Deals over meerdere werelden

DeletedUser

Guest
Oke bedankt voor je antwoord. Hoeven we daar dus ook niet onze hoop op te hebben dan FOE op korte termijn eerlijk spel wordt :D

And so the hustlers continue to hustle. And the player's continue to play
 
Kom op mensen, is wel erg makkelijk om FoE meteen te bashen. Het is niet voor niets een moeilijk onderwerp waar de gemoederen blijkbaar aardig van oplopen. Logisch ook omdat het een welles nietes discussie is die ook nog eens moraal versus techniek is (lees: er zijn meerdere mensen die vinden dat het niet moet kunnen, maar technisch gezien is er niets dat het tegen kan houden). Je kan dan ook niet verwachten dat deze discussie snel wordt beslecht door FoE.

Zolang als men meerdere werelden kan spelen zal dit in welke verschijningsvorm dan ook blijven bestaan. Dus is het ook te overwegen om mensen maar op 1 wereld toe te staan om te spelen ipv alle (ja, je kan overigens ook op buitenlandse versies gewoon gaan spelen). 1 account, 1 wereld.

Maar goed.. dan gaan mensen mogelijk weer meerdere accounts openen en/of via VPN werken.

Omdat er mensen zijn die ongelijkheid voelen ontstaat volgens mij deze discussie. Een ander alternatief is dus om alles open te stellen zodat iedereen gelijke kansen heeft. In het echte leven hebben we ook valsspelers (denk aan de top van de banken en andere graaiers) en daar hebben we ook gewoon mee te leven. Sterker nog dat doen we ook gewoon. Zou het in het echte leven niet ook leuker zijn als we allemaal echt gelijke kansen hadden? Kortom omarmen ipv bevechten.

Maar goed, naar mijn mening zal je altijd dit soort zaken houden zolang het niet technisch onmogelijk wordt gemaakt. Just my 2 cents.
 

DeletedUser5428

Guest
Als ze nou eerst "deals over meerdere spellen" eens moesten aanpakken.
Speler A schenkt FP's aan speler B, en speler B schenkt die FP's aan speler C.
Als er dan gestraft wordt, dan zijn spelers A en B de pineut, maar de grote valsspeler is hier speler C, die op deze manier buiten schot blijft, want dat spel overtreedt de regels niet.
 

DeletedUser

Guest
Als ze nou eerst "deals over meerdere spellen" eens moesten aanpakken.
Speler A schenkt FP's aan speler B, en speler B schenkt die FP's aan speler C.
Als er dan gestraft wordt, dan zijn spelers A en B de pineut, maar de grote valsspeler is hier speler C, die op deze manier buiten schot blijft, want dat spel overtreedt de regels niet.

Speler A doet dat uit liefdadigheid?
 

DeletedUser

Guest
Een ander alternatief is dus om alles open te stellen zodat iedereen gelijke kansen heeft. In het echte leven hebben we ook valsspelers (denk aan de top van de banken en andere graaiers) en daar hebben we ook gewoon mee te leven.

In het echte leven wordt ook niet alles opengesteld. Ook daar zijn regels en ook daar heeft niet iedereen gelijke kansen, maar ligt het voordeel bij diegenen die het beste de regels weten te benutten of omzeilen.
 

DeletedUser

Guest
Uiteraard is speler A een tweede spel van speler C. Maar dat is moeilijk te achterhalen, want die hebben geen rechtstreeks contact zo.

Zelfs als je nu support zwart op wit aanlevert dat er een deal is tussen 2 spelers dan doet men nu niks er aan
 

DeletedUser

Guest
beste inno

ik snap dat dit onderwerp is moelijk en dat er is veel problemen in verband ermee

wij zit er nu wel een maand+ verder en nog geen verder info erover?

ik hoop dat er spoedig wat antworden op tafel komt, weet dat er is al een aantal dat in de verleden zou straf hebben gekregen dat mogelijk wel of niet nu straf verdien of misschien niet, is wel iets limbo

kan alleen voor mezelf spreken maar wat duidelijkheid zou ik zeker en denk ik andere spelers ook waarderen

liefs
moonie
 

DeletedUser275

Guest
Het feit dat wij niks te horen krijgen, betekend dat zij waarschijnlijk ook nog niets meer weten omdat ze nog aan het discussiëren over het onderwerp zijn.
Dat betekend dat wij nog wat geduld moeten hebben.
 

DeletedUser5889

Guest
Cross-wereld deals

Hallo allemaal,

Toen ik met dit spel begon heb ik bewust de keuze gemaakt om in 1 wereld te spelen. Ooit 2 weken in Arvahall gespeeld, maar ik vond het verschrikkelijk saai...precies hetzelfde doen in 2 werelden. Toen ik wat verder was in het spel, vertelden anderen me dat je diamantvoordelen kunt halen in andere werelden, maar dat de enige echte reden om in meerdere werelden te spelen de zogenaamde "cross-wereld deals" zijn. Daarmee kun je makkelijk 100 fp per dag extra laten storten in je hoofdwereld. Maar goed, er werd toen wel bij verteld dat dit niet mocht en dat je ervoor gestraft kon worden. Dit heb ik toen ook nog opgezocht in de spelregels, en idd.....heel duidelijk: het is NIET toegestaan.

Nu ik wat verder in het spel ben, zit ik in een buurt met allemaal gevorderde spelers waarvan een groot gedeelte aan cross-werelddeals doet. Al die spelers hebben een stapel aan GGs op level 10 of hoger en dus ook allemaal 150% verdediging of meer. Het nadeel daarvan was dat je daardoor niet meer lekker een avondje buren kunt gaan meppen. Dat is gewoon niet te doen zonder tientallen eenheden kwijt te raken, en dat houdt je niet vol avond-aan-avond. Maar, gelukkig was daarvoor nog een alternatief, nl. in een heel klein gilde gaan zitten en lekker veel meppen op GvG. Een avondje FoE op de chat, da's nu eenmaal niet mijn ding.

Maar, zoals we allemaal ontdekten toen een paar spelers gigantisch hard gingen groeien zonder dat ze veel vechten, de ranglijsten draaien alleen nog maar om je GGs. Iedere speler met een level 25 GG of hoger doet aan cross-werelddeals; zonder is het namelijk onmogelijk om zo hard te gaan.

Toen ik dit in de gaten kreeg, heb ik maar eens een support call ingediend met de vraag: "dit is toch verboden, waarom doen jullie er niets aan". Het antwoord daarop was toen, dat de spelregels tegenwoordig niet meer gelden, en dat de nieuwe regel is dat cross-wereld deals mogen zoals het storten van fp's maar gebeurt door een actieve speler.
Nou, ik weer verder vragen dus, want "wat is dan een actieve speler?". Er zijn een hoop spelers die gestraft zijn voor cross-werelddeals, terwijl er anderen zijn die het veel bonter maken zonder gestraft te worden. Maar wat verklaart het dan dat bijv. een LME speler ongetraft 2000 fp in bijv.iemands Cape Canaveral mag storten ZONDER er ook 2000 terug te krijgen? Iedereen die niet al te naief is snapt in elk geval dat zoiets niet voor de blauwdrukken gebeurt.
Support weigerde hierop een antwoord te geven. Een duidelijke definitie van 'actieve speler' kreeg ik niet, naar er zou binnenkort(!!!) officiele communicatie volgen. Da's nu 3 maanden geleden. Ondanks herinneringen van me nog steeds nada-noppes.

Nou, dan maar op deze manier via het forum. Ik vind datgeen er gebeurt oneerlijk. Het is oneerlijk tegenover de mensen die wel gestraft zijn voor cross-wereld deals, maar het is ook oneerlijk tegenover de spelers die zich vanaf dag 1 wel aan de regels hebben gehouden. Er wordt door Inno en support een houding aangenomen die ik, dat zeg ik direct op de man af, laf vind. De kop-in-het-zand-mentaliteit maakt het alleen nog maar erger..

Zo....blij dat het eruit is!

(p.s. en laten we alsjeblieft ophouden met die onzin dat het bewezen moet kunnen worden. Moeilijk is het echt niet voor iemand die een query kan schrijven. Wat een onzin zeg. Iemand ontvangt 5000 fp in wereld A en geeft er 1000 weg in datzelfde A, terwijl hij er heel toevallig 4000 geeft in B+C+D. Zo'n query maak je in 2 minuten)
(p.s. behalve de beta, is er echt geen enkele goede reden die ik kan bedenken waarom iemand zo nodig in 2 werelden zou moeten spelen. Het zorgt voor een hele hoop bedenkelijke praktijken. Waarom niet gewoon iedereen laten kiezen voor een wereld en de toegang tot andere werelden dichtzetten?)
(p.s. en om dit niet alleen te richten op de cross-wereld dealers......doe ook eens wat aan de valsspelende GvGers die zichzelf via pushaccounts meer dan 4 vrijgaves per dag verschaffen. Begin bijv. eens bij de spelers die wonderbaarlijk genoeg 20 vrijgaves op meer per dag vermeppen)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser5428

Guest
Volkomen eens met MrBranch.
Ik kan ergens begrijpen dat het zeer moeilijk is een definitie te vinden van een "actieve" speler.
100 FP/dag is niet zo veel. Diamantspelers die hun stad vol zetten met kennisaltaren raken ook wel aan 100 à 150 FP per dag.
-
Maar als de oorzaak niet aangepakt kan worden, pak dan de gevolgen aan:
- pas de score voor de GG's aan zodat het niet meer loont om een GG naar level 30 te brengen. Eigenlijk was het beter geweest dat er ook nog een set goederen moet geleverd worden per level, want het is te gemakkelijk om aan een set blauwdrukken te raken.
- Een aanpassing maken aan GVG: wie een NPC belegert is de eenheden van zijn siege kwijt.
 

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
Er is momenteel een overleg gaande tussen het community management van elke taalversie, pas wanneer dat is afgerond kunnen we jullie meer informatie hierover verschaffen. In de tussentijd zullen we het helaas op deze manier moeten blijven doen, ik ben me er van bewust dat het geen ideale oplossing is maar voorlopig kunnen we niet veel anders. Wanneer dit klaar is kan ik helaas niet zeggen, ik had het eerlijk gezegd al een tijdje terug verwacht.
 

DeletedUser4527

Guest
Er is momenteel een overleg gaande tussen het community management van elke taalversie, pas wanneer dat is afgerond kunnen we jullie meer informatie hierover verschaffen. In de tussentijd zullen we het helaas op deze manier moeten blijven doen, ik ben me er van bewust dat het geen ideale oplossing is maar voorlopig kunnen we niet veel anders. Wanneer dit klaar is kan ik helaas niet zeggen, ik had het eerlijk gezegd al een tijdje terug verwacht.

dus er een groot verschil van mening tussen de community managers ? laat het dan door 1 etage hoger beslissen ;)
 

DeletedUser5193

Guest
ik heb op arvahall 2 jaar gelden 4 gg op nul moeten laten zetten die op max 10 stondne (kon niet hoger toen) omdat ik ONTERECHT volgens foe 3890 fp gekregen had van iets mindere actieve spelers cq buren die gestopt waren maar door doneerden zonder dat ik wist dat ze gestopt waren , nu zeggen jullie alles mag want ben zelfs gemeld door iemand waar julllie antwoord geven elfoggo speelt niet vals . maar dat ik zie dat er spelrs bij zijn die 5 dagen bezig zijn en al alca hebben staan en maand later al level 10 zijn gaat mij ook te ver , of dat er speler met hme tijd met duizenden alca goederen zit om die te verkopen voor fp in zijn alca , en dat die zelfde speler dan 4 weken later met honderden tot duizenden moderne tijd goederen rondloopt terwijl ie nog steeds hme is noem ik dubbel cheaten

vraag 1 hoe komt hij aan die hoge goederen als je zelf zo laag bent
vraag 2 dan de alca goederen verkopen voor je alca voor 300 tot 500 fp (die je zelf niet hebt gemaakt )
vraag 3 dit noem ik geen eerlijke cris cros deals ofzelfde wereld deals .

aangezien ik dit ook al bij support heb gegooit en julllie zeggen we zien niks verkeerd dat hij goederen krijg fp krijg en alca snel hoog is tja waar gaan we naar toe met dit spel miss innogames bellen en vragen of het geen forge of alcatraz mag heten of cheaters growing fast .
maar ja sommige spelers blijven beschermt op dit spel omdat ze real vriendjes hebben of zijn bij de mods .

graag eerlijke en duidelijke van een mod niet van een junior mod aub.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Leones

Community Manager
Teamleden
Community Manager
dus er een groot verschil van mening tussen de community managers ? laat het dan door 1 etage hoger beslissen ;)

Er is geen groot verschil, het gaat echter niet alleen over deze kwestie, er gaat nu eenmaal wat overleg aan vooraf.

Elfoggo, er is een verschil tussen het gebruik van push accounts en deals over meerdere werelden heen, mocht je denken dat iemand gebruik maakt van push accounts, dan kan je dat altijd laten weten.
 

DeletedUser5193

Guest
Er is geen groot verschil, het gaat echter niet alleen over deze kwestie, er gaat nu eenmaal wat overleg aan vooraf.

Elfoggo, er is een verschil tussen het gebruik van push accounts en deals over meerdere werelden heen, mocht je denken dat iemand gebruik maakt van push accounts, dan kan je dat altijd laten weten.

heb er al meerdere gemeld en jullie schuiven het af met spelen niet vals miss zijn het niet push accounts die het doen maar de speler in kwestie zijn account word gepusht hoe kan je anders na paar weken spelen duizendne alca goederen cq moderne geoderen hebben als je zelf maar hme bent dan krijg ie ze van hoge speler en daar profiteerd de lage 3 keer van 1 hij krijgt alca goederen en moderne goederen giga veel 2 hij verkooopt ze voor 300 tot 500 fp 3 zijna lca word met die fptjes flink snel gevuld das 3 keer cheaten voor prijs van 1
 

DeletedUser6185

Guest
Wen er maar aan foggo, gaat niet veranderen... dit spel verliest in een hoog tempo zijn charme, gaat alleen nog maar om je GG zo hoog mogelijk te krijgen.
 
Bovenaan