Discussietopic 1.125

generaal bishmark

Actief lid
1 opmerking wat zeer storend is ....bij een leger barrack als je een nieuwe eenheid wil bijmaken , is het zeer snel dat je jou vergist en op de icoon drukt van eenheid genezen , omdat die simpelweg dezelfde oranje kleur heeft ...tijdens een gvg gevecht komt het voor dat je snel weer nieuwe troepen wil aanmaken , dan heb je snel weer diamanten verloren door op genezen te drukken . het zou goed opgelost kunnen worden door die eenheden van genezen geen andere kleur te geven dan ook oranje ?
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Er lijkt mij toch een redelijk verschil aanwezig te zijn: https://prnt.sc/jcr7qq
Daarnaast krijg je voor elke diamantaankoop nog een bevestiging, tenzij je dat hebt uitgeschakeld.
 

generaal bishmark

Actief lid
met snel zijn zeer verwarrend , zeker tussen gvg gevechten , heb bijvoorbeeld 20 barracks staan , ga ik snel alle eenheden bijmaken , druk je regelmatig per ongeluk op genezen ..
 

Guillome

Actief lid
Dan is er voor jou een super handige feature ingebouwd een paar maanden terug.
Met de toetsen 1,2,3,4 start je resp. het recruten van een unit op die plek. En als hij genezen wordt doet hij niets.
Dus wat ik doe is ik klik op alle Zzz barakjes, en druk heel snel op 1,2,3,4 achter elkaar. Hoef niet te weten welke spot open is, hij pakt dan gewoon diegene die open is.
Zo kan je in 5 seconden 10 baracs weer aan het werk zetten.
 

DeletedUser

Guest
Ik vind het super onhandig dat in elk selectiescherm (per era) voor infanterie de schurken niet langer als eerste selecteerbaar zijn op de app.
Dit is al sinds een tijdje het geval.
Schurken selecteer ik het meeste van alle eenheden wat op zichzelf haast zou pleiten voor een apart schurkentabblad.
Op dit moment werk ik daar omheen door, een hoger era dan waar ik zelf in zit, binnen het infanterie tabblad te openen via de era “rollout” om de schurken makkelijker te kunnen selecteren/ verversen.
Het blijft onhandig toch en op een gegeven moment houdt deze “work-around” ook weer op als ik het laatste era heb bereikt.
De schurken steeds aan het begin van de infanterie tab werkte veel beter wat mij betreft maar nogmaals de schurk is zo’n veelvuldig gebruikte eenheid dat het misschien een eigen tabblad verdient.

Verder is me opgevallen bij het spelen van de GE maar ook bij buurtjes aanvallen dat sinds kort soms plotseling het eenheden vervangen bij een volgend gevecht lijkt vast te lopen.
Je kan dan niet langer meer eenheden verslepen en verversen zoals gewoonlijk maar moet het scherm eerst sluiten en heropenen om dit weer wel te kunnen.

Deze zaken betreffen niet precies spelversie 1.125 maar ik wist zo snel niet waar ik dit het beste kon plaatsen.
 

generaal bishmark

Actief lid
Dan is er voor jou een super handige feature ingebouwd een paar maanden terug.
Met de toetsen 1,2,3,4 start je resp. het recruten van een unit op die plek. En als hij genezen wordt doet hij niets.
Dus wat ik doe is ik klik op alle Zzz barakjes, en druk heel snel op 1,2,3,4 achter elkaar. Hoef niet te weten welke spot open is, hij pakt dan gewoon diegene die open is.
Zo kan je in 5 seconden 10 baracs weer aan het werk zetten.
thanks voor deze tip , inderdaad werkt ook nog -)
 

OlifaNT

Actief lid
met snel zijn zeer verwarrend , zeker tussen gvg gevechten , heb bijvoorbeeld 20 barracks staan , ga ik snel alle eenheden bijmaken , druk je regelmatig per ongeluk op genezen ..

Daarom gebruik ik altijd de nummer optie. Gewoon op 1 klikken voor slot 1, 2 klikken voor slot 2, etc.
 

Felair

Actief lid
Echt, hemels de snelheid van de herhaalmissies nu, ook erg fijn dat je als een BD opraapt of krijgt van de missie dat het nu weg te klikken is door gewoon ergens te klikken. /happycamper :D
 
Opgeloste bugs zijn altijd handig en een goede zaak (hoewel ik weer maar weinig van herken). Verder is de release meer oppoets werk en weinig echte verbeteringen. Ik zit eigenlijk met smart te wachten dat het nutteloos klikken wordt aangepakt. Ik denk dan aan:
  • Waarom moet ik bij het bezoeken van de vriendentaverne 2 x klikken? Het geeft immers geen nuttige info op welke stoel je zit.(dagelijkse irritatie).
  • Waarom moet ik 400 keer op een knop klikken als ik 4000 fp's wil doneren? Maak nu eens een invul-veld waarin je 400 achter het icoon van een groot fp-pakket plaats en een knop "Doneer". (doe dit dan voor elk pakketsoort en als je het netjes en compleet wilt hebben maak je ook een optie waarin je fp's koopt uit je muntjes) Ook dit is dageljkse irritatie. Geldt nog meer in de techtree als je 100 fp's wilt doneren: mens erger je niet. En je kunt op die manier zelf beslissen welke pakketten je wilt gebruiken ipv dat FOE dat voor je doet en geregeld iets beslist wat je eigenlijk niet wilt.
  • Wie al de leden en vrienden wil motiveren moet tot max 220 keer op een knop drukken. Is dat nu echt nodig? Ook dit kan je reduceren tot 1 knop: m/o alle vrienden ( of gildeleden ). Hier gaat discussie over ontstaan natuurlijk, maar sec genomen is het gewoon zinloos klikwerk. Dan mogen de muntjes die je voor m/o krijgt wat mij betreft vervallen.
  • Maak eens een filter op de geschiedenis zodat je bijv alle m/o kan selecteren ipv door tientallen pagina's te moeten scrollen;
  • Maak een een zoek functie op de geschiedenis, zodat je activiteit van een speler snel kunt opvragen (ipv dat je door 50 pagina's moet klikken en zoeken)
Ik hoop hiermee wat meer onderwerpen te hebben aangegeven waar spelers meer aan hebben ;)
 

DeletedUser

Guest
Ik zou een optie om verder terug te kunnen kijken op de app via het stadhuis geweldig vinden.
Ik wil graag weten wie m/o en taveernebezoekjes af heeft gelegd en niet zodat ik beter kan selecteren welke van mijn vrienden ik op termijn wil behouden en niet.
Op dit moment moet ik dat proberen in te schatten: feiten blijven prettiger.
Je kan dan een periode via je stadhuis m/o-en en taveernes bezoeken om dit over wat langere tijd te kunnen evalueren.
Een volledige 24 uur zou hierbij al veel winst zijn maar het liefst instelbaar/ filterbaar uiteraard.
 

Guillome

Actief lid
  • Waarom moet ik 400 keer op een knop klikken als ik 4000 fp's wil doneren? Maak nu eens een invul-veld waarin je 400 achter het icoon van een groot fp-pakket plaats en een knop "Doneer". (doe dit dan voor elk pakketsoort en als je het netjes en compleet wilt hebben maak je ook een optie waarin je fp's koopt uit je muntjes) Ook dit is dageljkse irritatie. Geldt nog meer in de techtree als je 100 fp's wilt doneren: mens erger je niet. En je kunt op die manier zelf beslissen welke pakketten je wilt gebruiken ipv dat FOE dat voor je doet en geregeld iets beslist wat je eigenlijk niet wilt.
  • Wie al de leden en vrienden wil motiveren moet tot max 220 keer op een knop drukken. Is dat nu echt nodig? Ook dit kan je reduceren tot 1 knop: m/o alle vrienden ( of gildeleden ). Hier gaat discussie over ontstaan natuurlijk, maar sec genomen is het gewoon zinloos klikwerk. Dan mogen de muntjes die je voor m/o krijgt wat mij betreft vervallen.
Dan kan je ook alles automatiseren en dan hoef je gewoon helemaal niets te doen :D Alleen kijken. Of dat misschien ook nog niet eens.
  • Maak eens een filter op de geschiedenis zodat je bijv alle m/o kan selecteren ipv door tientallen pagina's te moeten scrollen;
  • Maak een een zoek functie op de geschiedenis, zodat je activiteit van een speler snel kunt opvragen (ipv dat je door 50 pagina's moet klikken en zoeken)
Die zit er al een hele lange tijd in:
https://i.imgur.com/ecRp22R.png
 

DeletedUser

Guest
Op de pc heb je filters en gaat de geschiedenis een week terug. Dus neem aan dat dit app wensen zijn?

Dat realizeer ik me vandaar, mocht dit geheugen of andere problemen juist op de app geven, vind ik zoiets optioneel ook prima of voor beperktere tijd dan het op de pc kan: zoals ik al zei een volle 24 uur’s weergave zou al winst zijn.
 
Dan kan je ook alles automatiseren en dan hoef je gewoon helemaal niets te doen :D Alleen kijken. Of dat misschien ook nog niet eens.

Die zit er al een hele lange tijd in:
https://i.imgur.com/ecRp22R.png

Vwb je eerste opmerking: Ik zal voor jou verzoeken of je die 4000 fp's voortaan per stuk erin mag klikken en dat dan ook nog even bevestigen per fp en een melding dat het succesvol gedoneerd is :p Kijk, als ze de gevechten al automatisch laten gebeuren (wat ik juist een item zou vinden om niet te doen) dan mag het en mass motiveren toch geen issue zijn.

Die opties is wel opvallend: Miepie zei dit ook al, maar ik heb die keuzeboxen niet in mijn geschiedenis scherm. O wacht even, die kan je boven water halen met de instellingen. Lekker weggestopt :) Ok, dan komt deze opmerking dus te vervallen
 

frans1

Actief lid
wat ik dus niet begrijp is dat het lettertype van de taverne wel is vergroot maar die van de chat niet ook hier is al vele malen om gevraagd als lettertype groter kan in de taverne kan dit ook in de chat
 
lettergrootte van de chat is voor mij prima, ik zit niet te wachten op een groter vhatvenster, dus zou hooguit optioneel toegevoegd kunnen worden, niet standaard want dan zou het zomaar kunnen dat er een stuk meer mensen gaan klagen dan nu
 
Bovenaan