Discussietopic: Gilde-Expeditie Update

Het kon alleen allemaal veel simpeler, luisteren luisteren en nog eens luisteren. Maar ja ego van hun is te groot om te luisteren
 
Dus als je niet een hele dag gratis kan farmen is het niet leuk ? Nochtans ervaar ik het op de beta als een verbetering elke gilde heeft nu wel kans om wat gevechten te doen en niet alleen twee gildes die afspraak maken en al de andere gildes blokkeren voor hun hq
Ik speel ook heel veel GS en niet om te farmen zoals jij het noemt, maar om lekker bezig te zijn met anderen. Door ziekte kan ik al niet meer vele en FOE is voor mij een hele leuke afwisseling en leuke contacten met medespelers. Als die aanpassing in GS komt heb ik een groter deel van de dag niets te doen in FOE. Dus dan maar stoppen met FOE en een nieuwe hobby/dagbesteding zoeken? En ik weet dat er meer mensen zijn die zoals ik FOE spelen om die reden en niet om te farmen.
 

jovayana

Actief lid
Ik speel ook heel veel GS en niet om te farmen zoals jij het noemt, maar om lekker bezig te zijn met anderen. Door ziekte kan ik al niet meer vele en FOE is voor mij een hele leuke afwisseling en leuke contacten met medespelers. Als die aanpassing in GS komt heb ik een groter deel van de dag niets te doen in FOE. Dus dan maar stoppen met FOE en een nieuwe hobby/dagbesteding zoeken? En ik weet dat er meer mensen zijn die zoals ik FOE spelen om die reden en niet om te farmen.
Dat begrijp ik allemaal wel , maar langs de andere kant weet je toch ook dat er 7 werelden zijn in de NL en dus mogelijkheid om een hele dag bezig te zijn en niet alleen op een enkele wereld , misschien een uitdaging voor jou om met een nieuwe wereld te beginnen en kan je die voor def gebruiken en heb je een wereld voor de expeditie ;)

En mijn reactie was op het niet leuk meer vinden als hij niet gratis gevechten kon doen , daarom speelt hij bijna niet meer op de GS beta , is wel anders dan niets meer te doen hebben.
 
Totdat je merkt hoe moeilijk het is, dan piep je wel anders.
Het is ook best haalbaar !
Op 1 van de werelden ben ik al vechtend tot 76 geraakt. De overige beurten zullen niet voor deze ronde zijn. De enige goederen die ik gebruikt heb, is voor het bouwen van de toren, en heb verdedigingsbonus in taverne geactiveerd.
En dat alles met ocharme 300/400 a/v.

Op alle andere werelden waar ik speel, ben ik minstens de eerste toren voorbij.
Komt goed ;)
 
Dat begrijp ik allemaal wel , maar langs de andere kant weet je toch ook dat er 7 werelden zijn in de NL en dus mogelijkheid om een hele dag bezig te zijn en niet alleen op een enkele wereld , misschien een uitdaging voor jou om met een nieuwe wereld te beginnen en kan je die voor def gebruiken en heb je een wereld voor de expeditie ;)

En mijn reactie was op het niet leuk meer vinden als hij niet gratis gevechten kon doen , daarom speelt hij bijna niet meer op de GS beta , is wel anders dan niets meer te doen hebben.
Dat heb ik jaren terug gedaan met dat werd mij teveel en hield ik het bij 1 stad. Het gaat ook om meerdere GE dan, meerdere events, meer steden om te oogsten en dergelijke. Als ik het nog kon, dan had ik dat ook gedaan
 
Het nieuwe onderdeel van de GE maat het verschil tussen arm en rijk weer groter, je kunt in het spel minder diamanten verdienen, terwijl het beter is uit te spelen als je je wel diamanten kunt veroorloven voor (te) veel geld…. Triest.. Je zou denken dat de makers al genoeg geld verdienen en het kon zijn doel wel eens voorbij schieten, straks haken er meer mensen af dan lief
 

L Cypherus90

Actief lid
GS is al op de schop in beta, daar tellen de bk's maar tot max 66%. Je kunt dus niet meer de hele dag GS spelen met gratis sectoren.
Maakt dat ik daar nog maar weinig GS speel ook.
GE is ook al niet meer interessant want ik kan maar tot 65/64 komen, dus geen dia's meer.
Het lukt wel om zo alle nieuwe onderdelen oninteressant te maken ja.
GS is zoveel interessanter en tactischer op die manier.
Maar dat is geen discussie voor hier.
 
190k spelers op NL server op 7 werelden...trek daar de spelers vanaf die op elke wereld een account hebben en de in-actieve spelers vanaf..dan hou je 150k?????over aan spelers....dan hebben we hier in 6 dagen tijd...6 bladzijden met opmerkingen erover..waarvan enkele dubbele en enkele positieve berichten over de nieuwe GE....dan hou je netto..wat zal het...30 klachten over aan de nieuwe GE....dat zijn er dagelijks dus 5.....5 klachten per dag..of....0,0000000000zoveel % van de spelers op NL server die klagen......mja...daar gaat inno van zwichten denk ik.....lol.....fijn pasen all
 

L Cypherus90

Actief lid
Het is ook best haalbaar !
Op 1 van de werelden ben ik al vechtend tot 76 geraakt. De overige beurten zullen niet voor deze ronde zijn. De enige goederen die ik gebruikt heb, is voor het bouwen van de toren, en heb verdedigingsbonus in taverne geactiveerd.
En dat alles met ocharme 300/400 a/v.

Op alle andere werelden waar ik speel, ben ik minstens de eerste toren voorbij.
Komt goed ;)
Idd. Ik ben nu ook al zonder veel problemen op 76 geraakt.
Zonder veel goederen te kosten.

Wat moeten we hier anders mee doen...
 

Tigertjheu

Actief lid
190k spelers op NL server op 7 werelden...trek daar de spelers vanaf die op elke wereld een account hebben en de in-actieve spelers vanaf..dan hou je 150k?????over aan spelers....dan hebben we hier in 6 dagen tijd...6 bladzijden met opmerkingen erover..waarvan enkele dubbele en enkele positieve berichten over de nieuwe GE....dan hou je netto..wat zal het...30 klachten over aan de nieuwe GE....dat zijn er dagelijks dus 5.....5 klachten per dag..of....0,0000000000zoveel % van de spelers op NL server die klagen......mja...daar gaat inno van zwichten denk ik.....lol.....fijn pasen all
Het is niet enkel onze server maar zo'n beetje alle servers. en ik denk niet dat bijna 1% van de nederlanders FoE speelt
 
190k spelers op NL server op 7 werelden...trek daar de spelers vanaf die op elke wereld een account hebben en de in-actieve spelers vanaf..dan hou je 150k?????over aan spelers....dan hebben we hier in 6 dagen tijd...6 bladzijden met opmerkingen erover..waarvan enkele dubbele en enkele positieve berichten over de nieuwe GE....dan hou je netto..wat zal het...30 klachten over aan de nieuwe GE....dat zijn er dagelijks dus 5.....5 klachten per dag..of....0,0000000000zoveel % van de spelers op NL server die klagen......mja...daar gaat inno van zwichten denk ik.....lol.....fijn pasen all
Mijn ervaring is dat de mensen met hun voeten stemmen. En in dit geval met de ''vrijgeven'' knop. Ik speel op alle servers mee, en bij meerdere servers is er al aangegeven dat ze GE5 volgende week NIET openstellen. Er wordt wel driftig gebouwd, maar opschieten zal het niet want de benodigde levels zijn gewoon te hoog. Laten we kijken hoe het zit over een maand, en dan zou GE5 wel een niche level worden.
 
Op mijn hoofdwereld geeft GE 5 weinig problemen. Daar heb ik dan ook geínvesteerd in verdediging en voor aanval voor verdediging. Tot de laatste twee gevechten kon alles op auto in Jupiter tijdperk. Die laatste twee moesten wel handmatig. Ik zal een van de weinigen zijn zo te lezen.
Maar op mijn andere wereld heb ik in GE 5 228% aanval en 1024% verdediging in Oceanisch. Dat is niet verschrikkelijk hoog en toch kom ik handmatig tot over de helft van de kaart. Het is best te doen. De beloningen zijn alleen zwaar onder de maat in vergelijking met de moeilijkheidsgraad.

Één update zou ik in ieder geval heel graag zien: meerdere drankjes in één keer kunnen gebruiken. Dat klikken is niet te doen en met veel andere inventaris dingen kan dat al (bijvoorbeeld de boekaniersbuit).
 

L Cypherus90

Actief lid
Mijn ervaring is dat de mensen met hun voeten stemmen. En in dit geval met de ''vrijgeven'' knop. Ik speel op alle servers mee, en bij meerdere servers is er al aangegeven dat ze GE5 volgende week NIET openstellen. Er wordt wel driftig gebouwd, maar opschieten zal het niet want de benodigde levels zijn gewoon te hoog. Laten we kijken hoe het zit over een maand, en dan zou GE5 wel een niche level worden.
Ik blijf niet in gildes die het niet opendoen. Is ook bullshit en de verplichting van de gildes om open te zetten.

Al onderhandelend is per 100% mogelijk om tot het einde te komen zonder veel verlies. Ik merk het zelfs niet aan mijn kas dat ik alles heb onderhandeld.
 
Ik lees veel negatieve reacties over GE level 5 en dan specifiek dat het niet de moeite waard zou zijn, maar als ik naar de rewards kijk wordt ik toch wel enthousiast. Stel je gaat alles onderhandelen, dan krijg je voor ongeveer 10000 goederen per week:
  • 20% FP boost, voor gevorderde spelers die 10000 goederen per week kunnen spenderen zou 50-100 extra FP's per dag haalbaar moeten zijn. (Let op dat GG's en gebouwen 1 of 2 FPs produceren niet meetellen)
  • Totaal 80% aanvalboost (40% verd. en 40 aanval) en 100% verdedigingsboost (50% verd. en 50% aanval)
  • Je krijgt elke 3 maanden een volledig gelevelde geverderde slang. Totaal 30% attack (15% verd. en aanval) en 10FP op een 3x2 footprint. Dat maakt het een van de sterkste gebouwen ooit.
  • Elke maand een Goddelijke Luchtwacht met 8% attack (4+4) en 5FP. Ook voor gevorderde spelers een interresant gebouw.
  • 16 extra pogingen voor je Reliekentempel (op level 60 is dat ongeveer 5FP, 10 goederen en 0.25 eenheid per dag)
Stel je krijgt 75FP per dag extra en weet 25 dagen te verzamelen, dan krijg je 1875 extra FP's. Als je dat deelt door 40000 goederen kom je op 1 FP voor 21 goederen uit. Daar komen dus alle andere voordelen nog bovenop. Mijn conclusie is dat het voor (bijna) alle gevorderde spelers de moeite waard is om zoveel mogelijk GE level uit te spelen.
 

Felair

Actief lid
Vechten is voor mij in ieder geval niet te doen met mijn 129/233 bonus. Niet veel zin om te stad om te bouwen.

Qua goederen kosten deze ronde:
Al met al dus 5333 Venus goederen en 4227 Jupiter goederen met onderhandelbonus aan en 3x een extra poging gekocht voor 10 diamanten omdat ik niet een nieuwe poging wilde starten.

Als er een nieuw TP komt is dat wel een probleem want dan ga ik de goederen niet hebben om dit te kunnen blijven spelen wanneer ik TP up ga.

Overigens qua goederen die ik erbij krijg volgens FoE helper(dagelijks*7) zit op 5887 eigen TP goederen en 2338 van het vorige TP goederen.
zonder HC en RVS en andere zaken zoals GE/GS inkomsten natuurlijk. Dus lijkt niet echt houdbaar er komt een punt dat het op is vermoed ik :eek:

Kosten overzicht:
Soja-eiwitten
1242​
Microgroentesupplementen
1344​
Kruidensnack
1166​
Suikerkristallen
939​
Gloeiend zeewier
642​
Rode algen
950​
Biowezens
786​
Topologische gegevens
864​
Verbeterde porifera
801​
Geavanceerde DNA-gegevens
826​
 
Laatst bewerkt:
GE level 5 zal deze week op veel plaatsen gewoon niet meer open gaan.
Met veel pijn, moeite en gezeur zijn ze aan het proberen de concentratie van de aktieve, sterke spelers tegen te gaan (aanpassing GSP) en dan zo'n update voor GE. GE level 5 is niet voor de kleinere gildes en spelers en zal dus de concentratie van de aktieve, sterke spelers weer gaan bevorderen.
Ofwel succes met dit nieuwe level en voortzetting GSP. Gezien de beloningen van GE levels 1 t/m 4 nu hoeft heel de GE niet eens meer open wat mij betreft.

Oh ja: Oplettende spelers zien ook ineens veel leegloop op de servers. Och, och, het is blijkbaar toch wat meer dan alleen maar wat gestamp met de voeten!
Top upgrade Inno! Ga vooral zo door als je vind dat je het spel al veel te lang in de lucht houd....
 

Atokirina

Actief lid
190k spelers op NL server op 7 werelden...trek daar de spelers vanaf die op elke wereld een account hebben en de in-actieve spelers vanaf..dan hou je 150k?????over aan spelers....dan hebben we hier in 6 dagen tijd...6 bladzijden met opmerkingen erover..waarvan enkele dubbele en enkele positieve berichten over de nieuwe GE....dan hou je netto..wat zal het...30 klachten over aan de nieuwe GE....dat zijn er dagelijks dus 5.....5 klachten per dag..of....0,0000000000zoveel % van de spelers op NL server die klagen......mja...daar gaat inno van zwichten denk ik.....lol.....fijn pasen all

Kijkend naar de beta zijn er nog nooit zoveel pagina's aan kritiek op zo'n korte tijd verschenen omtrent een aanpassing/update.
Kijkend naar de fora van live servers (waarbij het een heel stuk rustiger is bij de kleinere communities), is er ook nog nooit zoveel kritiek gekomen in zo'n korte tijd.
Daarnaast zal de support ook wel een (waarschijnlijk sterke) stijging in support tickets hebben opgemerkt.
 
Ik heb het één keer geprobeerd, omdat iemand hem per ongeluk had geopend. Het is me ook gelukt met onderhandelen. Dat kostte me een massa goederen en heeft me enkel fragmenten opgeleverd van wat nieuwe gebouwen, niet één gebouw is compleet. Een nieuwe uitdaging vind ik leuk, iets doen met de verdeding vind ik prima bedacht, maar de prijzen wegen in de verste verte niet op tegen de kosten. Dat geldt nu natuurlijk ook voor de eerdere levels. Ik zit hier met allerlei fragmenten, waar ik eerder gebouwen kreeg.
Kortom, leuk idee maar slecht uitgewerkt. Hopelijk komt er snel een update.
 

jovayana

Actief lid
Ik blijf er bij dat innogames hier de bal compleet mis sloeg met level 5
Jupiterspelers hebben over het algemeen genoeg goederen om dat te voltooien maar kleinere spelers die al moeite hebben om level 4 door te komen zijn er aan voor de moeite.

Op zich heeft de nieuwe opzet om met de aanval/ verdediging van je stad iets te doen veel aantrekkelijks , maar veel beter ware geweest dat ze daar naast de oude expeditie een nieuwe aan toevoegden met levels 1-4 en stijgende moeilijkheid met andere beloningen dan de oude expeditie en waarom ook niet met een nieuw reliekenGG die ook andere beloningen in de relieken zou hebben.

Kleinere en nieuwe spelers zouden dan op beide expedities 2 of 3 levels kunnen doen en genieten van de beide mogelijkheden, nu zijn ze gedoemd tot toeschouwer voor meerdere maanden.
 
Bovenaan