Discussietopic dagelijkse bonus + interface wijzigingen

Felair

Actief lid
Sommigen krijgen het en anderen niet is onder de noemer van hun zogenaamde a/b testen, ooit door iemand uitgevonden om het verschil in aankoopgedrag te zien bij klanten, maar bij inno in het leven geroepen door iemand die er absoluut niets van snapt, want hier zijn geen a/b testen enkel een A en een B staat voor iemand die niets krijgt dus hoe kunnen ze het verschil van gedrag dan merken vraag ik mij af, en dit is al zo bij bijna elk evenement de laatste tijd.
Nou dit is toch niet heel moeilijk te begrijpen, misschien geen directe link met koopgedrag zeker indirect.
Je kan kijken wat de impact is wanneer je dit bij een groep uitrolt welke niet elke dag inlogt normaal, helpt dit dan om er voor te zorgen dat ze wel inloggen?

Hoe vaker je inlogt hoe groter de kans dat je ergens in een scherm terecht komt om diamanten uit geven of een scherm ziet met een bepaalde aanbieding.

Hoe vaker je inlogt hoe beter dus, een extra laag zou kunnen zijn een diamanten bonus geven aan deze mensen om te checken of wanneer ze die in beeld krijgen vervolgens ze die dan misschien kopen. Daarin kun je nog experimenten met type aanbieding (diamanten/pakketten/enzoverder).

Reken maar dat ze activiteit in ieder geval bijhouden qua inlogdata en wie weet wat ze nog meer bijhouden, als iemand het kan verzinnen is het te regelen natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:

jovayana

Actief lid
@Felair
Ja zoals je zegt bij een groep die niet elke dag inlogt maar dat is het hem niet, het is gewoon willekeurig ook bij spelers die dagelijks inloggen, dus blijft de vraag waarom het dan niet uitvouwen voor iedereen, ook een speler heeft verschillende werelden maar logt alleen in op zijn hoofdwereld elke dag , de andere werelden dienen gewoon om die hoofdwereld te helpen en er wordt maar 2 of 3x per week ingelogd, die werelden zullen nooit iets kopen dat zal altijd via de hoofdwereld gebeuren. Dus wordt je test zowiezo al vervalst. Zelfde geldt voor evenementen met twee extra rijen prijzen , sommigen wel anderen niet, welk verschil kun je meten? Het enige is kopen ze of kopen ze niet, kopen ze niet dan weten ze ook dat ze er mee kunnen stoppen, maar het enige wat ze nu bereiken is telkens reacties van spelers "waarom ik niet" en creëer je alleen maar jaloersheid.
 
Ik vind het nieuwe schermpje verwarrend. Ik speel op de laptop, het klinkt alsof bepaalde feedback gaat over het spelen op tablet of telefoon. Voor mij is het een kwestie van aanklikken en Escape, dan kan je ten minste doorpakken.

Ik vind het nogal vreemd want:
1) ik speel nu in alle werelden behalve Arvahall en het lijkt te wisselen per wereld of het nieuwe scherm verschijnt.
2) Het dametje wat iedere dag een beloning geeft als ik 1 munt oogst is er ook nog steeds. Dus heb je opeens 2 dagelijkse bonussen voor inloggen? Heel apart.
3) Het uiterlijk van de balk wijkt nogal af van de rest van de vormgeving, dat vind ik wel storend. Bovendien is het verre van subtiel, zo'n balk die bijna je halve scherm vult, dan hou ik het liever bij het dametje. Ik kan me voorstellen dat het in de app anders is, daar komt het net even anders over. Aangezien ik die niet gebruik, kan ik daar niet over meepraten.

Kortom: ik vind het leuk geprobeerd, maar niet zo'n succes. Ik zou liever zien dat je bij het dametje af en toe (bij wijze van eens in de 100 dagen) 5 gratis diamanten krijgt of zo. Dan heb je toch een stip aan de horizon dat je ooit eens al je schurken vrij hebt gespeeld oid. :)
 
Laatst bewerkt:
Als ze goed naar feedback luisterde was het AB testen helemaal niet nodig. En er is niet voor niets beta.
Dat is wel zo’n beetje heh. Feedback wordt voor de vorm gevraagd. Het forum op beta is nog levend, maar de anderen worden schaars bezocht. Met goede reden: er wordt toch niet geluisterd.
jouw onderschrift somt het mooi op. Jammer, maar waar.
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Testen op de beta heeft uiteraard zijn functie, maar testen op de reguliere omgevingen ook.

Op de beta wordt er voornamelijk functioneel getest, dus of alles technisch goed in elkaar zit en er geen (al te grote) fouten in het spel zitten. Daarnaast worden er ook nieuwe evenementen getest of de balans daar is zoals we voor ogen hadden, en of de beloningen aan de verwachtingen van de spelers voldoen. Er worden regelmatig prijzen aangepast of andere balansupdates gedaan aan de hand van data en feedback die we op de beta verzamelen.

Spelers op de beta gedragen zich echter anders dan spelers op de reguliere werelden. Er zijn minder beginnende spelers, en de spelers zijn ook nog eens redelijk betrokken bij het spel met een (over het algemeen) goede kennis.

Als we dus bijvoorbeeld de impact van een nieuwe tutorial willen testen, zullen we dat dus op de reguliere werelden moeten doen. Nu is dat wel een test die weinig aandacht zal trekken onder de spelers omdat het alleen nieuwere spelers treft, maar nu ook bij de inlogbonussen zullen we op een of andere manier moeten testen of het de gewenste impact heeft op bijvoorbeeld de hoeveelheid spelers die elke dag inloggen, of helpt het om spelers langer in het spel te houden.

We snappen zeker dat zulke testen vervelend zijn, zeker als je niet in de groep zit waarbij dit wordt getest, maar het helpt ons weer om betere, meer geïnformeerde keuzes te maken en dat zorgt er weer voor dat het spel voor iedereen beter wordt.
 

Felair

Actief lid
@Felair
Ja zoals je zegt bij een groep die niet elke dag inlogt maar dat is het hem niet, het is gewoon willekeurig ook bij spelers die dagelijks inloggen, dus blijft de vraag waarom het dan niet uitvouwen voor iedereen, ook een speler heeft verschillende werelden maar logt alleen in op zijn hoofdwereld elke dag , de andere werelden dienen gewoon om die hoofdwereld te helpen en er wordt maar 2 of 3x per week ingelogd, die werelden zullen nooit iets kopen dat zal altijd via de hoofdwereld gebeuren. Dus wordt je test zowiezo al vervalst. Zelfde geldt voor evenementen met twee extra rijen prijzen , sommigen wel anderen niet, welk verschil kun je meten? Het enige is kopen ze of kopen ze niet, kopen ze niet dan weten ze ook dat ze er mee kunnen stoppen, maar het enige wat ze nu bereiken is telkens reacties van spelers "waarom ik niet" en creëer je alleen maar jaloersheid.
Ze hoeven niet alleen bij de minder actieve te testen, leek mij de meest interessante groep maar dat is een aanname van mij daarom die als voorbeeld gepakt.
Maar ze testen willekeurig en kan dus ook getest worden bij spelers die wel (dagelijks) actief zijn. En wellicht halen ze daar ook weer interessante gegevens uit.

Sowieso testvervalsing bestaat niet, mits ze hun data analyse afdeling op orde hebben, dat weten we niet natuurlijk maar ga er wel vanuit dus weten ze precies hoe actief iemand is of niet en zullen ook kunnen zien hoe vaak je per wereld online bent. Hoeveel je doet qua handelen/vechten/GE/GS/GVG enzovoorts. Dus ze kunnen conclusies trekken wat je hoofd/bijwereld/diafarm is in bepaalde mate van zekerheid. Kan je gewoon een factor van maken bijvoorbeeld.

Overigens denk ik dat je het overschat qua feedback want als je het aantal reacties op het forum afzet tegen het aantal spelers is het aantal "klagers" minimaal en meestal geven dezelfde feedback sowieso
 

jovayana

Actief lid


jovada

Regent​

I think you all forget one thing and that this 28 days rewards are in function of new players and an addition to the making it easier to reach colonial era that they announced.

Dit was mijn reactie op beta en ik snap het wel, natuurlijk niet interessant voor spelers die einde tech zijn en 1000 fp +1000 fp per dag verdienen met innen en GS.
We snappen zeker dat zulke testen vervelend zijn, zeker als je niet in de groep zit waarbij dit wordt getest, maar het helpt ons weer om betere, meer geïnformeerde keuzes te maken en dat zorgt er weer voor dat het spel voor iedereen beter wordt.
Maar het is geen a/b test er is geen keuze tussen A of B een a/b test zou zijn onder deze kolf zit noorse kreeft onder de andere canadese kreeft welk is de lekkerste, of met potjes yoghurt of iets anders, of bv bij evenementen de ene groep zilver en gouden prijslijst extra en de andere gouden en zilveren en kijken welke groep het meeste voor de twee gaat, maar nu krijgt gewoon een groep iets en de andere niets, dat is een A zonder B

Sowieso testvervalsing bestaat niet, mits ze hun data analyse afdeling op orde hebben, dat weten we niet natuurlijk maar ga er wel vanuit dus weten ze precies hoe actief iemand is of niet en zullen ook kunnen zien hoe vaak je per wereld online bent. Hoeveel je doet qua handelen/vechten/GE/GS/GVG enzovoorts. Dus ze kunnen conclusies trekken wat je hoofd/bijwereld/diafarm is in bepaalde mate van zekerheid. Kan je gewoon een factor van maken bijvoorbeeld.

Ja natuurlijk kunnen ze alles volgen, maar dit heeft dan weer absoluut niets met een a/b test te maken.
 

Felair

Actief lid
Ja natuurlijk kunnen ze alles volgen, maar dit heeft dan weer absoluut niets met een a/b test te maken.

Ik weet niet wat jij denkt dat een A/B test is, en ik ben de laatste die gaat roepen dat ik een expert ben (nog niet misschien).
Maar ik kan wel redelijk typen, lezen en zoeken op Internet, (hoewel dat echt niet altijd foutloos gaat natuurlijk :p ) en hoe Innogames het gebruikt word het door tal van andere bedrijven ook gebruikt (persoon 1 krijgt een andere website voorgeschoteld bij het bezoek aan een bepaalde website dan persoon 2 bijvoorbeeld).

Dat je het niet eens bent met dat bepaalde features in een A/B test getest worden, dat mag en snap ik maar dat maakt niet dat het geen A/B test is.
En natuurlijk willen ze de impact weten hiervan dus het kunnen volgen van wat mensen doen nadat ze ineens iets nieuws voorgeschoteld krijgen heeft er alles mee te maken want als ze niet de gewenste resultaten zien is de hele functie er over x tijd gewoon weer weg of als ze wel bereiken wat ze voor ogen hadden dan hebben we het straks allemaal.

Ze hebben zelf ook toelichting gegeven hierover.
Waar je wel vraagtekens bij kan zetten is "Geen enkele speler zal door de test lange termijnvoordelen krijgen of van tevoren worden geselecteerd om deel te nemen" want als je mensen verschillende niveaus van event passes gaat aanbieden is er mogelijk wel sprake van lange termijnvoordeel. Want dat haal je zo 123 niet in.
Of dat bij die login bonus ook zo is, geen idee die beloningen onder de balk gaan het verschil niet maken, wat er in die kistjes zit weet ik niet want heb zelf de optie niet :-D
 

jovayana

Actief lid
(persoon 1 krijgt een andere website voorgeschoteld bij het bezoek aan een bepaalde website dan persoon 2
Pfff ja een andere dus is er een A en een B hier krijgt een persoon iets en de andere niets en het is op dezelfde website. Net zoals ik zei proef verschil tussen noorse en canadese kreeft.

En ja dat is wat ik ook al aangeklaagd heb bij events , de ene kan een voordeel van att/def, goed en fp halen door dat hij de gouden upgrade kon kopen en de andere heeft dus een heel jaar handicap en moet dan nog hopen dat hij het jaar nadien wel die gouden upgrade kan kopen,

Die 28 dagen beloning had ook meer in functie kunnen verspreid worden, als het als hulpmiddel dient en bijkomstig is aan het verminderen van kosten goederen en fp tot koloniale waarom het dan niet alleen voor die doelgroep plaatsen , daar zie je nog meer dan wie er naar handelt , wie niet elke dag inlogt en of het echt nut heeft voor die doelgroep, waarom er eindetech spelers die er absoluut niets aan hebben behalve irritatie dan omdat de prijzen in hun ogen waardeloos zijn ermee lastig vallen als zij toch niet tot de doelgroep behoren.
 

Tigertjheu

Actief lid
We snappen zeker dat zulke testen vervelend zijn, zeker als je niet in de groep zit waarbij dit wordt getest, maar het helpt ons weer om betere, meer geïnformeerde keuzes te maken en dat zorgt er weer voor dat het spel voor iedereen beter wordt.
Of je vind het juist vervelend om continu bij de groep te zitten waar het getest wordt. Tevens lees ik continu kritiek over a/b testing, waarom word daar niets mee gedaan? Dit zou al heel simpel kunnen door in de instellingen een knop toe te voegen of je mee wilt doen aan de tests.

Het gaat ditmaal niet om een tutorial, maar een extra klik waar ik nog nooit iemand over gehoord heb. Ik ken geen spelers die 3k per dag ophalen, en dan nog blij worden van 2fp meer. Jij wel Leones?
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Of je vind het juist vervelend om continu bij de groep te zitten waar het getest wordt. Tevens lees ik continu kritiek over a/b testing, waarom word daar niets mee gedaan? Dit zou al heel simpel kunnen door in de instellingen een knop toe te voegen of je mee wilt doen aan de tests.
Een instelling zou de testresultaten weer kunnen beïnvloeden. Zulke testen zijn juist alleen relevant als alle soorten spelers worden getest en er een voldoende representatieve doelgroep is aan beide kanten van de test. Zo'n instelling zal er dus niet komen.

Maar het is geen a/b test er is geen keuze tussen A of B een a/b test zou zijn onder deze kolf zit noorse kreeft onder de andere canadese kreeft welk is de lekkerste, of met potjes yoghurt of iets anders, of bv bij evenementen de ene groep zilver en gouden prijslijst extra en de andere gouden en zilveren en kijken welke groep het meeste voor de twee gaat, maar nu krijgt gewoon een groep iets en de andere niets, dat is een A zonder B

Het is nog steeds een A/B test. A is de nieuwe functionaliteit, en B is de huidige status. Als jouw restaurant altijd Noorse kreeft serveert maar je hebt een vermoeden dat klanten het niet proeven als je een andere, goedkopere kreeft serveert kan je dat bij een deel van de klanten testen en vergelijken, dat is ook een A/B test.
 

jovayana

Actief lid
Het is nog steeds een A/B test. A is de nieuwe functionaliteit, en B is de huidige status. Als jouw restaurant altijd Noorse kreeft serveert maar je hebt een vermoeden dat klanten het niet proeven als je een andere, goedkopere kreeft serveert kan je dat bij een deel van de klanten testen en vergelijken, dat is ook een A/B test.
Ja daar zeg je het weer 2 soorten dus een a en een b , A blijft in huidige status en B krijgt iets nieuws erbij maar behoud ook de rest van de huidige status, bij die kreeft krijgen die anderen niet de twee soorten hé.

Maar natuurlijk geef je geen commentaar op het feit dat bij events diegenen die niet de twee rijen extra prijzen kunnen kopen een heel jaar handicap hebben tegenover de spelers die het wel konden kopen. Ik vraag mij wel af welk nut die a/b test daar dan wel heeft
We snappen zeker dat zulke testen vervelend zijn, zeker als je niet in de groep zit waarbij dit wordt getest, maar het helpt ons weer om betere, meer geïnformeerde keuzes te maken en dat zorgt er weer voor dat het spel voor iedereen beter wordt.
Dat klopt dan toch niet dat het voor iedereen beter wordt.
 

Tigertjheu

Actief lid
Een instelling zou de testresultaten weer kunnen beïnvloeden. Zulke testen zijn juist alleen relevant als alle soorten spelers worden getest en er een voldoende representatieve doelgroep is aan beide kanten van de test. Zo'n instelling zal er dus niet komen.
Er zijn miljoenen spelers, stel dat 50% het uitschakeld heb je nog steeds miljoenen spelers die het niet uitschakelen. Maak dit voor het gemak de c groep en je a/b groep geeft nog steeds resultaat, geef wat mij betreft die groep een aantal diamanten per maand omdat ze mee willen doen aan jullie test.

In mijn ogen gewoon onzin wat je schrijft en meer luiheid van inno, en als het geen luiheid is zie ik het als een middelvinger naar de spelers toe. Dat is mijn mening.
 

Felair

Actief lid
Er zijn miljoenen spelers, stel dat 50% het uitschakeld heb je nog steeds miljoenen spelers die het niet uitschakelen. Maak dit voor het gemak de c groep en je a/b groep geeft nog steeds resultaat, geef wat mij betreft die groep een aantal diamanten per maand omdat ze mee willen doen aan jullie test.

In mijn ogen gewoon onzin wat je schrijft en meer luiheid van inno, en als het geen luiheid is zie ik het als een middelvinger naar de spelers toe. Dat is mijn mening.
Tja, Innogames bepaald hoe ze testen, en welke koers ze varen, dat is niet aan ons. We dwalen wel een beetje af eigenlijk maar goed :p

Speel je eigenlijk nog wel Tigertjheu? Komt niet echt over alsof je het nog iets vind, ook gezien je handtekening, iets anders zoeken is ook een optie toch. Ook al heb je waarschijnlijk veel tijd (en/of geld) besteed aan het spel (dat houd mensen vaak tegen) als ik me zo zou frustreren vanwege een spelletje zou ik al lang vetrokken zijn.

Denk dat de feedback wel duidelijk is maar gezien het miljoenen aantal spelers en beperkte feedback(zowel negatief als positief) hier en op andere fora, heb alleen EN en US bekeken vanwege taal uitdagingen anders, denk ik dat de meeste mensen het wel best vinden. Je ziet ook veel herhaalverkeer van bepaalde mensen zoals hier. En natuurlijk komt er ook feedback via andere wegen maar goed.. :)
 

jovayana

Actief lid
In mijn ogen gewoon onzin wat je schrijft en meer luiheid van inno, en als het geen luiheid is zie ik het als een middelvinger naar de spelers toe. Dat is mijn mening.
Natuurlijk complete onzin hun uitleg, A gewoon oude zonder iets B oude + iets nieuws, schrap oude bij beiden , wat blijft er over ? juist gewoon iets nieuws voor B , leg mij nu eens uit hoe je dan alleen bij B gegevens kunt uit halen voor je test terwijl je uit A absoluut niets kunt vergelijken want ze doen niet mee. Geef je het nieuwe als test aan iedereen heb je toch gewoon meer gegevens en accuratere al wat ze moeten doen is gewoon op forum een mededeling dat dit gewoon testen is en als het aanslaat het blijvend zal zijn zo niet het weer verwijderd wordt.
 

jovayana

Actief lid
Denk dat de feedback wel duidelijk is maar gezien het miljoenen aantal spelers en beperkte feedback(zowel negatief als positief) hier en op andere fora
Het gaat hem niet over het feit dat spelers een positieve of negatieve feedback hebben over de aanvulling , het gaat er over dat die a/b testen zoals ze nu gebeuren complete onzin is , want je haalt gewoon informatie en gegevens van de groep die wel mee doet , maar geen enkele uit de groep die uitgesloten is.
 
Bovenaan