Dagelijkse uitdagingen feedback

DeletedUser6134

Guest
Op D speel ik niet meer in een gilde (vanwege verminderde activiteit). Toch zit er in mijn dagelijkse uitdaging van vandaag de opdracht "stort 70 goederen [...] in de gildekas". Dat klopt dan toch niet? Of moet ik nu echt lid worden van een gilde om deze uitdaging te voltooien?
 

DeletedUser10486

Guest
De "gemakkelijke" kist geeft dus militaire gebouwen (schurkenschuilplaats, enz...), terwijl de "moeilijke" kist enkel medailles geeft? Welke logica is dat?
De linkse kist is toch de gemakkelijke en de rechtse de moeilijke? (want dat zie ik nergens staan)

Ik kan de reacties hier niet goed volgen. Of krijgt iedereen misschien willekeurig andere kisten en opdrachten?
 

Mr.Quib

Actief lid
Tot 5 is bij mij dus geen 5 quests, maar maximaal 4!
Dit is een terugkerend iets en komt door een verschil tussen het Belgische 'tot' en het Nederlandse 'tot en met', maar we bedoelen hetzelfde.

Verder ben ik het eens met de opmerkingen over missies die verkapt inhouden dat je toch moet verkennen of een tech moet vrijspelen om verder te kunnen.

Dat van die moeilijke en makkelijke kist en een evt. militaire kist volg ik ook niet, volgens mij klopt dit niet.

Of krijgt iedereen misschien willekeurig andere kisten en opdrachten?
Ja. Zal ook wel verband houden met het tijdperk waar je in zit.
 
Maar wel haalbaar. Gisteren moest ik 3500 taveernezilver uitgeven, vandaag 2500. Had ik gisteren voor de bouwbonus gekozen, dan had ik nu niets meer gekund.

Heb er ook al 1 gehad dat ik 3 taveerne bonussen moest activeren. Dit soort missies zijn inderdaad twijfelachtig in mijn ogen, heb maar 3x een extra beurt geactiveerd, terwijl ik de GE al uitgemept had, dus da's wel buitengewoon zinloos. Maar goed, ik ben nu gewaarschuwd, ik zorg er gewoon voor geen bonussen te activeren die te lang duren. Ook het doneren van oceanische of arctische goederen aan de gildekas is totaal zinloos, komt neer op: gooi een bak goederen weg, maar goed, dat geldt ook voor de Gilde GG's die goederen in de kas gooien. Wat dat betreft hebben ze bij inno een beetje last van een blinde vlek.


Dat vind ik wel heel simpel gedacht en heb ik niks aan. Dat kan toch ook niet het doel van FOE zijn...? We bouwen iets, maar we willen dat er geen gebruik van wordt gemaakt.... Lijkt me onnozele marketing.

Het is een uitdaging, als je die dagelijks met 2 vingers in je neus kan doen is het geen uitdaging. Het kenmerk van een uitdaging is dat het moeite kost en dat het soms niet lukt.

Ik kreeg voor die ene missie 50 dia's dan ga ik die toch niet afbreken? Sowieso zijn de missies er om te spelen ik zie er geen nut in om ze af te breken en zeker niet omdat er uitdagingen zijn waar meer spelers hun twijfels over hebben. Hoezo TE makkelijk? Ik zie hier toch vooral staan dat het moeilijk is.

Je had die missie dus gewoon af kunnen breken maar hebt ervoor gekozen dat niet te doen, prima maar beweer dan niet dat je niet kón. En het gros van de missies die je krijgt zijn eigenlijk niet de moeite waard, kosten meer dan ze opleveren. Dus het kan een strategische afweging zijn dat soort onzin gewoon af te breken. Trouwens, 3 weken tegen een dia missie aan gaan zitten kijken is economisch gezien niet echt handig, al die tijd kan je namelijk geen andere missies doen. En over het algemeen hoor je eerder mensen klagen dan mensen die geen probleem zien, maar een kleine 3 pagina's aan reacties na 4 dagen, wijst er niet op dat de meeste spelers grote problemen hebben met die uitdagingen hoor. De reacties tot nu toe zijn eerder een beetje tammetjes.

Bron: aankondiging
"Je kan zien wat er in die kisten kan zitten en je kan kiezen welke jou het leukst lijkt. Wanneer je eenmaal gekozen hebt zal een nieuwe opdrachtgever - De Naamloze - je een uitdaging aanbieden die, in tegenstelling tot reguliere missies, tot 5 vereisten kan hebben. De uitdagingen geven doorgaans een betere kans op goede beloningen dan normale missies, maar ze kunnen ook een stuk veeleisender zijn.
We hebben echter aandacht besteed aan het voorkomen van onmogelijke uitdagingen (zoals verkennen dat 2 dagen kan duren) en we zullen je ook niet vragen om iets te onderzoeken."


Er staat dus helemaal niks over een makkelijke of moeilijke kist, dit is ook niet uit de pop-up in het spel te halen. Tot 5 is bij mij dus geen 5 quests, maar maximaal 4! Toch krijg ik 5 quests.

Je geeft hier je eigen antwoord dus al, het varieert. En dat bij jou tot 5 betekent max. 4 is een beetje geneuzel.

"Voorkomen van onmogelijke uitdagingen" zoals verkennen klopt dus ook niet. Want als je een quest krijgt om 3 sectoren op de continentkaart te verwerven door te onderhandelen en je geen vrije provincie hebt, zul je dus wel eerst moeten verkennen.....

Is je dat al gebeurd dan? Volgens mij gaf je juist aan dat je wel in staat was die missie nu te doen? Dat je zo'n missie niet wil doen om niet met toekomstige evenementen vast te lopen kan ik prima volgen verder, dat is dan een strategische keuze die je maakt. Maar op zich heb je dus tijd zat om een nieuwe provincie te verkennen voor het winterevent. Vooral ook omdat je die missies dus niet dezelfde dag af hoeft te maken.

We kunnen zo een heel lijstje met quests maken die niet realistisch zijn om binnen 24 uur af te ronden.

Alles wat jij hebt genoemd aan missies kan dus prima binnen 24 uur, alleen is het onhandig. Maar dit is dan ook een strategisch spelletje, wat betekent dat je de ruimte krijgt om zelf afwegingen te maken wat je wel en niet de moeite waard vindt. Met andere woorden, soms moet je kiezen.
 
Ik begrijp het prima, Achnaton, jij vindt dat alles je op een zilveren schaaltje aangereikt moet worden. Dat noemen wij in het westen van Nederland verwend. Jij geeft zelf aan dat je 6 sectoren klaar hebt staan maar die niet in wilt nemen omdat je dan dinsdag in de problemen komt. Je hebt echt tijd zat om voor die tijd nog een nieuwe provincie te verkennen, je hebt er gewoon geen zin in. En sinds wanneer moeten forum aankondigingen van een spelletje aan juridische regeltjes voldoen? Gewoon geneuzel van iemand die perse gelijk wil hebben al heeft ie het niet.
 
Laatst bewerkt:
Tja, zelf zou ik dit spelletje nog geen week volgehouden hebben als alles vanzelf ging, te saai. Dus als ze de gemakzuchtigere spelers teveel tegemoet komen, verliezen ze sowieso weer een ander deel van de spelers, namelijk dat deel dat het wel leuk vindt om strategische keuzes te maken en af en toe een uitdaging tegen te komen.
 

DeletedUser

Guest
Soms heb ik gewoon behoefte aan een lange Taveerne bonus.
Ik ga me echt niet druk maken om die dagelijkse quests.
Ze irriteren me alleen maar.
En drie bonussen moeten activeren vind ik behoorlijk vaag.
Maar goed er is wel meer erg raar aan ik kijk al niet eens meer.
Ik wou dat ik dat tabblad permanent kon “undocken”.
 

DeletedUser

Guest
De "gemakkelijke" kist geeft dus militaire gebouwen (schurkenschuilplaats, enz...), terwijl de "moeilijke" kist enkel medailles geeft? Welke logica is dat?
De linkse kist is toch de gemakkelijke en de rechtse de moeilijke? (want dat zie ik nergens staan)

Er is geen makkelijke of moeilijke kist. Soms zit het mee, soms zit het tegen.

Er staat dus helemaal niks over een makkelijke of moeilijke kist, dit is ook niet uit de pop-up in het spel te halen. Tot 5 is bij mij dus geen 5 quests, maar maximaal 4! Toch krijg ik 5 quests..

Dat is de Belgische versie :p


Heb er ook al 1 gehad dat ik 3 taveerne bonussen moest activeren. Dit soort missies zijn inderdaad twijfelachtig in mijn ogen, heb maar 3x een extra beurt geactiveerd, terwijl ik de GE al uitgemept had, dus da's wel buitengewoon zinloos.

Op maandag lukt je dat niet en ook dan kan je die quest krijgen.

Verwend? Zo hoort het ook. Een klant (FOE speler) hoor je te verwennen. Oke ik maak het mijn klant zo moeilijk mogelijk, kijken hoe lang ie blijft LOL. Bij sommige bedrijven krijg je soms wel die indruk, maar dat zijn vaak monopolisten.

Onzin. Een klant die je verwent en als gevolg daarvan geen enkele uitdaging meer biedt gaat ook weg. Bovendien maak jij je zo druk over die 50 diamanten dat ik betwijfel of jij wel een klant bent. Een gratis bezoeker lijkt mij meer het geval.
 

DeletedUser10486

Guest
Er bestaan oplossingen voor, bv. de muntenbonus pas aanzetten nadat je de dagelijkse opdrachten gezien hebt. En je kan altijd een tweede taveernebonus kopen met diamanten.

En er is ook nog de aanvalsbonus van 30 minuten
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Er bestaan oplossingen voor, bv. de muntenbonus pas aanzetten nadat je de dagelijkse opdrachten gezien hebt. En je kan altijd een tweede taveernebonus kopen met diamanten.

Haalbaar voor alle spelers betekent dat er geen diamanten hoeven te worden uitgegeven.

Het spel moet naar mijn mening in balans zijn. Een uitdaging mag acceptabel en realistisch zijn. Een provincie verkennen binnen 24 uur is dat niet en zo zijn er nog wat van die dingen. Ik heb me punten met betrekking tot de dagelijkse uitdagingen hier gemeld en ga er vanuit dat FOE daar wat mee doet, of ik nu een betalende of niet betalende klant ben.

Het spel is grotendeels in balans. De meeste uitdagingen zijn acceptabel en realistisch, maar voornamelijk erg vervelend. Een provincie verkennen binnen 24 uur zit er helemaal niet tussen. Uitdagingen die er verband mee houden wel. Ik heb jouw punten nog even nagelezen en waar het vooral op neerkomt is "ik heb het niet nodig" en "ik vind het niet nodig". Dat geldt dus voor alle missies in het spel. Feitelijk heb je dus geen punt en geen argument.
 

DeletedUser6803

Guest
Stelletje mieperts, is Miep hier de enige die niet miept over extra gratis en soms ook nog zeer bruikbare prijzen? Wil je het niet, doe het dan niet en stop met miepen. Wil je geen incidenten? Miep er niet over en laat ze liggen. T'is ook nooit goed. Dat GvG verbetert moet worden ben ik het 100% mee eens, maar wat is er nu tegen vrijwillig wat leuke prijzen winnen? Lastig FoE volk, als het niet bevalt speel dan niet. Zet je PC uit en ga een uurtje hardlopen.
 

DeletedUser10111

Guest
Want dan moet ik voor het winterevent 3 sectoren verwerven en die heb ik dan niet meer. En het zijn de laatste twee provincies van de Koloniale tijd. Daarna schijn ik met een schip naar het industriële tijdperk te gaan. Maar de hamvraag is nu, komt het schip op tijd of strand ik dinsdag als ik vandaag de DU doe?
De winter opdrachten komen 1 per 24 uur. De enige tijdlimiet is volgens mij "einde event" wat ergens in de eerste dagen van Januari is. Je kunt dus best een dagje achterlopen.
Als je een event missie hebt gedaan krijg je de volgende direct als hij al vrijgegeven is, anders moet je wachten tot het vrijgave tijdstip.
 

DeletedUser1019

Guest
Op het gevaar af dat ik of in herhaling treed of een maandenlange ban krijg, toch ff het volgende.
De spelmakers zouden wat mij betreft een proces aan de broek moeten krijgen. Niet omdat ze de wet overtreden, want die zal nergens zo streng zijn, maar omdat ze spelers aanzetten tot verslavend gedrag. Waar bij roken en drank waarschuwingen verplicht zijn, zou dat in dit geval misschien nog wat verder moeten gaan. Dat volwassen spelers urenlang aan dit spel besteden lijkt me al niet zo gezond, maar bij kinderen lijkt me dat al helemaal niet wenselijk.
Lees vooral het interessante stuk in de National Geographic over verslaving (in brede zin) van deze maand en je begrijpt dat ik dit serieus bedoel.
Zoals je kunt zien speel ik al bijna vanaf het begin, maar met de veranderingen van het afgelopen jaar (meer en meer speciale evenementen om spelers nog intensiever te laten spelen en nu dus die dagelijkse uitdagingen) gaat het plezier er af. En ja ik kan idd gemakkelijk zeggen dat ik die onderdelen oversla, maar het gaat niet om mij. Moet je voor je eigen gewin, mensen verslaafd maken? Ik denk het niet.
 

Joey-the-king

Actief lid
Stelletje mieperts, is Miep hier de enige die niet miept over extra gratis en soms ook nog zeer bruikbare prijzen? Wil je het niet, doe het dan niet en stop met miepen. Wil je geen incidenten? Miep er niet over en laat ze liggen. T'is ook nooit goed. Dat GvG verbetert moet worden ben ik het 100% mee eens, maar wat is er nu tegen vrijwillig wat leuke prijzen winnen? Lastig FoE volk, als het niet bevalt speel dan niet. Zet je PC uit en ga een uurtje hardlopen.

*klap* helemaal mee eens!!!.

Vind ze zelf helemaal niet erg, leuk extraatje.:D
 

DeletedUser

Guest
Op het gevaar af dat ik of in herhaling treed of een maandenlange ban krijg, toch ff het volgende.
De spelmakers zouden wat mij betreft een proces aan de broek moeten krijgen. Niet omdat ze de wet overtreden, want die zal nergens zo streng zijn, maar omdat ze spelers aanzetten tot verslavend gedrag. Waar bij roken en drank waarschuwingen verplicht zijn, zou dat in dit geval misschien nog wat verder moeten gaan. Dat volwassen spelers urenlang aan dit spel besteden lijkt me al niet zo gezond, maar bij kinderen lijkt me dat al helemaal niet wenselijk.
Lees vooral het interessante stuk in de National Geographic over verslaving (in brede zin) van deze maand en je begrijpt dat ik dit serieus bedoel.
Zoals je kunt zien speel ik al bijna vanaf het begin, maar met de veranderingen van het afgelopen jaar (meer en meer speciale evenementen om spelers nog intensiever te laten spelen en nu dus die dagelijkse uitdagingen) gaat het plezier er af. En ja ik kan idd gemakkelijk zeggen dat ik die onderdelen oversla, maar het gaat niet om mij. Moet je voor je eigen gewin, mensen verslaafd maken? Ik denk het niet.

Doen supermarkten met al hun artikelen en aanbiedingen niet hetzelfde?
 

DeletedUser11194

Guest
Kan iemand me ff uitleggen wat de uitdaging is aan 12x 8 uur voorraden, 4x onderhandelen voor een sector, 3x bonus activeren, 2000 tafelzilver uitgeven etc...? Wat is hier dan de uitdaging van? ik heb 770 mln aan voorraden waar ik helemaal niks mee kan, tafelzilver waar je behalve 1x een beurt van kopen niks mee kan, nutteloos goederen weggooien voor een sector. Kom op zeg!

Die uitdagingen zijn er enkel om je van je spaarpot af te helpen. Verzin serieus eens iets voor die voorraden bijvoorbeeld.
En is het ook mogelijk om als je een kist opent dan pas de 24 uur in te laten gaan?
Lijkt me een stuk realistischer dan vooraf een tijd instellen. Moet nu iedere keer gaan kijken hoe laat het is anders zijn de meeste uitdagingen bij voorbaat al kansloos en niet te halen.

Ik vind het verre van een verrijking van het spel. Jammer hoor!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Kan iemand me ff uitleggen wat de uitdaging is aan 12x 8 uur voorraden, 4x onderhandelen voor een sector, 3x bonus activeren, 2000 tafelzilver uitgeven etc...? Wat is hier dan de uitdaging van? ik heb 770 mln aan voorraden waar ik helemaal niks mee kan, tafelzilver waar je behalve 1x een beurt van kopen niks mee kan, nutteloos goederen weggooien voor een sector. Kom op zeg!

Zou de uitdagingf kunnen liggen in het volbrengen ervan? Denk jij nu werkelijk dat die uitdagingen persoonlijk zijn? Zal ik wel weer problemen mee krijgen, maar je reactie is behoorlijk kortzichtig.

En is het ook mogelijk om als je een kist opent dan pas de 24 uur in te laten gaan?
Lijkt me een stuk realistischer dan vooraf een tijd instellen. Moet nu iedere keer gaan kijken hoe laat het is anders zijn de meeste uitdagingen bij voorbaat al kansloos en niet te halen.

Er al eens aan gedacht om na het volbrengen je starttijd te veranderen? :rolleyes:
 

DeletedUser11194

Guest
Zou de uitdagingf kunnen liggen in het volbrengen ervan? Denk jij nu werkelijk dat die uitdagingen persoonlijk zijn? Zal ik wel weer problemen mee krijgen, maar je reactie is behoorlijk kortzichtig.

QUOTE="King Jeroenski, post: 213329, member: 11194"]En is het ook mogelijk om als je een kist opent dan pas de 24 uur in te laten gaan?
Lijkt me een stuk realistischer dan vooraf een tijd instellen. Moet nu iedere keer gaan kijken hoe laat het is anders zijn de meeste uitdagingen bij voorbaat al kansloos en niet te halen.

Er al eens aan gedacht om na het volbrengen je starttijd te veranderen? :rolleyes:[/QUOTE]

Ik vraag toch niet om persoonlijke uitdagingen? Jullie schrijven dat de tijd eindelijk daar is er lang over nagedacht, is en het voor iedereen nuttig is...
Ik geef hierboven aan dat ik dat zeer betwijfel. Dat heeft niks met persoonlijke uitdaging te maken hoor.
En ik begrijp ook wel dat ieder zn situatie anders is maar het blijft toch een feit dat die voorraden bijvoorbeeld op dit moment zinloos zijn?
Evenals de prijs oeroud beeld of poort van zonnegod. Op een bepaald niveau heb je daar niks aan.
Ik vraag echt niet de hoofdprijs, maar een beetje "uitdaging" en inlevingsgevoel zou wel tof zijn.
 
Bovenaan