Discussietopic gilde rooftochten & sluiting GvG

Ik ben benieuwd naar wat er in de plaats komt. Proberen om elke avond rond 20 uur op de voicechat te komen om met de gildegenoten de tactieken te bespreken, maar ook om te keuvelen over hoe onze dag is. Het kameraadschap dat dit vormt en het gildegevoel dat dit geeft. Daar komt ook nog eens het tactisch spel dat wordt gespeeld. Waar je de GS kunt vergelijken met dammen is GVG schaken. De GVG heeft me verslaafd gemaakt aan FoE, daardoor speel ik het spel al bijna 8 jaar en GVG is de enige reden waarom ik het nu nog steeds speel. Maar ik wacht af, het heet in het Engels Guild Raids en het gevoel ik hierboven beschreef had ik ook bij de Raids in WoW toendertijd met de gilde. Ik hoop dan ook van harte dat we iets gelijkaardigs gaan krijgen.
Eerlijk gezegd klinkt het dan beter gelijkend wat ze nu gaan doen. Het nieuwe 'Gilderooftochten' is een veel letterlijker vertaling van Guild Raids, dus ik verwacht wel dat het een beter spelonderdeel wordt dan wat GvG nu is.
Ja, ik kan me zeker voorstellen dat heel veel mensen met veel plezier 20 uur zaten af te wachten om weer een nieuwe stap te zetten. Daar zie ik op dit moment echt niets van terug. Veel grote Gilden zitten gewoon op hun plek en duwen andere Gilden uit hun gebied of van de kaart als ze eens een poging wagen. Theoretisch zou je 100 Gilden op 1 tijdperk kunnen hebben, maar de max 40 die er nu staan is dan echt wel zielig. Ik kan GvG niet echt missen want ik heb de gloriedagen niet meegemaakt, maar ik weet wel dat ik vrij hoge verwachtingen van de vervanger heb.

Wat betreft de goederen: ieder Gilde kan toch beslissen de dag vantevoren alle gebieden vrij te geven?
 
Eerlijk gezegd klinkt het dan beter gelijkend wat ze nu gaan doen. Het nieuwe 'Gilderooftochten' is een veel letterlijker vertaling van Guild Raids, dus ik verwacht wel dat het een beter spelonderdeel wordt dan wat GvG nu is.
Ja, ik kan me zeker voorstellen dat heel veel mensen met veel plezier 20 uur zaten af te wachten om weer een nieuwe stap te zetten. Daar zie ik op dit moment echt niets van terug. Veel grote Gilden zitten gewoon op hun plek en duwen andere Gilden uit hun gebied of van de kaart als ze eens een poging wagen. Theoretisch zou je 100 Gilden op 1 tijdperk kunnen hebben, maar de max 40 die er nu staan is dan echt wel zielig. Ik kan GvG niet echt missen want ik heb de gloriedagen niet meegemaakt, maar ik weet wel dat ik vrij hoge verwachtingen van de vervanger heb.

Wat betreft de goederen: ieder Gilde kan toch beslissen de dag vantevoren alle gebieden vrij te geven?
De GS is dan nog zieliger dan de GVG. Als je geluk hebt zit er een beetje concurrentie zodat je eens kunt strijden en dan nog is het maar met 1 gilde die het vuur aan de schenen legt, de rest zit er maar bij voor spek en bonen en beweegt amper. Bij GVG kan elke gilde een aanval openen en gilden kunnen samenwerken. Die ene gilde met een groot gebied kan plotseling de schietschijf worden van verschillende gilden en toch gebied verliezen. Dat zorgt er net voor dat het spannend blijft en er elke avond wel wat te doen is. Hoe groter je gebied, hoe duurder het is om het te behouden, zeker tegen gilden die je komen slopen en goedkoop spelen. GVG is diplomatie, is samenwerken met zowel de gildegenoten als met andere gilden, maar GVG is ook drama en verraad, vaak gevolgd door jarenlange vetes en oorlogen die elke avond op de kaart worden uitgevochten. Ja, vaak over dezelfde stukken grond maar het is actie, het is tactiek, het is leven. Ik verwacht dan ook dat al deze elementen in de gilderooftochten gaan zitten.
 
Heb eigenlijk geen spijt dat GVG weg gaat, maar die nieuwe GS is het toch niet, je kan amper iets doen of je gaat omhoog van vermoeiengen, ik hoop dat jullie die snelle vermoeiengen weg laten, voor mij mogen die lange sectoren blijven dat je op een sector meer gevechten moet doen
 
Inno geeft niet veel duidelijkheid aan de groep GvG spelers , de harde kern van FOE
GuildRaids is nu aangekondigd, maar hoe en of het te vergelijken is met het GvG teamplay is erg onduidelijk
Ik vind dat Inno best wel wat duidelijker mag zijn en wat meer begrip kan tonen aan de groep GvG spelers, zoals ook Leones ooit was.
Het nu niet duidelijk zijn wanneer GvG stopt is niet fijn. Wees svp duidelijk is dat volgende week, volgende maand, volgend jaar , geef svp een datum
Het is nu als een voetbalcompetitie waarbij je weet dat het afgelast gaat worden.

Geef ook meer duidelijkheid over GuildRaids qua speelwijze, individueel en als gilde.

Nu komen we om 20.00 uur samen op de GildeChat of op Discord voor GvG om als groep te spelen
A Gaat dat weer gebeuren met GuildRaids ? Hoe dan

Inno trekt met de melding eind GvG de stekker uit een teamonderdeel

GvG spelen in aangepaste vorm ( de problemen omzeilend) wordt niet voorgesteld , wellicht is dat een optie om een uittocht van de PC spelers te voorkomen

Inno heeft wel vaker tijdens de wedstrijd de spelregels aangepast, GvG eruit is geen aanpassing maar een amputatie, nog meer onbalans
 
Laatst bewerkt:
Dat is echt onzin, de verantwoordelijkheid ligt echt wel bij Inno. Botjes en scripts komen ook buiten GVG voor, dat is echt wel Inno zijn pakkie aan om dat te fixen maar dat lukt ze op de een andere manier niet. In andere spellen worden deze mensen gewoon keihard aangepakt en geband en in mij optiek is het gewoon een keer waarschuwen en dan perma ban eroverheen.

Zijn echt genoeg mensen met veel verschillende ideeën geweest hoe je dit zou kunnen tackelen maar waarschijnlijk is daar net zoals met GVG ook niets aan te verdienen helaas..
Natuurlijk heb je gelijk. Ik heb er ook wel een paar mails aan besteed.. richting support. Heb zelfs met Camtasia opname vh scherm gemaakt..waarin dingen te zien zijn..die mij in mijn jarenlange ervaring met GVG nog nooit gelukt zijn. Idd..ban ze er gewoon uit..moet niet zo lastig zijn..maar ik heb al een flinke tijd het idee dat je een standaard mail terug krijgt..en dat er weinig aan gedaan wordt. Dus ja..
 
Laatst bewerkt:

dhaes

Lid
Ik moet zeggen, het is werkelijk een onbegrijpelijke zet om GVG te verwijderen. Het staat absoluut haaks op de wensen van de vele spelers die nog steeds van GVG genieten. Na al die jaren van meldingen over scripts en andere problemen is het ontmoedigend om te zien dat dit als oplossing wordt gepresenteerd.

GVG-spelers hebben nooit echt om aanpassingen gevraagd, en eerlijk gezegd was dat ook niet echt nodig. De enige aanpassing, is het toestaan van nieuwe eenheden in AT. GVG was toch al niet zo'n ingewikkelde modus, dus waarom deze rigoureuze beslissing nemen?

En laten we de ranglijst niet vergeten; die liet ook zien wie het hardste knokte in GVG, dat kun je niet vergelijken met ranglijst van GSP.

Bovendien, misschien wel de belangrijkste reden: GVG leverde geen diamanten op. Het was een gratis onderdeel. Als Inno niets kan verdienen, verwijderen of vervangen ze het blijkbaar voor iets dat als "beter" wordt beschouwd, oftewel iets dat geld oplevert.

Ik ben er zeker van dat iedereen die positief reageert, GSP-spelers zijn die voorheen duizenden gevechten per dag uitvoerden en zo veel FP's verdienden. Ze hebben vast ook geklaagd toen GSP werd aangepast. Het is gewoon frustrerend om te zien hoe een trouw deel van de spelers in de steek wordt gelaten.
Ik denk dat je rekening moet houden met je omgeving. Als je omgeving nog steeds speelt lijkt het alsof veel het doen. Ook kun je gelijk hebben, en kan het zijn dat dit 20% van de server is.

Maar, dan moet je kijken naar de andere locale en natuurlijk de vele internationale servers. Ik doe een goede gok dat internationaal GvG niet of nauwelijks gespeeld wordt. Je mag bedenken dat Amerika 4-5x meer servers heeft dan wij dat hebben. Maar ik denk ook serieus dat het afwezigheid van het spel op de app er aan meegedragen heeft, waardoor het eventueel vertekende beelden kan geven..

In andere woorden: houd er rekening mee dat er veel getallen meespelen met de beslissing en dat 1 server op de nu... 100, 120 waarschijnlijk weinig zegt.
 
Laatst bewerkt:
En vooral niet vergeten om de opgespaarde kampioentjes erdoorheen te jagen nu het nog kan, voor de boeren en boerinnen die om punten geven:p

Zie soms ook echt rare dingen op gvg. Een gilde/speler die echt eindeloos (duizenden) bl's blijft zetten zonder ook maar een poging te doen die sector in te nemen en de andere gilde/speler die ze direct wegmept en 3 sec later staat er weer een bl. Snap er niks van, maar dat is waarschijnlijk het schaken en het tactische van gvg, zal wel aan mij liggen.
 
Laatst bewerkt:

generaal bishmark

Actief lid
Wat gebeurd er eigenlijk met de GGs die ondersteuningpool bonus geven? Dit is voor gvg, als dit er niet meer is word deze bonus dan ook verandert naar iets anders?
Inderdaad 6 jaar lang heel de gilde op gvg afgesteld voorkeur naar gg s voor gvg ondersteuning gestimuleerd .iedereen heel hun stad omgebouwd voor goederen enz ...is wraakroepend en respectloos ..om gvg zomaar te dumpen ...kan het niet begrijpen .ze denken enkele strijders ..terwijl hele gildes alle leden er mee bezig zijn
 
Wat je niet kent maar afschaffen? Dan zal er ook weinig nieuws meer in het spel komen. Dat ken je immers ook niet.

Als gilde leiding moet je spelers stimuleren om mee te doen.

Jij speelt zeker alleen gsp o_O

Ik speel alle onderdelen. Alleen pvp arena zo min mogelijk.

Ik heb GvG wel eens benoemd in de gilde. De meeste spelers spelen op de app die vallen al af.

En wie wel eens helpt zien de fun er niet in.
Je krijgt geen beloningen dus individueel groei je helemaal niet.
Ja je groeit in punten ranking als je 5000 gevechten op 1 dag doet zonder weerstand. Een enkeling die daar de fun en nut van in ziet.

Hopelijk gebruikt die persoon bots, want je krijgt toch een muisarm van dat aantal gevechten en plaatsen van bl en dat suffe hoeveelheid geklik op een dag ;)

En er wordt m.i. ook teveel samengewerkt in GvG dat lijkt mij niet de bedoeling van spel waar je tegen elkaar moet spelen.
 
Ik ben heel benieuwd naar het nieuwe spel onderdeel. Hopelijk horen we snel meer nieuws.

Ook wil ik zeggen dat het prettig is dat we nu vroeg van te voren weten wat ons te verwachten staat.

Wie GvG speelt geniet er nog even van:)
 
Inderdaad 6 jaar lang heel de gilde op gvg afgesteld voorkeur naar gg s voor gvg ondersteuning gestimuleerd .iedereen heel hun stad omgebouwd voor goederen enz ...is wraakroepend en respectloos ..om gvg zomaar te dumpen ...kan het niet begrijpen .ze denken enkele strijders ..terwijl hele gildes alle leden er mee bezig zijn
Gvg wordt toch niet zomaar gedumpt? Er komt een nieuw gilde onderdeel voor terug, waar ook de app spelers aan kunnen deelnemen zo te lezen. Die goederen en gg, zal je daar ook wellicht ook kunnen toepassen
 

generaal bishmark

Actief lid
Gvg wordt toch niet zomaar gedumpt? Er komt een nieuw gilde onderdeel voor terug, waar ook de app spelers aan kunnen deelnemen zo te lezen. Die goederen en gg, zal je daar ook wellicht ook kunnen toepassen
GvG is de king and queen van de battle ...gilde strijdperk bijvoorbeeld is ook leuk maar kan nog niet de helft voldoen aan GVG ...wel dan zal er iets strafs op de tafel moeten komen om GVG te evenaren ...en ook in ALLE tijdperken te kunnen strijden met legers van die tijdperken ...veroveren van gebieden die tactisch elke keer om 20 hr weer moeten verdedigd worden .ok ik ben benieuwd dan
 
Ik snap je wel hoor, als jullie het leuk vinden om gezamelijk te strijden op gvg valt het ff rauw op je dak. Zelf zie ik veel meer strijd op GS, gezien elke speler daar kan deelnemen.

Speel op meerdere werelden en bij verschillende gilden gezeten, voor zover ik gezien heb is gvg een niche en worden daar meer afspraken tussen gilden gemaakt, dan op GS (en dan met gs vooral nu de gs die 80% heeft).

En dat staat los van een select groepje spelers die vooral gvg gebruiken voor boerderijgevechten, het zal wel. Is maar net waar je om geeft.

Ben ook zeer benieuwd naar het nieuwe onderdeel, hoop dat het een onderdeel gaat worden waarbij je ook afhankelijk van tijdperken units/goederen moet inzetten, geeft toch iets meer uitdaging.
 
GvG is de king and queen van de battle ...gilde strijdperk bijvoorbeeld is ook leuk maar kan nog niet de helft voldoen aan GVG ...wel dan zal er iets strafs op de tafel moeten komen om GVG te evenaren ...en ook in ALLE tijdperken te kunnen strijden met legers van die tijdperken ...veroveren van gebieden die tactisch elke keer om 20 hr weer moeten verdedigd worden .ok ik ben benieuwd dan
GS en GvG zijn niet te vergelijken qua planning strategie. De spelers zijn in GS omgekocht met de FP die ze krijgen
In GvG draait het niet om deze korte termijn beloningen

Ja jaren je stadjes geoptimaliseerd , je GGs en dan , de stekker eruit
totaal geen helderheid hoe GuilRaids eruit gaat zien
GvG is een collectief gebeuren , samen op de chat of discord , dat maakt FOE nu net zo speciaal
haal het sociale element eruit en je trekt het fundament onder een gilde vandaan
 

generaal bishmark

Actief lid
Gvg wordt toch niet zomaar gedumpt? Er komt een nieuw gilde onderdeel voor terug, waar ook de app spelers aan kunnen deelnemen zo te lezen. Die goederen en gg, zal je daar ook wellicht ook kunnen toepassen
als er iets beters als gvg komt wat ik betwijfel , en ook alle tijdperken kunnen strijden met de mooiste tijdperken zoals middeleeuwen en industrieel waar de gevechten nog mooi gebalanceerd zijn met cavelry infanterie en artelerie , super dan zou ik zeggen , anders verliest het veel van strijdwaarde , geef toe met bijvoorbeeld strijden in het tijdperk waar ik nu in zit toekomst , is borring , maar dat is persoonlijk natuurlijk , als ik zou weten dat gvg ging verdwijnen , bleeft ik in industriele tijdperk
 
Bovenaan