Discussietopic Arthur Conan Doyle missiereeks

DeletedUser

Guest
Ik denk dat je zowiezo vast gaat lopen op de continentenkaart.
De kaart is niet ontworpen om elke 2-3 weken 2 nieuwe provincies te moeten veroveren, wat zo langzamerhand gebruikelijk begint te worden bij een event.

Als je dan events gaat krijgen waar je de verhaallijn 2x kunt doen, wordt dat 4 provincies per 2-3 weken. Dan ben je echt zomaaar door je provincies heen, als men daar de resources voor heeft om dat te verorveren. Degenen die die resources niet kunnen opbrengen lopen al veel eerder vast.

Daarom moet je dus buiten de evenementen niets meer aan de kaart doen.

Eigenlijk komt steeds hetzelfde probleem terug, die continentenkaart gekoppeld aan een event. Is het daarom niet mogelijk om een tweede optie te maken met bijvoorbeeld: verover x standbeeld(en) uit de gilde expeditie? Dit zou ook weer de gilde inzet & prestaties kunnen boosten.

mvg

Kan niet. Missies moeten voor iedereen haalbaar zijn en dat is bij jouw suggestie niet het geval.
 

Mr.Quib

Actief lid
Eigenlijk komt steeds hetzelfde probleem terug, die continentenkaart gekoppeld aan een event. Is het daarom niet mogelijk om een tweede optie te maken met bijvoorbeeld: verover x standbeeld(en) uit de gilde expeditie? Dit zou ook weer de gilde inzet & prestaties kunnen boosten.
Daar zijn ze mee bezig, zie de vertaling van gaelwyn hierboven ergens, het is alleen nog niet ingevoerd bij dit evenement.
 

DeletedUser

Guest
Daar zijn ze mee bezig, zie de vertaling van gaelwyn hierboven ergens, het is alleen nog niet ingevoerd bij dit evenement.

Ze willen op termijn de verkenningstijden inkorten. Als je straks van 4 naar 2 dagen gaat kan je dat amper een oplossing noemen.
 

DeletedUser10486

Guest
Dit evenement was een fluitje van een cent. De eerste dag al 10/11 (wel 50 diamanten gebruikt om te verkennen). En dan voor de laatste missie wachten op eenheden van de expeditie, en me door een provincie heen knokken.
 

DeletedUser

Guest
Dit evenement was een fluitje van een cent. De eerste dag al 10/11 (wel 50 diamanten gebruikt om te verkennen). En dan voor de laatste missie wachten op eenheden van de expeditie, en me door een provincie heen knokken.

Als je diamanten gebruikt is alles een fluitje van een cent.

Weinig zinvolle bijdrage wat mij betreft.
 

DeletedUser10863

Guest
Kan niet. Missies moeten voor iedereen haalbaar zijn en dat is bij jouw suggestie niet het geval.[/QUOTE]

Is het daarom niet mogelijk om een tweede optie te maken met bijvoorbeeld: verover x standbeeld(en) uit de gilde expeditie? Dit zou ook weer de gilde inzet & prestaties kunnen boosten.

Daarom zei ik dus een 2de optie, zodat je alsnog de opdracht kan voltooien indien je niet in een gilde zit. + Als je niet in een gilde zit, is dit weer een extra motivatie om er toch een te joinen
 

DeletedUser

Guest
Daarom zei ik dus een 2de optie, zodat je alsnog de opdracht kan voltooien indien je niet in een gilde zit. + Als je niet in een gilde zit, is dit weer een extra motivatie om er toch een te joinen

Er is wel vaker een tweede optie, maar dan zijn nog steeds beide opties haalbaar voor iedereen. Uit de aankondiging blijkt bovendien dat Inno er naar streeft dat iedereen het spel op zijn manier kan spelen. Dat betekent dus ook zonder Gilde. Bovendien kan ook niet ieder Gilde aan GE deelnemen en sluit je spelers uit die na maandag lid van een Gilde worden. Een verhjaallijn duurt maar 7 dagen en start vaak aan het begin van de week.
 

DeletedUser10486

Guest
Het landhuis krijgt absoluut geen voorrang bij het motiveren. Dat van mij is tot hiertoe nog niet gemotiveerd geraakt. Ik zal dan maar kits gebruiken.
 

DeletedUser10111

Guest
Het landhuis krijgt absoluut geen voorrang bij het motiveren. Dat van mij is tot hiertoe nog niet gemotiveerd geraakt. Ik zal dan maar kits gebruiken.
Ik kan geen motivatiekit gebruiken op het huis, jij wel?

Edit: Never mind, het was al gemotiveerd.
 

DeletedUser10111

Guest
Ja, maar het spel is al zo tergend langzaam, wat afleiding is welkom.


"Vul een item in de techtree", oh, 5 dagen zoet met het vullen van een balkje, wow.

"produceer 5 contracten", 5x1dag productie. Beloning? nog meer voorraad.


Verhoog level van een arbitraire GG, 200 fp, als je geluk hebt maar eerder 500 of 600. Weken.
 

DeletedUser10111

Guest
Het spel heeft de neiging om onmogelijke opgaves te construeren zonder dat vantevoren aan de spelers te melden.

Iemand uit de comfortzone trekken en een uitdaging geven prima, maar als je niet eerst eerlijk vertelt dat dat gaat gebeuren, dan krijg je dit soort siuaties waar spelers erachter komen op een moment dat ze niets meer kunnen doen. De uitdaging veranderd dan van "niet geheel wat ik zou willen maar te doen als ik wil" naar "ik wil wel maar het is onmogelijk nu", en je krijgt frustratie wat slecht is voor zowel de speler als Inno.

Ik had dat bij de banketbakker, en jij nu bij verkennen, waarbij jouw probleem ook onderkend is door Inno zelf, maar ondertussen komt de oplossing nog steeds te laat voor de spelers. Jij bent dan nog goed op de hoogte van alle ontwikkelingen zodat je het eea al wist, de meeste spelers zullen dit pas tijdens het event ontdekken, en dan is er geen oplossing meer mogelijk.
 

DeletedUser

Guest
Het spel heeft de neiging om onmogelijke opgaves te construeren zonder dat vantevoren aan de spelers te melden.

Er is wel een redelijke mate van voorkennis via de wiki.


Iemand uit de comfortzone trekken en een uitdaging geven prima, maar als je niet eerst eerlijk vertelt dat dat gaat gebeuren, dan krijg je dit soort siuaties waar spelers erachter komen op een moment dat ze niets meer kunnen doen. De uitdaging veranderd dan van "niet geheel wat ik zou willen maar te doen als ik wil" naar "ik wil wel maar het is onmogelijk nu", en je krijgt frustratie wat slecht is voor zowel de speler als Inno.

Iemand lang laten wachten is geen uitdaging. Uitdagingen zijn missies als "bezit een x aantal inwoners".

Ik had dat bij de banketbakker, en jij nu bij verkennen, waarbij jouw probleem ook onderkend is door Inno zelf, maar ondertussen komt de oplossing nog steeds te laat voor de spelers. Jij bent dan nog goed op de hoogte van alle ontwikkelingen zodat je het eea al wist, de meeste spelers zullen dit pas tijdens het event ontdekken, en dan is er geen oplossing meer mogelijk.

Dat Inno het probleem onderkend heeft heel lang geduurd. Op de oplossing kunnen we nu heel lang gaan wachten.

Ze werken in verschillende teams langs elkaar heen en zijn niet in staat met snelle en makkelijke oplossingen te komen. Ze lijken zelf hun spel amper te kennen, maar naar de spelers luisteren ze niet. Daar komt het grootste deel van de rustratie uit voort.

Een simpel voorbeeld. In juni is er (hoe verrassend) weer een verhaallijn.

De missie "verken een provincie" zit er natuurlijk weer in, maar heeft nu een alternatief. De brilliante geesten hebben als alternatief bedacht "of voltooi 12 ontmoetingen in GE". Iets waarvan ze zelf een groot aantal spelers hebben uitgesloten door een minimum aantal gildeleden te eisen, voordat een Gilde er aan mee kan doen. Even snel een eigen Gilde oprichten helpt dus niet en spelers die voor de verhaallijn van Gilde wisselen kunnen het ook wel vergeten. Dan aan het einde natuurlijk weer "verover een provincie" zonder alternatief. Je blijft dus verkennen en veroveren en verkenningstijden zijn niet aangepast.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser9703

Guest
Wow! Ruim 1 week zonder event. Wat ga ik in die tijd in vredesnaam doen. Wordt ik nu dan echt verplicht om gewoon het spel te spelen ?????
Ik denk dat ik maar een bericht naar support ga sturen. Want het moet niet gekker worden hoor.


De missie "verken een provincie" zit er natuurlijk weer in, maar heeft nu een alternatief. De brilliante geesten hebben als alternatief bedacht "of voltooi 12 ontmoetingen in GE". Iets waarvan ze zelf een groot aantal spelers hebben uitgesloten door een minimum aantal gildeleden te eisen, voordat een Gilde er aan mee kan doen. Even snel een eigen Gilde oprichten helpt dus niet en spelers die voor de verhaallijn van Gilde wisselen kunnen het ook wel vergeten. Dan aan het einde natuurlijk weer "verover een provincie" zonder alternatief. Je blijft dus verkennen en veroveren en verkenningstijden zijn niet aangepast.
Ik dacht dat eenmansgildes ook aan GE mee konden doen. Alleen dat je pas vanaf 3 leden mee doet aan de GE-kampioenschap.
 

DeletedUser10111

Guest
Uitdagingen zijn missies als "bezit een x aantal inwoners"
Ja, hij kwam wat te vaak voor, dus na een keer of wat heb ik maar eens een programmaatje geschreven die de minimale oplossing uitrekent :p

Puzzelen in de stad blijft wel een uitdaging, elk tijdperk moet ik de halve stad verplaatsen :p


Dat Inno het probleem onderkend heeft heel lang geduurd. Op de oplossing kunnen we nu heel lang gaan wachten.
Dat valt reuze mee in dit geval, het komt mee in update 102, op 31/5.

Ze lijken zelf hun spel amper te kennen, maar naar de spelers luisteren ze niet.
Ha, dat klopt, developers spelen hun eigen spel niet :)
Dat komt door 2 redenen. Ten eerste als je de hele dag al bezig bent met het spel, dan heb je daar in je vrije tijd geen zin meer in. Dat geldt ongeveer voor de hele beroepsbevolking natuurlijk, je gaat geen werk doen in je vrije tijd. Tijdens kantooruren zouden ze wel spelen, maar dan moet er gewerkt worden aan verbeteringen. Zelfs als alle developers alleen maar de hele dag het spel zouden spelen, dan nog zien ze niet alle opties. Spelers spelen het spel allemaal op een andere manier, met andere insteek en doelen.
Ten tweede, een spel spelen waarvan je exact weet hoe er onder water gerekend wordt is niet leuk. Beslissingen nemen is doodeenvoudig, omdat je het resultaat vantevoren al weet.

Ze luisteren denk ik wel naar de spelers, maar langzamer dan we zouden willen. Bovendien genereren we heel veel ruis, niets is ooit goed, in het bijzonder als ze het spel uitdagender maken :)

Ik dacht dat eenmansgildes ook aan GE mee konden doen
Ik meen ergens gelezen dat je gilde tenminste 3 leden moet hebben, maar ik kan het niet zo gauw weer vinden.

EDIT: Ah, gevonden, inderdaad, gildekampioenschappen heeft dus 3 personen in een gilde nodig.
https://forum.nl.forgeofempires.com/index.php?threads/gildekampioenschappen.15670/
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Dat valt reuze mee in dit geval, het komt mee in update 102, op 31/5.

Klopt verkennen wordt teruggebracht van 4 dagen naar 3 dagen. Dat is natuurlijk een hele verbetering als een verhaallijn 7 dagen duurt. Ze snappen het echt.

Ha, dat klopt, developers spelen hun eigen spel niet :)


Dat komt door 2 redenen. Ten eerste als je de hele dag al bezig bent met het spel, dan heb je daar in je vrije tijd geen zin meer in. Dat geldt ongeveer voor de hele beroepsbevolking natuurlijk, je gaat geen werk doen in je vrije tijd. Tijdens kantooruren zouden ze wel spelen, maar dan moet er gewerkt worden aan verbeteringen. Zelfs als alle developers alleen maar de hele dag het spel zouden spelen, dan nog zien ze niet alle opties. Spelers spelen het spel allemaal op een andere manier, met andere insteek en doelen.

Je zou dan toch denken dat het een optie zou zijn om een beta te starten en daar te luisteren naar de spelers :rolleyes:

Ten tweede, een spel spelen waarvan je exact weet hoe er onder water gerekend wordt is niet leuk. Beslissingen nemen is doodeenvoudig, omdat je het resultaat vantevoren al weet.

Er blind van uit gaan dat dat resultaat dan ook klopt is dom.

Ze luisteren denk ik wel naar de spelers, maar langzamer dan we zouden willen. Bovendien genereren we heel veel ruis, niets is ooit goed, in het bijzonder als ze het spel uitdagender maken :)

Die ruis wordt voornamelijk veroorzaakt door het uitblijven van reacties vanuit Inno. Kijk eens naar het ideeënforum. Ideeén worden goedgekeurd, doorgegeven en daarna hoor je er nooit meer iets van. Spelers proberen, ontwerpers negeren.


Ik meen ergens gelezen dat je gilde tenminste 3 leden moet hebben, maar ik kan het niet zo gauw weer vinden.

Klopt, maar dat betreft zoals dar4 al aangeeft de kampioenschappen.

Mijn punt daar is vooral dat op het moment dat je de missie in de verhaallijn krijgt, de expeditie al loopt. Voldoe je dus niet aan de voorwaarden om mee te doen, dan kan je daar niets aan veranderen, want je kan niet alsnog meedoen.
 

DeletedUser10844

Guest
Het landhuis van de heer is een prachtig gebouw, hoort er echt helemaal thuis. Tx
 
Bovenaan