Discussietopic 1.185

Wildstorter

Actief lid
De prioriteitlijst voor motivatie is aangepast en gebouwen die eenheden produceren zijn toegevoegd.
  • De prioriteit is nu: Forgepunten → Goederen → Eenheden → Medailles → Gildemacht

En daarna wordt het dan om en om motiveren en opknappen? Of kan het opknappen er nog ergens tussen komen voordat al deze gebouwen zijn geweest?
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Het werkt precies hetzelfde als nu, alleen is de eenheden productie er ergens tussen geplakt. Wanneer er verder geen gebouwen zijn die op de prioriteitlijst staan is het een 50/50 kans op opknappen of motiveren.
 

Azgalaxa

Actief lid
Dat is een mooie verbetering. Dan hoef je niet meer dagelijks een gildevriendje te vragen voor je egyptische badhuis motivatie.

Ook is dat aanvallen van buren heel mooi. Met name op de app duurt het laden van de stad heel lang. Al wil je vaak toch ook zien of er wat te halen valt:)
 

SonnyWeg

Actief lid
Leuke update. Ik neem aan dat 3 onderdelen van de update zijn gemaakt in samenwerking met de mensen van FOE Helper aangezien 3 punten letterlijk van FOE Helper zijn ;)
 

jovayana

Actief lid
Een tijdperkslot optie is toegevoegd aan het legerbeheer. Het is nu mogelijk om op tijdperk te filteren en dit op te slaan, wat minder tijd verspilt bij het tonen van eenheden.

Duuh ??? slot ??? je kan gewoon bv mars selecteren en dat blijft nu staan als je er uit gaat en terug komt , voorheen als je er uit ging kwam je terug op alle legers. Maar als ze dat al een verbetering noemen pfffffffff.

Een echte verbetering zou bv zijn dat je spijkerstorm , sentinel en rockets en schurken zou kunnen vast spijkeren en als je dan legers moet veranderen heb je alleen maar die als keuze. Maar ja als je op de huidige spelontwikkelaars moet rekenen om iets slim te programmeren hahaha. (Zie pvp voor wie op de beta is)
 

jovayana

Actief lid
Be
Ik zie liever een aparte tab voor schurken
Begrijpend lezen wat moeilijk ? Als je zoals ik voorstel kunt kiezen wat je vast spijkert heb je je schurken toch ook die je apart zet.

Daarbij een tab apart voor schurken een beetje dom hé, daar zul je geen gevecht mee winnen als je er geen ander leger bij zet en dan moet je al weer switchen en naar andere tab gaan.
 

SonnyWeg

Actief lid
Be

Begrijpend lezen wat moeilijk ? Als je zoals ik voorstel kunt kiezen wat je vast spijkert heb je je schurken toch ook die je apart zet.

Daarbij een tab apart voor schurken een beetje dom hé, daar zul je geen gevecht mee winnen als je er geen ander leger bij zet en dan moet je al weer switchen en naar andere tab gaan.

Weet je zeker dat je het wilt hebben over begrijpend lezen? Jij had het over vastspijkeren. Dit is iets totaal anders dan een nieuwe tab toevoegen, waarvan ik aangaf dat ik dat LIEVER had.

De reden dat ik dat voorstelde is omdat je bij het switchen van tabs toch nog wat tijd kwijt bent i.t.t. vastspijkeren. Als je eenheden helemaal vasspijkert kun je in je eentje binnen 40-60 seconden bij GS een sector overnemen. In dat geval heeft de onderhandeloptie niet eens zin meer en worden spelers die daarvan afhankelijk zijn grotendeels uitgesloten van deelname aan GS. Een aparte Tab met schurken zorgt ervoor dat je bij het switchen niet elke keer naar de tab van lichte eenheden moet gaan en naar heel ver rechts moet swipen op de mobiel (wat zwaar irritant is) of op gevoel de balk verschuiven naar waar de schurken ongeveer zitten (PC). Daar komt bij dat het toevoegen van een nieuwe tab een stuk makkelijker is voor de devs dan een geheel nieuwe functie ontwikkelen (vastspijkeren).
 

Felair

Actief lid
Gaat fout bij de tech kosten, goederen kan hij wel je inventaris tellen maar FP niet:
Ook zijn het de kosten per TP en houd het dus geen rekening met status van voorgaande tech.
In nederzetting word dan weer in het overzicht alleen aan de goederen en diplomatie gedacht maar niet aan de buit die je hiervoor nodig hebt.

Beide op zich een goede eerste opzet maar foe helper doet het nu in ieder geval nog beter :)


1597829810895.png
 

jovayana

Actief lid
@SonnyWeg

Ik dacht dat die speciale tab voor schurken toch ook was om tijd te winnen , dan denk je ook niet aan spelers die afhankelijk zijn van onderhandelen.
Misschien voorstellen dat je een gevecht maar om de 45sec kunt doen dan heeft een onderhandelaar gelijkere kansen en zijn speciale tabs overbodig want dan heb je tijd genoeg om je legers te verversen :p;)
 

squirrel

Actief lid
Goeie toevoeging van die kosten per tijdperk.. zou ook graag zien dat ze het voor meerdere tijdperk samen gaan doen.,.. dus als ik van ijzer in 1x naar arctic wil bijvoorbeeld .. dat zou nog mooier zijn.. maar dit is al goeie vooruitgang (ja zit in FOE helper, maar ben toch blij dat het standaard in de eigen versie zit nu).
Die antiquair selectiekits klinkt mooi, maar ik zie niet aan de plaatjes welke het zijn (en aangezien ik nog geen antiquair heb, kan ik het ook nog niet ontdekken) maar hoe meer keuze , hoe mooier dus ook positief
(zie je dat ik over FOE en Inno ook vaak positief kan zijn :p)
 

Felair

Actief lid
Goeie toevoeging van die kosten per tijdperk.. zou ook graag zien dat ze het voor meerdere tijdperk samen gaan doen.,.. dus als ik van ijzer in 1x naar arctic wil bijvoorbeeld .. dat zou nog mooier zijn.. maar dit is al goeie vooruitgang (ja zit in FOE helper, maar ben toch blij dat het standaard in de eigen versie zit nu).
Die antiquair selectiekits klinkt mooi, maar ik zie niet aan de plaatjes welke het zijn (en aangezien ik nog geen antiquair heb, kan ik het ook nog niet ontdekken) maar hoe meer keuze , hoe mooier dus ook positief
(zie je dat ik over FOE en Inno ook vaak positief kan zijn :p)

Nieuwe toevoeging in de antiekwinkel

Boven van links naar rechts;
Altaartuin, winterspits, kraaiennest, pagode, kolossus.
Tweede rang van links naar rechts:
Wereldtentoonstelling, septemberhuisje, winnaarsplein, wachtpost.
 

OlifaNT

Actief lid
Ehm, sinds de update onthoudt legerbeheer niet meer het leger waarmee ik een sector open op GvG. Dus na het zetten van een siege moet je nu weer handmatig je aanvalsleger selecteren hetgeen nutteloos veel geklik en tijdverlies kost.

Wanneer wordt dat opgelost?!
 

Felair

Actief lid
Denk dat het gewoon een verbetering is om het puntjes meppen tegen te gaan :p
Ze zouden namelijk geen grote updates voor gvg meer doen maar nog wel verbeteren.
 

jovayana

Actief lid
Denk dat het gewoon een verbetering is om het puntjes meppen tegen te gaan :p
Ze zouden namelijk geen grote updates voor gvg meer doen maar nog wel verbeteren.


Beetje hypocriet allemaal van inno , het kampioentjes meppen op gvg tegengewerkt , maar komen dan met een GS die ook niets anders is dan puntjesmeppen, sterker is alleen in het voordeel van hoge alcas en gildes met veel goederen, het verschil met "grote spelers" en de kleintjes wordt alleen maar vergroot zo en als kers op de taart krijgen die dan nog extra bonus met dat stukje weg aan het standbeeld waar kleintjes dus nooit aan kunnen.

En nu hebben ze er nog het ei van colombus aan toegevoegd met het afschaffen van de oude pvp-torens en te vervangen door een nieuwe waardeloze pvp die al 76 pagina negatieve kritiek heeft op de beta maar ze blijven volharden in hun dwaasheid.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan