Discussietopic: Gilde-Expeditie Update

jovayana

Actief lid
Maar wat ik mij ook afvraag , velen van ons zijn jupiter en hebben echt voldoende goederen om die level 5 een paar weken te testen zelfs al kost je het individueel 10.000 goederen telkens als je onderhandelt. Maar wat binnen een maand of twee als nieuwe tijdperk er aankomt ? Ga je dan van een reserve die je nog niet hebt ook 10.000 goederen spenderen in de expeditie of ga je zeggen ik sla over ? En "kleinere" spelers ? Zelfs als ze laat ons zeggen al level 4 doorkomen (en vaak ook al met onderhandelen) gaan die telkens als ze een tijdperk stijgen een level 5 hun goederen gebruiken die ze broodnodig hebben voor de tech ?
Zoals ik al zei, ik hou van een uitdaging maar niet in het absurde.
 
Laatst bewerkt:
wacht.....wacht..ik heb een leuk idee......wat als ze bij inno na deze..( puntje puntje) streek,, ,nu ook eens een nieuwe kaart op gsp maken ,waar je hetzelfde systeem hebt als level 5 in ge?....dan MOET je wel je stad aanpassen..dus alles waar je jaren aan gebouwd heb drastisch veranderen...
of dan een systeem bedenken dat je dus per 11 dagen je stad kan terug toveren naar aanval..en dan weer 11 dagen naar verdediging....
immers..het lijkt erop dat alles kan bij inno...behalve luisteren..lol..of zelf feedback geven
 

Taxie

Lid
Enige manier om aanpassingen voor elkaar te krijgen is gewoon massaal allemaal geen geld meer uitgeven aan spel. Geen advertenties meer bekijken. gewoon met alle werelden afspreken dat het uitgeven van geld aan dit spel even uitgesteld word tot ze een fatsoenlijke update doen.
 
wacht.....wacht..ik heb een leuk idee......wat als ze bij inno na deze..( puntje puntje) streek,, ,nu ook eens een nieuwe kaart op gsp maken ,waar je hetzelfde systeem hebt als level 5 in ge?....dan MOET je wel je stad aanpassen..dus alles waar je jaren aan gebouwd heb drastisch veranderen...
of dan een systeem bedenken dat je dus per 11 dagen je stad kan terug toveren naar aanval..en dan weer 11 dagen naar verdediging....
immers..het lijkt erop dat alles kan bij inno...behalve luisteren..lol..of zelf feedback geven
Kan je dit bericht verwijderen voordat dit door de CM wordt doorgegeven? Je zult zien dat ze het nu wel gaan aanpassen :p
 
Ik geef GE L5 op. Ik ga geen ruimte opofferen in m'n stad en fp uitgeven om 400def (of meer) te winnen. En de hoeveelheid goederen die ik moet spenderen stort ik liever in de gildekas. Wat je ervoor terug krijgt van Inno is een tijdelijk (!) gebouw en de Slang is vergelijkbaar met de GS gebouwen.
Wat een gemiste kans. Ik zat al lang uit te kijken naar een upgrade van de GE. Maar L5 is geen upgrade en L4 is een downgrade waarin je (bijna) geen dia meer wint, geen nieuwe gebouwen en de oude gebouwen zijn versplinterd in fragmenten. Het enige wat Inno nóg erger kan doen, is straks blauwdrukken geven in fragmenten van GG die je niet hebt of wilt.
 

Broes Lie

Nieuw lid
Upgrade??? het is een downgrade!!!

wat een gemiste kans zeg! level 5 gaat hier niet meer open, kost teveel en wat je terug krijgt zijn fragmenten die bij lange na niet de kosten dekken en bovendien kan je in level 4 inderdaad zo goed als geen dias meer winnen. Misschien moet ik level 4 ook maar niet meer openen want de kleintjes hier kunnen geen dias meer winnen!
 
dus ik bel mijn vrouw op ...waar ik al jaaaaren lang mee ben getrouwd......tijdens mijn werk en vraag wat we vanavond gaan eten?.
ze had al aangekondigd dat we spruiten zouden gaan eten met kaassaus en een nieuw soort toetje.
nu had ik haar gevraagd om aub de kaassaus hetzelfde te doen als altijd want die vind ik wel lekker over mijn spruitjes..
het nieuwe toetje was me al langer beloofd dus ik was wel benieuwd.
kom ik thuis uit mijn werk....schuif aan tafel...eten we ineens geen spruiten met kaassaus maar witlof uit de oven met ham en kaas..waarvan ze weet dat ik dat niet lust..en het toetje was griesmeel pudding op vegan basis....wat ik niet wegkrijg....ook daarvan wist ze dat ik dat niet zou willen eten .
maar ik moest mijn bordje leegeten anders mocht ik niet van tafel.
en tegenspraak werd ook niet ge-appricieerd want ik krijg morgen gewoon weer hetzelfde te eten.
dat onmens luisterd ook nooit naar mij .
moraal van het verhaal....whats new?

ow wacht..even mijn pillen innemen.
tis maar cabaret he mensen
 

Atokirina

Actief lid
Ik geef GE L5 op. Ik ga geen ruimte opofferen in m'n stad en fp uitgeven om 400def (of meer) te winnen. En de hoeveelheid goederen die ik moet spenderen stort ik liever in de gildekas. Wat je ervoor terug krijgt van Inno is een tijdelijk (!) gebouw en de Slang is vergelijkbaar met de GS gebouwen.
Wat een gemiste kans. Ik zat al lang uit te kijken naar een upgrade van de GE. Maar L5 is geen upgrade en L4 is een downgrade waarin je (bijna) geen dia meer wint, geen nieuwe gebouwen en de oude gebouwen zijn versplinterd in fragmenten. Het enige wat Inno nóg erger kan doen, is straks blauwdrukken geven in fragmenten van GG die je niet hebt of wilt.

De verdedigingsbonusjes stacken:
iH6uusz.png

uaOjjbn.png

En in het huidig event geven ze er overdreven veel, dus voor jou zou het haalbaar moeten zijn met een paar spreukjes aan.


Dat stacken vind ik wel maar slordig gedaan, visueel is er niets van verschil (behalve de kleur en het schildje/zwaardje) tussen de drankjes van de verdedigingsbonussen en aanvallsbonussen maar de ene stacken en de andere niet.
 
Laatst bewerkt:
dus ik bel mijn vrouw op ...waar ik al jaaaaren lang mee ben getrouwd......tijdens mijn werk en vraag wat we vanavond gaan eten?.
ze had al aangekondigd dat we spruiten zouden gaan eten met kaassaus en een nieuw soort toetje.
nu had ik haar gevraagd om aub de kaassaus hetzelfde te doen als altijd want die vind ik wel lekker over mijn spruitjes..
het nieuwe toetje was me al langer beloofd dus ik was wel benieuwd.
kom ik thuis uit mijn werk....schuif aan tafel...eten we ineens geen spruiten met kaassaus maar witlof uit de oven met ham en kaas..waarvan ze weet dat ik dat niet lust..en het toetje was griesmeel pudding op vegan basis....wat ik niet wegkrijg....ook daarvan wist ze dat ik dat niet zou willen eten .
maar ik moest mijn bordje leegeten anders mocht ik niet van tafel.
en tegenspraak werd ook niet ge-appricieerd want ik krijg morgen gewoon weer hetzelfde te eten.
dat onmens luisterd ook nooit naar mij .
moraal van het verhaal....whats new?

ow wacht..even mijn pillen innemen.
tis maar cabaret he mensen
Goeie samenvatting
 

Marcus

Nieuw lid
Gemiste kans dit. Ik denk dat het vrij simpel had gekunt door bijvoorbeeld iets te doen met een aantal gevechten per ontmoeting.
Perk vervolgens het aanvals % een beetje in en laat het weer oplopen per gevecht van die ontmoeting. Probeer het zo iets te balanceren.

En niemand zit te wachten op een prijs die tijdelijk nut heeft. gebruik van de stadsverdediging is vereweg het slechste idee in jaren.
Hier wordt het niet moeilijker van, dit frustreert omdat het zolang nutteloos is geweest en niemand het heeft waardoor je vechtend lvl niet eens doorkomt.
Dan gaan onderhandelen wat een gigantische hoeveelheid goederen kost.. Ja... wat een goed idee...zucht inno...
Het lvl vrijspelen voor je gilde is ook absurd duur.

terug naar de tekentafel inno.... dit is prutswerk.
 
Gemiste kans dit. Ik denk dat het vrij simpel had gekunt door bijvoorbeeld iets te doen met een aantal gevechten per ontmoeting.
Perk vervolgens het aanvals % een beetje in en laat het weer oplopen per gevecht van die ontmoeting. Probeer het zo iets te balanceren.

En niemand zit te wachten op een prijs die tijdelijk nut heeft. gebruik van de stadsverdediging is vereweg het slechste idee in jaren.
Hier wordt het niet moeilijker van, dit frustreert omdat het zolang nutteloos is geweest en niemand het heeft waardoor je vechtend lvl niet eens doorkomt.
Dan gaan onderhandelen wat een gigantische hoeveelheid goederen kost.. Ja... wat een goed idee...zucht inno...
Het lvl vrijspelen voor je gilde is ook absurd duur.

terug naar de tekentafel inno.... dit is prutswerk.
Volledig mee eens!

GE lvl 5 uitgespeeld, vechtend, city AV 285/2285
Hoop blauwe flesjes gebruikt, het Event levert er massa's!

Heeft me wat goederen gekost om een zo'n gebouw te zetten, pas na de 5e ontmoeting, maar geen hoeveelheden om U tegen te zeggen.

Geen dias als prijzen, wel enkele relieken waaronder een van 100 fp

Al bij al vind ik de hervorming van de GE, qua opzet, redelijk (veel meer fp's, keuze uit welk gebouwtje per level - is meestal toch voor de antiquair), alleen geen dias meer te verdienen. Als je op meerdere werelden speelt tikt het verlies van de dias wel aan.

Een hoofdprijs die een levensduur heeft van 28 dagen is gewoon flauwekul! Het is dan eenvoudiger om een goed eventgebouw te zetten. En aan events geen gebrek....

GE lvl5 hoeft voor mij niet echt meer, en ik vraag me zelfs af of het zin heeft de GE uberhaupt nog te spelen!

Deze hervorming waar we eigenlijk al jaren stiekem op hoopten is een gemiste kans om er iets spectaculairs van te maken!
 
Gisteren op G ook GE5 uitgespeeld. Totaal 2000% defense via drankjes gemaakt en tot en met 78 vechtend kunnen doen (OT), met 1x healen van eenheden tussendoor. De laatste 2 heb ik gehandeld. Kosten waren te overzien. MAAR, dit kan ik een paar keer volhouden, daarna zijn mijn drankjes op en zal ik een paar gevechten kunnen doen waarna ik of moet handelen of de handdoek in de ring moet gooien. Echter is dit een lange termijn project waar je je stad langzaam aan moet passen. Er komen ongetwijfeld events (verjaardag is er al 1) waar je mooie gebouwen kan winnen die zowel aanval als verdediging geven in zowel aanvallend als verdedigend opzicht (Fantoomtoren). Hou daar dus gewoon rekening voor je hier uit je stekker gaat (om een spelletje.......). op een nieuwe wereld kan je daar gelijk al voor gaan en is elk gebouw een aanwinst. op oudere werelden zal je langzaam wat gebouwen gaan wisselen. Dan hebben we tenminste weer een doel in het spel toch? Of worden we het niet zat om een beetje dom te klikken in GSP en GvG?

Al die berichten over de "kosten" om GE5 te openen dat die het niet waard zijn: Ga je als gildeleiding schamen als GE5 een aanslag op je kas is.... GE5 is voor wie het leuk vindt om te doen, maar je ben als leiding verplicht deze te openen, dat mag niet eens een vraag zijn. Vinden jullie het dan wel normaal dat je GvG speelt om een stukje gebakken lucht (ranking) en persoonlijke puntjes waar maar een 10% van het gilde gebruik van maakt???

Kortom: GE5 is (nog) niet in balans met GE1-4 en is voor veel spelers onbegonnen werk. Maar zijn we er zelf niet schuldig aan om geen defense te hebben? Ja, ook al is dat mede veroorzaakt door inno zelf door er geen waarde aan te geven. Laten we dus vooral niet na 3 dagen de boel afzeiken maar geef het een kans en evalueer eens over een jaartje.... AMEN!
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan