online en netjes met elkaar omgaan.
 

jovayana

Actief lid
Vraagje: de fragmenten van de kampioenstoren: ontvangt iedereen fragmenten ongeacht of je gildestrijdperk speelt in de gilde ?
Ik zie het even niet zo snel op de wiki pagina staan
Ja want het is een gildebeloning dus iedereen in het gilde krijgt ook wie 0 gevechten deed
 
Gelukkig zijn er veel manieren om FoE te spelen, zelf vind ik de wijzigingen wel prettig en dat hoor ik van meer spelers. Zelfs spelers welke een tijd geen GS meer speelden en nu weer actief zijn.
Speel het spel voor ontspanning, boeit me niet dat ik geen 1 sta of ga worden. Of ik in events in de hoogste groep terecht kom, dan duurt het maar langer.
Doe aan alle onderdelen behalve GvG mee. Help graag de kleinere spelers vooruit en vind het leuk om uit te puzzelen wat nieuwe onderdelen brengen.
Gezellige gilde waar spelers het spel mogen en kunnen spelen zoals ze dat zelf graag doen, mits regelmatig actief/online en netjes met elkaar omgaan.
Ik sta er hetzelfde in. Ik ben niet bezig met het 'snel' neerzetten van gebouwen door middel van diamanten. Ik kom niet aan 100 uitputting. De eerste dag heb 54 gehaald, meestal zit ik rond 23 en als ik dan een gevechtsbonus inzet kom ik aan de 35. De steun van gebouwen scheelt, maar hoe dan ook kom je op een gegeven moment aan je grens van uitputting te staan. Ik al wel eens zo ongeveer letterlijk 'alles gegeven', had ik nog maar 10 goederen over van sommige soorten en geen huurlingen meer, maar dat doe ik niet zo vaak. Toen stonden we er ook positief voor.

Ik haal sowieso diamanten op, het is voor mij altijd al af en toe en daar kan ik prima mee leven. Vooral de Gilde-expeditie levert me e.e.a. op in level 4, verder zijn diamanten nauwelijks belangrijk voor me. Gewoon spelen is deste belangrijker. Als je een paar gevechten echt tactisch voert, zijn je verliezen ook veel kleiner, daarom vecht ik vaak persoonlijk i.p.v. automatisch. De AI is echt dom, die speelt nooit tactisch, doet zetten die ik als speler nooit zou maken en soms zijn zware eenheden 'even in de war'. Alsof ze shellshock hebben. :-D Het geeft mij veel meer voldoening om minder gevechten te doen maar wel tactisch te hebben gespeeld. Uiteindelijk gaat het niet om hoe hoog we in de lijst staan, maar om wat ik zoal voor elkaar heb gekregen. En dat is toch heel wat.

Mijn vragen zijn overigens nog niet beantwoord; ik wil vooral weten:

1) Krijgen we nog puzzelstukken van de Olifant/Erestandbeeld/etc. apart i.p.v. als selectiekit? Anders wil ik graag mijn oude kunnen omzetten oid.

2) Waarom zijn de vallen niet binnen 4 uur te bouwen?
 
vroeger 2 kampen betalen is 2x50 = 100 diamanten voor 40% minder uitputting, nu middelste kopen = 80 diamanten voor 40% minder uitputting en 15% meer gevechten nodig , en nog bonuspunten bij als je voor de andere soort kiest.

Wat ik op dit moment na dag 1 zie vergeleken met vorige GS in %:
Ik word per ontvangst diamant 5 diamanten gekort. Ik ontvang nu meer munten en minder fps.

En exclusief het bouwen van een tent op de thuisbasis lijkt het erop dat het toch ook meer gildekasgoederen kost. En dan hebben wij veel geluk nog gehad dat onze tegenstander veel had geplaatst en er voldoende was blijven staan na veroveren provincie.

Over een paar dagen maar weer eens kijken wat ik heb binnengehaald....
 

jovayana

Actief lid
Ik word per ontvangst diamant 5 diamanten gekort. Ik ontvang nu meer munten en minder fps.
Hoezo 5 diamanten gekort ? Je hebt minder kans dan vroeger om diamanten te krijgen , maar die zijn nu wel 45 tegenover 25 in diamant en 35 tegenover 20 in platina
 
Hoezo 5 diamanten gekort ? Je hebt minder kans dan vroeger om diamanten te krijgen , maar die zijn nu wel 45 tegenover 25 in diamant en 35 tegenover 20 in platina
Pas dag 1, maar als ik het nu tegenover mijn aantal gevechten zet. Heb ik nu 3 x diamanten ontvangen waar ik er normaal 6x zou krijgen.

Dus vorige GS kreeg ik dus in verhouding 150 en nu maar 135. Dus ik zie toch echt een vermindering.

Maar er is nog maar 1 dag voorbij... en we moeten er nog 10 ;-)
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Mooie nieuwe gebouwen, krijgen we nu ook uitbreidingen in de stad of moeten er duur gekochte gebouwen afgebroken worden hiervoor?
Uitbreidingen worden doorgaans alleen toegevoegd bij een nieuw tijdperk, daar zal je dus nog even op moeten wachten.

mis ik iets.. waar gaan we de 145% blauwe bonus gebruiken in de nieuwe gs opzet? (vergeten tempel)
Er staat een vlag van gs bij..dus niet te gebruiken in GE. ga ik vanuit
Voor nu wordt deze bonus nog nergens voor gebruikt, maar het is een soort teaser voor toekomstige toevoegingen waar deze bonus wel gebruikt zal worden.

"Maak je klaar voor het gloednieuwe Kampioenschap van de Gildestrijdperken! Gedurende zes Strijdpersseizoenen zal jouw Gilde concurreren met andere Gildes in jouw Strijdperk voor echt unieke prijzen, in het begin - voor Gildes in de Diamanten divisie. Een Kampioenschap biedt nieuwe beloningen gedurende de hele periode, maar verandert niet wie je tegenstanders zijn. Om de huidige duur van het Kampioenschap en de huidige prijs voor de Diamanten divisie te controleren, klik je op dit symbool rechtsboven in je scherm in de Gildestrijdperken:"

In beta hebben we wel degelijk andere tegenstanders na een seizoen, dus of dit is voor de "live" werelden anders of een verkeerde aankondiging in beta wordt klakkeloos overgenomen.
De zin betekent niet dat je geen nieuwe tegenstanders krijgt, maar dat de manier waarop de strijdperken worden ingedeeld niet is beïnvloed door de toevoeging van kampioenschappen.

- Ik heb nu fragmenten van de Weg naar de Overwinning, Erestandbeeld e.d. en nu krijg ik opeens fragmenten van een selectiekit. Ga ik nog wel fragmenten van het Erestandbeeld kunnen krijgen? Anders neemt het alleen maar ruimte in mijn inventaris is. En ik zou het zonde vinden, aangezien ik nu 177 van de 200 fragmenten van de Grote Olifant heb.
- Hoe zit dat nu met die Vergeten Tempel? Het 'vlaggetje' er bij, gecombineerd met de aankondigingen betekend idd dat je een gebouw in de Gilde-expedite kan krijgen wat dus nuttig kan zijn voor de Gildespelen. Beetje verwarrend. Ik heb de uitleg van Jovada gezien en dat snap ik allemaal, maar is dit straks ook andersom?
- Een Kampioenschap bestaat dus uit 6x Gildespelen, ga je in die Gildespelen telkens dezelfde tegenstanders treffen? Dat lijkt me vreemd, aangezien je iedere ronde weer punten verliest of wint en dus ook een divisie kan stijgen of zakken.
- Wat er precies met de oude fragmenten gaat gebeuren wordt nog intern over gesproken, wanneer daar meer duidelijk over is zal dat uiteraard worden gedeeld.
- We hebben uiteraard graag dat spelers alle onderdelen van het spel spelen, dus het is niet uitgesloten dat we een gebouw zullen introduceren dat alleen voor de gilde-expeditie werkt, die je via een ander onderdeel van het spel kan verzamelen.
- Je zal gedurende het kampioenschap nog steeds andere tegenstanders (kunnen) treffen elke strijdperkronde.

Prachtig!

Op tijd van 30 minuten, heb ik mijn max uitputting bereikt. Hierdoor zie ik ook geen reden om verder diamanten te besteden wat voor mij FOE in de toekomst lekker gratis zal maken en ik heb tevens de tijd om andere spellen te verkennen.

Fijne update jongens, dikke kater in jullie buidel maar super leuk voor ons. Met dank.
Dat betekent dat ons doel is bereikt. Bij de eerste aankondiging over de gildestrijdperken hadden we al als doel gesteld dat spelers niet constant kunnen aanvallen en je tactisch met zijn allen moet gaan vechten. Samen op bepaalde momenten, of even alleen een paar gevechten doen wanneer je daar wel tijd voor hebt.
We hadden enigszins onderschat hoe vaak spelers aan de 100% uitputtingsvermindering zouden komen, maar de wijzigingen die we nu hebben gedaan doen dat tactische spel dus weer terugkeren. Het zal een verandering van de speelstrategie vereisen, maar komt wel beter in de buurt bij onze oorspronkelijke visie.

1) Krijgen we nog puzzelstukken van de Olifant/Erestandbeeld/etc. apart i.p.v. als selectiekit? Anders wil ik graag mijn oude kunnen omzetten oid.

2) Waarom zijn de vallen niet binnen 4 uur te bouwen?
1) Wat er met de oude fragmenten gaat gebeuren zal later duidelijk worden.
2) We zullen die feedback doorgeven.
 

jovayana

Actief lid
Zopas 14 Uitputting gehaald op 30 gevechten. Mooi is dat
Uw voorbeeld houdt geen steek.
Wat dom om te zeggen dat mijn voorbeeld geen steek houdt, het zijn nochtans echte cijfers
Bij jouw twijfel ik of je wel met 80% bonus aan het vechten was , lijkt mij eerder dat je maar 40% bonus had van je gebouwtjes
 

jovayana

Actief lid
Voor nu wordt deze bonus nog nergens voor gebruikt, maar het is een soort teaser voor toekomstige toevoegingen waar deze bonus wel gebruikt zal worden.
nochtans komen in de prints die ik plaatste wel +145% bij mijn aanvallend leger als ik er mee naar de GS ga, of is dat alleen maar op beta dan en hier niet?
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
nochtans komen in de prints die ik plaatste wel +145% bij mijn aanvallend leger als ik er mee naar de GS ga, of is dat alleen maar op beta dan en hier niet?
De bonus voor het aanvallende leger werkt inderdaad, maar die voor het verdedigende leger doet nog niets.
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Ik heb een paar berichten verwijderd omdat de discussie volledig de verkeerde kant op ging.

Hou het netjes en beleefd naar elkaar toe, en hou de discussie on topic, niet op de man.

De percentages kloppen in ieder geval, maar uiteraard kan daar van dag tot dag en van speler tot speler verschil in zitten, dat blijft een kwestie van geluk.
 
"We zullen ook het aantal Bouwsloten in elke provincie aan het provincielabel toevoegen, evenals de huidige kans om uitputting te krijgen voor elke sector dat momenteel is aan te vallen door jouw gilde. Dit wordt geclassificeerd met een kleur om makkelijker te kunnen zien hoe hoog de kans is dat de uitputting omhoog gaat. "

Mooie toevoegingen. Ik zie aan liever het % uitputtingsvermogen/reductie. Dus 80% kans dat je uitputtingsniveau niet zakt op een sector.
 

=Hec=

Lid
Oké, ook ik wil m’n plasje hier wel over doen.
Ik ben een speler met een gilde. Deze heb ik opgericht als GS gilde. We spelen dan ook altijd aan de top mee.
Ja, ik was een speler die in een ronde tussen de 3.000 en 7.000 hits deed.(waarvan sommige dagen 1.000+ hits bevatte en andere slechts 200) Deze 3k tot 7k zijn nog steeds haalbaar, enkel is het nu zodanig ingesteld, dat je maar een paar sectoren mee kan doen. Door de nieuwe gebouwen, moet je op 1 sector soms 418 hits doen. Leuk, maar met de extra vermoeidheid die het oplevert, ben je inderdaad gauw uitgespeeld.

Oude systeem, kon ik de hele dag spelen, zonder dat mijn uitputting op maximaal niveau kwam, waardoor ik als leider van het gilde ook veel momenten van de dag kon sturen etc.
Nieuwe systeem, speel ik in de ochtend, dan ben ik met Max een uur klaar, als leider van het gilde wil ik orders geven, maar als ik zelf niks kan, dan is de lol er snel af.

Ik hoor van veel grote spelers (waarvan sommigen ook veel diamanten uitgaven) dat ze van plan zijn te stoppen met het spel. En ook ik zit hier serieus aan te denken…

Deze update heeft in mijn ogen niks te maken met kansen creëren voor kleinere gildes oid, maar is puur gebaseerd op klachten van spelers die voorheen slechts 1x per dag een inlog deden om wat hits te doen op GS.

Kortom, als die 80% cap niet veranderd, zal dat veel spelers gaan kosten….
 
Laatst bewerkt:

Joey-the-king

Actief lid
Zo zie je maar de gemiddelde GS speler kan alleen maar zeuren en ruzie maken, lange leve gvg. :p

Ik vind de nieuwe functie, waarbij je geen 100% meer kunt bereiken, ergens wel goed. Voorheen leek het erop dat gildes met grote spelers en de meeste tijd de meeste sectoren konden veroveren, omdat ze voortdurend konden vechten met die 100%. Dat is nu niet meer het geval, verwende GSP-spelers zijn nu sneller uitgespeeld. Dus, als gilde moet je nu meer samenwerken.

Wat het wel lastig maakt is dat je soms wel veel meer moet vechten als ze meer gebouwen hebben.

Een ander minpunt dat jammer is, is dat speciale gebouw. Kleinere gildes / gildes met kleinere spelers maken echt geen kans. Het zou eerlijker zijn als je dat gebouw ook kon winnen als je in platina zit want in platina zitten betekent niet zat ze minder actief/goed zijn o.i.d.
 
Bovenaan