Discussietopic gilde rooftochten & sluiting GvG

L Cypherus90

Actief lid
Ik wil wel nog even zeggen dat ik enorm teleurgesteld ben met het gebouw dat we hebben gekregen. Naast het feit dat iedereen de 'Laatste Provincie' heeft gekregen stelt het gebouw eigenlijk niets voor qua bonussen. Het is al erg dat GVG verdwijnt maar dan krijg je nog zo'n prul ook ter ere van GVG, sorry maar dat is eigenlijk gewoon de GVG spelers uitlachen. Ze hadden er even goed niveaus aan kunnen geven en dan baseren op basis van prestige en aantal dagen op nummer 1. Op die manier zouden de actiefste GVG gildes toch nog beloond worden zoals ook bij de GS is. Dit zegt veel over hoe Inno eigenlijk over ons GVG spelers denkt... een hoop rommel.
Het zal nooit goed zijn voor jullie want als ze niets hadden gegeven was het niet goed. En als ze effectief zo niveau's hadden gedaan waren de spelers op de lagere niveau's aan het klagen waarom zij wel en zij niet.

Net zoveel als nu met de torens op gs.

Kortom. Jullie zullen altijd klagen.
 
Zeer jammerlijk dit! Heel veel anciens van FoE zullen verdwijnen. De nieuwe GS en GE 5 heeft hier ook al geen goeds aan gedaan. Dat nieuwe klassement is zeer snel bepalend, met het oude systeem was er nog echte strijd om #1 te worden en te behouden. In plaats van al jaren geleden er werk van te maken GvG te verbeteren/vernieuwen, door Bv. tijdperken toe te voegen. Of beter te beveiligen tegen scripters die GvG geheel verziekt hebben en nu uitendelijk opgedoekt gaat worden. Ik ben geen techneut die dit zelf zou kunnen, maar met de kennis en technologie die er vandaag beschikbaar is was dit volgens mij toch iets waar ze mee konden gewerkt hebben! Het had eigenlijk al lang mobiel kunnen beschikbaar zijn. Heel wat spelers die mobiel spelen hadden er echt wel interesse in om het te spelen!
Dat nieuwe onderdeel heb ik toch echt mijn bedenkingen over.Net als in de F1 waar de pitstops te snel werden: e
Innovatief kan het mischien wel zijn, maar aan de spelers die al aktief zijn van het begin der tijden, de anciens dus, wordt niet meer gedacht. Deze zien ze liever de benen nemen volgens mij :(

Zeer jammerlijk dit! Heel veel anciens van FoE zullen verdwijnen. De nieuwe GS en GE 5 heeft hier ook al geen goeds aan gedaan. Dat nieuwe klassement is zeer snel bepalend, met het oude systeem was er nog echte strijd om #1 te worden en te behouden. In plaats van al jaren geleden er werk van te maken GvG te verbeteren/vernieuwen, door Bv. tijdperken toe te voegen. Of beter te beveiligen tegen scripters die GvG geheel verziekt hebben en nu uitendelijk opgedoekt gaat worden. Ik ben geen techneut die dit zelf zou kunnen, maar met de kennis en technologie die er vandaag beschikbaar is was dit volgens mij toch iets waar ze mee konden gewerkt hebben! Het had eigenlijk al lang mobiel kunnen beschikbaar zijn. Heel wat spelers die mobiel spelen hadden er echt wel interesse in om het te spelen!
Dat nieuwe onderdeel heb ik toch echt mijn bedenkingen over.
Innovatief kan het mischien wel zijn, maar aan de spelers die al aktief zijn van het begin der tijden, de anciens dus, wordt niet meer gedacht. Deze zien ze liever de benen nemen volgens mij :(
Gewoon een minimumtijd instellen dat een gevecht mag duren. Dan maakt het niet uit of je met een script vecht of zelf. Je kunt gewoon niet sneller, vechten. Maar ja, als mensen niet denken in oplossingen maar met hun beurs
 
Proficiat met het nieuwe onderdeel. Een prachtvoorbeeld van hoe mensen voor de gek te houden. Je hoeft niet te spelen, je kan alles kopen. Puur anti-gaming en zakkenvullerij.

Hier gaan zeer velen over struikelen. Het mag toch wel gezegd worden dat bijna de helft van de spellen die Inno uitbracht flopten. Waarom willen ze dan een succesreeks naar de maan helpen? Rare jongens bij Inno!
 
Proficiat met het nieuwe onderdeel. Een prachtvoorbeeld van hoe mensen voor de gek te houden. Je hoeft niet te spelen, je kan alles kopen. Puur anti-gaming en zakkenvullerij.

Hier gaan zeer velen over struikelen. Het mag toch wel gezegd worden dat bijna de helft van de spellen die Inno uitbracht flopten. Waarom willen ze dan een succesreeks naar de maan helpen? Rare jongens bij Inno!
Als je enkel aan € of $ denkt dan neem je zo'n domme beslissingen. Wil je een goed spel maken, dan luister je naar je spelers. Maar ik erger mij niet meer hierover. Nog enkele dagen en dan stop ik ermee
 
Proficiat met het nieuwe onderdeel. Een prachtvoorbeeld van hoe mensen voor de gek te houden. Je hoeft niet te spelen, je kan alles kopen. Puur anti-gaming en zakkenvullerij.

Hier gaan zeer velen over struikelen. Het mag toch wel gezegd worden dat bijna de helft van de spellen die Inno uitbracht flopten. Waarom willen ze dan een succesreeks naar de maan helpen? Rare jongens bij Inno!
GE5 is een lachertje
Devaluatie GS: minder gevechten, meer dias nodig
Op alle events kan je een zilveren of gouden pas kopen voor extra prijzen.

en nu als klap op de vuurpijl, het enig echte team onderdeel, GVG. schrappen en QI in de plaats, waar je zowat alles kan (of moet) kopen.

4 op een rij! Flops dan!

IQ is bij Inno weg zeker?
Of zit de wijsheid in de kan?
 
GE5 is een lachertje
Devaluatie GS: minder gevechten, meer dias nodig
Op alle events kan je een zilveren of gouden pas kopen voor extra prijzen.

en nu als klap op de vuurpijl, het enig echte team onderdeel, GVG. schrappen en QI in de plaats, waar je zowat alles kan (of moet) kopen.

4 op een rij! Flops dan!

IQ is bij Inno weg zeker?
Of zit de wijsheid in de kan?
Ben wel benieuwd hoeveel mensen nog meer gaan stoppen. Na de aankondiging van het verwijderen van GvG zag ik al aardig wat mensen die gestopt waren. Anderen wachtten af hoe QI zou zijn. Maar nu hoor ik ook weer van mensen dat zij willen stoppen. Misschien log ik van de week nog eens in om te kijken hoeveel er nu zijn gestopt. Hoe iemand zijn eigen bedrijf naar de knoppen kan helpen. Misschien moeten andere ontwikkelaars maar eens goed naar FOE kijken en daarvan leren. Dan is het nog ergens goed voor geweest
 
Van elke 30 die er steeds bijkomen haakt ook al een flink dele na korte tijd af omdat ze zien dat het pokkelang duurt om in hoogste tijdperk te komen en hoe veel tijd het kost. Dus onder de streep zullen het nog steeds minder spelers zijn. En de topspelers die nu stoppen besteden vaak ook nog veel geld aan diamanten om maar veel bonussen te krijgen of om gebouwen af te kopen.
 
Zal wel meevallen met de spelers die stoppen, zo actief werd gvg nou ook weer niet gespeeld als je naar het aantal actieve spelers per server kijkt.
GVG was nog actief genoeg in mijn ogen, zeker omdat die nooit op de app is uitgebracht. We waren zowat elke avond met 15 à 20 gildeleden aan het tikken op GVG. Als er tijdens de GVG-actie ook een flits was in de GS, waren er op de GS minder spelers actief dan op de GVG. Bovendien zijn de GVG-spelers vaak anciens, top 10-spelers, ... dat zijn leden met 2.0 Arcs die de gebouwen van beginnende en kleinere spelers boosten, leden die veel goederen produceren voor de gildekas alsook om scheef te handelen of als goederenpakketten voor de beginnende en kleinere spelers te helpen.
 
Ben wel benieuwd hoeveel mensen nog meer gaan stoppen. Na de aankondiging van het verwijderen van GvG zag ik al aardig wat mensen die gestopt waren. Anderen wachtten af hoe QI zou zijn. Maar nu hoor ik ook weer van mensen dat zij willen stoppen. Misschien log ik van de week nog eens in om te kijken hoeveel er nu zijn gestopt. Hoe iemand zijn eigen bedrijf naar de knoppen kan helpen. Misschien moeten andere ontwikkelaars maar eens goed naar FOE kijken en daarvan leren. Dan is het nog ergens goed voor geweest
Deze gang van zaken is reeds door andere ontwikkelaars ondernomen. Het resulteerde in verkoop van het spel aan andere ontwikkelaars die "hun ding" erin staken om uiteindelijk weer verder te verkopen. Uiteindelijk bestaat het spel nog met slechts 10% van wat ooit eens groots was.

Men vergeet soms dat "de klant" een spel groot maakt, niet de ontwikkelaar. Een gamer kiest zijn spel voor het concept ervan. Voor de mensen die uiteindelijk betalend spelen, is het zuur om te zien dat hun "investering" compleet wordt teniet gedaan.

Enkelen denken dat de spelers niet belangrijk zijn maar is dat ook de mening van Inno ?
 
Deze gang van zaken is reeds door andere ontwikkelaars ondernomen. Het resulteerde in verkoop van het spel aan andere ontwikkelaars die "hun ding" erin staken om uiteindelijk weer verder te verkopen. Uiteindelijk bestaat het spel nog met slechts 10% van wat ooit eens groots was.

Men vergeet soms dat "de klant" een spel groot maakt, niet de ontwikkelaar. Een gamer kiest zijn spel voor het concept ervan. Voor de mensen die uiteindelijk betalend spelen, is het zuur om te zien dat hun "investering" compleet wordt teniet gedaan.

Enkelen denken dat de spelers niet belangrijk zijn maar is dat ook de mening van Inno ?
In het begin werd juist veel de input gevraagd van spelers over het spel of nieuwe dingen in het spel. Zo is FOE gegroeid met de spelers. En al die spelers die vanaf het begin speelden en ook hielpen die worden nu onder hun ballen getrapt en je ziet de een na de ander stoppen hierdoor. De oudere spelers hebben nu al zo vaak dingen aangegeven die niet goed gaan, maar Inno zet gewoon door. En dat lees je ook op buitenlandse fora. Het is niet dat de Nederlandse of Vlaamse spelers nu zo zeiken, het is overal.
 

L Cypherus90

Actief lid
Als alle GVG spelers zouden stoppen blijft er nog steeds genoeg over voor het spel om verder te gaan. GvG was maar een fractie van het spel.
Spelers kom en gaan, het spel zal blijven bestaan.

Jullie doen echt of jullie het spel maken of kraken

Als jullie het zich zo hard aantrekken dan is het mss beter voor jullie gezondheid om inderdaad te stoppen met spelen.
 
Als alle GVG spelers zouden stoppen blijft er nog steeds genoeg over voor het spel om verder te gaan. GvG was maar een fractie van het spel.
Spelers kom en gaan, het spel zal blijven bestaan.

Jullie doen echt of jullie het spel maken of kraken

Als jullie het zich zo hard aantrekken dan is het mss beter voor jullie gezondheid om inderdaad te stoppen met spelen.
Wij maken het spel niet. Maar in de beginjaren werd er wel heel veel feedback van spelers gevraagd. ook werd er goed geluisterd om het spel te verbeteren. Zo is het spel geworden zoals het tot een jaartje geleden was. Nu draait alles nog om geld en om 20 van de 24 uur online te zijn voor je gilde.
En ik heb mijn besluit al gemaakt om te stoppen, maar dat wil niet zeggen dat ik dat niet mijn mening hier mag geven. Of een van de andere spelers die na 10 jaar stopten. Gelukkig was niet elke speler zo arrogant als jij je hier gedraagt. Succes verder
 
Wij maken het spel niet. Maar in de beginjaren werd er wel heel veel feedback van spelers gevraagd. ook werd er goed geluisterd om het spel te verbeteren. Zo is het spel geworden zoals het tot een jaartje geleden was. Nu draait alles nog om geld en om 20 van de 24 uur online te zijn voor je gilde.
En ik heb mijn besluit al gemaakt om te stoppen, maar dat wil niet zeggen dat ik dat niet mijn mening hier mag geven. Of een van de andere spelers die na 10 jaar stopten. Gelukkig was niet elke speler zo arrogant als jij je hier gedraagt. Succes verder
Laat ons denken aan de fijne mensen die wij hier hebben zien komen en waarvan velen reeds gegaan zijn. Aan mensen zoals jij die het spel mee maakten zoals het was. Aan mensen die steeds bereid waren het beste van zichzelf te geven en voor wie zij een leerschool zijn in tactiek, spelinhoud en vooral tact.

Verspil geen tijd aan onderkruipertjes die enkel arrogant en vooral dom zijn. Elk dorp heeft er zo ééntje. Hopelijk ligt de laptop van zijn mama straks mooi op zijn plaats of we zien hem de komende 3 weken niet. Dit gezegd: Het ga je goed en wie weet misschien tot ergens.
 
Wij maken het spel niet. Maar in de beginjaren werd er wel heel veel feedback van spelers gevraagd. ook werd er goed geluisterd om het spel te verbeteren. Zo is het spel geworden zoals het tot een jaartje geleden was. Nu draait alles nog om geld en om 20 van de 24 uur online te zijn voor je gilde.
En ik heb mijn besluit al gemaakt om te stoppen, maar dat wil niet zeggen dat ik dat niet mijn mening hier mag geven. Of een van de andere spelers die na 10 jaar stopten. Gelukkig was niet elke speler zo arrogant als jij je hier gedraagt. Succes verder
Het grootste probleem is, dat op de Beta honderden (echt) pagina's staan met opmerkingen, verbeteringen, oplossingen etc. maar er word niet naar geluisterd en gewoon klakkeloos zonder nadenken worden nieuwe onderdelen op de Live servers geïmplementeerd.

 
QJ heeft een paar goede dingen, dorp heeft om de tien uur productie en de goederen/manschappen productie duurt maar een seconde.
Voor de rest is het behoorlijk sllecht. Ik zie dan ook veel mensen, vooral in de kleinere gildes, wegvallen. Die komen kijken, zien dat ze behalve de kleine prijsjes toch niet ver komen en stoppen ermee.
 
Het grootste probleem is, dat op de Beta honderden (echt) pagina's staan met opmerkingen, verbeteringen, oplossingen etc. maar er word niet naar geluisterd en gewoon klakkeloos zonder nadenken worden nieuwe onderdelen op de Live servers geïmplementeerd.

Het werkelijke probleem is dat een nieuwe groep ontwikkelaars wordt samengesteld door mensen die zelf in gaming zijn gepassioneerd/ Zij ontwikkelen een spel om het groot te maken en luisteren echt wel naar commentaren van anderen. Dit voor zover de beginperiode. Later wordt het een echt bedrijf waar mensen worden betrokken die met gaming geen voeling hebben, en enkel de commerciële kant gaan aanpakken. Zij weten wel dat het om een spel gaat maar houden zich enkel bezig met cijfertjes. Wat je hen ook als alternatief of verbetering aanbrengt heeft geen enkel nut wat ze begrijpen jou toch niet. Het enige van het spel dat zij ooit zagen is de poster op de muur in de inkomhal. Dan wordt het voor hen tijd om mensen aan te stellen die als bemiddelaar in hun plaats gaan optreden met de hoop dat zij hun visie weergeven.

Velen hebben uitgekeken naar QI met bepaalde verwachtingen. Dat het uiteindelijk een financiële aderlating moet worden waar heel veel nooit genoeg is, lijkt mij een brug te ver. Gratis gaat idd enkel de zon op. Alles moet worden gefinancierd maar ... een gamer heeft een budget die hij niet wil overschrijden.
Als prijzen redelijk blijven krijg je dus een grote groep betalende spelers. Wanneer hebzucht toeslaat, heb je er maar enkelen. Eens raden wat het meeste opbrengt.
 
Bovenaan