Discussietopic Forge Bowl 2020

Jah evenement zeker goed te doen :D Dit is iets waar ik echt enthiousiast van wordt :D In tegendeel tot het Winter Evenement, wat duur en langzaam was met, vergeleken, matige prijzen.
 

Atokirina

Actief lid
Wat is eigenlijk de beste keuze als je voor de hoofdprijzen gaat? De goedkoopste, middelste of duurste optie?
j5PfzgV.png
n7vxHDB.png
Je gebruikt de speler op je veld die het hoogst in de tabel staat.

https://forgeofempires.fandom.com/wiki/2020_Forge_Bowl_Event#Sortable_Cost_ratio_Players_Summary
 

DeletedUser1655

Guest
Meeste mensen zal 1 upgrade te kort komen voor Olympische schatkist bij gebruik van beste coach, want zilver is alleen haalbaar bij 3x aankopen 1200 ballen
 

Wildstorter

Actief lid
Meeste mensen zal 1 upgrade te kort komen voor Olympische schatkist bij gebruik van beste coach, want zilver is alleen haalbaar bij 3x aankopen 1200 ballen

Ik weet niet precies hoe jij dit berekent hebt maar ik heb dat ding nu dus op niveau 9 en op het einde van de questline komt er nog 1. Dan is dat ding level 10 en maakt de divisie niet eens meer uit daarvoor. Ik heb 1x de dia coach ingezet tijdens de kolossus en verder niets uitgegeven aan diamanten of euro's.

Daarbij sta ik nog ruimschoots in de zilveren divisie...

Edit:
Nog een aanvulling, het ziet er naar uit dat ik met het aantal yards nog een upgrade ga krijgen. Dan houd ik zelfs 1 upgrade over na niveau 10 zonder een divisie bonus. Blijf ik in zilver dan heb ik er 2 over.
 
Laatst bewerkt:

BPCastellano

Actief lid
Meeste mensen zal 1 upgrade te kort komen voor Olympische schatkist bij gebruik van beste coach, want zilver is alleen haalbaar bij 3x aankopen 1200 ballen

Is idd verdomd lastig. Daarom voor het event al besloten er op een wereld vol voor te gaan en de rest ondergeschikt te maken. Kost enorm veel energie en dan loop je dus de kans dat ding niet volledig te hebben. Geen zin in.
 

Wildstorter

Actief lid
Nodig voor zilver (op dit moment):
A 1.577
B 1563
C 1661
D 1550
E 1529
F 1688

En ik heb er op C dus ruim 2000 yards in zitten met alleen maar 1x de dia coach.
Dat zilver alleen haalbaar is met 3x 1200 ballen kopen wil ik best geloven als de berekening er maar bij zit en niet zomaar geroepen wordt zonder onderbouwing.

En nee, aan 10 mensen vragen is geen onderbouwing ;-)
 

BPCastellano

Actief lid
Wederom geen renokitjes......ze gaan het toch niet weer flikken he? Dan trek ik echt de stekker eruit uit die evenementen.
 

Felair

Actief lid
Wederom geen renokitjes......ze gaan het toch niet weer flikken he? Dan trek ik echt de stekker eruit uit die evenementen.
Word je niet moe van jezelf?
In t gilde ook al mensen die zitten te stressen "komt x nog?" "is dat al geweest" man man man relax zeg.... als het je zo boeit dan houd het bij of zo.. pffffff

Morgen is het de klassieke tuinset selectiekit en dan zijn er nog 3 dagen over.
Er zijn dus nog 3 kansen, heb even bijgehouden wat al langsgekomen is en wat we nog niet gezien hebben(beta ten opzichte van live servers)

Kan het anders zijn? Ja
Is de volgorde bekend? Nee
Weet je het wel zeker? Nee!!
Hebben al die zeurders een andere hobby nodig? Ja!!! :p

Mijn overzicht tot nu toe, graag gedaan :)

1580412866020.png
 

BPCastellano

Actief lid
Word je niet moe van jezelf?
In t gilde ook al mensen die zitten te stressen "komt x nog?" "is dat al geweest" man man man relax zeg.... als het je zo boeit dan houd het bij of zo.. pffffff

Morgen is het de klassieke tuinset selectiekit en dan zijn er nog 3 dagen over.
Er zijn dus nog 3 kansen, heb even bijgehouden wat al langsgekomen is en wat we nog niet gezien hebben(beta ten opzichte van live servers)

Kan het anders zijn? Ja
Is de volgorde bekend? Nee
Weet je het wel zeker? Nee!!
Hebben al die zeurders een andere hobby nodig? Ja!!! :p

Mijn overzicht tot nu toe, graag gedaan :)

Bekijk bijlage 2520
Bedankt voor je overzicht. Ik snap je punt deels wel, echter zou het niet de eerste keer zijn dat de renovatiekit toch niet voorbijkomt. Die krengen zijn belangrijk en lastig aan te komen. Vandaar het ''gestress'' :p.
 

Wildstorter

Actief lid
Bedankt voor je overzicht. Ik snap je punt deels wel, echter zou het niet de eerste keer zijn dat de renovatiekit toch niet voorbijkomt. Die krengen zijn belangrijk en lastig aan te komen. Vandaar het ''gestress'' :p.

Begrijpelijk alleen schiet je er niets mee op. Hoe veel je hier ook klaagt/vraagt het maakt gewoon geen verschil.

Dus vergelijk het met een schommelstoel: je kan er uren in gaan zitten en bezig zijn maar op het moment dat je er uit stapt ben je net zover als toen je erin ging zitten ;-)
 

DeletedUser1655

Guest
Op welke spelwereld is dat?
Alle werelden... ik kijk nu puur op wereld D waar ik nu brons staat en al 2x een 1200 bus had gekocht en het diamanten coach gekozen, maar ja op wereld F zie ik je stad met 3 colossus staan, en ik 1 na 6x 1200 bus, dus heb je ongelooflijk veel mazzel gehad?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Atokirina

Actief lid
Alle werelden... ik kijk nu puur op wereld D waar ik nu brons staat en al 2x een 1200 bus had gekocht en het diamanten coach gekozen, maar ja op wereld F zie ik je stad met 3 colossus staan, en ik 1 na 6x 1200 bus, dus heb je ongelooflijk veel mazzel gehad?
8877 Ballen heeft me 31 Kolossus-kitjes opgeleverd.
 

Wildstorter

Actief lid
8877 Ballen heeft me 31 Kolossus-kitjes opgeleverd.

Ik met zo'n 9500 ballen 18 kitjes, dat is nogal een verschil :eek:

Alle werelden... ik kijk nu puur op wereld D waar ik nu brons staat en al 2x een 1200 bus had gekocht en het diamanten coach gekozen, maar ja op wereld F zie ik je stad met 3 colossus staan, en ik 1 na 6x 1200 bus, dus heb je ongelooflijk veel mazzel gehad?

Daar zit dus in dat je iedere beurt 1 yard extra krijgt. Met andere woorden; steeds de goedkoopste speler pakken levert je veel meer yards op dan de duurste. Denk dat daar het grootste verschil in zit?
 

DeletedUser1655

Guest
Ik met zo'n 9500 ballen 18 kitjes, dat is nogal een verschil :eek:

Daar zit dus in dat je iedere beurt 1 yard extra krijgt. Met andere woorden; steeds de goedkoopste speler pakken levert je veel meer yards op dan de duurste. Denk dat daar het grootste verschil in zit?

Ik vind het zelfs absurd. Kan nog erger: Op C wereld 8800 ballen en slechts 7 kits met diamanten coach, kan je nagaan hoe scheef dit event inelkaar zit als je het heb over haalbaarheid voor gewone spelers. Met diamantencoach hoort je alle voordelen van alle coaches bij elkaar te hebben, dus sta ik er echt versteld van te kijken dat met divisiecoach 31 raak was...
 
Bovenaan