Discussietopic 1.85

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser10453

Guest
@ Stefan III : Met deze kun je leuke dingen doen (programmeren met het ouderwetse BASIC gevoel), zelfs op je telefoon :) maar draait ook op je laptop:
https://www.touchdevelop.com

Ps. In bijna elk modern office pakket zit ook wel een BASIC interpreter verstopt, je moet hem alleen weten te vinden.
Bij Open Office zit hij hier : Open een nieuw tekst document > Ga naar Extra (menu balk) > Macro's > Macro's beheren > Open Office Basic.
Dan dubbelclick "Mijn macro's" > "Standard" > "Module1'' en kies Bewerken.
En je zit in het dialoog venster Open Office Basic. Succes.

Oh ja, dit was even aan Stefan gericht, dat het off-topic was weet ik ook wel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser10453

Guest
Neemt niet weg dat er misschien wel hulpvaardige spelers met voldoende IT of andere technische achtergrond zijn die wel vrijwillig en vrijblijvend aan bepaalde oplossingen zouden willen en kunnen bijdragen.
Misschien kan één van onze moderatoren daar iets over wil/kan zeggen of dat wel of niet mogelijk is.

Als je probeert iets constructief bij te dragen zou het misschien wel wel aardig staan als daar door één van jullie moderatoren op gereageerd werd ......
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Ik heb dat bericht gemist, maar het is niet mogelijk om als speler bij te dragen aan de ontwikkeling van het spel buiten ideeën aanbrengen.
 

DeletedUser10453

Guest
Dank U.
Mag ik dan als idee aandragen om er eens over na te denken enkele hardnekkige bugs dan wel voor te dragen aan de gemeenschap ?
Daar ligt wereldwijd gezien waarschijnlijk toch wel een gigantische hoeveelheid onbenut expertise.
 

DeletedUser10486

Guest
Je denkt toch niet dat Innogames de programmacode op straat gaat gooien zodat geïnteresseerden mee kunnen zoeken naar bugs?
Dan kan de eerste de beste concurrent een gelijkaardig spel starten zonder dat het iets kost.
 

DeletedUser10111

Guest
nah, automagiseren van alle muisklikken is veel leuker, fp-balk die vanzelf verdeeld wordt over een paar doelen, voorraad productie die automatisch in 5min cyclus loopt voor maximale opbrengst, automatisch afstruinen markt naar handel opties, optimaal herschikken van de stad, zoooooveel leuke opties dan :)
 

DeletedUser10453

Guest
@MR24rtc35gh : Het automatiseren van muis klikken is heel goed mogelijk en dat kun je heel goed op je eigen machine doen (in feite is een pc is daar een perfect apparaat voor) en heeft niets met de programma code van FoE (wat op een server draait) te maken maar wordt net als het hebben van een push account als een "ongewenste" manier gezien om dit spel te spelen .
Lees de spelregels er eens op na.

@Stefan III :Als je denkt in het met onophoudelijk zaniken over steeds weer dezelfde "bugs" een oplossing te vinden, ga daar dan vooral mee door en laat je door mensen die een andere benadering van een probleem zoeken niet tegen houden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser10111

Guest
maar wordt net als het hebben van een push account als een "ongewenste" manier gezien om dit spel te spelen .
Lees de spelregels er eens op na
Ik had de regels al eens gelezen, dus dat wist ik al. Ik heb niet echt behoefte om dit soor dingen te gaan doen. Mijn punt was dat je veel meer opties mogelijk maakt dan alleen fixen van bugs.

Waarschijnlijk krijg je het concept "bug" niet eens netjes vastgelegd. Ik kan bevoorbeeld het niet krijgen van 1 dagelijkse diamant als een bug beschouwen, en die dan oplossen. Innogames zal hier waarschijnlijk niet in meegaan, maar niet alle "fouten" zijn zo duidelijk te scheiden.De afhandeling van 2x2 wegen bevat mijns inziens een aantal heikele punten die je in sommige opzichten best als bug zou kunnen beschouwen.

Tenslotte, het is een mythe dat je veel goede bug fixes krijgt als je iets open source maakt. In de projecten waar ik in zit, krijgen we of geen bug fixes, of voornamelijk slechte kwaliteit. Als je als programmeur de capaciteit hebt om bugs in FoE te fixen met een goede kwaliteit, is het veel interessanter om zelf een MMO te gaan bouwen (of whatever je wilt gaan doen), dan om een commerciele partij gratis bugfixes aan te bieden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan