Discussietopic gilde rooftochten & sluiting GvG

Ik zie veel reacties dat GvG het hart van het spel is etcetera. Geen idee waarom dat wordt gezegd. In B gebeurd er nauwelijks iets op de Gildekaarten, sommige plekken is het gewoon constant hetzelfde gebied wat ingenomen is door dezelfde Gildes. Af en toe moet daar voor gevochten worden, maar veel stelt het niet voor. Ik kan me dus niet voorstellen dat er echt zo veel mensen zijn die dit vreselijk gaan vinden. En ik ben heel benieuwd hoe die rooftochten er uit gaan zien. Het klinkt alsof je meer moet samenwerken als Gilde en dat is nu juist waar een Gilde voor is, anders kan je ook alleen spelen.
GvG is best ok om te doen, maar ik vermoed dat het voor ons vooral 'good riddens' is.
 

Felair

Actief lid
Tja, voor iedereen die GVG speelt moet dit juist geen verassing zijn.
GVG spelers willen het niet horen maar we zijn nou eenmaal de extreem kleine minderheid.
Sinds dat de ontwikkelaar overleden is destijds en updates ondoenlijk zijn geworden was dit slechts een kwestie van tijd.
Er valt niets aan te verdienen, onderhoud is extreem lastig (sommige updates maakte meer kapot dan dat ze iets positiefs brachten), en bijna niemand speelt het,

Dat ze het zo lang hebben laten bestaan is eigenlijk wonderbaarlijk.

En voor degene die zeggen dat er veel mensen gaan stoppen, dat argument hoor je echt bij elk topic wat ook maar een klein beetje controversieel is of veranderdingen aanbrengt in oude systemen. Dus dat gaat wederom meevallen.
Die paar oude rotten die wel stoppen gaat Innogames echt niet missen ook al denken sommige van wel.

Het was leuk onderdeel, laten we er nog even van genieten :)
 
Laatst bewerkt:

Achnaton

Actief lid
Tja, voor iedereen die GVG speelt moet dit juist geen verassing zijn.
GVG spelers willen het niet horen maar we zijn nou eenmaal de extreem kleine minderheid.
Sinds dat de ontwikkelaar overleden is destijds en updates ondoenlijk zijn geworden was dit slechts een kwestie van tijd.
Er valt niets aan te verdienen, onderhoud is extreem lastig (sommige updates maakte meer kapot dan dat ze iets positiefs brachten), en bijna niemand speelt het,

Ze kunnen iedere maand een event uit de grondstampen. Er wordt van alles ontworpen en bedacht. Hoe moeilijk kan het zijn?

Gaat gewoon om de centen.
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Bizar zeg!
Wat gebeurd er met de goederen die nog in de sectoren zitten? Komen die automatisch terug? Of moet een gilde alles vrijgeven?

Ik hoop dat hier nog antwoord op komt. Lijkt me ook een goeie voor de Q&A.
Dat zullen we navragen en komt nog een antwoord op.
 

Felair

Actief lid
Ze kunnen iedere maand een event uit de grondstampen. Er wordt van alles ontworpen en bedacht. Hoe moeilijk kan het zijn?

Gaat gewoon om de centen.
Tuurlijk, ben de laatste die zegt dat het niet zo is.

GVG opnieuw bouwen (wat ze moeten doen om het te kunnen onderhouden effectief) brengt ze gewoon niets, dus doen ze dit,
 

PrivateHead

Actief lid
1698082823827.png
 
GvG was juist een team onderdeel. Met zijn allen klaar zitten om precies om 20 uur te beginnen. Afspraken maken wie wat gaat doen enz. Ook het verzamelen van de goederen voor gildekas was iets wat je met hele gilde deed. En wie niet meevocht was er voor de geestelijke ondersteuning. Toen wij begonnen op deze wereld was het hele gilde betrokken bij dit onderdeel. Een fantastische tijd was dat. Een tijd dat FOE nog leuk was en INNO vroeg wat er verbeterd kon worden ipv alles door te voeren waar niemand op zit te wachten
 

Joey-the-king

Actief lid
Er is eerder voorgesteld om het GvG-onderdeel te implementeren in de app-versie, maar men gaf aan dat dit niet mogelijk was (of te moeilijk). Als het wel was geïmplementeerd, zouden er waarschijnlijk meer spelers bij GvG betrokken zijn geweest (hoewel het uiteindelijk waarschijnlijk ook verwijderd zou worden). Maar goed, ineens komen ze met het idee om het te verwijderen. Ik zou enig begrip kunnen opbrengen als ze iets verwijderen vanwege veel problemen of fouten, maar dat was niet het geval bij GvG. De gemiddelde GvG-speler klaagt nauwelijks over GvG; voor het klagen hebben we GSP-spelers. Dus het lijkt een beetje een onzinnige zet.

Daarnaast maakt het totaal geen verschil of er nu duizend reacties op dit onderwerp zijn of slechts één; Inno doet er geen flut mee.
Het is gewoon: 'Dit hebben wij bedacht, en jullie moeten het ermee doen.'

Dankzij Anwar konden we GvG spelen..
 
GvG was juist een team onderdeel. Met zijn allen klaar zitten om precies om 20 uur te beginnen. Afspraken maken wie wat gaat doen enz. Ook het verzamelen van de goederen voor gildekas was iets wat je met hele gilde deed. En wie niet meevocht was er voor de geestelijke ondersteuning. Toen wij begonnen op deze wereld was het hele gilde betrokken bij dit onderdeel. Een fantastische tijd was dat. Een tijd dat FOE nog leuk was en INNO vroeg wat er verbeterd kon worden ipv alles door te voeren waar niemand op zit te wachten
En GvG was toen ook op de Ipad te spelen hoor. Die mensen speelden met een speciale browser en dan kon je GvG spelen. Het ging wel trager, maar je kon mee doen. Als het met die browser op de Ipad mogelijk was dan kon Inno toch zeker ook iets verzinnen? Maar ja, Inno heeft een weg gekozen waar spelers er niet meer toe doen en dat was allang merkbaar bij support. Als je iets melde over mogelijke cheaters deden ze er niets mee, het interesseerde dus niemand daar. En zo interesseert het nu ook niemand als veel mensen stoppen. Anders hadden ze wel gevraagd hoe ze spelers tegemoet konden komen om een werkbare oplossing te maken wat voor hun werkte en voor de vele spelers. En het zijn niet alleen de oude rotten die hier stoppen. Dit spel wordt in zeer veel landen gespeeld en daar wordt niet zo over het spel gedacht.
 
Ik speel Foe nu 4+ jaar en 100% mobiel/android, misschien velen met mij. Gvg dus een TOTAAL onbekend Foe onderdeel voor mij. Het verdwijnen dus jammer voor diegenen die het een warm hart toedragen. Hopelijk herkennen jullie genoeg leuks in het nieuwe alternatief.
Wél leuk dat "gvg" nu breder bereikbaar wordt.
Nu enkel nog meer uren vinden in de 24u werkdag.
 
GVG is qua Tactiek het meest uitdagende spel onderdeel. 2 nadelen..je moet iedere avond om 20.00 klaar zitten..en je kunt (vooral als leider) eigenlijk niet gemist worden. Ander nadeel. Het vele gecheat met botjes en scripts.

In mijn optiek...Niet Inno heeft GVG om zeep geholpen. Wel de valsspelers.
 
Ik ben benieuwd naar wat er in de plaats komt. Proberen om elke avond rond 20 uur op de voicechat te komen om met de gildegenoten de tactieken te bespreken, maar ook om te keuvelen over hoe onze dag is. Het kameraadschap dat dit vormt en het gildegevoel dat dit geeft. Daar komt ook nog eens het tactisch spel dat wordt gespeeld. Waar je de GS kunt vergelijken met dammen is GVG schaken. De GVG heeft me verslaafd gemaakt aan FoE, daardoor speel ik het spel al bijna 8 jaar en GVG is de enige reden waarom ik het nu nog steeds speel. Maar ik wacht af, het heet in het Engels Guild Raids en het gevoel ik hierboven beschreef had ik ook bij de Raids in WoW toendertijd met de gilde. Ik hoop dan ook van harte dat we iets gelijkaardigs gaan krijgen.
 

Felair

Actief lid
GVG is qua Tactiek het meest uitdagende spel onderdeel. 2 nadelen..je moet iedere avond om 20.00 klaar zitten..en je kunt (vooral als leider) eigenlijk niet gemist worden. Ander nadeel. Het vele gecheat met botjes en scripts.

In mijn optiek...Niet Inno heeft GVG om zeep geholpen. Wel de valsspelers.
Dat is echt onzin, de verantwoordelijkheid ligt echt wel bij Inno. Botjes en scripts komen ook buiten GVG voor, dat is echt wel Inno zijn pakkie aan om dat te fixen maar dat lukt ze op de een andere manier niet. In andere spellen worden deze mensen gewoon keihard aangepakt en geband en in mij optiek is het gewoon een keer waarschuwen en dan perma ban eroverheen.

Zijn echt genoeg mensen met veel verschillende ideeën geweest hoe je dit zou kunnen tackelen maar waarschijnlijk is daar net zoals met GVG ook niets aan te verdienen helaas..
 

generaal bishmark

Actief lid
en betreft gvg weinigen die spelen is los erover verkeerd begrepen , gemiddeld spelen er 10 strijders bij ons op gvg , dan rest van de gilde achter de schermen , werkt mee aan goederen , het is een team spel als geen ander , maar tactish steekt gvg er boven uit , het is echt veel meer als even gildes aanvallen , tactiek dialogen respect en geven en nemen , gedrag van gildes bestuderen gaf mij dagelijks een perfect beeld welke gilde je voor je hebt , een gilde leider dient ook zijn gilde under controle te hebben in afspraken , nee wie dit niet snapt gvg is een echt teamwork
 
GvG opheffen is een schaakspel naar dammen degraderen. Spelers die vanwege de strategische uitdaging FOE zijn gaan spelen, worden ook via de spelvervalsing van veel te sterke (koopbare) eventgebouwen, richting een bezigheidsspel getrokken. FOE mist het strategisch inzicht en zal spelers verliezen die wel deze uitdaging zochten.
 

generaal bishmark

Actief lid
GvG opheffen is een schaakspel naar dammen degraderen. Spelers die vanwege de strategische uitdaging FOE zijn gaan spelen, worden ook via de spelvervalsing van veel te sterke (koopbare) eventgebouwen, richting een bezigheidsspel getrokken. FOE mist het strategisch inzicht en zal spelers verliezen die wel deze uitdaging zochten.
Voila zou da niet beter kunnen zeggen
 
Bovenaan