Discussietopic 1.109

OlifaNT

Actief lid
Oh en nog iets, als je met meer dan 2 mensen tegelijk stort in een GG regent het Internal Errors.

Bedankt voor het invoeren van die bug... was namelijk ook al 100 keer gemeld op de beta....

Nu: bier!
 

DeletedUser

Guest
Misschien als de kleur van de 1 en de 10 fp knop veranderd zodra de fp's niet meer uit de bar komen en er dus pakketjes aangesproken gaan worden maakt dit het iets overzichtelijker.
De typische' 'Oranje" actieve kleur zijn we intuitief gewend als signaal dat er fp's uit de bar beschikbaar zijn.
Als die kleur veranderd kun je kiezen om automatisch pakketjes te storten of om ze "old school" eerst uit je inventaris te vissen.
App gebruikers kunnen helaas geen pakketjes pakken via de '+' knop dat is wel zeer gewenst trouwens.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Misschien als de kleur van de 1 en de 10 fp knop veranderd zodra de fp's niet meer uit de bar komen en er dus pakketjes aangesproken gaan worden maakt dit het iets overzichtelijker.
De typische' 'Oranje" actieve kleur zijn we intuitief gewend als signaal dat er fp's uit de bar beschikbaar zijn.
Als die kleur veranderd kun je kiezen om automatisch pakketjes te storten of om ze "old school" eerst uit je inventaris te vissen.
App gebruikers kunnen helaas geen pakketjes pakken via de '+' knop dat is wel zeer gewenst trouwens.

je ziet toch al of er nog fp in je balk staat of dat het uit pakketjes komt? ten eerste staat er een aantal in de gehele fp-meter knop en bovendien helemaal bovenin zie je links de fp uit je balk en rechts de fp uit je voorraad. Als er links op 0 staat, of lager dan 10 dan weet je dat je pakketten gaat gebruiken als je meer doneert.

Die interne fouten heb ik nog niet meegemaakt, maar ook nog maar met 2 man tegelijk gestort voor zover ik weet. En ik heb vandaag toch ook alweer een paar 1000 fp rondgestrooid, zonder iedere keer met 9 fp in m'n balk te eindigen, waarbij ik idd 2x uit de betreffende gg ben gestapt, paar fp bijgekocht heb en vervolgens die in 1x gedropt heb om niet onnodig pakketjes aan te breken. Maar het pakketjes systeem is inderdaad feitelijk overbodig geworden zo, je zou net zogoed 1 grote fppot in je inventaris kunnen hebben, heb je dat probleem met half overgebleven pakketten ook niet.
 

DeletedUser

Guest
je ziet toch al of er nog fp in je balk staat of dat het uit pakketjes komt? ten eerste staat er een aantal in de gehele fp-meter knop en bovendien helemaal bovenin zie je links de fp uit je balk en rechts de fp uit je voorraad. Als er links op 0 staat, of lager dan 10 dan weet je dat je pakketten gaat gebruiken als je meer doneert.

Er is een verschil tussen of ik het langs de weg die je beschrijft inderdaad zie en wat de uitwerking van bepaalde kleuren op mijn meer intuitieve gebruik heeft.
Dit zijn trouwens vrij basale designoverwegingen.
Ik heb persoonlijk misschien vaker met dit soort afwegingen te maken.
Bijvoorbeeld over ondermeer de consequente doorvoer van bepaalde kleuren en de uitwerking die dit heeft op de eindgebruiker als dit niet langer logisch is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tja, de designkeuzes van inno zijn idd niet de mijne, maar er is een verschil tussen intuïtie en gewenning en het voornaamste probleem met de kleurtjes is dat we aan het oude systeem gewend zijn. Geef het een paar weken en het valt je niet eens meer op, waarschijnlijk.
 

DeletedUser

Guest
Tja, de designkeuzes van inno zijn idd niet de mijne, ...

Daar kunnen we het over eens zijn ;)
Het gaat waarschijnlijk betekenen dat we de actieve 'oranje' kleur leren negeren of een andere lading toedichten dan een "heads up" kleur en of dat goed is voor de rest van de functies die van deze kleur gebruikmaken is de vraag.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser10934

Guest
Maar 80% van mijn tablet wordt hier gebruikt in de hoogte en 60% in de breedte en de helft hiervan als fp-donatie-gedeelte? Lekker leesbaar, zeker op een telefoon.
Tevens is het eerste scherm werkelijk onnodig: wiki-pagina's zat en anders kan je nog bij je BD kijken of op het ? drukken. Of anders eens documentatie schrijven na 5,5 jaar dat het spel bestaat?

Een andere bug: waarom kreeg ik een BD van het Colosseum, terwijl degene zich al in HME bevind? Ook de meest waardeloze GG.
 

DeletedUser

Guest
Ja, dat gebeurt dus wel.
Mgoed, ik draai ongeveer 50.000fp er doorheen per dag op C en op de Beta ongeveer 10k.

Ja, met die hoeveelheden snap ik dat nadenken erg lastig is.


iedereen die (wel) een beetje verstand van het spel heeft weet dat het niet werkt (omdat je dus eindigt met 9fp in je balk, tenzij je nog meer moeite gaat doen om op een getal uit te komen via een omslachtige manier, hetgeen de grote spelers dus niet doen) en toch wordt het zo ingevoerd.

Ik neem aan dat jij jezelf dus een grote speler vind. Ik zou het eerder een grote ...... noemen. Grote spelers zijn slim genoeg om zich aan te passn ann de mogelijkheden. Moet jij 1137 fp in een GG stoppen, dan zorg je ervoor dat er 7 fp op je balk stat en ga je daarna op die 10 zitten klikken. Hoe moeilijk is het? :rolleyes: Niks geen 9 over ALTIJD :eek:

Of nog beter, stop met die pakjes. Die zijn in dit systeem volstrekt overbodig geworden.

Echt een brilliant idee. Gewoon alles in je balk zodat je het ook direct uit moet geven. Gooi het maar even op het ideeënforum zou ik zeggen. Kans van slagen is 100%.
 

DeletedUser

Guest
Misschien omdat je BD's krijgt van het gebouw dat je helpt en de periode waar dat uit stamt en niet gegarandeerd uit de periode waar de speler die je helpt in zit.

Snap jij het spel wel? :rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Als Dagmar bug roept betekent dat in de regel eigenlijk dat ze meer uitleg over dat specifieke spelonderdeel nodig heeft.
 

bonke35

Actief lid
De knop om diamanten uit te geven heeft een geforceerde bevestiging, ook wanneer de bevestiging in de instellingen is uitgeschakeld zal je daar opnieuw moeten bevestigen dat je diamanten uit wil geven. Het blijft mogelijk om per ongeluk veel diamanten uit te geven, maar dat is op meer plekken in het spel het geval.
De knoppen staan ver genoeg uit elkaar, het is een kwestie van niet te snel willen spelen, die extra paar seconden die je kwijt bent door het rustig aan te doen zijn echt niet van levensbelang.
het is dus expres gedaan in de hoop dat die fout gemaakt word
extra inkomsten, ik snap het :)
wat ik eigenlijk ook mis is dat je niet meer een level terug kunt kijken, wat soms wel eens handig is
 

DeletedUser10486

Guest
Het zou handiger zijn met extra knoppen om pakketjes van 2 en 5 FP rechtstreeks uit te geven.

Als ik op mijn dagelijkse rondje GG's afstruinen telkens er weer uit moet om FP's in mijn balk te gaan nemen, dan is dat een behoorlijk tijdverlies.
Als je een buitenkansje ziet, moet je meestal snel zijn, zeker met een klein Arcje op level 26. De spelers met een Arc op level 80 laten meestal enkel nog wat kruimels over voor de rest. (En zelfs die spelers hoor je tegenwoordig klagen dat ze telkens kleinere winstmarges moeten nemen om nog in een GG in te raken)
 

DeletedUser4359

Guest
Ik reageer nooit. maar dit nieuwe scherm voor GG bijdrages is VERSCHRIKKELIJK. Aan de reacties te lezen heeft Innogames hier de plank misgeslagen. Het is niet intuïtief, het overzicht is weg, en de wijze van doneren is niet eens meer goed zelf te controleren. Er wordt automatisch uit je FP voorraad aangevuld terwijl je dat misschien helemaal niet wil. Dan moet je telkens met 1FP tegelijk de juiste aantal toevoegen.
De tijd had beter besteed kunnen worden om het spel sneller te maken en met minder crashes. GvG bv gaat de keuze van eenheden soms nog zo traag.
 

DeletedUser

Guest
Het zou handiger zijn met extra knoppen om pakketjes van 2 en 5 FP rechtstreeks uit te geven.

Ja, maaar de kans dat die knoppen er ook zullen komen is gering als je op het verloop op de beta afgaat.

Als ik op mijn dagelijkse rondje GG's afstruinen telkens er weer uit moet om FP's in mijn balk te gaan nemen, dan is dat een behoorlijk tijdverlies.
Als je een buitenkansje ziet, moet je meestal snel zijn, zeker met een klein Arcje op level 26.

Op dat punt zit je er naast. Omdat je niet meer voor ieder pakket 2 keer hoeft te klikken pak je een behoorlijke tijdwinst t.o.v. het oude systeem. Bovendien heeft iedereen met hetzelfde systeem te maken, dus is tijd niet relevant.
 
Bovenaan