Discussietopic: Gilde-Expeditie Update

SonnyWeg

Actief lid
Misschien een idee om een G.G. te maken speciaal voor GE level 5. Elk level van dat gebouw 50% aanval en verdediging erbij voor je dorpverdediging.
G.G. niet groter maken dan max 3x3
Dat is wel erg extreem, maar gezien de huidige percentages van GE5 (jupiter) zou 10-20% per level (tot minimaal lvl 80) eigenlijk wel mogen. Het formaat van de GG maakt mij niet zoveel uit
 

jovayana

Actief lid
Je hebt de geruchten gehoord, je hebt erop gewacht en het is er!

Zet je schrap voor een gloednieuwe uitdaging die de Gilde-Expeditie brengt! En het komt met een twist. In dit level gebruikt je leger de stadverdedigingsbonus in plaats van de aanvalsbonus van het leger.

Dear Innogames, hebben jullie ook de geruchten gehoord dat wereldwijd op een enkele uitzondering na level 5 uitgespuwd word?
 
Dat GE 5 (nog, zie ook de post van James brown millar) nog niet uit te spelen is, is voor veel spelers nog wel te verteren. Op termijn zal iedere stad ook voldoende blauwe schilden en zwaarden hebben om het level te voltooien.
De grootste frustratie zit naar mijn idee in de verminderde opbrengst van diamanten. Op termijn zal dat ook uit balanceren met de hogere kans op fonteintjes (lvl 4 kits kun je in een week compleet krijgen) EN fragmenten daarvoor. Je diamanten farm zal daarmee sneller gevuld raken en het verlies aan diamanten zal zich daarmee deels oplossen (maar vraagt een specifieke speelstijl).
En kleine oplossing daarvoor zou kunnen zijn de portretjes die je kunt winnen te vervangen door een (klein?) aantal diamanten NADAT het portret binnen gehaald is.
Daarnaast zou het prettig zijn als, met alle nieuwe fragmenten, de fragmenten interface geupdate wordt (zodat het samenstellen makkelijker wordt). Ook voelt het 'slopen' van de nieuwe tempel wat ongemakkelijk, is het een idee de kit een extra optie te geven: 'reactiveer de tempel/verleng duur met 28 dagen'?
 
ik heb even gemist dat de lvl 4 kit geen FoY meer geeft. zonder die change was het nog wel break even geweest
 
Laatst bewerkt:

Jet5x5

Lid
Op 4 werelden level 3 inmiddels uitgespeeld en nog geen diamant gewonnen, alleen van die suffe fragmenten waarmee ik niks doe.
Als nno wil dat we meer fonteinen gaan plaatsen, dan zou het fijn zijn as we dan ook weer meer stukjes grond kregen, die je uiteraard niet met diamanten moet kopen, want die win je niet meer. Dat was het enige leuke aan de GE dat je daar dia's kon winnen.
In mijn gilde op E zet ik level 5 niet open, zonde van de gildegoederen
 
Heb het op meerdere servers geprobeerd en kwam nergens door de eerste ontmoeting, zelfs na het gebruiken van wat pots. Op de server waar ik zelf guildeleider ben weiger ik GE5 open te stellen. De meeste komen trouwens amper door GE4 heen, dus dat zijn dus de spelers die gruwelijk de sigaar zijn, ik weet van een aantal dat ze braaf elke week zover mogelijk gaan omdat ze dan nog wat diamantjes kunnen winnen, maar die mogelijkheid is ook verdwenen.
Geen idee wat de bedoeling was, maar deze kleine spelers hebben nu nog minder kans om wat extra gebiedjes vrij te spelen.
 

Tigertjheu

Actief lid
Dit spreekt boekdelen
 

Bijlagen

  • 536b.png
    536b.png
    20,2 KB · Weergaven: 154

PrivateHead

Actief lid
Op zich is de gedachte begrijpelijk dat er iets verzonnen moest worden om de stadsdef wat nuttiger te maken, dat is (flink overdreven) op zich wel gelukt. Bijna niemand was er op voorbereid dat het aanvallende leger zo enorm veel bonus had. Maar daar zou overheen te komen zijn met flinke aanpassingen in de steden, geen probleem zou je dan denken. Niets is minder waar.
Je aanval in je stad levert bv op GS erg veel op qua fp, diamanten, goederen en legers terwijl ze tegelijkertijd met de invoering de beloningen op GE drastisch verminderen. Daar gaat toch niemand zijn stad voor ombouwen?
Je wilt toch zoveel mogelijk rendement uit je stad zien te persen, daar draagt GE helemaal niets aan bij op deze manier.
Kortom, Beloningen beter aanvalsbonus in level 5 ietsjes omlaag (circa de helft) anders blijft GE in ons gilde voortaan gesloten. Dat trekken we misschien zelfs wel door naar de overige levels aangezien daar ook flink minder te scoren is.
 
Het is perfect een en-en verhaal. Niet of-of.
Kwestie van organiseren en plannen.
En-en als we er een bult meds uitbreidingen bij krijgen idd. Nu de helft van mn dorp inzetten voor stadsverdediging, zodat ik tot halverwege lvl 5 kan meppen (oid). Gaat ten koste van wat ik heb opgebouwd aan att/def voor bijv. de GS. Zie dus ook geen reden om dat te doen, zo interessant zijn de beloningen niet. Hoop niet dat de GS beloningen het volgende punt op de agenda zijn trouwens
 
Dacht ga eens naar de InnoGames website, om te kijken wat ze als bedrijf uitdragen en wat hun visie is. https://www.innogames.com/nl/bedrijf/over-ons/
Zie vanaf 2014 eigenlijk vooral updates over hoeveel geld er binnengehaald wordt, mooie staatjes wel. Die 500 mil is van 2019, ben wel benieuwd waar de teller nu opstaat met alle nieuwe wereldjes die geopend zijn in meerdere landen incl de eventpasses ;)

Wat dat betreft Leones heb jij uiteraard niks te zeggen over updates/wijzigingen, maar kan je wel aan de heren vragen wat anno 2023 de visie is? Dan kunnen we daar eventueel op anticiperen.
 

Bijlagen

  • Update_Company_History_Visual_2020_English.jpg
    Update_Company_History_Visual_2020_English.jpg
    165,7 KB · Weergaven: 62
  • CompanyHistory_2019_LTRMilestones_Update2020.jpg
    CompanyHistory_2019_LTRMilestones_Update2020.jpg
    143,2 KB · Weergaven: 62
Laatst bewerkt:

bonke35

Actief lid
stel:
ik ga mijn stad verbouwen en gooi een aantal aanvalsgebouwen weg en vervang ze voor stadsaanval en verdediging
als foe dan besluit om level 5 van de ge te verwijderen omdat het niet aanslaat zit ik met een berg gebouwen die ik heb vervangen en geen nut meer hebben
of mijn gilde zegt : dikke lol, we gaan level 5 gewoon niet openen omdat maar 3 % de 80 haalt :)
moet ik er dan zelf weer voor gaan zorgen dat ik mijn aanvalsgebouwen terug ga krijgen met veel moeite of gaat er gecompenseerd worden door foe :)
 
Meanwhile on beta:

Dear Players of Dunarsund,
We inform you that we will boycott the guild expedition Step5 next week.
Reasons are the absurd goods costs level 5, missing diamonds in the lower profit levels and ridiculous profits. New players don't stand a chance at all. Just don't unlock the guild expedition next round. The more guilds participate, the faster we get attention.
Join us ! If you are interested Please forward this mail to friendly guilds.
 
Meanwhile on beta:

Dear Players of Dunarsund,
We inform you that we will boycott the guild expedition Step5 next week.
Reasons are the absurd goods costs level 5, missing diamonds in the lower profit levels and ridiculous profits. New players don't stand a chance at all. Just don't unlock the guild expedition next round. The more guilds participate, the faster we get attention.
Join us ! If you are interested Please forward this mail to friendly guilds.
lijkt me een goed plan..kunnen we dat niet gelijk wereldwijd organiseren
 

jovayana

Actief lid
@Bonodemo @killerrik1512

Wij kregen die mail ook op beta, en veel verlieten die mail gewoon, ik had de persoon aangeschreven die de mail maakte dat hij efficienter zou zijn als hij dat op forum plaatste maar daar gaf hij geen antwoord op en zag ook niets op forum verschijnen, lijkt mij weer een papieren held te zijn met angst dat hij zou gestraft worden als hij het op forum plaatst hahaha.
 
Enige tijd geleden alweer kregen we niveau 4 van de GE waarbij het idee was dat die een enorme uitdaging zou zijn. Het zorgde er vooral voor dat je een hoge aanvalsbonus nodig had of genoeg goederen. De GS (en de PvE toren) zorgen nog meer voor de (doorgeslagen) drang om 2500+ aanval te krijgen. Op zich niets mis met een zeer uitdagend niveau 5, want wie wil er nu niet gewoon wat uitdaging in het spel erbij? De beloningen zijn wat mij betreft niet voldoende in balans met de prestatie, maar zou ze ook niet waardeloos noemen.

Verdediging is nooit in balans gekomen, doordat het gewoon nooit nodig was. Je voorkomt er niet mee dat je aangevallen of geplunderd wordt en op tijd innen is efficienter. Dat het nu in de GE niveau ineens op maximale kracht gevraagd gaat worden zorgt er bij mij nog niet voor dat ik die verdedigingsGG ga zetten. Het is efficienter om de goederenproductie wat op te krikken. Als het een beetje geleidelijk was (bijvoorbeeld iedere even uitdaging een verdediging) dan hebben de GG we nut. Valt wel wat voor te zeggen dat je af en toe wordt aangevallen terwijl je op expeditie gaat in het oerwoud.

Intussen kunnen we vast zaken verwachten zoals een extra niveau op winnaarsplein welke verdediging geeft, een niveau erbij op altaar der tijden welke verdediging geeft en wat GG in de volgende tijdperk(en) met verdediging en met goedjes vorige tijdperk. En zoals al eerder genoemd gaat de GS ook nog een keer op de schop en het zou me niets verbazen als daar de verdediging gaat meetellen. De GVG blijft vast ongewijzigd, want die legacyomgeving is nu eenmaal niet meer aan te passen.
 
GS is al op de schop in beta, daar tellen de bk's maar tot max 66%. Je kunt dus niet meer de hele dag GS spelen met gratis sectoren.
Maakt dat ik daar nog maar weinig GS speel ook.
GE is ook al niet meer interessant want ik kan maar tot 65/64 komen, dus geen dia's meer.
Het lukt wel om zo alle nieuwe onderdelen oninteressant te maken ja.
 

jovayana

Actief lid
GS is al op de schop in beta, daar tellen de bk's maar tot max 66%. Je kunt dus niet meer de hele dag GS spelen met gratis sectoren.
Maakt dat ik daar nog maar weinig GS speel ook.
Dus als je niet een hele dag gratis kan farmen is het niet leuk ? Nochtans ervaar ik het op de beta als een verbetering elke gilde heeft nu wel kans om wat gevechten te doen en niet alleen twee gildes die afspraak maken en al de andere gildes blokkeren voor hun hq
 
Bovenaan