Discussietopic gilde rooftochten & sluiting GvG

MvHs

Actief lid
Spijtig dat de GvG gaat verdwijnen maar ook wel goed omdat sommige gilde's er flink domineren.
Hopelijk komt er iets leuks voor terug om 20:00 uur wat minder bot/script gevoelig is.
GvG is wat dat betreft ongestraft bot/script gevoelig.
Hopelijk gaat innogames strenger optreden of beter kijken daarnaar.
Het is gewoonweg veel spelbederf wat dat betreft.
Er staan gilde's in de ranking die daar niet horen te zitten omdat met bot zegevierd.
 
Spijtig dat de GvG gaat verdwijnen maar ook wel goed omdat sommige gilde's er flink domineren.
Hopelijk komt er iets leuks voor terug om 20:00 uur wat minder bot/script gevoelig is.
GvG is wat dat betreft ongestraft bot/script gevoelig.
Hopelijk gaat innogames strenger optreden of beter kijken daarnaar.
Het is gewoonweg veel spelbederf wat dat betreft.
Er staan gilde's in de ranking die daar niet horen te zitten omdat met bot zegevierd.
Dat domineren is toch niet zomaar? Als je een actief gilde hebt kun je dominerend zijn, ook als klein gilde. Als je maar genoeg goederen of medailles hebt
 
als er iets beters als gvg komt wat ik betwijfel , en ook alle tijdperken kunnen strijden met de mooiste tijdperken zoals middeleeuwen en industrieel waar de gevechten nog mooi gebalanceerd zijn met cavelry infanterie en artelerie , super dan zou ik zeggen , anders verliest het veel van strijdwaarde , geef toe met bijvoorbeeld strijden in het tijdperk waar ik nu in zit toekomst , is borring , maar dat is persoonlijk natuurlijk , als ik zou weten dat gvg ging verdwijnen , bleeft ik in industriele tijdperk
De mogelijkheid om weer te kunnen vechten met legers uit oudere tijdperken vind ik ook heel leuk. Modern, huidige tijdperken en zo zijn heerlijk om te doen.
 

generaal bishmark

Actief lid
misschien een idee en open vraag aan foe inno bestuursleden , om mij in te zetten om gvg onderdeel te beheren mee te werken en laten bestaan ? ik sta open voor alle suggesties , ik geef deze strijd nog niet op , benieuwd om jullie reactie
 

jovayana

Actief lid
Wat gebeurt er met de waardeloze drummers en vaandeldragers die je alleen in gvg kon gebruiken om een siege te zetten of om een sector mee op te vullen zodat de vijand niet veel punten kon scoren ???? Waarom krijgen we nog van die dure kisten met speciale eenheden ???
 

L Cypherus90

Actief lid
Relax. Het is nog maanden eer er iets gebeurd, dus waarom nu al stressen...

Die boxen die we nu krijgen zijn superhandig voor eventmissies waar we units moeten halen. Auto succes...

En wie zegt er dat je die niet bij de gilderaids kunt gebruiken? Wacht toch gewoon af ipv insinuaties te maken die geen steek houden...
 

Joey-the-king

Actief lid
Relax. Het is nog maanden eer er iets gebeurd, dus waarom nu al stressen...

Die boxen die we nu krijgen zijn superhandig voor eventmissies waar we units moeten halen. Auto succes...

En wie zegt er dat je die niet bij de gilderaids kunt gebruiken? Wacht toch gewoon af ipv insinuaties te maken die geen steek houden...
Ga ervan uit dat jij geen speler bent die GvG al jaren speelt; anders zou je de frustratie van anderen een beetje begrijpen.

--

@Leones @Arsenal , weten jullie al meer? Wanneer worden we op de hoogte gebracht als GvG wordt verwijderd? Er staat in de aankondiging dat het binnen 1 tot 2 maanden wordt verwijderd. Krijgen wij dan 1 week of 1 dag van tevoren te horen wanneer de exacte verwijdering is?
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Ga ervan uit dat jij geen speler bent die GvG al jaren speelt; anders zou je de frustratie van anderen een beetje begrijpen.

--

@Leones @Arsenal , weten jullie al meer? Wanneer worden we op de hoogte gebracht als GvG wordt verwijderd? Er staat in de aankondiging dat het binnen 1 tot 2 maanden wordt verwijderd. Krijgen wij dan 1 week of 1 dag van tevoren te horen wanneer de exacte verwijdering is?
Wanneer er meer bekend is zal dat worden gedeeld. Zolang er niets wordt gedeeld, is er niets bekend.

De 1 a 2 maanden slaat overigens op de bèta.
 

jovayana

Actief lid
Relax. Het is nog maanden eer er iets gebeurd, dus waarom nu al stressen...

Die boxen die we nu krijgen zijn superhandig voor eventmissies waar we units moeten halen. Auto succes...

En wie zegt er dat je die niet bij de gilderaids kunt gebruiken? Wacht toch gewoon af ipv insinuaties te maken die geen steek houden...
superhandig ? bij een opdracht 4 eenheden uit huidig tijdperk , moet je al 2 kisten openen om er 4 kampioenen uit te halen want alleen die legers tellen, dan kun je beter een normale kist eenheden openen en heb je er direct 10.

Gebruiken bij gilderaids , drummers en vaandeldragers hebben 10 att/def kunnen amper speermannetjes overwinnen of ze zouden weer alleen als opvulsel moeten dienen en weggeblazen worden door +2000 att/def
 

L Cypherus90

Actief lid
superhandig ? bij een opdracht 4 eenheden uit huidig tijdperk , moet je al 2 kisten openen om er 4 kampioenen uit te halen want alleen die legers tellen, dan kun je beter een normale kist eenheden openen en heb je er direct 10.

Gebruiken bij gilderaids , drummers en vaandeldragers hebben 10 att/def kunnen amper speermannetjes overwinnen of ze zouden weer alleen als opvulsel moeten dienen en weggeblazen worden door +2000 att/def
Dat is nu het typisch voorbeeld van negatief doen om negatief te doen. Je weet nog niet eens wat die raids inhoud en je zegt al dat het slecht is.
 

jovayana

Actief lid
Dat is nu het typisch voorbeeld van negatief doen om negatief te doen. Je weet nog niet eens wat die raids inhoud en je zegt al dat het slecht is.
Neen je moet het niet verdraaien, ik zeg niets over de raids want ik weet niet wat het zal zijn, ik zeg dat de drummer en vaandeldrager waardeloos zijn.
 

generaal bishmark

Actief lid
Dacht je nu echt dat zij iemand wildvreemd gewoon alle rechten en een job gaan geven? Lachwekkend.

Als je dit echt meent dan had je een officiële sollicitatiebrief moeten opmaken en mailen via de juiste kanalen. Daar dient dit forum helemaal
Dacht je nu echt dat zij iemand wildvreemd gewoon alle rechten en een job gaan geven? Lachwekkend.

Als je dit echt meent dan had je een officiële sollicitatiebrief moeten opmaken en mailen via de juiste kanalen. Daar dient dit

Er is geen hoe en wat. Je kan altijd een spontane sollicitatie doen maar dan moet je maar via de juiste kanalen gaan en niet gewoon 1 zin op het forum en verwachten dat ze antwoorden.

Stuur een mail met een volledig uitgewerkt plan en dergelijke en je zult antwoord krijgen.

Maar het forum is daar helemaal niet voor.

En het feit dat de persoon die solliciteerde dat niet snapt zou voor mij als werkgever een reden te meer zijn om hem te negeren.

Maar goed. Jij wilt toch enkel maar negatief doen dus succes verder. Hoop dat de azijn snel in promotie is

de enige die negatief zijn is degene die gvg schrappen , en zo jaren lang trouwe leden een mes in de rug steken , onbewust of bewust , en waar moeten we het anders kwijt om deze verslavende strijd de kings en queens van de battle te verwerken , om mij dan persoonlijk aan te vallen als lachwekkend getuigd veel over het respect die ge bezit , dit onderdeel gvg is gewoon het deel dat we met velen elke dag uitkeken naar het moment , na 6 jaar opeens weg , is dan ook even gewoon iets wat moeilijk is , beetje respect voor ons ongenoegen en teleurstelling hier zou op zijn minst op zijn plaats zijn, en ik spreek hier niet voor mij persoonlijk alleen , maar voor de vele gvg strijders ergens een hart onder de riem te steken , zeker uiteindelijk zal ook ik dit los laten , maar foe zal nooit meer hetzelfde zijn voor mij persoonlijk
 

L Cypherus90

Actief lid
de enige die negatief zijn is degene die gvg schrappen , en zo jaren lang trouwe leden een mes in de rug steken , onbewust of bewust , en waar moeten we het anders kwijt om deze verslavende strijd de kings en queens van de battle te verwerken , om mij dan persoonlijk aan te vallen als lachwekkend getuigd veel over het respect die ge bezit , dit onderdeel gvg is gewoon het deel dat we met velen elke dag uitkeken naar het moment , na 6 jaar opeens weg , is dan ook even gewoon iets wat moeilijk is , beetje respect voor ons ongenoegen en teleurstelling hier zou op zijn minst op zijn plaats zijn, en ik spreek hier niet voor mij persoonlijk alleen , maar voor de vele gvg strijders ergens een hart onder de riem te steken , zeker uiteindelijk zal ook ik dit los laten , maar foe zal nooit meer hetzelfde zijn voor mij persoonlijk
Ik heb er alle respect voor. Maar niet voor het onmogelijke te vragen.

Het feit dat je hier solliciteerd door gewoon te zeggen dat ze u maar alle toegang tot de backend, het spel, de code, ... moeten geven, via een forum, zonder iets ... en verlangt dat ze u antwoorden is en blijft lachwekkend.

Als je het serieus meent, dan pak je het serieus aan... Jij doet dat dus niet. Dus als ik de eigenaar was, zou ik ook nooit op uw voorstel ingaan of zelfs maar een seconde van mijn tijd nemen voor u.

Jij snapt ook duidelijk niet wat er allemaal achterzit om gvg te laten draaien, managen, updaten, ...

Het is jammer dat het weg gaat maar om nu te zeggen dat mijn wereld gaat stoppen omdat dit weggaat gaat mij er toch iets te over...
 

generaal bishmark

Actief lid
gij draait mijn woorden volledig om , mijn duidelijk punt is hier en vele met mij , GVG weg is een groot verlies voor foe , zo simpel als dat , wereld in elkaar valt ,? , tja ) , blijft een spel , en als er een mogelijkheid zou bestaan om het te behouden , zeker dat ik officieel zou soliciteren , en waarom zou ik dat niet serieus aanpakken , als ik ergens voor wat ten goede van het spel zou zijn , zou ik daar 100 procent voor gaan , had gehoopt door mijn reactie hier er meerdere gvg spelers het willen beheren , want daar heb je punt betreft update enz , maar met meerdere spelers samen , dan zou ik met plezier het officieel indienen , ik spreek niet voor mij zelf only
 
Laatst bewerkt:

L Cypherus90

Actief lid
gij draait mijn woorden volledig om , mijn duidelijk punt is hier en vele met mij , GVG weg is een groot verlies voor foe , zo simpel als dat , wereld in elkaar valt ,? , tja ) , blijft een spel , en als er een mogelijkheid zou bestaan om het te behouden , zeker dat ik officieel zou soliciteren , en waarom zou ik dat niet serieus aanpakken , als ik ergens voor wat ten goede van het spel zou zijn , zou ik daar 100 procent voor gaan , had gehoopt door mijn reactie hier er meerdere gvg spelers het willen beheren , want daar heb je punt betreft update enz , maar met meerdere spelers samen , dan zou ik met plezier het officieel indienen , ik spreek niet voor mij zelf only
Welke codeertalen ken je?
 

Joey-the-king

Actief lid
Wat gebeurt er met de waardeloze drummers en vaandeldragers die je alleen in gvg kon gebruiken om een siege te zetten of om een sector mee op te vullen zodat de vijand niet veel punten kon scoren ???? Waarom krijgen we nog van die dure kisten met speciale eenheden ???
Dit was niet echt een van GvG, dus daar hoeven ze in principe niet veel mee te doen.
Wat ik mij wel afvraag, is wat er gaat gebeuren met de ondersteuningspool van GGs, maar op dat antwoord zullen we nog moeten wachten.

misschien een idee en open vraag aan foe inno bestuursleden , om mij in te zetten om gvg onderdeel te beheren mee te werken en laten bestaan ? ik sta open voor alle suggesties , ik geef deze strijd nog niet op , benieuwd om jullie reactie
Dit is het Nederlandse forum, ik denk niet dat de heren van de support jou deze positie kunnen geven ;-). Daarvoor zou je toch bij InnoGames zelf moeten aankloppen.
Het probleem is niet het onderhouden van GvG, maar dat de zakken van InnoGames niet gevuld worden met GvG; het kost geen diamanten (met andere woorden, het brengt geen geld op). Dus zullen ze je hoogstwaarschijnlijk afwijzen.

GVG weg is een groot verlies voor foe
Ik denk dit ook. GvG wordt voornamelijk gespeeld door de oude rotten van het spel. InnoGames denkt wellicht dat ze niets verdienen aan GvG, maar ze vergeten te kijken naar wie GvG spelen. Een groot deel van die spelers heeft in het verleden veel uitgegeven. We zullen zien wat er gebeurt. Ik denk dat er een aantal spelers zullen stoppen, vooral als het nieuwe geen waarde toevoegt.

Het is jammer dat het weg gaat maar om nu te zeggen dat mijn wereld gaat stoppen omdat dit weggaat gaat mij er toch iets te over...
Ik ga ervan uit dat jij geen GvG-speler bent. Je moet begrijpen dat het voor sommigen echt vervelend is dat dat onderdeel verdwijnt. Veel spelers spelen het al jaren met hun medeleden, dus het verwijderen ervan voelt een beetje als verraad. Vooral omdat er nooit iets over is gezegd, geen aankondigingen of uitleg over eventuele problemen, enzovoort.
 

dhaes

Lid
Ik denk dit ook. GvG wordt voornamelijk gespeeld door de oude rotten van het spel. InnoGames denkt wellicht dat ze niets verdienen aan GvG, maar ze vergeten te kijken naar wie GvG spelen. Een groot deel van die spelers heeft in het verleden veel uitgegeven. We zullen zien wat er gebeurt. Ik denk dat er een aantal spelers zullen stoppen, vooral als het nieuwe geen waarde toevoegt.
Ik ben een oude(re) rot, maar omdat de functie achter een 'recht' heeft gezeten heeft niemand in mijn (toenmalige) oude gilde het ooit gespeeld. Ik heb het een paar keer gepoogd in mijn huidige gilde, maar het gehele geregel stond me niet aan.

En om je argument tegen te gaan: als ze er veel aan verdienden, dan zouden ze een grotere poging gedaan hebben GvG te redden en niet aan te passen naar iets anders. Verder hebben we ook veel beginnende spelers die na een week of 2 stoppen. We moeten echt om de haverklap mensen uit deze groep uit de gilde zitten. Een oude speler is een druppel tov de zee van beginnende spelers die niet verder spelen.

Ik ga ervan uit dat jij geen GvG-speler bent. Je moet begrijpen dat het voor sommigen echt vervelend is dat dat onderdeel verdwijnt. Veel spelers spelen het al jaren met hun medeleden, dus het verwijderen ervan voelt een beetje als verraad. Vooral omdat er nooit iets over is gezegd, geen aankondigingen of uitleg over eventuele problemen, enzovoort.

GvG of geen GvG. Iedereen heeft een standpunt hierin. Dit kan wisselen van "dit is mijn leven" tot aan "ik heb het gespeeld maar de macro's maakten het kapot". Of je een wel of niet een GvG-speler bent zou niet moeten meespelen in het oordeel. Als je kijkt naar het totale plaatje, lijkt het dat veel mensen het onderdeel links lijken te laten liggen. Al nagedacht wat de reden daarvoor kan zijn?

Ik denk dit ook. GvG wordt voornamelijk gespeeld door de oude rotten van het spel. InnoGames denkt wellicht dat ze niets verdienen aan GvG, maar ze vergeten te kijken naar wie GvG spelen. Een groot deel van die spelers heeft in het verleden veel uitgegeven. We zullen zien wat er gebeurt. Ik denk dat er een aantal spelers zullen stoppen, vooral als het nieuwe geen waarde toevoegt.

En ja: spelers hebben hier veel geld in ge-investeerd, dus je vindt dat jij je loyaliteit en geld op een bepaald manier terug zou moeten verdienen. Zo werkt het alleen niet.

Verder: Als je liefde hebt voor het spel, blijf je spelen. Als dit het enige is wat ervoor zorgt dat je het spel blijft spelen.. zelfs zodanig dat je niet eens het alternatief wil uitproberen (niet perse jij, maar ik lees berichten).. dan vraag ik me sowieso af of dit spel een verstandige keuze voor je is.

Het is niet leuk als spelers vertrekken.. maar zie het als een relatie van 10 jaar waarbij je achter komt dat jullie op bepaalde punten uit elkaar aan het groeien zijn niet meer hetzelfde willen.


Woord die ik er bewust uit laat maar wel de toon aangeeft: Karen.
 
Laatst bewerkt:
Ik kan me deels aansluiten bij wat hierboven al is gezegd. Voor mij kijk ik naar hoeveel plezier een spel mij geeft en dan betaal ik voor de tijd dat ik speel. Als je bv. WoW speelt moet je ook elke maand betalen. Op al die jaren dat ik FoE speel heb ik in totaal 699,95 euro betaald en dat was met plezier gedaan want ik wou ook de ontwikkelaars ondersteunen zodat FoE kon blijven bestaan. Te gelijk heb ik vrienden warm gemaakt voor het spel, vrienden die eveneens geld uitgeven.

Echter vind ik dat dit het laatste jaar de mist in gaat, ik heb de indruk dat er nu meer gekeken wordt naar FoE als een product dat zoveel mogelijk cashflow moet genereren i.p.v. speelplezier voor de spelers.

De vernieuwde GS draait rond diamanten. Het is kwestie van meteen de verstevigde commandopost te bouwen en deze af te kopen met diamanten om mee te kunnen met de strijd om de 1e plek. Mijn aantal diamanten is sinds de vernieuwing dan ook aanzienlijk gedaald en niet alleen bij mij. Ik wacht nog steeds af wat er in de plek gaat komen van de GVG, maar ik heb er geen goed oog in.

Doorheen de jaren heb ik trouwens ook een verschuiving gezien van computerspelers naar mobiele spelers. Tegenwoordig hebben veel mensen geen dekstop/laptop meer of het is een toestel van het werk waar ze geen FoE op mogen spelen, … Ik ben van de computergeneratie en gebruik mijn gsm amper, maar tegenwoordig zijn er andere generaties dus ik begrijp dat het spel moet meegaan met zijn tijd. Maar het doet wel pijn dat ze eigenlijk ons, oude rotten, die hen zoveel jaren hebben gesteund en hebben geholpen met FoE mede te maken tot wat het nu is plotseling zomaar een mes in de rug steken. Want zo voelt het op dit moment.

Maar zoals gezegd, ik wacht sceptisch af wat het nieuwe onderdeel gaat brengen. GVG is en blijft voor mij het bindmiddel van de gilde. Het gezellig afspreken voor 20 uur, het keuvelen na de actie, dat sociale aspect genereert vriendschap en kameraadschap en dat kan een anonieme chat veel minder. Dat i.c.m. het tactisch aspect van GVG is de reden waarom ik nog steeds FoE speel. Als beide wegvallen weet ik niet of er nog een reden zal zijn of ik FoE ga blijven spelen. Maar zoals eerder gezegd, ik wacht af wat er in de plaats komt. Wie weet kan Inno mij alsnog verrassen.
 
Bovenaan