Discussietopic gilde rooftochten & sluiting GvG

PartyPoison

Actief lid
Inno heeft liever spelers die een paar duizend euro uitgeven aan event gebouwen , tja 60 van de golden winter wonder pyramides , 60 x 12 units ( dag alca) 60 x 29 % aanval ( dag cdm) 60 x 32% stadsverdediging ( dag terra) , 60 x 23 fp ( dag cape) 60 keer 48 goedjes
of wel, hoe steek je een mes in de rug bij de spelers die jaren hun stad hebben opgebouwd
Het stadjes krijgt voor circa 2500 euro dagelijks 5k goedjes, 2k FP, 660 units en als klapper op de vuurpijl ruim 300 fragmenten uit die event gebouwen, hoezo zijn GGs nog nodig ???

Geen wonder dat GvG spelers, de strategen, dan een blok aan het been zijn
1704562884619.png


Die ken ik!
 

Firefighter1466

Nieuw lid
Inno prefers players who spend a few thousand euros on event buildings, well 60 of the golden winter wonder pyramids, 60 x 12 units (day alca) 60 x 29% attack (day cdm) 60 x 32% city defense (day terra), 60 x 23 fp (day cape) 60 times 48 goodies
or, how do you stab the players in the back who have spent years building up their city
The town receives 5k goodies, 2k FP, 660 units every day for approximately 2500 euros and to top it all off, more than 300 fragments from those event buildings, why are GGs still needed???

No wonder that GvG players, the strategists, are in trouble

1704562905156.png


1704562937575.png
 
Mja eerder moest je als nieuwe speler minimaal een jaar 'geduld' hebben, voordat je wat kon. Vind het juist wel een goeie dat je nu makkelijker aan att/def kan komen, zeker qua instroom van nieuwe spelers, kan dat wel volgen.

Paar events en je kan 'meedoen' aan het spel, ook zonder er duizenden of zelfs geen euro's in te steken.

Vind het ook wel geinig om te lezen hoe nobel er gedaan wordt over gvg. Weinig gilden en spelers die het spelen of überhaupt weten wat het is.

Laat staan de vergelijking met GS.. gvg kan je domineren met een handjevol spelers, GS heb je er heel wat meer nodig om in dia te kunnen knallen (en ja dan pak je beloningen mee, schande foei enzo)

Maar hé blijkbaar moet een dood spelonderdeel blijven bestaan voor de 'strategen'.

Ik kijk in elk geval alvast uit naar de rooftochten waar elke speler aan kan deelnemen ;)

GVG is elke dag actie, elke dag nadenken over wat de beste strategie is. En natuurlijk ga je de kust hersiegen om deze dicht te zetten maar dat is ook geen garantie als er 4 gilden te gelijk op verschillende kustsectoren willen landen... dan geraken die er ook af en toe tussen en wat doen zij dan? Paar sectoren pakken en de kust vrijgeven zodat er een gilde waarmee zij bevriend zijn kan landen en de andere kant kan opduiken. Op 1 "slechte" avond kan je heel wat terrein kwijtspelen of van de kaart vliegen waarna je weer een aantal avonden zoet bent. En dan zijn er nog de landgrenzen waar ook vaak serieus wordt geknokt en dat dan nog eens op verschillende kaarten (tijdperken) te gelijk. Hoe kan je dat dood noemen?

Als je over iets doods wil praten, praat dan over de GS waar geen spanning in zit. Tuurlijk je kan vechten en dan is de kaart volledig grijs gekleurd en beweegt er amper wat... wat leuk! Ok, regelmatig is er eens een gilde waarmee je wat kan roteren op de kaart maar dan nog is er van tactieken of spanning helemaal geen sprake. En laat ons zeggen, 6 keer per jaar heb je dan eindelijk eens een echte GS ronde en wat is de insteek dan? Diamanten dumpen! Want dan is de rush om zo snel mogelijk de composten af te kopen en dus je dia te spenderen. Laatste keer dat we in zo een ronde zaten kostte mij dat 1000 dia per dag. Nee sorry, dat zegt mij eerlijk gezegd weinig, geef mij dan maar liever GVG waar je geen dia (en geld) moet spenderen, waar er wel elke dag actie is en waar je meer opties en tactieken hebt.
 
GS heb je idd als grotere gilde geregeld de pech dat je in een dooie poule terecht komt, afhankelijk van de wereld waar je speelt en hoeveel meppers je in de gilde hebt. Al is het nu wat beter, doordat andere gilden meer kansen hebben. Eerder was het idd vooral dom rondjes draaien, nu kunnen andere gilden er ook tussen komen.

Begrijp me niet verkeerd ben geen grote aanhanger van gs ofzo, baseer me enkel op de actie die ik zie. Als ik beide vergelijk zie ik veel meer speler activiteit in gs dan op gvg. En het kan al snel op veel activiteit lijken in gvg, oa doordat je daar kunt 'auto klikken' met de kaart uitlijnen zo zien 5 spelers er al snel uit als meer.

O en qua dia ben ik het helemaal eens de huidige gs setup kost teveel teveel dia voor wat je ervoor terug krijgt, maarja toch doen we het haha
 
Laatst bewerkt:

sengir

Nieuw lid
natuurlijk heb je op GS dooie rondes. kleine gildes kunnen niets meer. GS aangepast = rap leeg gespeeld. vroeger kon je nog is goed uitbreken als kleine gilde.
GVG is het onderdeel waar je als kleine gilde het de grote knap lastig kan maken. dat maakt het net zo leuk.
als je nu nog iets wil bereiken in het spel moet je wel naar een grote aktieve gilde gaan anders is de fun er ook af tenzij je het gewoon casual speelt en weinig doel hebt.
 
GS heb je idd als grotere gilde geregeld de pech dat je in een dooie poule terecht komt, afhankelijk van de wereld waar je speelt en hoeveel meppers je in de gilde hebt. Al is het nu wat beter, doordat andere gilden meer kansen hebben. Eerder was het idd vooral dom rondjes draaien, nu kunnen andere gilden er ook tussen komen.

Begrijp me niet verkeerd ben geen grote aanhanger van gs ofzo, baseer me enkel op de actie die ik zie. Als ik beide vergelijk zie ik veel meer speler activiteit in gs dan op gvg. En het kan al snel op veel activiteit lijken in gvg, oa doordat je daar kunt 'auto klikken' met de kaart uitlijnen zo zien 5 spelers er al snel uit als meer.

O en qua dia ben ik het helemaal eens de huidige gs setup kost teveel teveel dia voor wat je ervoor terug krijgt, maarja toch doen we het haha

Klopt. Doorgaans moet je ook veel minder gevechten doen op een GVG sector dan op een GS sector. Op GVG is een volledig gevulde sector die tussendoor niet wordt bijgevuld maar 80 gevechten. Bovendien is GVG actie bijna hoofdzakelijk rond 20 uur terwijl de GS heel doorlopend is en er dus meer mogelijkheden tot actie zijn. En het grootste verschil is, GS kunnen de app spelers ook doen waardoor je meer spelers kunt mobiliseren. Kortom, natuurlijk gaat er meer actie zijn op de GS maar dat neemt niet weg dat er nog steeds heel wat actie is op GVG ook en dat het nog steeds een goed concept is.

Ze hadden even goed het concept van de GVG opnieuw kunnen maken en beschikbaar stellen voor de app en ondertussen aanpassingen doen, bv. zodat de ondersteuningspool opnieuw een grotere rol gaat spelen. Op die manier wordt het meteen moeilijker voor gilden om grote gebieden te veroveren en te behouden.
 
natuurlijk heb je op GS dooie rondes. kleine gildes kunnen niets meer. GS aangepast = rap leeg gespeeld. vroeger kon je nog is goed uitbreken als kleine gilde
Het was inderdaad voor de kleine gilden vele malen beter toen je vanuit hq met 0 moest vertrekken en er op de sectoren grenzend aan hq geen of misschien 2 bk geplaatst konden worden.
 
Innogames maakt in mijn ogen zowel commercieel als strategisch een blunder door spelers die hun tijd en energie in het spel hebben gestoken als de harde kern, te vervangen door dia-cash-cows, die zich laten verleiden met events en GS tot het trekken van hun credit cards.
De bodem, de strategie valt weg en er blijven alleen maar een kudde koopbare spelers. Spelers die hun tijd en energie in het opkrikken van hun FP en aanvalskracht hebben gestoken, worden nu via de dia-spelers ingehaald , een mes in hun rug en demotiverend, of wel lang leven candy crush 2.0, want een uitdaging is klikkerdeklik GS niet, zeker met gebrekkige Titan units en een merkwaardige uitputtings curve, gaat het alleen nog maar om dure barakken plaatsen en vrijspelen, pay-to-win !!!

Ik wacht tot GvG is verwijderd, want als Inno haar koers niet aanpast, ga ik geen tijd en energie meer in FOE stoppen , het spel van de koopbare uitdagingen , meer is het niet geworden en spel waar uiteindelijk veel dia spenderende spelers overblijven. Vergelijk het met de F1, zonder talent en training koop je geen kampioenstitel, bij Inno kun je dat echter wel afkopen ondertussen.

Het spel is nog wel te redden en een uitstroom is te voorkomen, mocht Inno dat echt willen
Ik vraag me soms af of die gebouwen met %bonus nu echt iets doen. Steeds wanneer ik klem zit met uitputting en dan 300% kaart inleg plus 30% van de Teveerne kom ik, nul gevechten verder. 330% extra vechten en geen resultaat, hoeveel eventgebouwen zijn dat?
 
Heb zelf ook het idee dat er niet veel mee gebeurd met de extra kracht. Het zal ergens in het algoritme met kansberekening te maken hebben, maar in de praktijk heb ik ook het idee dat het weinig uitmaakt. Alternatief is deze bonussen aanbieden bij de antiquair en dan hopen dat je eens in de zoveel tijd een nuttig pakketje kan gebruiken van de antiquair.
 

Achnaton

Actief lid
29 januari 2024 gaat het plat op Bèta.

Veel van vragen die we hier hebben gesteld worden in de thread beantwoord.

Meestal zit er er ongeveer een maand tussen Bèta en de live server. We gaan het zien.
 
Inno laat weten wat de toekomst in petto heeft: "De balans te vinden tussen leuke gameplay en strategische diepgang". Eerste wat ze zowat doen in 2024 is de leuke gameplay en vooral strategische diepgang afschaffen...
 
De aankondiging en uitleg over hoe de QI werkt op beta is er wel ;)

Hadden ze gezegd dat ze de GS gingen afschaffen en de QI als opvolger daarvoor zouden gebruiken dan lijkt het mij inderdaad een leuke opvolger, maar als opvolger voor de GVG? Weet niet wat ze dan bij Inno hebben gepakt maar ik zie geen enkel element van de GVG in de QI.
  • elke dag GVG vs 11 dagen + 3 dagen rust (zoals de GS)
  • GVG was om 20 uur vs de hele dag/nacht nu door (zoals de GS)
  • GVG is maar 20 a 30 min per dag vs nu gaat het heel veel tijd vragen om je QI stadje te doen + opdrachten
  • GVG is gratis, enkel inzet en tactiek geeft er de doorslag vs weer een pak dia en nu zelfs rechtstreeks euro's betalen
Ook het tactisch element lijkt me beperkt in het vooral kiezen van welk pad maar daar kan ik idd nog niet oordelen. Maar voor mij lijkt de QI mijlenver te staan van de GVG en een volledig ander spelonderdeel te zijn, helemaal niets als opvolger van de GVG. Uiteraard kan die nog worden aangepast maar ik acht de kans zeer klein dat ze bij Inno de QI volledig terug afschaffen en opnieuw gaan ontwerpen want de QI is gewoon in basis al volledig foutief als opvolger van de GVG.

Alternatief kunnen ze natuurlijk ook de GS afschaffen en vervangen door de QI en ondertussen een nieuw spelonderdeel aankondigen dat wel gebaseerd is op GVG. We zien wel, ik wacht uiteraard af en zie wel wat de opvolger van de GVG gaat worden maar de QI, in de hudiige vorm, is em al zeker niet.
 
Eerlijk gezegd klinkt QI ook leuk. Het hele idee dat je alleen rond 20:00 uur speelt klopt ook niet echt, als je wil kan je ieder moment spelen, alleen moet er wel een vertrouwde speler meedoen, anders kom je niet ver. :)
Voor mij is het nu na een half jaar steeds leuker om mee te doen, mijn stad is al behoorlijk sterk en ik kom aan genoeg grondstoffen om e.e.a. uit te delen, ook aan onze Gildekas. Ik ben het er niet mee eens dat je per sé dia moet gebruiken in de Gildespelen, ook niet op hoog niveau, bovendien, ook daarin heb je het voordeel van een groter Gilde, meer spelers die dia's verzamelen met actief meedoen en dus ook meer dia te besteden in de Spelen. Maar je kan ook gewoon afwachten tot je gebouwen afgebouwd zijn, vaak heb je dan alsnog een uur om een gebiedje te veroveren.
Ik vind het leuk om mijn stad creatief in te richten en het allerleukst vind ik toch het Mastermind gedeelte met onderhandelingen. Sommige dingen kunnen echt wel saai zijn, maar ik heb me nu in een half jaar 1 keer laten overhalen om 80 euro te besteden, voor de rest speel ik gratis.
 
De aankondiging en uitleg over hoe de QI werkt op beta is er wel ;)

Hadden ze gezegd dat ze de GS gingen afschaffen en de QI als opvolger daarvoor zouden gebruiken dan lijkt het mij inderdaad een leuke opvolger, maar als opvolger voor de GVG? Weet niet wat ze dan bij Inno hebben gepakt maar ik zie geen enkel element van de GVG in de QI.
  • elke dag GVG vs 11 dagen + 3 dagen rust (zoals de GS)
  • GVG was om 20 uur vs de hele dag/nacht nu door (zoals de GS)
  • GVG is maar 20 a 30 min per dag vs nu gaat het heel veel tijd vragen om je QI stadje te doen + opdrachten
  • GVG is gratis, enkel inzet en tactiek geeft er de doorslag vs weer een pak dia en nu zelfs rechtstreeks euro's betalen
Ook het tactisch element lijkt me beperkt in het vooral kiezen van welk pad maar daar kan ik idd nog niet oordelen. Maar voor mij lijkt de QI mijlenver te staan van de GVG en een volledig ander spelonderdeel te zijn, helemaal niets als opvolger van de GVG. Uiteraard kan die nog worden aangepast maar ik acht de kans zeer klein dat ze bij Inno de QI volledig terug afschaffen en opnieuw gaan ontwerpen want de QI is gewoon in basis al volledig foutief als opvolger van de GVG.

Alternatief kunnen ze natuurlijk ook de GS afschaffen en vervangen door de QI en ondertussen een nieuw spelonderdeel aankondigen dat wel gebaseerd is op GVG. We zien wel, ik wacht uiteraard af en zie wel wat de opvolger van de GVG gaat worden maar de QI, in de hudiige vorm, is em al zeker niet.
GS is een onderdeel met tijdsdruk waar je direct vs een gilde mept. QI lijkt daar (in een oogopslag) niet bepaald op, wat dat betreft lijkt gvg meer op GS of eigenlijk andersom.

En er is toch nergens gezegd dat QI een gvg 2.0 zou zijn? Als 20:00 heilig is, ga je dan toch gewoon met een groepje dat onderdeel spelen, maar ik zal wel te simpel denken :p
 
Laatst bewerkt:
Allereerst, na veel overleg en analyse, hebben we besloten om het Gilde vs Gilde spelonderdeel te sluiten. Ten tweede willen we ook direct de opvolger aankondigen, de gloednieuwe gilde rooftochten!
Er staat dat gilde rooftochten (QI) de opvolger is voor GVG. In mijn ogen heeft de QI echt niets nog te maken met de GVG en is het een nieuw onderdeel en geen opvolger voor de GVG. Ze hadden dan ook gewoon kunnen zeggen dat de GVG stopt maar er een nieuw onderdeel in de plaats komt i.p.v. een bepaalde verwachting te scheppen dat we toch bepaalde elementen terugkrijgen van de GVG. Of willen ze echt gewoon de GVG-spelers uitlachen door zo'n verwachting te maken?
 
Bovenaan