Discussietopic: Gilde-Expeditie Update

Ik verheugde me erg op het nieuwe GE level 5 ik had wel verwacht dat het moeilijker werd met verdedigen in plaats van aanvallen alleen dat de beloningen ook gingen veranderen in de rest van de GE levels had ik nooit gedacht en dat vind ik erg jammer dat je nu nog maar in 1 level dia's kunt krijgen en dat die kans ook nog maar 30% is hiermee gaan ze eigenlijk spelers dwingen om dia's te kopen omdat je ze eigenlijk niet meer kan krijgen. als je niet kan verdedigen zal je dus moeten onderhandelen alleen dat kost veelste veel goederen en met elk level dat je haalt komen er ook nog 4/5 goederen bij. de beloningen zijn ook niks meer geworden en ik vind het spel niet meer zo leuk door deze update dus als er nog zo'n update komt stop ik ermee.
Enige manier om aanpassingen voor elkaar te krijgen is gewoon massaal allemaal geen geld meer uitgeven aan spel. Geen advertenties meer bekijken. gewoon met alle werelden afspreken dat het uitgeven van geld aan dit spel even uitgesteld word tot ze een fatsoenlijke update doen.
dit is misschien wel een goed idee omdat inno ons bijna wil gaan dwingen om dia's te kopen en dia farmen worden hierdoor ook steeds moeilijker om te maken waardoor je minder dia's kunt krijgen dan voor deze stomme update. ik vind het met die ad's een steeds minder leuk spel worden meestal wil een spelmaker je motiveren om het te blijven spelen en misschien geld uit te gaan geven maar hierdoor word ik gedemotiveerd en ik weet niet of dat bedoeling is van inno.
 
Gisteren op G ook GE5 uitgespeeld. Totaal 2000% defense via drankjes gemaakt en tot en met 78 vechtend kunnen doen (OT), met 1x healen van eenheden tussendoor. De laatste 2 heb ik gehandeld. Kosten waren te overzien. MAAR, dit kan ik een paar keer volhouden, daarna zijn mijn drankjes op en zal ik een paar gevechten kunnen doen waarna ik of moet handelen of de handdoek in de ring moet gooien. Echter is dit een lange termijn project waar je je stad langzaam aan moet passen. Er komen ongetwijfeld events (verjaardag is er al 1) waar je mooie gebouwen kan winnen die zowel aanval als verdediging geven in zowel aanvallend als verdedigend opzicht (Fantoomtoren). Hou daar dus gewoon rekening voor je hier uit je stekker gaat (om een spelletje.......). op een nieuwe wereld kan je daar gelijk al voor gaan en is elk gebouw een aanwinst. op oudere werelden zal je langzaam wat gebouwen gaan wisselen. Dan hebben we tenminste weer een doel in het spel toch? Of worden we het niet zat om een beetje dom te klikken in GSP en GvG?

Al die berichten over de "kosten" om GE5 te openen dat die het niet waard zijn: Ga je als gildeleiding schamen als GE5 een aanslag op je kas is.... GE5 is voor wie het leuk vindt om te doen, maar je ben als leiding verplicht deze te openen, dat mag niet eens een vraag zijn. Vinden jullie het dan wel normaal dat je GvG speelt om een stukje gebakken lucht (ranking) en persoonlijke puntjes waar maar een 10% van het gilde gebruik van maakt???

Kortom: GE5 is (nog) niet in balans met GE1-4 en is voor veel spelers onbegonnen werk. Maar zijn we er zelf niet schuldig aan om geen defense te hebben? Ja, ook al is dat mede veroorzaakt door inno zelf door er geen waarde aan te geven. Laten we dus vooral niet na 3 dagen de boel afzeiken maar geef het een kans en evalueer eens over een jaartje.... AMEN!
jbm is in tha house....jup...daar zit wat in wat je zegt...ware het niet dat ze met hun handen van de dia-prijzen af hadden moeten blijven...kijk...iedereen is vrij om te spelen hoe hij of zij dat wil.
er zijn genoeg manieren om fun uit dit spel te halen.
of je er nu voor betaald of niet..foe kan iedereen spelen.
maar de dias zijn voor mij juist een motivatie om GE wel te spelen.
nu niet meer.
en wat juist het allerbelangrijkste is van alles..naast die belachelijke prijzen nu of dat fragmenten gedoe is....dat er gewoonweg niet geluisterd wordt...DAT is juist HET of DE isseu waar het om draaid...
ik zit net een filmpje te kijken op you-tube van een zeer slimme speler die zich hard maakte om de script speler en cheaters in foe aan te pakken..en die is ermee gestopt..gewoonweg omdat inno wel degelijk van alles afweet...ook van ons geklaag....ook over GE ..ook over script-cheaters..en er gewoon niks aan doet als de pegels maar binnen blijven stromen...immers het is een pay-to-win game.
dus voor mij als niet betaler en meerdere die denken aan stoppen foe spelen..krijgen ze er tig voor terug die wel knaken er aan uit geven.
en als laatste keyboard warrior opmerking zijnde.....wil ik mijn zorg uiten over het feit dat ze straks de kansberekening die een wensput heeft op het geven van dias ook terug gaan draaien..alles om het verkrijgen van gratis dias tegen te gaan....DAT is waar het bij mij om draaid als dia verzamelaar .
amen 2
 
Ik verheugde me erg op het nieuwe GE level 5 ik had wel verwacht dat het moeilijker werd met verdedigen in plaats van aanvallen alleen dat de beloningen ook gingen veranderen in de rest van de GE levels had ik nooit gedacht en dat vind ik erg jammer dat je nu nog maar in 1 level dia's kunt krijgen en dat die kans ook nog maar 30% is hiermee gaan ze eigenlijk spelers dwingen om dia's te kopen omdat je ze eigenlijk niet meer kan krijgen. als je niet kan verdedigen zal je dus moeten onderhandelen alleen dat kost veelste veel goederen en met elk level dat je haalt komen er ook nog 4/5 goederen bij. de beloningen zijn ook niks meer geworden en ik vind het spel niet meer zo leuk door deze update dus als er nog zo'n update komt stop ik ermee.

dit is misschien wel een goed idee omdat inno ons bijna wil gaan dwingen om dia's te kopen en dia farmen worden hierdoor ook steeds moeilijker om te maken waardoor je minder dia's kunt krijgen dan voor deze stomme update. ik vind het met die ad's een steeds minder leuk spel worden meestal wil een spelmaker je motiveren om het te blijven spelen en misschien geld uit te gaan geven maar hierdoor word ik gedemotiveerd en ik weet niet of dat bedoeling is van inno.
precies...dat
 

L Cypherus90

Actief lid
Gisteren op G ook GE5 uitgespeeld. Totaal 2000% defense via drankjes gemaakt en tot en met 78 vechtend kunnen doen (OT), met 1x healen van eenheden tussendoor. De laatste 2 heb ik gehandeld. Kosten waren te overzien. MAAR, dit kan ik een paar keer volhouden, daarna zijn mijn drankjes op en zal ik een paar gevechten kunnen doen waarna ik of moet handelen of de handdoek in de ring moet gooien. Echter is dit een lange termijn project waar je je stad langzaam aan moet passen. Er komen ongetwijfeld events (verjaardag is er al 1) waar je mooie gebouwen kan winnen die zowel aanval als verdediging geven in zowel aanvallend als verdedigend opzicht (Fantoomtoren). Hou daar dus gewoon rekening voor je hier uit je stekker gaat (om een spelletje.......). op een nieuwe wereld kan je daar gelijk al voor gaan en is elk gebouw een aanwinst. op oudere werelden zal je langzaam wat gebouwen gaan wisselen. Dan hebben we tenminste weer een doel in het spel toch? Of worden we het niet zat om een beetje dom te klikken in GSP en GvG?

Al die berichten over de "kosten" om GE5 te openen dat die het niet waard zijn: Ga je als gildeleiding schamen als GE5 een aanslag op je kas is.... GE5 is voor wie het leuk vindt om te doen, maar je ben als leiding verplicht deze te openen, dat mag niet eens een vraag zijn. Vinden jullie het dan wel normaal dat je GvG speelt om een stukje gebakken lucht (ranking) en persoonlijke puntjes waar maar een 10% van het gilde gebruik van maakt???

Kortom: GE5 is (nog) niet in balans met GE1-4 en is voor veel spelers onbegonnen werk. Maar zijn we er zelf niet schuldig aan om geen defense te hebben? Ja, ook al is dat mede veroorzaakt door inno zelf door er geen waarde aan te geven. Laten we dus vooral niet na 3 dagen de boel afzeiken maar geef het een kans en evalueer eens over een jaartje.... AMEN!
Toch 1 persoon die het snapt. Haleloeja.

Volledig mee eens JBM.
 

Atokirina

Actief lid
De lengte van deze itemnaam moet een record zijn:

WwIpFvC.png
 

jovayana

Actief lid
Kortom: GE5 is (nog) niet in balans met GE1-4 en is voor veel spelers onbegonnen werk. Maar zijn we er zelf niet schuldig aan om geen defense te hebben? Ja, ook al is dat mede veroorzaakt door inno zelf door er geen waarde aan te geven. Laten we dus vooral niet na 3 dagen de boel afzeiken maar geef het een kans en evalueer eens over een jaartje.... AMEN!
Beta zijn de reacties wel na 3 weken level 5 , maar je zegt is nog niet in balans waarom het dan al op de live brengen als er nog zoveel niet in orde is, bv een gebouw zetten om te onderhandelen dat je meer kost dan dat het je kan uitsparen met onderhandelen?

Wat betreft nieuw eventgebouwen die meer voor je stadsverdediging en aanval gaan zorgen zou ok zijn als ze ons er wat (gratis) uitbreidingen zouden bij geven , maar ga je aanvalsgebouwen die je dan gaan verzwakken en die meer opleveren in de GS verwijderen ? Alles wegdoen en vol zetten met rituele vlammen en tacticustorentjes? Dus niets meer voor de GS hebben maar alles ruilen voor de GE (waar geen enkel gebouw de moeite loont om die inspanningen te leveren)
 

Didi 666

Actief lid
Als ze willen spelen op lvl 5 in het Gilde, gooien ze hem maar open, iedereen heeft bij ons alle rechten, zelf weinig zin meer op moment om de GE te spelen.
Dia's uit de GE waren naast de WP altijd mooi meegenomen, maar zoals ik het nu zie, weinig zin om er de tijd in te stoppen.
En de hoofdstad omvormen om lvl 5 GE te kunnen spelen is mij een brug te ver, nu al amper ruimte over :rolleyes:
 
Ben ook erg benieuwd waarom er geen diamanten meer te scoren zijn in level 4???
GE is gelijk geen hol meer waard.
 
Zijn er wel, 3x 30% kans op 90 dia. Heb afgelopen ronde wat geluk gehad en over 7 wereldjes 8x 90 dia binnengehaald. Maar genoeg spelers die niks hebben binnengehaald, of 1x over 5 werelden. Maar dat lvl 5 zo snel geïntroduceerd is, ondanks de negatieve feedback, lijkt me dus vooral het inbinden van het aantal dia dat je kan binnenhalen. lvl 5 kijken ze dan later wel weer naar, want hoe dat nu ingedeeld is werkt niet, of zou er een nieuw verdienmodel voor inno bijkomen? ;-)
 
Oh en we hebben wat nieuws nodig, dus we gaan investeren in stadsverdediging, zodat we over een jaar lvl 5 kunnen uitmeppen (en vervolgens lvl 4/gs/gvg niet meer meppend kan) is niet echt een uitdaging, maar vooral een reden om het links te laten liggen. En leuk die flesjes die je met event's krijgt, maar dan is het evengoed pay 2 win, big spenders halen een stuk meer uit een event
 
Laatst bewerkt:
De verdedigingsbonusjes stacken:
iH6uusz.png

uaOjjbn.png

En in het huidig event geven ze er overdreven veel, dus voor jou zou het haalbaar moeten zijn met een paar spreukjes aan.


Dat stacken vind ik wel maar slordig gedaan, visueel is er niets van verschil (behalve de kleur en het schildje/zwaardje) tussen de drankjes van de verdedigingsbonussen en aanvallsbonussen maar de ene stacken en de andere niet.
Ik heb t gepoogd, de def bonus te "stacken", een rsi-gevoelig karweitje, totdat ik op 1600+ stond. 1e gevecht alsnog verloren, omdat je aanvalsbonus niet gelijk mee opgaat. Je krijgt er genoeg van, heb nu 80x 30%+ kaartjes, maar je hebt er alleen niks aan.
 

L Cypherus90

Actief lid
Oh en we hebben wat nieuws nodig, dus we gaan investeren in stadsverdediging, zodat we over een jaar lvl 5 kunnen uitmeppen (en vervolgens lvl 4/gs/gvg niet meer meppend kan) is niet echt een uitdaging, maar vooral een reden om het links te laten liggen. En leuk die flesjes die je met event's krijgt, maar dan is het evengoed pay 2 win, big spenders halen een stuk meer uit een event
Het is perfect een en-en verhaal. Niet of-of.
Kwestie van organiseren en plannen.
 
Gisteren op G ook GE5 uitgespeeld. Totaal 2000% defense via drankjes gemaakt en tot en met 78 vechtend kunnen doen (OT), met 1x healen van eenheden tussendoor. De laatste 2 heb ik gehandeld. Kosten waren te overzien. MAAR, dit kan ik een paar keer volhouden, daarna zijn mijn drankjes op en zal ik een paar gevechten kunnen doen waarna ik of moet handelen of de handdoek in de ring moet gooien. Echter is dit een lange termijn project waar je je stad langzaam aan moet passen. Er komen ongetwijfeld events (verjaardag is er al 1) waar je mooie gebouwen kan winnen die zowel aanval als verdediging geven in zowel aanvallend als verdedigend opzicht (Fantoomtoren). Hou daar dus gewoon rekening voor je hier uit je stekker gaat (om een spelletje.......). op een nieuwe wereld kan je daar gelijk al voor gaan en is elk gebouw een aanwinst. op oudere werelden zal je langzaam wat gebouwen gaan wisselen. Dan hebben we tenminste weer een doel in het spel toch? Of worden we het niet zat om een beetje dom te klikken in GSP en GvG?

Al die berichten over de "kosten" om GE5 te openen dat die het niet waard zijn: Ga je als gildeleiding schamen als GE5 een aanslag op je kas is.... GE5 is voor wie het leuk vindt om te doen, maar je ben als leiding verplicht deze te openen, dat mag niet eens een vraag zijn. Vinden jullie het dan wel normaal dat je GvG speelt om een stukje gebakken lucht (ranking) en persoonlijke puntjes waar maar een 10% van het gilde gebruik van maakt???

Kortom: GE5 is (nog) niet in balans met GE1-4 en is voor veel spelers onbegonnen werk. Maar zijn we er zelf niet schuldig aan om geen defense te hebben? Ja, ook al is dat mede veroorzaakt door inno zelf door er geen waarde aan te geven. Laten we dus vooral niet na 3 dagen de boel afzeiken maar geef het een kans en evalueer eens over een jaartje.... AMEN!
Ik heb veel tijd, moeite en geld geïnvesteerd om de aanval te krijgen die ik nu heb, denk je nu werkelijk dat ik dat dorp af ga breken voor stadsverdediging. Dacht toch van niet. Inno kwam zelf al die jaren met prachtige evenements gebouwen.
Nogmaals als Inno geld wil verdienen zullen ze moeten luisteren en niet van die nogal waardeloze troep moeten aanbieden.
 
Misschien een idee om een G.G. te maken speciaal voor GE level 5. Elk level van dat gebouw 50% aanval en verdediging erbij voor je dorpverdediging.
G.G. niet groter maken dan max 3x3
 

jovayana

Actief lid
Heb de indruk dat innogames zegt laat de loyale spelers die er al 10 jaar inzitten maar barsten daar hebben we genoeg aan verdiend , we gaan nu alles ombouwen om nieuwe spelers aan te trekken , laat de oude spelers maar optrappen die citroenen hebben we uitgeknepen.
 
Bovenaan