Discussietopic 1.118

DeletedUser

Guest
We hebben gemerkt dat de "verhoog bevolking" en "verhoog tevredenheid" vereisten voor de dagelijkse uitdagingen door veel spelers niet werden gewaardeerd en hebben deze verwijderd. De mysterieuze opdrachtgever zal in plaats daarvan om donaties van munten en voorraden vragen.

Hoe hebben jullie dat gemerkt? Op 7 pagina's feedback m.b.t. de dagelijkse missies is er slechts 1 speler die er problemen mee heeft. Verder zijn het vooral andere opdrachten die veel commentaar krijgen. Dat is ook het geval op het beta-forum en forums uit andere landen, dus hoe komen jullie dan tot deze conclusie en aanpassing?
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Het forum is uiteraard niet het enige feedbackkanaal, we hebben daarnaast ook nog support en social media bijvoorbeeld. Allemaal plekken waar we dit hebben kunnen opvangen.
 
Ik ben daar wel blij mee, was zeker geen onmogelijke opgave (en een doel voor poorten en gezichten) maar een uitdaging vind ik het niet. Ten zij het verkopen van smidjes en terug plaatsen van gezichten of poorten een uitdaging is.

In de tussentijd werkt ons ontwikkelteam aan het carnaval evenement van dit jaar. We willen ook besluiten of het niet verwijderen van een voortgangspunt bij het niet voltooien van een dagelijkse uitdaging een goed idee is.

Dat is zeker een goed idee!
 

DeletedUser

Guest
Het forum is uiteraard niet het enige feedbackkanaal, we hebben daarnaast ook nog support en social media bijvoorbeeld. Allemaal plekken waar we dit hebben kunnen opvangen.

Dat geloof ik ook best, maar dan moet het allemaal richting Support gegaan zijn, want op alle openbare media kom ik deze twee punten amper tegen. Wat ik wel tegen kom is dat heel veel spelers er problemen mee hebben dat er goederen in de gildekas gestort moeten worden. Het bevreemd mij dat daar helemaal niets mee gedaan wordt.
 
Verover XXX sectoren
Ik had liever die missie er uit gehad.
De verhoog tevredenheidsmissie had tenminste nog een nut, daarmee kon ik m'n opslag opruimen qua GE deco's.

Wel fijn dat we weer een stadsuitbereiding krijgen, kan ik weer wat medailles kwijt.
 
Laatst bewerkt:
Die mag van mij ook verdwijnen idd.

dagmissie van de week: verover 5 sectoren en doe nog wat dingen, prijs..........een groot munten pakket.
dagmissie vandaag: verover 4 sectoren en los 4 GE ontmoetingen op, prijs............een aanval bonus flesje.

Maar al met al, de aankomende update zorgt voor wat welkome aanpassingen en foutoplossingen, bijvoorbeeld dat dag missies willekeurig worden, voor verschillende werelden.
 

DeletedUser10267

Guest
Waaaardeloos.. om die opdrachten van tevree en bevolking eruit te halen. Die waren juist zo simpel :cool:

Bevolking. Plaats een goederenbedrijf en breek af.. klaar met die opdracht :p
Tevree zet je poorten en gezichten in en je bent ook van die onzin af.:D

Nee we laten de continentenkaart en donatie in de gildekas erin.... Nee dat is zinnig. :confused:
Zeker met AT en OT spelers is doneren echt goed voor de kas?????o_O
 

Wildstorter

Actief lid
Waaaardeloos.. om die opdrachten van tevree en bevolking eruit te halen. Die waren juist zo simpel :cool:

Bevolking. Plaats een goederenbedrijf en breek af.. klaar met die opdracht :p
Tevree zet je poorten en gezichten in en je bent ook van die onzin af.:D

Nou met 20.000 op dag1 en weer 12.000 op dag2 is het niet zo makkelijk meer. Die oeroude gezichten gaan ook een keer op helaas....
 

DeletedUser10267

Guest
Nou met 20.000 op dag1 en weer 12.000 op dag2 is het niet zo makkelijk meer. Die oeroude gezichten gaan ook een keer op helaas....
Nee als je zoveel achter elkaar moet doen is de lol er ook snel vanaf. Je zou het nog met herdenkingsplaats kunnen doen. geven 72 tevree :D
Of je gebruikt opslagkits en je zet tevree snel in je opslag en weer terug. Maar ook dat gaat niet oneindig.:confused:

Dan maar de Herdenkingsplaatsen :p
 

DeletedUser

Guest
Nou met 20.000 op dag1 en weer 12.000 op dag2 is het niet zo makkelijk meer. Die oeroude gezichten gaan ook een keer op helaas....

Wanneer dan? Als ze al opraken dan heb ik ook nog wel wat poorten van de zonnegod en prieeltjes. Om over de andere lading versieringen maar niet te praten. Als dat allemaal al echt op raakt, wat ik niet verwacht, dan heb ik nog voldoende opslagkitjes. Necropolis uit de inventaris en weer terug er in. Die opdrachten kan ik echt oneindig doen.


En ik hoop dat er getest gaat worden met de dagelijkse missie opdracht niet voltooien -1. Snap voor vele dat het erg vervelend is.

Waarom zou daar mee getest moeten worden? Bang dat het ze niet lukt om die -1 goed te verwijderen? :rolleyes:
 

DeletedUser5169

Guest
Ik ben het er totaal niet mee eens dat die missies eruit zijn gehaald. maak dan een kleinere hoeveelheid tevredenheid en bevolking van. ik vind juist dat er teveel opdrachten zijn dat je goederen moet doneren of sectoren moet veroveren zonder te vechten. het spel vreet al zoveel goederen. je moet een boot op weg sturen wat veel goederen kost dan moet je ook nog eens een duikboot op weg sturen wat ook veel goederen kost. dan heb je opdrachten waar je dus sectoren mee moet vrijspelen ivp vechten dan heb je opdrachten dat je minimaal 150 goederen uit je huidige of vorige tijdperk moet doneren. het spel vreet goederen. ik ben het nooit eens geweest dat je oudere goederen moet inleveren om nieuwe goederen te maken tenminste niet als het om de verhouding 10 maken is 10 geven is, maak er dan van dat je 5 goederen geeft om 10 te maken. en zo te lezen ben ik niet de enige die over de goederen klachten heeft. dus wanneer wordt hier dan iets aan gedaan?

Verder heb ik ook klachten over GE bij mij in de gilde zitten leden die veel zwakker zijn dan ik en die lopen zonder problemen door de GE en ik heb al problemen om door het 2e niveau heen te komen. ik wil niet zeggen dat ik de sterkste ben van het spel maar zwak ben ik zeker niet ik heb hier al wel eens op suport een vraag over gesteld en in het antwoord werd er toegegeven dat hij op mijn tijdperk inderdaad iets te hoog staat afgesteld maar dat er niks aan gedaan gaat worden. dit vind ik niet eerlijk.

vraagje / ideetjes ?

is het mogelijk om in de app ook een logokistje te maken dat weg gaat zodat je kan zien dat je alles opgehaald heb aan productie?

wat gaat er nu verder gebeuren met de tijdperken. het wordt namelijk nu allemaal een beetje erg onrealistisch. oke klinkt ook misschien een beetje onrealistisch. maar is het niet een idee om ipv nieuw tijdperk te gaan verzinnen de oude tijdperken juist uit te gaan breiden en verbeteren door een tijdmachine uit te vinden. je moet eerst de tijdperken uit spelen om uit eindelijk terug te gaan in de tijd om de wereld te verbeteren. zo kan je per tijdperk ook dieper in gaan op gebeurtenissen.

is het verder mogelijk om een handel/markt link te maken in de GE als je aan het onderhandelen bent met (daar heb je het weer) goederen en je heb iets niet op voorraad dan moet je eerst opgeven voordat je kan handelen terwijl je midden in de onderhandeling bent.
 

DeletedUser10486

Guest
Ik ben het er mee eens dat dit spel goederen vreet. Ik zit al een paar maanden in Arctisch, en mijn goederenstock van Arctisch raakt maar niet aan de 1000. Dan moet je weer goederen doneren, dan moet je weer provincies onderhandelen, enz...
 

DeletedUser

Guest
wat gaat er nu verder gebeuren met de tijdperken. het wordt namelijk nu allemaal een beetje erg onrealistisch. oke klinkt ook misschien een beetje onrealistisch. maar is het niet een idee om ipv nieuw tijdperk te gaan verzinnen de oude tijdperken juist uit te gaan breiden en verbeteren door een tijdmachine uit te vinden. je moet eerst de tijdperken uit spelen om uit eindelijk terug te gaan in de tijd om de wereld te verbeteren. zo kan je per tijdperk ook dieper in gaan op gebeurtenisse.

Hier ben ik het wel mee eens ik weet niet hoe dit dan zou moeten en of een tijdmachine dan meteen “the way to go” is.
FoE begon als een mooie en leerzame reis, ook voor de jongeren, door de geschiedenis en dit nam FoE zeer voor mij in.
De leerzame aspecten er aan vind ik geweldig.

Ik zit nu in Hedendaags en met de nodige weerzin zie ik de toekomst tegemoet.
 
FoE begon als een mooie en leerzame reis, ook voor de jongeren, door de geschiedenis en dit nam FoE zeer voor mij in.
De leerzame aspecten er aan vind ik geweldig.

Ik mag hopen dat je FoE niet al te serieus neemt qua geschiedenis, er zitten namelijk een paar enorme blunders in... Zelfs fouten waarbij FoE er ruim 1000 jaar naast zat. Een mooi voorbeeld hiervan is die welbekende smid uit de bronstijd die hoefijzers maakt. Dat gebouw had natuurlijk in de hoge middeleeuwen moeten zitten.
 

DeletedUser

Guest
Ik mag hopen dat je FoE niet al te serieus neemt qua geschiedenis, er zitten namelijk een paar enorme blunders in... Zelfs fouten waarbij FoE er ruim 1000 jaar naast zat. Een mooi voorbeeld hiervan is die welbekende smid uit de bronstijd die hoefijzers maakt. Dat gebouw had natuurlijk in de hoge middeleeuwen moeten zitten.

Ja, dat is wel weer jammer inderdaad.

De leerzame aspecten vind ik voornamelijk ook dat het geduld dat kinderen/ jongeren moeten oobrengen om resultaten te boeken iets is dat ik zeker heel leerzaam voor ze vind.
Tegenwoordig gaat alles veel te snel vind ik.
Het realisme is inderdaad steeds verder te zoeken in de vervolg tp’s dat vind ik ook echt jammer.
 

DeletedUser

Guest
Schurken: het was al een bezoeking om die te vinden en snel te selecteren maar nu is het igg op de app best een klein rampje geworden.
Ze zijn alleen via de “alle tijdperken” tab te vinden onder het voetvolk en dan wel hélemaal achteraan!
Ik heb nogal wat voetvolk uit allerlei era’s :(
Tijd voor een apart schurken tabje?
 

DeletedUser

Guest
Dit heb ik vooral met artische toekomst goederen, die zijn zo schaars dat ze nergens met gewoon onderhandelen te vinden zijn,.

Met gewoon onderhandelen vind je ze makkelijk. Probleem is dat iedereen ze probeert te krijgen door een ander tijdperk aan te bieden.
 
Bovenaan