Discussietopic dagelijkse bonus + interface wijzigingen

jovayana

Actief lid
Er zou zomaar door een evenement meer ingelogd kunnen worden oid, dit is de manier om het zo eerlijk mogelijk te testen.
Dikke zever weer, alleen op de beta zul je zien dat met event er meer ingelogd wordt want daar komen ze dan kijken om te zien hoe ze het beste op RL kunnen spelen als het bij ons komt , er zou zo maar meer kunnen ingelogd worden bij events is ook weer onzin, want dat zie je al een heel jaar door of er meer wordt ingelogd bij een event, daar heb je geen a/b test voor nodig. het enige dat a/b test verdient is koop je A zilver of B beiden en daar zou dus iedereen mee moeten kunnen doen.
 

PrivateHead

Actief lid
Tuurlijk, laat de leden het maar met elkaar uitvechten is veel gemakkelijkermanmanman..
Jij krijgt tenminste nog af en toe een reactie op je berichten hier, ik word gewoon genegeerd zowel in dit topic als in andere topics waar ik vragen stel of een probleem benoem. Dus jij hoort nog bij de happy few :)
 

Tigertjheu

Actief lid
"Community Manager" de naam zegt het letterlijk, ik vind het schandalig dat er klaarblijkelijk spelers zijn die dan niet eens een antwoord krijgen.
 
Of het A/B-test is of niet, interesseert me niet echt. In dit geval qua concept kan ik het ook niet echt oneerlijk vinden. Het duurt sowieso best een tijd voordat je vooruitgang boekt. Het aantal fp e.d. is altijd mooi meegenomen, ook voor Grootse Gebouwen. Als je nu alles al uitontwikkeld hebt, lijkt het me een overbodige extra, maar nooit onaangenaam.

Na een aantal dagen mee te maken en nu te kijken wat er in de 7-dagenkistjes kan zitten, vind ik het wel extra leuk. Ook juist voor startende spelers. Maar ook voor mij persoonlijk. Ik heb veel moeite om mijn Cidermolen te upgraden: bij de Antiquair wel munten maar weinig juwelen. Dat er dan een selectiekit kan worden gevonden eens in de zoveel tijd, vind ik al een leuke extra.

De groep die wat krijgt levert net zo veel info op als de groep die niet krijgt. Daarom is het ook A/B. A krijgt het niet, hoe reageren ze daar op, B wel en hoe reageren ze daar op? Dat is de simpele vraag. Als je meer beloningen krijgt, is het ook makkelijker om verder te komen en dat maakt het ook leuker voor startende spelers omdat die sneller in een hoger tijdperk mee kunnen doen en met best leuke gebouwen in hun stad. Als je dat niet hebt, duurt het gewoon wat langer, maar eerlijk gezegd ben je met een beetje inzet al snel in de koloniale tijd.
Kortom; ik zou me niet zo druk maken. Het hele concept van dit spel is dat je rustig aan steeds wat sterker wordt en dat is juist het leuke. Als je dat niets vind, kan je beter Age of Empires spelen oid. Ik heb ooit Cossacks gespeeld, voor wie het kent; daar moest je pas echt geduld hebben.
 

Tigertjheu

Actief lid
Weet je wat het is? Met jullie kun je gewoon niet praten.
Of jij bent te eigenwijs om het te begrijpen..?

Maar waar het om draait, een deel van a krijgt niets extras, en het evenement spelen ze wel of niet. Ja je maakt deel uit van die test maar je waarde is van weinig belang. Laat ik het simpliceren
A1 krijgt niets, doet niets anders
A2 krijgt niets, doet wel iets anders
B1 krijgt wat, doet niets anders
B2 krijgt wat, doet wel iets anders
C noem ik later

Na de test kan je de 4 groepen indelen in percentage's, A en B is 50/50, de vraag is hoeveel % 1 en 2 krijgen bij ieder, en wat Inno zou willen zien.

Maar de keuze om mee te doen krijg je niet, je "werkt" mee maar word daar niet voor beloond. Wat een deel van de irritatie kan verhelpen is een C groep maken, die niet bijdraagt aan de AB test, en die wel bijdragen geef je een kleine beloning. Bijvoorbeeld 100 diamanten, of iets waaruit geselecteerd kan worden na het afronden. Bijvoorbeeld een upgrade voor een van je gebouwen.
Wil je het wat eerlijker maken geef je groep A een 'Gouden' beloning, en B een 'Zilveren beloning'.
 

jovayana

Actief lid
De groep die wat krijgt levert net zo veel info op als de groep die niet krijgt. Daarom is het ook A/B. A krijgt het niet, hoe reageren ze daar op,
Spelersgewijs kunnen ze daar niet op reageren behalve hier misschien op forum door te vragen waarom worden wij beroofd van die extra mogelijkheid om te groeien ????

Het enige wat groep A als reactie zou kunnen hebben (als ze op de hoogte zijn dat groep B een extra kreeg) is loop naar de hel innogames als je ons zo achteruit drukt stop ik met spelen. Is dat wat innogames verstaat onder de controlegroep ?????
 

jovayana

Actief lid
Bij de ene ben je bevoordeeld, bij de volgende weer niet. Wat is daar dan zo oneerlijk aan?

Werkelijk ????? ten eerste gaat het er niet om dat de ene bevoordeeld is maar vooral dat de ander benadeeld is en dat is oneerlijk, ten tweede ga jij er zo maar van uit dat het een beurtrol is waardoor alles weer gelijk gestreken wordt ? bij de volgende kun je al weer uit de boot vallen want de keuze is willekeurig en moest dat niet zo zijn en dat het echt een beurtrol is dan zou de a/b test helemaal van de pot gerukt zijn.

Moest het zo zijn deze keer de ene 50% van de spelers en volgende keer de andere 50% dan is het echt dom en tijdverlies want dan kun je evengoed nu de100% doen en kijken of het aanslaat of niet? Bij een event waar gaat het eigenlijk om ? de essentie is kopen ze A alleen zilver of kopen ze B zilver en goud. Alles wat je er bij sleurt is dikdoenerij en haal je voor meer dan 90% al uit de statistieken ( of zijn statistieken niet modern genoeg meer en moet het nu a/b test zijn)

Jarenlang was ik arbitragist op de beurs van Brussel, Wall Street , A'dam en Jo'bourg en wat ik altijd geleerd heb is hou het simpel en sleur er geen fantasietjes bij om toch maar intelligent en ingewikkeld over te komen waardoor je hier in casu spelers benadeelt die ook betalen voor de beste mogelijkheid om te groeien in het spel.

Maar voor mijn part mogen ze a tot xyz test doen als ze dat leuk vinden maar niet ten koste van en het benadelen van spelers.
 
Laatst bewerkt:
Als jullie toch bezig zijn met t menu: waarom niet in bovenste balk nog steeds geen eentje met je fp totaal? (Ipv steeds op een gg ervoor te moeten klikken). Maar nog steeds wél je bevolking, tevredenheid, enz, statistieken die er naar verloop van tijd helemaal niet meer toe doen.
 
Over gratis beloningen mag je niet klagen. Sinds dag 8 klik ik de pop up dagelijkse beloningen weg zonder te verzamelen en verder wil ik daar niks over kwijt.

Ik zie graag een instelling dat je de pop up niet krijgt bij het inloggen + een knop dat je alle beloningen in 1 keer kan verzamelen.
Dan kan je als je wilt alles op dag 28 verzamelen.
 

Tigertjheu

Actief lid
Liever gewoon een automatische verzameling, en een animatie. Als je inlogt zie je wat je krijgt met wat leuke sterren die na 1 seconde kleiner wordt en je inventaris 'in schuift'.
Zoiets als animatie:
 
Laatst bewerkt:
Mooie theorieën en uitleg maar ongeloofwaardig, je weet ook dat het gedrag van B niet gaat veranderen, waarom zouden ze er verandert niets voor hun.

Net zoals je theorie met diamanten en eventpass dat klopt ook niet helemaal.

Intelligent gedoe en benamingen van a/b testen, maar totaal misvormd hier, bv de 28 dagen inlog hoe lang gaat die als a/b test blijven na 1 maand kan je zien hoeveel % de 28 volmaakte , is dit voldoende test ? neen want het is best mogelijk dat voor ronde 2 er al heel wat afhaken en zeggen ja ik heb het wel gezien en gaat je % omlaag of omgekeerd juist leuk vinden, maar je hebt wel een langere tijd nodig terwijl het uitrollen voor iedereen die min of meer actief is (natuurlijk niet geven aan spelers die al 3 maanden in het rood staan, alhoewel het best mogelijk is dat sommigen van hen het ook kregen) en dan kijken bij hoeveel % van de spelers het aanslaat en of het de moeite is of terug verwijderd kan worden.
Hetzelfde geldt in grote mate ook voor de eventpasses.

Maar hier geldt het een spel en test je met alle actieve spelers of iets aanslaat of niet, los van dat sommigen nooit diamanten kopen en anderen wel, je kan ook gewoon zien of de 2 rijen populair zijn en gekocht worden of alleen 1 of geen dat geeft je ook een totaalbeeld van zijn 2 rijen populair of niet.
De doelgroep die weinig of niets koopt haal je daar ook perfect uit, en kan je nadien op die basis ook stimuleren met aanbiedingen van bv 200% en zie je daar dan ook meteen of het baat heeft of niet.

Maar dit is ook een betalend spel als je daar de keuze voor maakt, dan moet ook iedereen de keuze hebben om te kunnen kopen en dat gebeurt nu niet waardoor de enen dus de mogelijkheid krijgen om iets te kopen en de andere groep genaaid word want hij mag die gouden upgrade of extra's die hem in het spel verder kunnen helpen niet kopen.
Dus kunnen we aannemen dat innogames zijn eigen spel vervalst op deze manier.
Dit is heel normaal in bedrijvenland. Geef een hele wijk een folder dat ze een gratis ijsje krijgen als ze een friet met hamburger kopen en kijk of die mensen meer op bezoek komen door aan de kassa je postcode te vragen dan mensen die zo'n folder niet hebben ontvangen. Dan zullen er ook mensen zijn die zeggen: "Hé, krijg jij een gratis ijsje?" "Ja, we kregen een folder door de bus!" "Maar zo'n folder heb ik niet gekregen, dat vind ik niet eerlijk!"

Dit is ongeveer de conversatie die nu gaande is. Je kan er van alles van vinden, maar als bepaalde groepen spelers een extra bonus krijgen is dat nu eenmaal zo. Dat heeft verder niets te maken met eerlijk of oneerlijk, maar gewoon een keuze van bedrijfsmarketing om te zien of iets effectief is of niet. Het gaat bovendien niet enkel om of mensen meer geld uitgeven, maar ook: is er meer betrokkenheid, worden spelers actiever, zien we meer interactie? Gewoon meer mensen aan het spelen krijgen zorgt op de langere termijn voor meer inkomsten, maar ook voor meer speelplezier.

Bovendien vergeet je dat Inno wel iets uit kan proberen, maar dat het best kan zijn dat het niet werkt of slechts eenmalig, waardoor je even een activiteitspiek hebt, maar daarna zakt het weer in. Kortom: ik vind het prima; ik krijg in de vorm van evenementen en de antiquair al genoeg 'bonus' bovenop wat er nu bij de dagelijkse login extra komt. Al verheug ik me wel op de 3x 1400 medailles aan het eind van de 4 weken.
 
Spelersgewijs kunnen ze daar niet op reageren behalve hier misschien op forum door te vragen waarom worden wij beroofd van die extra mogelijkheid om te groeien ????

Het enige wat groep A als reactie zou kunnen hebben (als ze op de hoogte zijn dat groep B een extra kreeg) is loop naar de hel innogames als je ons zo achteruit drukt stop ik met spelen. Is dat wat innogames verstaat onder de controlegroep ?????
Je hebt ook nog zoiets als dynamiek in het spel t.o.v. het dagelijks leven. Het is op een gegeven moment zomer (vakantie o.a.) Dat op zichzelf is al een parameter waarmee je e.e.a. kan analyseren. Als je dan in die periode iets nieuws introduceert bij de helft van de spelers, zal het ook interessant zijn om te zien hoe de helft functioneert die niets krijgt. Het is een heel simpel gegeven dat bepaalde dagen drukker zijn dan andere. Dan is het interessant om te zien of zo'n prikkel van dagelijkse inlogbeloning ook iets uithaalt of dat het gedrag van spelers er niet door verandert.
Overigens heb ik nu in alle werelden die dagelijkse beloning, dus het lijkt wat algemener te zijn geworden. Het boeit me alleen niet in die andere werelden. Ik heb 1 hoofdwereld waar ik rustig aan steeds een beetje verder uitbreidt en 2 simpeler werelden waar ik enigszins probeer om dagelijks in te loggen, maar dat lukt niet altijd.
Ik zou me er niet zo druk over maken, want hoe dan ook zijn dit soort testen tijdelijk en zullen er op den duur spelbrede consequenties aan verbonden worden zodat iedereen een update krijgt. Dan heeft iedereen het 'voordeel', waar ik eerlijk gezegd nu nog niet zo heel veel aan heb gehad, aangezien geld en voorraden mij niet heel ver helpen.
 

jovayana

Actief lid
Pffff weeral uitleg waar er al 10 jaar statistieken van zijn , en het is niet algemener geworden voor die dagelijkse beloning, je hebt hem of niet , dat je dat nu pas merkt geeft gewoon aan dat je in je hulpwerelden niet dagelijks inlogt , wat de meeste theorieën voor de accuraatheid van die a/b test al om zeep helpt.

En je ijsjestheorie is ook weer zoiets, waarom zou je bewust aan een enkel deel de folder geven, natuurlijk zullen diegene met folder misschien zeggen hé gratis ijsje , maar dat zegt niks over de groep die geen folder kreeg en is ook geen contolegroep zoals jullie graag zeggen, is gewoon een groep die uit de boot valt en zegt waarom ik niet,
Wat ga je meten? de groep die uit de boot viel had anders ook voor een gratis ijsje gekomen ? Dat is dan puur tijdverlies en inkomsten verlies, want gaf je iedereen de folder had je misschien meer omzet, en zag je ook of je cliënteel gestegen is of niet met de actie, Wat ga je doen volgende keer iedereen folder geven of nog eens "slim" zijn en nu de andere helft.

En ik vergeet niet dat inno iets kan uitproberen maar kunnen ze evengoed doen met alle spelers en als het niet aanslaat weer verwijderen of veranderingen in aanbrengen.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan