Discussietopic automatische accountverwijdering

DeletedUser5986

Guest
Is het niet gewoon veel gemakkelijker om de beloningen van de GG's uit te keren ipv de fp's. want daar draaide de donatie van de speler toch oorspronkelijk om. FP's terug krijgen leuk, maar das niet waar je t voor deed. Je deed t voor de Blauwdrukken, Medailles, en dan wat FP's. dat dat ding dan samen met de speler verdwijnt maakt de doneerder dan ook niet meer uit.
Bovendien lijkt me dat het gemakkelijkste que de primitieve programmatuur hier gebruikt
 

DeletedUser

Guest
Is het niet gewoon veel gemakkelijker om de beloningen van de GG's uit te keren ipv de fp's. want daar draaide de donatie van de speler toch oorspronkelijk om. FP's terug krijgen leuk, maar das niet waar je t voor deed. Je deed t voor de Blauwdrukken, Medailles, en dan wat FP's. dat dat ding dan samen met de speler verdwijnt maakt de doneerder dan ook niet meer uit.
Bovendien lijkt me dat het gemakkelijkste que de primitieve programmatuur hier gebruikt

Als er al compensatie zou worden gegeven lijkt deze optie het meest rationeel.

Ik stel wel vraagtekens bij of er überhaupt per sé compensatie zou moeten plaatsvinden.
Ik heb GG’s in mijn investeringslijst staan van actieve spelers die betreffende GG’s nu in al de tijd dat ik speel niet hebben geleveld omdat daar hun prioriteit niet lag.
Het spel ietsje beter kennende denk ik dat ze die eerder zullen omhakken dan er nog een fp aan te besteden.

Waar ligt dan de grens vraag ik me af: als een GG eigenaar besluit eindelijk dat Colosseum eens met een sloopkogel te bewerken worden we dan ook gecompenseerd?
Dat risico is toch eigenlijk inherent aan investeren lijkt me.

Ik zou die GG’s waarin ik in oktober 2016 heb geinvesteerd wel graag eens uit beeld willen, gewoon zonder vergoeding voor mijn storting.
Het ziet er zo slordig uit en ik hou niet van rommelig.
 

Marb66

Lid
De reden voor deze verwijdering actie is klaarblijkelijk de nieuwe GDPR wetgeving, BRON , in een archief doen is dus geen optie.

Mocht er iets gebeuren waardoor je een jaar uitgeschakeld bent dan lijkt het me sterk dat je niet even iemand kan zeggen in je familie/vrienden kring van hey log eens even in op die app daar op mijn telefoon of desnoods een verzorgende of zo.
Enige scenario waar je pech hebt is wanneer je in coma ligt voor een jaar of langer denk ik dan.. maar dan zou ik zeggen schrijf ergens duidelijk instructies op voor wanneer dat mocht gebeuren, dat is sowieso een goed idee toch xP

Overigens dat je jou FPtjes kwijt raakt door inactiviteit is onderdeel van het spel. Dat is het risico van investeren (met of zonder afspraken) dat kan altijd foutlopen.

begrijp dat het met de nieuwe wetgeving te maken heeft, maar om te spelen en onze gegevens hiervoor te gebruiken nu al, moet je toestemming gegeven hebben. dat is stilzwijgend gebeurd. en als er een toestemming nodig is om je gegevens in een archief te bewaren, dan kan dat toch. als iemand dat niet wil;, dan verdwijnt hij inderdaad gewoon. maar ik heb geen moeite om toestemming hiervoor te geven en dan bewaard te blijven

en ik begrijp wat je zegt over in coma raken of zo, maar je denkt toch niet dat ik in een testament of wilsbeschikking ga opnemen dat ze elke jaar even moeten inloggen voor me

maar thx voor je zinnige reactie
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Felair

Actief lid
begrijp dat het met de nieuwe wetgeving te maken heeft, maar om te spelen en onze gegevens hiervoor te gebruiken nu al, moet je toestemming gegeven hebben. dat is stilzwijgend gebeurd. en als er een toestemming nodig is om je gegevens in een archief te bewaren, dan kan dat toch. als iemand dat niet wil;, dan verdwijnt hij inderdaad gewoon. maar ik heb geen moeite om toestemming hiervoor te geven en dan bewaard te blijven

en ik begrijp wat je zegt over in coma raken of zo, maar je denkt toch niet dat ik in een testament of wilsbeschikking ga opnemen dat ze elke jaar even moeten inloggen voor me

maar thx voor je zinnige reactie

Geen probleem hoor, ik was natuurlijk ook wel even aan het overdrijven maar dat had je wel door denk ik ;-)

Wel een hele goede suggestie van je want een archief met toestemming is een goed idee maar die toestemming moet dan inderdaad dan wel aan iedereen expliciet gevraagd worden. @Leones kan deze suggestie misschien doorgeven als mogelijke optie voor in de toekomst?

Het lijkt er nu op dat Inno gewoon aan haar legal team gevraagd heeft hoe tackelen we deze nieuwe wetgeving zo effectief mogelijk en heeft vervolgens de meest simpele/efficiënte optie geïmplementeerd om eventuele boetes met bijbehorende trammelant voor te zijn mochten de autoriteiten die over dit soort dingen gaan daar ooit eens op gaan controleren.
Het lijkt mij sterk dat in Nederland in ieder geval de Autoriteit Persoonsgegevens de capaciteit heeft om hier nu actief op te gaan controleren ik weet niet hoe goed de autoriteiten in andere landen hier op voorbereid gaan zijn maar goed je moet natuurlijk wel wat doen met deze wetgeving zoals Inno nu gedaan heeft.


Is het niet gewoon veel gemakkelijker om de beloningen van de GG's uit te keren ipv de fp's. want daar draaide de donatie van de speler toch oorspronkelijk om. FP's terug krijgen leuk, maar das niet waar je t voor deed. Je deed t voor de Blauwdrukken, Medailles, en dan wat FP's. dat dat ding dan samen met de speler verdwijnt maakt de doneerder dan ook niet meer uit.
Bovendien lijkt me dat het gemakkelijkste que de primitieve programmatuur hier gebruikt

het zal natuurlijk per persoon een beetje verschillen maar de enige GG's welke risico lopen om te blijven staan mijn lijst en te verdwijnen zijn bij mij de GG's waar ik buiten het gilde in geïnvesteerd heb om FP winst te maken de rest is een beetje bijzaak want dat komt wel via gildeleden en hun GG's gaan uiteindelijk toch wel up daar maak ik me geen zorgen over.

Het is natuurlijk uiteindelijk aan Inno maar ik zou het niet raar vinden als ze zeggen weg is weg want zoals Chalinna-Charlotte ook al aangeeft dat risico is inherent aan investeren.
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Ik zal de feedback doorgeven, maar zo'n archief modus zal onwaarschijnlijk zijn.
 

DeletedUser7020

Guest
Inhoud op het forum blijft als het goed is gewoon bestaan, maar ik zal dit even nagaan :)
Hallo Leones,

heb je al nagevraagd? Als het nl. wordt verwijdert, maak ik het allemaal opnieuw aan, maar dan moet ik het wel op tijd weten ;).

Ögg !!!
 

DeletedUser6803

Guest
Verwijdering ok, kan ik me in vinden.

Echter spelers die (ooit) diamanten hebben gekocht zijn eigendom van een betaald account. Eigendom dus.
Verwijderen van eigendom is een ongeoorloofde daad. Burgerlijk wetboek boek 6, artikel 162.
 

DeletedUser11071

Guest
Wat als je op zowel spel als forum een account hebt en op het spel dagelijks speelt maar op forum reeds een jaar niet meer actief bent ?
 

DeletedUser

Guest
Verwijdering ok, kan ik me in vinden.

Echter spelers die (ooit) diamanten hebben gekocht zijn eigendom van een betaald account. Eigendom dus.
Verwijderen van eigendom is een ongeoorloofde daad. Burgerlijk wetboek boek 6, artikel 162.

Dat artikel kwam ook in mij op toen ik de aankondiging las.
Enig idee of virtuele eigendommen ook onder dit artikel vallen?
Ik meen dat er in ieder geval presedent is door een uitspraak of uitspraken over virtueel bezit in het verleden.
Het lijkt me dat dit juridisch is dichtgetimmerd alvorens ze de aankondiging deden.
De nieuwe privacy wetgeving binnen de EU, dat ten grondslag ligt aan dit hele verhaal las ik op het Amerikaanse FoE forum, zal wel voorrang hebben.

Wat als je op zowel spel als forum een account hebt en op het spel dagelijks speelt maar op forum reeds een jaar niet meer actief bent ?

Zoals ik het begrijp maakt dit niet uit tenzij je forumnaam afwijkt van je spelersnaam: contact met support is dan nodig.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser6803

Guest
"Dat artikel kwam ook in mij op toen ik de aankondiging las.
Enig idee of virtuele eigendommen ook onder dit artikel vallen?
Ik meen dat er in ieder geval presedent is door een uitspraak of uitspraken over virtueel bezit in het verleden.
Het lijkt me dat dit juridisch is dichtgetimmerd alvorens ze de aankondiging deden.
De nieuwe privacy wetgeving binnen de EU, dat ten grondslag ligt aan dit hele verhaal las ik op het Amerikaanse FoE forum, zal wel voorrang hebben"


internet aankopen vallen ook onder de colportage wet. Alles waar je voor betaald is eigendom. In de toekomst zullen er steeds meer virtuele eigendommen zijn omdat de maatschappij digitaliseert.
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Voor spelers die diamanten hebben gekocht worden accounts nu minimaal 3 jaar na de laatste aankoop verwijderd.
Ik heb helaas geen juridische opleiding gehad en zal ook niet kunnen aangeven hoe we precies aan de wet voldoen, we zorgen er echter uiteraard voor dat dat het geval is.
 

DeletedUser

Guest
Voor spelers die diamanten hebben gekocht worden accounts nu minimaal 3 jaar na de laatste aankoop verwijderd.
Ik heb helaas geen juridische opleiding gehad en zal ook niet kunnen aangeven hoe we precies aan de wet voldoen, we zorgen er echter uiteraard voor dat dat het geval is.

Een interessant artikel in deze Virtueel Bezit
 

DeletedUser7020

Guest
Inhoud op het forum blijft als het goed is gewoon bestaan, maar ik zal dit even nagaan :)
Hallo Leones,

sorry dat ik zo lastig ben, maar heb je al nagevraagd? Als het nl. wordt verwijdert, maak ik het allemaal opnieuw aan, maar dan moet ik het wel op tijd weten ;).
 
Bovenaan