Discussietopic automatische accountverwijdering

Hoe zit het met de fp die een actieve speler nog in een GG van een inactieve speler heeft zitten? Krijg je die terug of zijn die dan ook weg?
 

Markus

Actief lid
Hoe zit het met de fp die een actieve speler nog in een GG van een inactieve speler heeft zitten? Krijg je die terug of zijn die dan ook weg?

lijkt me dat je die dan gewoon NIET terug krijgt... maar een inactieve speler die in jouw gg had gespendeerd, blijft daar gewoon in zitten dus (zoals nu al het geval is).
 

DeletedUser10222

Guest
Een andere vraag, die ik ook wel belangrijk vind :) , waarom kan ik mijn account niet op inactief zetten als ik op vakantie ben, bv een periode van 1 of 2 weken?
 

DeletedUser

Guest
Een jaar is nog best lang eigenlijk.
Zijn accounts die over dia’s beschikken hier niet langer van uitgesloten?
 

DeletedUser11721

Guest
Het zou mooi zijn als we kunnen zien welke spelers worden aangemerkt als inactief, als bv hun naam op 10 maanden van kleur veranderd of er een * bijkrijgt kunnen we overwegen om de GG's van die personenen nog 1 keer te levelen zodat de geinvesteerde fp er nog uitkomen. En wellicht belangrijker, dat je niks investeerd...
Wellicht kan er een * bij per inactieve maand welke dan weer verdwijnen bij inloggen...

Ik juig deze maatregel wel toe want het schoont het spel aardig op denk ik.... mogelijk kun je ook per wereld kijken? Sommige spelers hebben in elke wereld hun karakter maar zijn maar op 1 wereld nog actief... dat betekent dus wel een karakter in 5 werelden maar veel inactieve dorpen en GG's

En dan zijn mijn bovengenoemde * ook fijn voor de herkenning van actieve of non actieve spelers
 
Lijkt me een goede ontwikkeling. Wat ik wel al jaren mis (en ook zeker graag samen met deze verwijdering zie komen) is dat je gestorte FP terugkrijgt. Ik heb een vermogen uitstaan bij andere spelers die niet meer actief zijn. Als de spelers toch verwijderd worden kunnen de FP wel geretourneerd worden. Ze halen dan toch niets uit in het GG van een inactief account.
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Hoe zit het met de fp die een actieve speler nog in een GG van een inactieve speler heeft zitten? Krijg je die terug of zijn die dan ook weg?
Die krijg je helaas niet terug.
Een andere vraag, die ik ook wel belangrijk vind :) , waarom kan ik mijn account niet op inactief zetten als ik op vakantie ben, bv een periode van 1 of 2 weken?
Waarom zou je dat willen?
Een jaar is nog best lang eigenlijk.
Zijn accounts die over dia’s beschikken hier niet langer van uitgesloten?
Van deze verwijdering zijn die inderdaad niet uitgesloten, vanwege privacy redenen. Ze zijn uiteraard wel uitgesloten van de reguliere verwijdering wanneer je op een bepaalde wereld inactief bent.
Het zou mooi zijn als we kunnen zien welke spelers worden aangemerkt als inactief, als bv hun naam op 10 maanden van kleur veranderd of er een * bijkrijgt kunnen we overwegen om de GG's van die personenen nog 1 keer te levelen zodat de geinvesteerde fp er nog uitkomen. En wellicht belangrijker, dat je niks investeerd...
Wellicht kan er een * bij per inactieve maand welke dan weer verdwijnen bij inloggen...

Ik juig deze maatregel wel toe want het schoont het spel aardig op denk ik.... mogelijk kun je ook per wereld kijken? Sommige spelers hebben in elke wereld hun karakter maar zijn maar op 1 wereld nog actief... dat betekent dus wel een karakter in 5 werelden maar veel inactieve dorpen en GG's

En dan zijn mijn bovengenoemde * ook fijn voor de herkenning van actieve of non actieve spelers
Ik weet niet in hoeverre dat mogelijk zal zijn vanwege privacy redenen, maar we zullen de feedback zeker doorgeven.
 

DeletedUser7020

Guest
Ik heb een vraag over Gildefora. Als een account verwijdert wordt, worden dan ook alle Forum berichten van die accounts verwijdert? De oprichter van een van mijn Gildes heeft heel wat handige tips op het Gildeforum gezet. Deze zou ik niet graag zien verdwijnen. Moet ik deze even opnieuw zelf aanmaken?

Ögg !!!
 

DeletedUser

Guest
Het lijkt mij persoonlijk wel logisch dat als een account wordt verwijderd en daarmee ook je stadjes dat ook je bijdragen verdwijnen.
Je stad wordt weggehaald dus ook wat je hier hebt opgebouwd lijkt me.

Het lijkt mij onprettig als ik FoE de rug toe keer en wordt verwijderd of mijzelf verwijder dat mijn “content” hier blijft rondzwerven.
Als een boek uit is, is het uit tenslotte.
 

DeletedUser7020

Guest
Nou, voor eigen content klopt dat wel. Maar in ons geval is de oprichter vertrokken en speel (volgens mij) niet meer. Maar de Gilde draait gewoon door. Simpel voorbeeld. We hebben een Forum lijn, waarin je je afwezigheid kunt melden. Maar het oorspronkelijke eerste bericht is door de oprichter geplaatst. Gaat dit weg, zijn we alle inhoud kwijt. Een ander lijn met FP deal heeft hij aangemaak en ben ik al jarenlang up-to-date aan het houden. Van zijn oorspronkelijke tekst is niet meer veel over, maar hij ís degene die het bericht heeft aangemaakt. Dus geen content meer van hem, maar wél van het Gilde onder zijn naam. Het Gildeboek is dus nog niet gesloten.
 

Marb66

Lid
opschonen is helemaal prima, zeker voor mensen die wel eens geprobeerd hebben en gewoon gestopt zijn. dat geeft meer ruimte voor nieuwelingen enzo.

maar ....

1) geinvesteerde fp's in gebouwen zouden op zijn minst de vergoeding van de plek moeten geven, met bijvoorbeeld voor veiligheid het maximum van inleg, anders zou er misbruik gemaakt kunnen worden door snel overal nu te gaan storten.

reactie van mezelf: heb het antwoord ven leones gelezen eerder. maar wellicht zoals ik hierboven voorstel, zou een redelijke en prima oplossing zijn, zonder dat iemand er misbruik van kan maken

2) ik ben zelf een zeer aktieve speler ( al 4 jaar) en heb ook in diamanten geinvesteerd. stel er gebeurd iets met me, wordt ziek, krijg een ongeluk of wat dan ook , waardoor ik meer als een jaar niet zou kunnen spelen. dan zou het serieus onredelijk en verkeerd zijn als je je account kwijt zou zijn, en daarmee ook je investering in geld ( en veel tijd). hiervoor moet een andere oplossing kunnen komen, of wat dan ook

nogmaals ben een voorstander van de opruiming, maar wel duidelijk met deze kanttekeningen, waarvan ik de laatste nog wel veel belangrijker vind.
een account verwijderen prima, maar zet ze dan in een archief, zodat ze ooit nog hersteld kunnen worden

veel speelplezier allemaal
marb
 

Felair

Actief lid
opschonen is helemaal prima, zeker voor mensen die wel eens geprobeerd hebben en gewoon gestopt zijn. dat geeft meer ruimte voor nieuwelingen enzo.

maar ....

1) geinvesteerde fp's in gebouwen zouden op zijn minst de vergoeding van de plek moeten geven, met bijvoorbeeld voor veiligheid het maximum van inleg, anders zou er misbruik gemaakt kunnen worden door snel overal nu te gaan storten.

reactie van mezelf: heb het antwoord ven leones gelezen eerder. maar wellicht zoals ik hierboven voorstel, zou een redelijke en prima oplossing zijn, zonder dat iemand er misbruik van kan maken

2) ik ben zelf een zeer aktieve speler ( al 4 jaar) en heb ook in diamanten geinvesteerd. stel er gebeurd iets met me, wordt ziek, krijg een ongeluk of wat dan ook , waardoor ik meer als een jaar niet zou kunnen spelen. dan zou het serieus onredelijk en verkeerd zijn als je je account kwijt zou zijn, en daarmee ook je investering in geld ( en veel tijd). hiervoor moet een andere oplossing kunnen komen, of wat dan ook

nogmaals ben een voorstander van de opruiming, maar wel duidelijk met deze kanttekeningen, waarvan ik de laatste nog wel veel belangrijker vind.
een account verwijderen prima, maar zet ze dan in een archief, zodat ze ooit nog hersteld kunnen worden

veel speelplezier allemaal
marb

De reden voor deze verwijdering actie is klaarblijkelijk de nieuwe GDPR wetgeving, BRON , in een archief doen is dus geen optie.

Mocht er iets gebeuren waardoor je een jaar uitgeschakeld bent dan lijkt het me sterk dat je niet even iemand kan zeggen in je familie/vrienden kring van hey log eens even in op die app daar op mijn telefoon of desnoods een verzorgende of zo.
Enige scenario waar je pech hebt is wanneer je in coma ligt voor een jaar of langer denk ik dan.. maar dan zou ik zeggen schrijf ergens duidelijk instructies op voor wanneer dat mocht gebeuren, dat is sowieso een goed idee toch xP

Overigens dat je jou FPtjes kwijt raakt door inactiviteit is onderdeel van het spel. Dat is het risico van investeren (met of zonder afspraken) dat kan altijd foutlopen.
 
Laatst bewerkt:

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
We zullen de feedback over de forgepunten doorgeven, ik kan echter niet garanderen dat je iets van de forgepunten terug zal krijgen na een verwijdering.
 
Bovenaan