Discussietopic 1.83

ThaMartin

Actief lid

Dit keer een kleine update met een belangrijke wijziging voor Schurken, een paar bugfixes en achter de schermen een hoop voorbereidingen voor de Live introductie van deel 2 van de Arctische Toekomst, die we binnenkort verwachten aan te kunnen kondigen! :cool:

Veel plezier weer met spelen en laat in dit topic gerust je feedback achter over de nieuwe spelversie!
 

DeletedUser5889

Guest
Echt waar....gaat er een bug opgelost worden m.b.t. de railgun? Dat we het nog mee mogen maken. En dat al in dezelfde update als die waarin de railgun minder belangrijk wordt (nl. die waarin ook Arctisch 2 zit). Wie weet worden de andere railgun bugs opgelost via Arctisch 3....laten we het hopen.

Maar nu zonder het cynisme: ik ben bang dat deze aanpassing ook weer negatieve gevolgen gaat hebben. Artillerie wordt nu sterker tegen schurken, waardoor de balans in de gevechten veranderd. Ik hoop dat dit goed doorgetest is.
 

DeletedUser1072

Guest
Maar nu zonder het cynisme: ik ben bang dat deze aanpassing ook weer negatieve gevolgen gaat hebben. Artillerie wordt nu sterker tegen schurken, waardoor de balans in de gevechten veranderd. Ik hoop dat dit goed doorgetest is.

Komt duidelijk over dat ze de schurk minder sterk willen maken. Ze hebben nog steeds de zelfde eigenschappen maar kunnen niet meer de eerste ronde gebruikt worden (kan wel, maar daar komt het op neer). Dus het negatieve gevolg waar je over praat is totaal gewenst
 

DeletedUser

Guest
Maar nu zonder het cynisme: ik ben bang dat deze aanpassing ook weer negatieve gevolgen gaat hebben. Artillerie wordt nu sterker tegen schurken, waardoor de balans in de gevechten veranderd. Ik hoop dat dit goed doorgetest is.

Je cynisme was toch al mislukt. Railgun wordt niet minder belangrijk, maar zelfs nog belangrijker.

Komt duidelijk over dat ze de schurk minder sterk willen maken. Ze hebben nog steeds de zelfde eigenschappen maar kunnen niet meer de eerste ronde gebruikt worden (kan wel, maar daar komt het op neer). Dus het negatieve gevolg waar je over praat is totaal gewenst

Het maakt geen enkel verschil. Het kan soms zelfs voordelig zijn. Normaal gesproken kwam een schurk voor een railgun. Die schurk kon dus niets tegen die railgun aan de overkant. Nu raakt die railgun die schurk eerst en als die daarna transformeert in een railgun, wat bij de meesten wel gebeurt, dient hij de eerste schade toe. Tenzij een eenheid vlak bij je staat, zoals de dronezwerm vaak, kan je niks met die schurk in de eerste ronde. Nu zullen er veel meer aangeschoten worden en kan je dus meer schade aanrichten in die eerste ronde.
 

DeletedUser5889

Guest
Bij de balansverstoring maak ik me totaal niet druk over de railgun. Ik zat eerder te denken aan de artillerie uit de lagere tijdperken. Die wordt een stuk beter tegen 1 lichte eenheid + 7 schurken, want ze komen een keer extra aan de beurt voordat de schurken aan de overkant zijn. Een defense van 8 ballista, 8 trebuchets of 8 kanonnen is al sterk van zichzelf maar wordt nu nog sterker. Zoals ik zei: ik hoop dat dit goed doorgetest is.
 

DeletedUser

Guest
Bij de balansverstoring maak ik me totaal niet druk over de railgun. Ik zat eerder te denken aan de artillerie uit de lagere tijdperken. Die wordt een stuk beter tegen 1 lichte eenheid + 7 schurken, want ze komen een keer extra aan de beurt voordat de schurken aan de overkant zijn. Een defense van 8 ballista, 8 trebuchets of 8 kanonnen is al sterk van zichzelf maar wordt nu nog sterker.

Dan gebruik je 1 artillerie en 7 schurken in je aanval en ligt het voordeel bij jou o_O
 

DeletedUser6877

Guest
Ik vrees met grote vreeze dat dat niet het geval is.
 

DeletedUser9703

Guest
Ik verwacht dat de schurk iets zwakker zal worden, maar het verschil zal niet groot zijn. Er zijn nu namelijk al veel eenheden die voor de schurk mogen bewegen. En als je naast je schurken een afstandswapen hebt staan, dan merk je het waarschijnlijk niet eens. Denk zelf dat er voordeel is als je schurken tegenover je hebt staan. Immers meer tijd om eerst de andere eenheden te vernietigen voordat de vijandige schurken schade kunnen maken.

Als je een leger van artillerie voor je hebt, dan is het wel een verschil. Zal je dan 1 of misschien 2 poppen gaan kosten. Tenzij je iets vliegends in mag zetten uiteraard.
 

DeletedUser6867

Guest
Ik als handmatige speler die zeer defensief speelt vind ik het beste verandering die er is :)
 

DeletedUser10486

Guest
8 artillerie val ik aan met een zware ridder (LME) en 7 schurken. Als de artillerie voor de schurken mag, moeten de ridders (omgezette schurken) eerst nog een volle laag van 8 schoten slikken alvorens ze bij de artillerie kunnen. Dat gaat wel een paar schurken kosten zo.
Het wordt lastig als iedereen 8 artillerie als verdediging gaat zetten.

In dit geval kan je dan even goed met 8 ridders vechten. Dan heeft de schurk geen enkel voordeel in het gevecht. (behalve dan dat de barakken kleiner zijn en geen inwoners vragen)
 

DeletedUser6877

Guest
Precies ik zat ook al zo te redeneren stefan. Als er 8 rail staan heb je nu de verkenningsstrijder die snel aan de overkant is. Als de schurken nu het laatst moeten, zijn ze minder snel aan de overkant en verlies je dus meer. M.a.w. de verkenningsstrijder als unit wordt veel minder leuk. Top iedee dit.

Oplossing, voor zover ik het kan zien, de eerste keer dat een getransformeerde eenheid door een artillerie eenhoud wordt beschoten, telt de schade niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
8 artillerie val ik aan met een zware ridder (LME) en 7 schurken.

Dus gebruik je artillerie in plaats van een zware ridder. Waar staat in vredesnaam gegarandeerd dat je alles met schurken maar heel makkelijk moet winnen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser6867

Guest
Op de GE gevechten zijn de schurk verademing zeker zeer lekker helemaal als je de combo railgun en/of kampioen/hovertank en 6/7 schurken gebruikt meeste eenheden zijn al na voren zodat jij maximaal je schurken kan gebruiken als beetje goed mee zit kan je in 1 ronde nu 3 a 4 eenheden weg spelen van de tegenstander.
Nu moet je vaak je schurk laten staan of een klein stukje bewegen zodat ze buiten bereik van tegenstander blijft, zelfs als je maar de helft van je schurken worden veranderd kan je ervoor zorgen dat je zijn laatste aanvallende tegenstanders juist neer haalt in de 1ste ronde, zodat in de 2de ronde je andere schurken worden omgezet, dus als je handmatig slim speelt kan je met de verandering juist minder verliezen dan nu.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Iedereen die in GE arctisch tot het einde komt zal het gevecht kennen dat je 4 gevechten voor het einde moet voeren tegen alleen maar verkenningsstrijders in de eerste golf. Daar is het vaak lastig om genoeg eenheden over te houden voor de tweede golf. Echter, deze wijziging zorgt er voor dat je in dat gevecht nu ineens veel meer kans hebt. Ik had slechts 1 gevecht op de beta nodig om daar achter te komen en dat bij te leren. Ik heb het even in de praktijk uitgeprobeerd, dus FoE mag nu naar mij luisteren. Het is een prima wijziging.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Er zijn een aantal posts verwijderd, gelieve de discussie bij de wijzigingen van deze update te houden en niet over hoeveel iemand vecht.
 

DeletedUser6877

Guest
Goed dan nogmaals, de schurk was goed zoals hij was, waarom dit wijzigen ?
 

DeletedUser

Guest
Goed dan nogmaals, de schurk was goed zoals hij was, waarom dit wijzigen ?

De schurk is nog steeds zoals hij was. Het moment waarop hij in het gevecht in actie komt is gewijzigd en de reden daarvoor staat heel duidelijk in de aankondiging.
 

DeletedUser10486

Guest
Kan hier een poll op komen zodat we dit idee alsnog kunnen afkeuren?
 

DeletedUser6867

Guest
Goed dan nogmaals, de schurk was goed zoals hij was, waarom dit wijzigen ?

Omdat je er nu zelfs meer profijt van kan hebben in de eerste ronde omdat je eenheden die nu veranderd zijn kan gebruiken zeer vaak moest je een schurk laten staan of niet laten bewegen.
Door deze verandering kan je nu als handmatig speelt veel meer schade doen in de eerste ronde met de schurken die zijn veranderd.
Op de GE kaart is het zeker een zeer goede verandering.

Kan hier een poll op komen zodat we dit idee alsnog kunnen afkeuren?

En mijn tegen stem!
Ik vind het een zeer goede aanpassing :)
 
Bovenaan