Discussietopic dagelijkse bonus + interface wijzigingen

Felair

Actief lid
Het gaat hem niet over het feit dat spelers een positieve of negatieve feedback hebben over de aanvulling , het gaat er over dat die a/b testen zoals ze nu gebeuren complete onzin is , want je haalt gewoon informatie en gegevens van de groep die wel mee doet , maar geen enkele uit de groep die uitgesloten is.
Dat jij niet wil snappen wat een A/B test omdat jij het niet eerlijk vind wil niet zeggen dat het geen A/B test is.
 

jovayana

Actief lid
Dat jij niet wil snappen wat een A/B test omdat jij het niet eerlijk vind wil niet zeggen dat het geen A/B test is.
Je kan het kind eender welke naam geven , neemt niet weg dat hoe het hier gebeurt totaal zinloos is. of het moet zijn dat ze moedwillig de enen voordeel geven en de anderen niet.
 
Laatst bewerkt:

Tigertjheu

Actief lid
Tja, Innogames bepaald hoe ze testen, en welke koers ze varen, dat is niet aan ons. We dwalen wel een beetje af eigenlijk maar goed :p
Klinkt een beetje als rusland als je het zo zegt, koers volgen of opdoneren, (klinkt als, ik zeg niet dat het zo is.)
Denk dat de feedback wel duidelijk is maar gezien het miljoenen aantal spelers en beperkte feedback(zowel negatief als positief) hier en op andere fora, heb alleen EN en US bekeken vanwege taal uitdagingen anders, denk ik dat de meeste mensen het wel best vinden. Je ziet ook veel herhaalverkeer van bepaalde mensen zoals hier. En natuurlijk komt er ook feedback via andere wegen maar goed.. :)
Maar waarom is iedereen verplicht mee te doen aan de ab test?
Wat Jovada volgens mij bedoeld is, voor de een blijft alles hetzelfde, voor de ander niet. Eerlijker zou zijn als A iets krijgt, en B iets krijgt.

Tevens doet het er niet toe of ik het (nog) leuk vind of niet. Ik uit mijn kritiek. En ja, er is een hoop irritatie bij mij richting Innogames tav hoe ze haar spelers behandelt.
 

Felair

Actief lid
Klinkt een beetje als rusland als je het zo zegt, koers volgen of opdoneren, (klinkt als, ik zeg niet dat het zo is.)

Maar waarom is iedereen verplicht mee te doen aan de ab test?
Wat Jovada volgens mij bedoeld is, voor de een blijft alles hetzelfde, voor de ander niet. Eerlijker zou zijn als A iets krijgt, en B iets krijgt.

Tevens doet het er niet toe of ik het (nog) leuk vind of niet. Ik uit mijn kritiek. En ja, er is een hoop irritatie bij mij richting Innogames tav hoe ze haar spelers behandelt.

Rusland is denk ik geen goed voorbeeld want we hebben het hier over een bedrijf. Maar inderdaad bevalt het je niet zijn er andere spellen.
En ja dit is natuurlijk heel kort door de bocht, en als ze iets doen wat heel veel weerstand oplevert en het kost ze inkomsten zal Innogames natuurlijk aanpassen want er moet gewoon geld verdient worden. Maar hier komt het gewoon op neer. En die afweging maakt Innogames natuurlijk waar die grens ligt.

Waarom iedereen mee moet doen, omdat Innogames bepaald dat hun dat het beste uitkomt. Ze beheren het spel dus ze bepalen de regels (en waarschijnlijk komt dit hun het beste uit qua data verzamelen en effect meten anders zouden ze het waarschijnlijk niet doen, maar goed dat is een aanname). Ander daaraan gerelateerd uitstapje is bijvoorbeeld, als Leones morgen teruggefloten word dat het maar eens afgelopen moet zijn met het gedogen van crossdeals op de Nederlandse servers dan kan hij ook niet anders dan dat uitvoeren en gaan proberen te handhaven want Innogames bepaald gewoon.

Je kun zeggen dat je het niet eerlijk vind is en dat het zinloos is, maar dat eerste is een mening en dat tweede weet je helemaal niet.
Wij weten niet wat voor data ze hier uithalen, ze testen nu al een tijdje op deze manier dus schijnbaar levert het ze wel inzichten op en vind het overgrote deel het geen probleem want als mensen er echt meetbaar mensen door zouden stoppen dan gingen ze hier echt niet mee door.
Andere bedrijven doen dit ook op allerlei verschillende manieren, dat kun je makkelijk vinden door er naar te zoeken.
 
Vaak ben ik het met jullie eens, maar dit vind ik echt moeilijk doen. Wat heb je voor last van A/B testen? En die beloning is 1 van de 86400 seconden op een dag. Moeilijk doen om eigenlijk niks dus ...
 

jovayana

Actief lid
Vaak ben ik het met jullie eens, maar dit vind ik echt moeilijk doen. Wat heb je voor last van A/B testen? En die beloning is 1 van de 86400 seconden op een dag. Moeilijk doen om eigenlijk niks dus ..

Het gaat niet om de beloningen hé, het gaat er om of je mag mee doen of niet

Dat wil niet zeggen dat je geen onderdeel van de test bent... :p maar goed heb er genoeg woorden aan vuil gemaakt, het is wel klaar zo :)

Je blijft dat maar verdedigen maar ik krijg nooit een antwoord op mijn argumenten, ben natuurlijk veel te dom om het te snappen, maar kun je mij precies uitleggen hoe ik een onderdeel van de test ben als ik niet mee mag doen ????
 

Felair

Actief lid
Ok, laatste poging dan :)
Want of jullie zijn aan het trollen en als dat zo is, chapeau...
Of jullie hebben nul moeite gedaan om het topic van Inno omtrent deze tests te lezen EN/OF überhaupt opgezocht wat een A/B test is.
Of jullie snappen het echt niet, wat ook gewoon kan natuurlijk vandaar deze laatste poging want dat zou gewoon jammer zijn.

Zal het zo kort mogelijk houden zover, dat gaat :p
Mijn voorbeeld: Dagelijkse inlogbonus
We geven groep A een nieuwe optie (dagelijkse inlogbonus) en groep B niet.
Wat zien we dan vervolgens gebeuren? Gaat groep A nu ineens door deze nieuwe optie meer inloggen? Dus zien we gedragsverandering?
En tijdens deze test, blijft groep B zonder deze optie zich zo gedragen als voorheen of wijkt deze data ineens af (B is dus onze controle) want als dit ineens gaat afwijken bij groep B terwijl we daar niets veranderd hebben moet dit mee worden genomen worden en gewogen worden in de beoordeling m.b.t. hoe effectief de nieuwe dagelijks inlogbonus is wanneer we naar groep A kijken.
Je hebt dus gewoon mensen zonder en met nodig de nieuwe dagelijkse inlogbonus nodig om data te vergaren en in te schatten of iets werkt.

Zien ze dat de nieuwe optie werkt, dan gaan we waarschijnlijk allemaal die dagelijkse inlogbonus krijgen, zien we geen verschil dan zal het waarschijnlijk er niet door komen want waarom mensen gratis extra's geven als dit het doel niet bereikt.

En dit hoeft echt niet verdeeld te worden in de ene helft van de spelers en dan in de andere helft je kunt ook op basis van verschillende criteria subgroepen maken, voorbeeld hieronder.

Het zou mij namelijk logisch zijn als ze voor die event pass meerdere groepen maken, dit is gebaseerd op mijn ideeën natuurlijk niet op wat Inno daadwerkelijk doet nu want heb er geen idee hoe ze bepalen wie wel en wie niet en of ze gewoon 50/50 doen qua spelers of dat ze zoals mijzelf logisch lijkt meerdere groepen spelers kijken op basis van bijvoorbeeld deze of andere criteria.

Mijn idee m.b.t. event pass:
Je hebt een hoop categorieën spelers in FoE, als ik denk aan diamanten kopen denk ik zelf aan de volgende categorieën:
* Mensen die elk event diamanten kopen.
* Mensen die eens in de zoveel events diamanten kopen.
* Mensen die alleen diamanten kopen met 200% of hogere bonus aanbiedingen.
* Mensen die nooit diamanten kopen.

Je geeft binnen deze groepen een deel beide opties van de event pass (groep A), en een ander deel slechts een optie.
Hoeveel % koopt een event pass van groep A en B en ligt dit hoger of lager bij A of B of maakt het niets uit?
En hoeveel van de mensen in groep A kopen het duurste niveau en hoeveel het laagste?

Is er dan veel verschil tussen mensen die altijd met events diamanten kopen en mensen die het soms doen? Zo ja dan moeten we nog een extra bonus invoeren om die laatste groep dan bijvoorbeeld over de streep te trekken bij het volgende event.

Zien we verschil bij mensen die normaal alleen diamanten kopen met de 200% aanbieding of niet? Afhankelijk van resultaat kan hier dus ook weer kijken of je iets extra's moet doen volgend event of niet.

Laatste toevoeging:
Je kan dit natuurlijk met allerlei verschillende functies doen, en hoop dat mijn uitleg duidelijk genoeg is om aan te geven dat groepen zonder de functie of zonder de hoogste niveau van de event pass zeker waardevol zijn vanuit het perspectief van het bedrijf.

Dit testen op alleen de beta server is gewoon niet voldoende, sowieso al niet omdat er daar maar een server is met dus spelers van weet ik hoeveel verschillende landen en dat vervuild ook weer in bepaalde mate de data plus dat mensen daar gratis diamanten krijgen omdat ze testen en dat heeft ook weer invloed op wat mensen doen dus dat vertekend ook weer.
Kan me ook wel voorstellen dat uitgave patronen per land ook nog anders zullen zijn dus daar zullen ze ook naar kijken denk ik.

Kortom, je moet dit dus wel op de live servers doen, om inzicht te krijgen in het wat en waarom mensen doen.
Uiteindelijk gaat dit natuurlijk om mensen zoveel mogelijk te laten spelen en zoveel mogelijk geld uit te laten geven.
Betekend dit dat mensen in sommige gevallen benadeeld worden in bepaalde mate tijdens het testen, helaas wel.
Zijn het daarom geen geldige A/B testen? Nee.

De groeten ;)
 
Laatst bewerkt:

jovayana

Actief lid
Mijn voorbeeld: Dagelijkse inlogbonus
We geven groep A een nieuwe optie (dagelijkse inlogbonus) en groep B niet.
Wat zien we dan vervolgens gebeuren? Gaat groep A nu ineens door deze nieuwe optie meer inloggen? Dus zien we gedragsverandering?
En tijdens deze test, blijft groep B zonder deze optie zich zo gedragen als voorheen of wijkt deze data ineens af (B is dus onze controle) want als dit ineens gaat afwijken bij groep B terwijl we daar niets veranderd hebben moet dit mee worden genomen worden en gewogen worden in de beoordeling m.b.t. hoe effectief de nieuwe dagelijks inlogbonus is wanneer we naar groep A kijken.
Je hebt dus gewoon mensen zonder en met nodig de nieuwe dagelijkse inlogbonus nodig om data te vergaren en in te schatten of iets werkt.

Mooie theorieën en uitleg maar ongeloofwaardig, je weet ook dat het gedrag van B niet gaat veranderen, waarom zouden ze er verandert niets voor hun.

Net zoals je theorie met diamanten en eventpass dat klopt ook niet helemaal.

Intelligent gedoe en benamingen van a/b testen, maar totaal misvormd hier, bv de 28 dagen inlog hoe lang gaat die als a/b test blijven na 1 maand kan je zien hoeveel % de 28 volmaakte , is dit voldoende test ? neen want het is best mogelijk dat voor ronde 2 er al heel wat afhaken en zeggen ja ik heb het wel gezien en gaat je % omlaag of omgekeerd juist leuk vinden, maar je hebt wel een langere tijd nodig terwijl het uitrollen voor iedereen die min of meer actief is (natuurlijk niet geven aan spelers die al 3 maanden in het rood staan, alhoewel het best mogelijk is dat sommigen van hen het ook kregen) en dan kijken bij hoeveel % van de spelers het aanslaat en of het de moeite is of terug verwijderd kan worden.
Hetzelfde geldt in grote mate ook voor de eventpasses.

Maar hier geldt het een spel en test je met alle actieve spelers of iets aanslaat of niet, los van dat sommigen nooit diamanten kopen en anderen wel, je kan ook gewoon zien of de 2 rijen populair zijn en gekocht worden of alleen 1 of geen dat geeft je ook een totaalbeeld van zijn 2 rijen populair of niet.
De doelgroep die weinig of niets koopt haal je daar ook perfect uit, en kan je nadien op die basis ook stimuleren met aanbiedingen van bv 200% en zie je daar dan ook meteen of het baat heeft of niet.

Maar dit is ook een betalend spel als je daar de keuze voor maakt, dan moet ook iedereen de keuze hebben om te kunnen kopen en dat gebeurt nu niet waardoor de enen dus de mogelijkheid krijgen om iets te kopen en de andere groep genaaid word want hij mag die gouden upgrade of extra's die hem in het spel verder kunnen helpen niet kopen.
Dus kunnen we aannemen dat innogames zijn eigen spel vervalst op deze manier.
 
Laatst bewerkt:
Bij nieuwe menu blijft het groene vinkje dat je ontvangt bij einde dagelijkse opdracht onzichtbaar, en dus de kans om te te innen.
Ik speel op Android, op PC schijnt t wel correct te werken.
 
Bovenaan