Discussie spelversie 0.24

DeletedUser

Guest
Je krijgt een random blauwdruk terug, dus die overige 20 zul je waarschijnlijk nog hard nodig hebben om ooit een ruil te krijgen waarbij je de ene terugkrijgt die je nog mist. Kans 1 op 8 (degene die je ruilt krijg je niet meer terug) dus gemiddeld zo'n 16 overschot blauwdrukken nodig voordat je degene krijgt die je wilde.

dit klopt idd, en dat vind ik dus nogal bizar. 2:1 ruilen ok, maar dan moet het ook wel RUILEN zijn, en niet maar hopen dat je wat nuttigs krijgt. Dan heb je er dus ca. 24 nodig om hem compleet te krijgen? Dat kan toch de bedoeling niet zijn!
 

DeletedUser3175

Guest
Erg jammer dat er geen ruilfunctie voor blauwdrukken is ontwikkeld maar in plaats daarvan een gokfunctie voor blauwdrukken.
 

DeletedUser4162

Guest
He he eindelijk nog iemand die het ermee eens is ;)

Denk je dat ze op een magische knop drukken en alles opeens gemaakt is?

Blijkt wel wat voor niveau jij bent aangezien je alles als vanzelfsprekend ziet en gaat schelden als iemand je erop wijst dat je fout zit.
Jammer hoor.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser3215

Guest
Het had vanaf begin af aan ook zo ingesteld kunnen worden dat je überhaupt nooit een dubbele krijgt. Er staat duidelijk verzamel 9 BD's voor een GG. Er staat niet verzamel 9 BD's, je moet er misschien alleen wel werk voor 18 BD's voor verrichten. Het enige waar dit in resulteert is dat mensen eerder geneigd zijn en gefrustreerd raken dat ze diamanten uit gaan geven. Prima, daar draait het voor de makers ook om anders kan het spel niet blijven draaien. Maar helemaal eerlijk is het niet, je moet mensen laten betalen als ze iets zonder inspanning willen aanschaffen.

Mensen dingen laten kopen OK, maar je moet de spelers niet onbehoorlijk veel werk laten doen en dat gebeurt nu wel. Als ik er 2 op 1 moet ruilen gaat er een van die 2 letterlijk in rook op, stel ik krijg daar een nieuwe voor maar na een paar rondes motiveren/opknappen krijg ik die laatst geruilde ook weer dubbel. Op die manier heb je dus enorm veel werk compleet voor niks gedaan en kan het zonder kopen eeuwig duren.

Als er later een mogelijkheid komt om wel iets met je overgebleven BD's te doen kan je beter niet 2:1 gaan ruilen. Want nu lever je werk in als je er maar 1 terug krijgt voor het werk van 2 BD's, als je ze bewaard voor later (wat dat ook in gaat houden) gaat al je motivatie/opknap werk in ieder geval niet verloren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser1869

Guest
Het valt me sinds de update op, dat als ik links op een missie klik, en ik daarna op OK klik, hetscherm nog een keer verschijnt en ik weer op OK moet klikken. In sommige gevallen komt het scherm zelfs nog een keer terug.
 

DeletedUser

Guest
Het valt me sinds de update op, dat als ik links op een missie klik, en ik daarna op OK klik, hetscherm nog een keer verschijnt en ik weer op OK moet klikken. In sommige gevallen komt het scherm zelfs nog een keer terug.

Dit is een bekende fout en zal met 0.25 normaal opgelost moeten zijn (zie dit topic).
 

DeletedUser3017

Guest
waneer kunne we nou eens de inventaris gebruiken.
in de vorm van opslaan van gebouwen enz???
de plaats is er al heel lang maar er wort schijnbaar nog aangewerkt ofsow???
 

DeletedUser

Guest
waneer kunne we nou eens de inventaris gebruiken.
in de vorm van opslaan van gebouwen enz???
de plaats is er al heel lang maar er wort schijnbaar nog aangewerkt ofsow???

De inventaris is er niet om gebouwen in op te slaan, maar is bedoeld voor speciale zaken zoals de blauwdrukken of een gebouw dat je krijgt via een bepaald evenement. Zo kreeg je bijvoorbeeld met halloween een kerkhof. Dat gebouw kon je terugvinden in je inventaris. Net hetzelfde voor die forgepunt pakketjes ;)
 

DeletedUser2372

Guest
Waarvoor dienen dan de icoontjes 'Goederen' en 'Pakjes' in de inventaris en de twee icoontjes ernaast die zelfs nog niet benoemd zijn?
 

DeletedUser3017

Guest
De inventaris is er niet om gebouwen in op te slaan, maar is bedoeld voor speciale zaken zoals de blauwdrukken of een gebouw dat je krijgt via een bepaald evenement. Zo kreeg je bijvoorbeeld met halloween een kerkhof. Dat gebouw kon je terugvinden in je inventaris. Net hetzelfde voor die forgepunt pakketjes ;)

vind het nu echt slecht dat je eerst moet verkopen met 70% verlies en dan weer nieuwe moet bouwen en moet wachten
persoonlijk vind ik dat je gewoon ieder gebouw moet kunne opslaan, lijk me wel zo makkelijk, wand je hebd wel veel keuze in gebouwen wat heel leuk is dus. miss een idee, mij zul je er zeker blij me maken en waarschijnlijk andere ook
alvast bedankt voor een zeer tof spel
 

DeletedUser3948

Guest
vind het nu echt slecht dat je eerst moet verkopen met 70% verlies en dan weer nieuwe moet bouwen en moet wachten
persoonlijk vind ik dat je gewoon ieder gebouw moet kunne opslaan, lijk me wel zo makkelijk, wand je hebd wel veel keuze in gebouwen wat heel leuk is dus. miss een idee, mij zul je er zeker blij me maken en waarschijnlijk andere ook
alvast bedankt voor een zeer tof spel

Ik los dat op door ervoor te zorgen dat ik een vrije vlak voor verplaatsen van gebouwen overhoud. Minstens 4x4 en als er zo'n groot goederengebouw eraan komt in de techtree, een 4x5 of 5x4. Dit spel is ook ontwikkelen met oog op wat er komen gaat. Erg leuk dat het niet vanzelf gaat. Je moet echt een balans zien te vinden tussen de snelheid van ontwikkelen en produceren van de benodigde goederen/munten/voorraden. En dan ook nog je leger aanvallend en verdedigend in balans houden. Zo blijf je wel bezig als speler.
 

DeletedUser

Guest
Ik los dat op door ervoor te zorgen dat ik een vrije vlak voor verplaatsen van gebouwen overhoud. Minstens 4x4 en als er zo'n groot goederengebouw eraan komt in de techtree, een 4x5 of 5x4. Dit spel is ook ontwikkelen met oog op wat er komen gaat. Erg leuk dat het niet vanzelf gaat. Je moet echt een balans zien te vinden tussen de snelheid van ontwikkelen en produceren van de benodigde goederen/munten/voorraden. En dan ook nog je leger aanvallend en verdedigend in balans houden. Zo blijf je wel bezig als speler.

Helemaal mee eens.
Regeren is vooruitzien!
 

Cornelis H

Actief lid
Hoe komt het toch dat de opmerkingen van vrouwen in de regel op bouwender zijn dan die van de mannen.
Deze beginnen met wat het niet doet vrouwen werken met wat ze krijgen en en zien dat ook te gebruiken.
Ook dat wat af en toe hinderlijk terug komt zal door hen die het kunnen verhelpen ook opgemerkt worden om dat een ieder er last van heeft.
 
Bovenaan